چگونه هزینه های سفر را کم کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
چگونه هزینه های سفر را کم کنیم؟

اگر می‌خواهید بدانید چگونه هزینه‌های سفر را کم کنید، همراه ما باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارزان سفر کردن شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد، اما اگر عزم سفر داشته باشید، مدیریت هزینه‌ها کار چندان سختی نخواهد بود. فقط باید نکاتی مانند اینکه چه زمانی و با چه وسیله‌ای سفر کنید، کجا بمانید، چه غذایی بخورید و... را بدانید و با به کارگیری برخی راهکارها راهی مسافرت شوید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه هزینه‌های سفر را کم کنید، همراه ما باشید.

با چه وسیله‌ای سفر کنیم؟

معمولا برای سفرهای داخلی و نزدیک، استفاده از قطار و اتوبوس گزینه‌های ارزان هستند، اما برای مواقعی که مقصد بسیار دور است، به‌خصوص سفرهای خارجی، یا مواقعی که زمان اهمیت زیادی دارد، هواپیما بهترین گزینه است. یکی از باورهای اشتباه در سفر، این است که سفر با هواپیما گران است. اما با خرید بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری، می‌توانید سفر مقرون به‌صرفه‌ای با هواپیما داشته باشید.

آژانس ‌های گردشگری با فروش بلیط ‌های چارتر، صندلی‌هایی که برای یک سفر از ایرلاین خریداری کرده‌اند، با قیمت ارزان‌تری می‌فروشند تا بتوانند صندلی‌های آن پرواز را پر کنند. بنابراین تنها کافی است که برای مقصد موردنظرتان یک جست‌و‌جوی ساده انجام دهید، تا ارزان‌ترین بلیط هواپیما برای زمان سفر خود را پیدا کنید.

برای کسانی که در هر لحظه‌ای آماده سفر هستند، بلیط لحظه آخری گزینه مناسب‌تر و ارزان‌تری است. هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید، بلیط ارزان‌تر می‌شود، بنابراین می‌توانید در لحظات آخر بلیط خود را بسیار ارزان‌تر تهیه کنید.

بهترین زمان سفر چه زمانی است؟

سفر خود را برای فصل و زمانی برنامه‌ریزی کنید که مسافران زیادی در مقصد مورد نظر شما حضور ندارند. به این ترتیب هزینه خرید بلیط هواپیما و حتی رزرو هتل بسیار برایتان مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. اصطلاح «پیک سیزن» برای فصل اوج سفر به کار می‌رود. برای مثال، بهار پیک سیزن بسیاری از مقاصد داخلی و خارجی است. زمانی که سفرها به اوج می‌رسد، و دلیل آن هم آب و هوای مطلوب و تعطیلات رسمی است.

«لو سیزن» به زمان‌هایی گفته می‌شود که به‌دلیل آب و هوای نامطلوب یا زمان غیرتعطیلی، سفرها به مقصد موردنظر کم می‌شود. مثلا برای مقاصدی چون شهرهای جنوبی کشورمان، تابستان‌ها لو سیزن است. به‌دلیل گرمای هوا، مسافر کمتری هم به این مقاصد سفر می‌کند. انتخاب لو سیزن برای سفر، برای شما بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. حتی بسیاری مقاصد داخلی و خارجی برای جذب گردشگر بیشتر در این ایام، جشنواره‌ها و حراجی‌های مختلفی برقرار می‌کنند.

در این مورد می‌توان به جشنواره‌ های تابستانی در کیش یا دبی اشاره کرد. علاوه بر این، از آنجا که بیشتر سفرها در آخر هفته‌ها و تعطیلات انجام می‌شود، برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید وسط هفته و ایام غیرتعطیلی را انتخاب کنید.

در سفر کجا غذا بخوریم؟

از قسمت خوردنی‌ها در سفر نمی‌توان گذشت. به‌خصوص برای سفرهای طولانی که مدت زمان زیادی قرار است بمانید، صرف همه وعده‌های غذایی در هتل یا رستوران می‌تواند برایتان بسیار گران تمام شود. به همین خاطر، گزینه پخت و پز را در نظر داشته باشید. حتی برخی لوازم و تجهیزات پخت و پز را که قابل حمل هستند، با خود داشته باشید. خرید از سوپر مارکت و پخت غذا در خانه هم به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، هم راه‌حل مناسبی برای کسانی است که ممکن است غذاهای محلی آن مقصد را دوست نداشته باشند.

رپورتاژ

چگونه هزینه تفریحات سفر را کم کنیم؟

به هر جا که سفر کنید، بازدید از دیدنی‌های مقصد از مهم‌ترین برنامه‌های سفر شما خواهد بود. از دیدن جاذبه‌های طبیعی، کوه و دشت و بیابان گرفته تا اماکن تاریخی و فرهنگی که طرفداران زیادی دارند. بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها، هزینه‌بر خواهد بود. یکی از روش‌ها برای اینکه بتوانید کمتر بابت بازدید از اماکن گردشگری هزینه کنید، این است که پیش از رفتن به این اماکن، وب‌سایت آن را چک کنید. این از آن روست که گاهی می‌توانید از وب‌سایت بلیط ورودی را با قیمت کمتر یا با تخفیف تهیه کنید.

کسانی که عاشق طبیعت هستند و نمی‌خواهند فرصتی را برای بهره بردن از جاذبه‌های طبیعی مقصد خود از دست بدهند، معمولا مشکلی بابت هزینه‌ها ندارد. چراکه تماشای طبیعت اغلب رایگان است، مگر بخواهید پارک ملی یا جاهایی بروید که ورودیه دارند. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای برای بازدید از جاذبه‌ها پرداخت کنید، بهتر است ابتدا یک جست‌و‌جو در اینترنت انجام دهید و جاذبه‌های رایگان مقصدتان را شناسایی کنید.

چگونه از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان استفاده کنیم؟

پس از نقشه راه، بیشترین چیزی که در مقصد به دردتان می‌خورد، نقشه مسیر وسایل حمل و نقل عمومی است. پیش از سفر، وسایل حمل و نقل عمومی که می‌توانید در مدت اقامت در آن مقصد استفاده کنید را شناسایی کنید، ایستگاه‌ها و مسیرهای حرکت را بررسی کنید و بلیط آن را تهیه کنید.

به لطف اینترنت، شما می‌توانید همه این اطلاعات را از سایت‌های مختلف به دست آورید و حتی برای تهیه بلیط هم به‌صورت اینترنتی اقدام کنید. شما قرار است در تمام مدت سفر خود برای گشت‌وگذار، رستوران رفتن و... در حال جابه‌جایی باشید، مگر اینکه به قصد استراحت و یک‌جا ماندن سفر کرده باشید و در یک هتل آل یا یوآل اقامت کرده باشید که نیازی به بیرون آمدن از آن محوطه نباشد.

اگر بخواهید ارزان سفر کنید، باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در برنامه خود داشته باشید. اتوبوس و مترو را می‌توانید در بیشتر مقاصد داخلی و خارجی بیابید. برای استفاده از تاکسی نیز پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن تاکسی قابل استفاده در آن مقصد را دانلود کنید و برای رفت و آمدها با تاکسی، از آن استفاده کنید. البته استفاده از تاکسی در سفرهای خارجی برایتان گران تمام می‌شود!

رپورتاژ

در سفر کجا اقامت کنیم؟

از مهم‌ترین المان‌های سفر، اقامتگاه است. کسانی که قصد سفر چند روزه دارند، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، هاستل، خوابگاه، هتل - آپارتمان و هتل ‌های ارزان را انتخاب می‌کنند. خوشبختانه تقریبا همه این موارد را می‌توانید با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت بررسی کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

رزرو هتل را از طریق سامانه‌هایی انجام دهید که قیمت‌های ارزان‌تری ارائه می‌دهند. حتما اطلاعات کامل هتل از جمله امکانات هتل، قوانین، تصاویر هتل و... را پیش از رزرو به دست آورید. یادتان باشد هرچه هتل انتخابی شما به جاذبه‌‌های گردشگری و مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، هزینه آن نیز بالاتر است.

از کجا بلیط و هتل بگیریم؟

مطمئن‌ترین و راحت‌ترین کار، این است که همه رزروهای خود را هرچه زودتر انجام دهید. رزرو بلیط هواپیما و هتل اگر در سایت‌های مطمئن و باتجربه انجام شود، دغدغه سفرتان را به حداقل می‌رساند. فلای تودی جایی است که می‌توانید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را با کمترین هزینه تهیه کنید و با پشتیبانی ۲۴ ساعته بابت هرگونه مشکل احتمالی خیال‌تان راحت باشد. زمان سفر را که مشخص کنید، تهیه بلیط و هتل از فلای تودی به‌سادگی و با چند کلیک امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه