باورهای غلط مردم درباره سفر با قطار

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
باورهای غلط مردم درباره سفر با قطار

آشنا نبودن با مزایا و معایب سفر با قطار باعث شکل‌گیری باورهای غلط و نادرست مردم در مورد سفر با این وسیله حمل و نقل عمومی شده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کشور ایران از شبکه راه‌آهن پیشرفته‌ای برخوردار بوده و به بیشتر شهرها مسیر ریلی وجود دارد تا مردم بتوانند به‌راحتی برای سفر کردن از قطار استفاده کنند. در حال حاضر شبکه ریلی کشور ۱۳۴,۳۳۷ کیلومتر بوده که توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مدیریت می‌شود و این امر باعث شده بسیاری از افراد تمایل داشته باشند برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند و لذت آهسته پیمودن مسیر در دل جنگل، کوه و بیابان را لمس کنند.

با این وجود هستند افرادی که از سفر کردن با قطار استقبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با هواپیما یا اتوبوس به مسافرت بپردازند. شاید آشنا نبودن با مزایا و معایب سفر با قطار باعث شکل‌گیری باورهای غلط و نادرست مردم در مورد سفر با این وسیله حمل و نقل عمومی شده است.

اگر شما تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید به‌وسیله قطار مسیر پیش روی خود را بپیمایید تا به مقصد مورد نظرتان برسید و بلیط قطار رجا  یا هر قطار دیگری را خریداری کرده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم سفر کردن با قطار دارای چه مزایا و معایبی است؟

رپورتاژ

سفر کردن با قطار چه مزایا و معایبی به‌همراه دارد؟

فکرکردن در مورد اینکه آیا قطار می‌تواند وسیله خوبی برای سفر کردن باشد یا نه کاملا بستگی به نظر مسافر دارد، اما بررسی مزایا و معایب سفر با قطار می‌تواند در تصمیم گیری شما بسیار کمک کننده باشد.

در خصوص مزایای سفر با قطار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی آسان

استقرار داشتن شبکه راه‌آهن در مرکز اکثر شهرهای کشور؛ معمولا راه‌آهن و ایستگاه قطار در مرکز شهرها قرار دارد که این یکی از مزیت‌های استفاده از قطار در مقایسه با هواپیما است، چراکه فرودگاه‌ها در فاصله‌ای قابل‌توجه از مرکز شهرها و در نقطه دورتری ساخته شده‌اند. در این صورت مسافران و توریست‌ها می‌توانند در زمان کوتاهی خود را به نقطه موردنظر برسانند.

گسترده بودن مسیر ریلی؛ شبکه راه‌آهن بسیار گسترده است و در برخی از مقاصد که مسافران زیادی درخواست خرید بلیط قطار را دارند، حتی چند نوبت در روز تردد صورت می‌گیرد. مثلا مشهد یکی از شهرهای توریستی کشور است که بسیاری از مسافران همراه با تور مشهد راهی این شهر می‌شوند و در این میان سفر با قطار نقش شایانی دارد و روزانه قطارهای زیادی در این مسیر فعال هستند.

برنامه‌ریزی سفرها

برنامه‌ریزی دقیق قطار؛ در بیشتر مواقع برنامه‌ها و زمان‌بندی قطارها دقیق و درست است که این موضوع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سفر با قطار محسوب می‌شود. علاوه بر این شرایط آب و هوایی تاثیر چندانی در تغییر برنامه‌های قطار ندارد.

عدم محدودیت وزن وسایل

عدم محدودیت برای مسافران؛ شما می‌توانید هنگام سفر با قطار آزادانه هر تعداد چمدانی را با هر وزنی که می‌خواهید با خود همراه داشته باشید و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، در حالی که برای سفر با هواپیما همیشه محدودیت‌هایی برای حمل بار توسط مسافران در نظر گرفته می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی ۷ هتل عجیب ایران

نداشتن تاخیر در حرکت

عدم معطلی در هر سفر؛ در هر سفری که با قطار انجام می‌شود، مراحل زمان‌بری همچون چک کردن‌های امنیتی طولانی وجود ندارد و تنها کافی است مسافران ۲۰ دقیقه قبل از حرکت قطار در ایستگاه حضور داشته باشند.

امنیت و آسایش سفر

ایمن بودن سفر؛ قطار به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه عمومی در جهان محسوب می‌شود و احتمال خرابی و تصادف در آن نسبت به دیگر وسایل کمتر است. شما در سفر با قطار دیگر گرفتار ترافیک نمی‌شوید و اگر هوا برفی و بارانی یا حتی مه‌آلود باشد، محدودیتی برای سفر وجود ندارد.

وجود سفری راحت با قطار؛ یکی دیگر از مزایای سفر با قطار، راحتی مسافران است، برای مقصد موردنظر شما قطارهای مختلفی در ساعت‌های متفاوت وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. دسترسی به ایستگاه‌های راه‌آهن برای شما راحت بوده و امکان مسافرت خانوادگی برایتان فراهم است.

می‌توانید یک کوپه قطار را به‌صورت کامل برای خانواده خود رزرو کنید، دسترسی به رستوران قطار آسان بوده و سفارش انواع غذاها برای شما وجود دارد، حتی می‌توانید غذای خود را در منزل تهیه کرده و با خود همراه داشته باشید و از این بابت هیچ‌گونه محدودیتی برای سفر با قطار وجود ندارد.

رپورتاژ

در خصوص معایب سفر با قطار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • سرعت پایین قطار؛ یکی از مهم‌ترین معایبی که می‌توان برای سفر با قطار در نظر گرفت، سرعت پایین این وسیله نقلیه عمومی نسبت به هواپیما است و این مسئله باعث شده تا افرادی که می‌خواهند به مقاصد دور سفر کنند و عجله هم دارند، به سراغ خرید بلیط هواپیما بروند و از آن استفاده کنند.

  • طولانی بودن مدت سفر؛ توقفی که قطار در هر ایستگاه انجام می‌دهد، باعث می‌شود تا مسافران مدت زمان طولانی را در مسیر بگذرانند که این امر می‌تواند باعث خستگی آن‌ها شود. ازاین‌رو گردشگران و توریست‌هایی که می‌خواهند با قطار سفر کنند، می‌توانند برای اینکه از طولانی بودن مسیر خسته و کلافه نشوند، بلیط قطار خود را برای حرکت در شب رزرو و خریداری کنند تا در طول سفر خواب باشند.

  • قرار داشتن ترمز خطر در ارتفاع پایین؛ از آنجایی که ترمز خطر قطار در ارتفاع پایینی قرار دارد، این امر باعث می‌شود تا توجه کودکان به آن جلب شده و با ترمز خطر بازی کنند که ممکن است در نتیجه کشیدن آن، قطار بلافاصله بایستد و مشکلات متعددی رخ دهد.

و در پایان لازم است یادآور شویم که هر وسیله نقلیه عمومی نظیر هواپیما، اتوبوس یا قطار خوبی‌ها و بدی‌های خاص خود را دارد، با این وجود اگر قصد مسافرت دارید بهتر است قبل از سفر و تهیه بلیط با مزایا و معایب وسیله نقلیه‌ای که برای سفر انتخاب کرده‌اید، آشنایی کامل داشته باشید، با این وجود سفر با قطار به‌عنوان بهترین و امن‌ترین ابزارهای سفر برای مسافران و گردشگران معرفی می‌شود، بنابراین اگر تصمیم به سفر با قطار و خرید بلیط آن را دارید، می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه