در نوروز، در کدام مناطق شیراز اقامت کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
در نوروز، در کدام مناطق شیراز اقامت کنیم؟

شیراز شهری خوش رنگ و لعاب با باغ‌های فراوان و جاذبه‌های گردشگری معروف و محبوب در سطح جهانی است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بدون شک شهر شیراز یکی از بهترین مناطقی است که در نوروز و ایام بهار می‌توانید به سوی آن روانه شوید. شیراز شهری خوش رنگ و لعاب با باغ‌های فراوان و جاذبه‌های گردشگری معروف و محبوب در سطح جهانی است. همین موضوع نیز باعث شده که توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از مناطق دیدنی شیراز پا به این شهر بگذارند. در سفر به شیراز قرار است که روحیه‌ای تازه بگیرید و چند روزی از روتین زندگی دور شوید. در ادامه به چند مورد از مناطق دیدنی شیراز و هتل‌های نزدیک این مکان‌ها اشاره کرده‌ایم. اگر در نوروز پیش رو قصد سفر به شیراز را دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

رزرو بلیط هواپیما و قطار از سفرمارکت

همه چیز در دنیای مدرن امروز، ترفندها و نکات منحصربه‌فرد خود را دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین شرایط را برای خود و اطرافیان رقم بزنید. به‌عنوان مثال به‌جای جست‌و‌جوی زمان گیر بلیط شیراز آن هم در صفحات گوگل، کار را به کاردان سپرده و با مراجعه به سایت سفرمارکت با مقایسه قیمت‌ همه سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی در یک‌جا، به مناسب‌ترین بلیط‌ قطار تهران شیراز یا بلیط هواپیما شیراز دسترسی پیدا کنید. برای این کار کافی است پس از لود صفحه از کادر نارنجی رنگ سمت راست سایت، گزینه بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

حالا لازم است مبدا و مقصد خود، تاریخ سفر و تعداد نفرات را وارد کرده و منتظر دیدن لیست نتایج باشید. پس از چند ثانیه کادرهایی به شما نمایش داده می‌شود که هرکدام مربوط به یک شرکت هواپیمایی و چند مشخصات گوناگون است. در این فرصت می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها ده‌ها سایت معتبر برای آن پرواز مشخص، یکی را برای مسافرت نوروزی خود به شیراز انتخاب کنید. برای رزرو اقامتگاه شیراز نیز به همین ترتیب پیش بروید؛ فقط به‌جای بلیط هواپیما، در نوار نارنجی رنگ سمت راست گزینه هتل را انتخاب کنید. خوب است بدانید که شیراز در ایام نوروز بسیار پر تردد و شلوغ خواهد شد؛ پس چه بهتر که قبل از شروع سفر خیالتان را بابت اقامتگاه راحت کرده و آن را از قبل به رزرو خود دربیاورید.

آرامگاه حافظ یا حافظیه؛ برای اهل شعر و طرب

آرامگاه حافظ سال‌ها است که در قلب شیراز برای بازدید و گشت‌وگذار توریست‌ها آماده شده و جایی برای افرادی است که علاقه دارند آرامگاه لسان الغیب شیرازی را از نزدیک مشاهده کنند. گفته می‌شود آرامگاه حافظ یا همان حافظیه قلب تپنده شیراز است و اصلا نمی‌شود این شهر را بدون این آرامگاه متصور شد. خوب است بدانید که حافظیه در بخش حنوبی دروازه قرآن و در قسمت شمالی شیراز قرار گرفته است و برای اقامت در این منطقه چند هتل را در دسترس خواهید داشت.

از هتل‌های با کیفیت این منطقه می‌توان به هتل پنج ستاره شیراز و هتل پرسپولیس اشاره کرد. هتل پنج ستاره شیراز را می‌توانید در حوالی دروازه قرآن پیدا کنید. اگر با تاکسی از این هتل تا حافظیه بروید حدود چهار دقیقه در مسیر هستید اما اگر دوست دارید در شهر زیبای شیراز قدم زنان به‌سمت آرامگاه بروید ۲۰ دقیقه‌ای را در نظر بگیرید. اگر این زمان برایتان زیاد است می‌توانید اقامت خود را در هتل پرسپولیس رزرو کنید؛ زیرا این هتل در حد فاصل چهار راه حافظیه و میدان قائم قرار گرفته و حدودا پنج دقیقه پیاده روی تا  آرامگاه دارد. در ضمن شما می‌توانید کاملا سریع و راحت با تهیه بلیط هواپیما شیراز تهران به پایتخت برگردید.

آرامگاه سعدی یا سعدیه؛ خانقاه سعدی

احتمالا شما هم شنیده‌اید که این مکان در اصل خانه سعدی بوده و در آخرین روزهای زندگی‌اش نیز در آن حضور داشته است. بسیار هیجان‌انگیز است که مزار سعدی را در مکانی ببینید که زمانی خانقاه وی بوده است. با مراجعه به آرامگاه سعدی علاوه بر زیارت مزار ایشان می‌توانید معماری فوق‌العاده و ابیات خانه سعدی که روی در و دیوار قید شده را ببینید. در محدوده این آرامگاه یک هتل سه ستاره وجود دارد که می‌توانید میزبان خوبی برای سفر نوروزی شما به شیراز در نزدیکی آرامگاه سعدی باشد. با رزرو یکی از واحدهای این هتل می‌توانید با استفاده از تاکسی حدود هفت دقیقه بعد به آرامگاه سعدی برسید. سعدیه در دامنه کوه‌های شمال شرقی شیراز واقع شده است و اطراف آن را باغ‌هایی با درختان و گل‌های شاداب احاطه کرده‌اند.

رپورتاژ

باغ ارم شیراز؛ آمیزه‌ای از هنر و تازگی

اگر می‌خواهید در یک بهشت زمینی در بهترین فصل سال را ببینید بازدید از باغ ارم شیراز را در ابتدای لیست گشت و گذارتان قرار دهید. این باغ به معنی واقعی کلمه زیبا است و حتی در جهان جزو زیباترین باغ‌ها ایرانی شمرده می‌شود. در این باغ درختان متعددی وجود دارد که بوی نارنج آن هوش از سرتان می‌پراند. همچنین در تصویر زیر یک حوض بزرگ می‌بینید و با معماری خاص خود به زیبایی هرچه بیشتر این باغ افزوده است. در باغ ارم می‌توانید لباس‌های سنتی بر تن کنید و در فضای بی‌نظیر این باغ مشغول به ثبت لحظات شوید. با قدم زدن در باغ غرفه‌های خوراکی را می‌بینید که اغلب خوراکی‌های محلی یا سوغاتی را برای فروش دارند که در صورت گرسنه شدن می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. هتلی که در نزدیکی این باغ حیرت‌انگیز وجود دارد چهار ستاره بوده و با نام هتل ستارگان مشهور است. این هتل در بلوار آزادی واقع شده و تا باغ ارم حدود ۴ دقیقه با ماشین راه است. البته اگر قصد پیاده روی تا باغ را دارید؛ می‌توانید از خیابان ارم تا باغ را با ۱۶ دقیقه پیاده روی طی کنید.

باغ عفیف آباد؛ جا مانده‌ای از قاجار

حالا نوبت به معرفی باغ زیبای عفیف آباد می‌رسد. این باغ در زمان حکومت قاجاریان ساخته شده و معماری منحصربه‌فردی را داراست. با مراجعه به این باغ چند نشان زده و می‌توانید اثرات به جا مانده از آن دوره را نیز در عمارت این باغ مشاهده کنید. اگر دوست دارید در نزدیکی این باغ هتلی رزرو کنید تا رفت و آمدتان آسان‌تر شده و به دیدنی‌های منطقه دسترسی بهتری داشته باشید ما به شما اقامت در هتل چمران را پیشنهاد می‌کنیم. جالب است بدانید که این هتل، بلندترین هتل شیراز است که در بلوار شهید چمران واقع شده و برای یک میزبانی خوب از مسافران نوروزی مناسب است. با استفاده از ماشین می‌توانید در طی گذراندن ۱۲ دقیقه به باغ عفیف آباد برسید.

رپورتاژ

باغ دلگشا؛ یادگاری از ساسانیان

گفته می‌شود که شیراز مهد باغ‌های ایرانی است. تصورش را بکنید پا درون‌شهری می‌گذارید که سراسر باغ و بوستان است. این موضوع به‌تنهایی می‌تواند از جذابیت‌های سفر به شیراز باشد. در این مورد می‌توانید مقاله‌ای با نام راهنمای سفر به شیراز را در مجله گردشگری سفرمارکت مطالعه کنید. این مقاله می‌تواند یک راهنمای تمام وقت برای سفرتان در شیراز باشد. لازم به ذکر است با نصب اپلیکیشن سفرمارکت علاوه بر انجام کارهای مسافرتی مانند رزرو بلیط و اقامتگاه می‌توانید از تخفیف‌های و جشنواره‌های متعدد مطلع شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با بازدید از باغ دلگشا امکان بازدید از سعدیه نیز وجود دارد. زیرا این دو جاذبه گردشگری در نزدیکی یکدیگر هستند و با فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند. به همین ترتیب می‌توانید به بخش معرفی هتل‌های اطراف سعدیه برگردید و از آن قسمت یک هتل را برای اقامت نوروزی خود انتخاب کنید. با این حال هتل‌های دیگری وجود دارد که به باغ دلگشا نزدیک‌تر هستند. از اقامتگاه‌هایی که در حوالی باغ دلگشا قرار گرفته‌اند و استانداردهای لازم را برای میزبانی از شما دارند می‌توان به هتل‌های پارک سعدی، خانه مسافر ستاره طلایی، هتل آناهیتا،  هتل ارگ شیراز، هتل بزرگ شیراز و هتل رویال شیراز اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه