چطور مقصد بعدی سفر را انتخاب کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
چطور مقصد بعدی سفر را انتخاب کنیم؟

یکی از مهارت‌هایی که هر فرد باید داشته باشد چگونگی انتخاب سفر است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از مهارت‌هایی که هر فرد باید داشته باشد چگونگی انتخاب سفر است. چه بسا سفرهایی که بدون اطلاعات کافی انتخاب می‌شوند و چیزی جز اتلاف وقت و بودجه ندارند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که انتخاب مقصد سفر برایتان مهم است پس باید دراین‌باره اطلاعات کافی به دست آورید. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم تا چگونه انتخاب کردن مقصد سفر را به شما بگوییم تا بتوانید آگاهانه لحظاتی خاطره‌انگیز را رقم بزنید.

روحیاتتان چگونه است؟

روحیات شما در انتخاب مقصد سفر مهم است. واقعیت امر این است که همه ما دنبال علایق خود هستیم. هرکسی با هرسلیقه‌ای که باشد مقصد سفر خود را انتخاب می‌کند. چه بخواهید تفریحات مهیج را تجربه کنید و چه بخواهید به زیارت بقاع متبرکه بروید؛ در واقع دنبال علاقه شخصی خود رفته‌اید. روحیات شما تعیین می‌کند که مقصد بعدی شما کجا باشد! نکته دیگری که باید بگوییم سبک سفر شما است! از آن دسته افرادی هستید که به تمایل به کمپینگ در دل طبیعت دارید بی‌‌تردید سفر به شهری شلوغ برایتان کسل کننده است. به‌نحوی که پس از مدتی کوتاه برای برگشت به خانه عجله دارید! اگر هم به دیدن شهرهای باشکوه و گران علاقه دارید احتمالا سفر به شهری کوچک و آرام برای شما دلفریب نخواهد بود. پس فراموش نکنید که حتما سبک سفرتان را برای انتخاب مقصد به یاد داشته باشید.

چند نکته برای اینکه مقصد مطابق میلتان باشد!

  • برای انتخاب بهتر مقصد سفر تصاویر و کلیپ‌های شهر مورد نظر را در فضای مجازی ببینید.
  • وبلاگ‌های گردشگری مرتبط با آنجا را مطالعه کنید.
  • نظر بقیه را در فضای مجازی ببینید.

زمان خود را در نظر بگیرید؟

چه زمانی قصد عزیمت دارید؟ مدت زمان سفر شما چقدر است؟ تا چه مدت می‌توانید در مقصد بمانید؟ این‌ها سوالاتی است که در ذهن شما شکل می‌گیرد و باید قبل از تصمیم‌گیری به آن‌ها فکر کنید. چه بخواهید برای تعطیلات آخر هفته راهی سفر شوید و چه بخواهید برای روزهای نوروز به سفر بروید باید زمان خود را در نظر بگیرید. اگر مدت زمان زیادی برای سفرتان در نظر گرفته‌اید مقاصد دورتر می‌تواند گزینه‌ای خوب برای فرار از هیاهو کار و مشغله‌تان باشد. اگر برای روزهای کوتاه راهی سفر می‌شوید باید مقصدی نزدیک‌تر را انتخاب کنید تا ساعات کمتری را در راه باشید. به یاد داشته باشید که برای تصمیم‌گیری درباره زمان سفر مواردی مانند بودجه، مرخصی، تعداد مسافران و حتی کودکان خردسال را هم باید مد نظر داشته باشید و برای آن‌ها نیز هماهنگی‌هایی انجام دهید. پس زمان سفر یکی از اولین اولویت‌هاست که نباید فراموش کنید!

فصل مناسب سفر

کی می‌خواهید راهی سفر شوید؟ فصلی که در آن سفر می‌کنید در انتخاب مقصد مهم است. برای مثال سفر به مناطق کوهستانی آن هم در فصل زمستان برای گردشگران زیادی خسته‌کننده است. لذا فصلی که در آن سفر می‌کنید را فراموش نکنید. اگرعلاقه به دیدن جنوب ایران دارید نیمه دوم سال بهترین موعد برای رفتن به آنجا است. همچنین به خاطر داشته باشید که پیش از عزیمت وضعیت آب و هوایی منطقه را بسنجید و با آمادگی کامل راهی شوید. 

بودجه‌تان چقدر است؟

یکی دیگر از اصلی‌ترین فاکتورها برای انتخاب مقصد سفر بودجه است. بسته به اینکه چه هزینه‌ای برای سفرتان در نظر گرفته‌اید کیفیت سفر نیز مشخص می‌شود. بودجه در تعیین تعداد روزهای سفر، کیفیت محل اسکان، حمل و نقل و حتی وعده‌های غذایی تاثیر دارد؛ به همین دلیل باید اشراف زیادی به این موضوع داشته باشید. همواره پیشنهاد ما به گردشگران با بودجه کم سفر با تور است. این کار هم از هزینه‌های جانبی شما می‌کاهد و هم مقرون به‌صرفه‌تر از بعضی سفرهای انفرادی است.

 

رپورتاژ

جاذبه‌های مقصد

دیدنی‌های هر شهر سهم زیادی در انتخاب آنجا به‌عنوان مقصد سفر دارند. شهرهایی که جاذبه‌های توریستی متنوعی دارند همواره در صدر انتخاب مسافران قرار می‌گیرند. لذا بسته به علاقه خود به جاذبه‌های گردشگری مقصد سفر را انتخاب کنید. همچنین در ایران شهرهای زیادی وجود دارند که جاهای دیدنی آن‌ها چندان زیاد نیست اما برای کشف جاهای جدید می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. لذا با کمی جست‌و‌جو می‌توانید مقاصد نو با دیدنی‌های تماشایی را پیدا کنید.

امنیت

 امنیت مقصد برای همه ما مهم است. اینکه بتوانیم شب را با آسایش سپری کنیم و روزها با امنیت کامل در خیابان‌ها قدم بزنیم یکی از اولویت‌ها ماست. لذا توصیه ما به شما این است که امنیت شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید را بسنجید. این کار به آسانی توسط گوگل و وب‌سایت‌های خبری قابل‌مشاهده است و علاوه بر دریافت اطلاعات دید کلی به شما درباره مقصد می‌دهد.

گاهی از گوگل استفاده کنید و گاهی نه!

برای انتخاب مقصد سفر از گوگل کمک بگیرید. با کمی جست‌و‌جو در فضای اینترنت مقاصدی را پیدا می‌کنید که هم دیدنی‌اند و هم مقرون به‌صرفه! همواره سایت‌های گردشگری شهرهای مختلف و جاذبه‌هایشان را معرفی می‌کنند که می‌توانند مرجع خوبی برای انتخاب مقصد باشند. لذا از این منبع به روز غافل نشوید و با کمی جست‌و‌جو مقصد بعدیتان را پیدا کنید. اما اگر به مرحله خرید بلیط هواپیما سفرمارکت رسیدید، می‌توانید گوگل را کنار بگذارید. زیرا سفرمارکت موتور جست‌و‌جو تخصصی سفر است و می‌تواند با گردآوری قیمت همه تامین‌کنندگان اصلی خدمات سفر در یک‌جا، امکان مقایسه متمرکز را به شما بدهد و بدین ترتیب شما را از گشتن بیهوده در گوگل نجات دهد.

همراهان سفر

اگر می‌خواهید با خانواده یا دوستانتان راهی سفر شوید نظر آ‌ن‌ها را بپرسید. چه بسا پیشنهادها آن‌ها گزینه‌های جذابی باشد. همچنین این یکی از اصول سفر گروهی است که نظر همه افراد را بپرسید و محبوب‌ترین مقصد را انتخاب کنید. برای انتخاب مقصد سفر گروهی شهری که به آن سفر می‌کنید باید مطابق سلیقه کلیه افراد باشد وگرنه موجب بروز مشکلاتی در طول سفر خواهید شد.

چند نکته درباره همراهان سفر

  • اگر کودک خردسال همراه دارید برای جلوگیری از خستگی بهتر است مدت زمان سفر را کوتاه کنید.
  • حتما وسایل سرگرمی برای کودکان در نظر بگیرید.
  • اگر افراد مسن همراه شما هستند وسایل رفاهی آن‌ها را در دسترس قرار دهید.

از دیگران بپرسید

یکی دیگر از راه‌های انتخاب مقصد سفر پرسیدن از دیگران است. اگر برای دیدن شهری کنجکاو هستید حتما با افرادی که به آنجا رفته‌اند صحبت کنید و نظر آن‌ها را بپرسید. وضعیت امنیت شهر، امکانات رفاهی، مسیر دسترسی و هزینه‌های سفر باید از جمله سوالاتی باشد که از دیگران می‌پرسید. لذا تمام نکات را در ذهن خود در نظر بگیرید و حتی یادداشت کنید.

 

ویزا؛ آری یا خیر؟!

اگر دوست دارید تا به مقاصد خارجی سفر کنید باید شرایط ویزا مقصد را بسنجید. بعضی از کشورها مانند ترکیه یا ارمنستان هم به ویزا نیاز ندارند و هم به‌دلیل نزدیک بودن به ایران سفر به آن‌ها مقرون به‌صرفه است. اما اگر می‌خواهید اروپا یا دیگر کشورها را ببینید نیازمند دریافت ویزا هستید و این پروسه شرایط خاص خود را دارد. لذا برای انتخاب یک مقصد خارجی چگونگی اخذ ویزا آن کشور را هم باید بسنجید.

رپورتاژ

نکات انتخاب مقصد سفر

  • برای انتخاب مقصد انعطاف‌پذیر باشید و گزینه‌های کمتر شناخته شده را هم امتحان کنید.
  • شلوغ یا خلوت بودن مقصد در زمان سفر را در نظر بگیرید.
  • هزینه‌های حمل و نقل را برای انتخاب مقصد بسنجید.
  • برای سفر کوتاه مدت خود فقط یک مقصد را انتخاب کنید.
  • تصمیم گیری درباره انتخاب مقصد سفر را تنها به یک نفر واگذار نکنید.
  • هدفتان از سفر را مشخص کنید تا بتوانید انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید.
  • به یاد داشته باشید که امکانات شهر مورد نظر در انتخاب مقصد تاثیر دارد.
  • اگر وقت کافی ندارید مسافرت بلند مدت را کنار بگذارید.
  • برای انتخاب مقصد تفاوت‌های فرهنگی را به یاد داشته باشید.
  • برای سفر به برخی کشورها (مانند چین، تایلند و غیره) تفاوت در تغذیه را در نظر داشته باشید.

کلام پایانی

انتخاب مقصد سفر شاید در ظاهر کار آسانی به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که در صورت انتخاب اشتباه در وقت و بودجه خود دچار ضرر خواهید شد. لذا مواردی که در بالاتر گفتیم به شما کمک می‌کند تا بتوانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. همواره به یاد داشته باشید که سفرمارکت با رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند تا ارزان‌ترین خدمات سفر را از متنوع‌ترین آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید و بدون دغدغه راهی سفر شوید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه