شب در استانبول کجا بریم | تفریحات شبانه استانبول

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
شب در استانبول کجا بریم | تفریحات شبانه استانبول

استانبول، پایتخت فرهنگی کشور ترکیه، یکی از برترین مقاصد گردشگری خارجی است که تفریحات شبانه متعددی در آن وجود دارند. استانبول همیشه بیدار است و نمی‌خوابد.

شب در استانبول کجا بریم؟

اگر برای شما سوال است که شب در استانبول کجا بریم، باید بدانید که شهربازی‌ های استانبول، تکسیم، تنگه بسفر، مراکز خرید استانبول، پل گالاتا، خیابان استقلال، ساحل‌ بوغاز، کلاب های شبانه استانبول، حمام ترکی، مسجد آبی، قلعه دختر استانبول و موزه پرا از بهترین جاهای دیدنی برای شبگردی در استانبول هستند.

استانبول یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است؛ شهری که دو قاره آسیا و اروپا در آن به هم متصل می‌شوند. جاهای دیدنی استانبول از مساجد تاریخی، موزه‌ها و کاخ‌ها گرفته تا پارک‌ها، مراکز خرید، بازارهای سنتی و مراکز تفریحی آن‌قدر متعدد هستند که امکان ندارد بتوانید در یک بار سفر از همه آن‌ها دیدن کنید. استانبول شهری جادویی و همیشه بیدار است؛ کلان‌شهری پرجنب‌وجوش که زندگی شبانه پس از غروب آفتاب همواره در آن جریان دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین تفریحات شبانه در استانبول از مناطق گردشگری شب زنده‌دار گرفته تا دیگر تجریبات مهیج آشنا کنیم.

با تفریحات شبانه در استانبول آشنا شوید:

شهربازی‌ های استانبول

شهربازی‌ های استانبول

منبع عکس: پین تاتی، عکاس:ناشناس

شهربازی های استانبول از بهترین اماکن تفریحی محسوب می‌شوند که می‌توانید در شب‌های پرجنب و جوش استانبول در آن‌ها به گشت‌وگذار بپردازید. شهربازی‌های استانبول دارای استانداردهای جهانی هستند و شما می‌توانید با خیالی راحت و آسوده از تمام امکانات آن‌ها استفاده کنید. در این شهر شهربازی‌های روباز و سرپوشیده متعددی وجود دارند. 

شهربازی «موی پارک» در مرکز خرید استانبول مال (بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول و ترکیه)، مرکز تفریحی «فان لب» (یک شهربازی زنجیره‌ای سرپوشیده‌ و دارای چند شعبه در چند مرکز خرید بزرگ استانبول مانند جواهیر مال، مرکز خرید فروم استانبول و بویوکا)، پارک موضوعی «کیدز موندو»، شهربازی‌های زنجیره‌ای استار پارک، «کیدزانیا» در نزدیکی مرکز خرید آکاسیا و شهر بازی «بابالو» از بهترین شهربازی‌های سرپوشیده استانبول هستند که انواع بازی‌ها همچون شاتل پر سرعت، قالی پرنده، ماشین‌‌های کوبنده کودک و بزرگسال، هتل وحشت، اتاق ماجرا، چرخ فلک، ترن‌ هوایی، کاروان و... در آن‌ها وجود دارد.

از مشهورترین شهربازی‌های روباز استانبول نیز می‌توان به شهربازی فسهانه (Feshane Lunapark)، شهربازی «بستانجی» در منطقه کادیکوی، لوناپارک «فلوریا لروز»، «ایسفانبول تما پارک»، ژوراسیک لند و شهربازی ویاپورت اشاره کرد. بزرگسالان و کودکان در تمام رده‌های سنی می‌توانند در شهربازی‌های استانبول به تفریح بپردازند و شبی به‌یادماندنی بسازند.

کروزهای بسفر

کروزهای بسفر

منبع عکس: bosphorustour.com.  عکاس: نامشخص

تماشای استانبول در کشتی‌های کروز در آبراه معروف شهر، گلدن هورن، بهترین تفریح شبانه استانبول است

تنگه بسفر یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول است؛ جایی که دو قاره آسیا و اروپا به هم می‌پیوندند. یکی از بهترین تفریحاتی که گردشگران می‌توانند در طول شب در استانبول تجربه کنند، سوار شدن بر کشتی‌های کروز و تماشای استانبول در آبراه معروف شهر، یعنی گلدن هورن است. تنگه بسفر حدودا ۳۰ کیلومتر طول و چندین اسکله در نقاط مختلف شهر استانبول دارد. گردشگران می‌توانند از آژانس‌ها و هتل‌ها بلیط کشتی‌های کروز را بخرند یا برای سوار شدن به یکی از اسکله‌های شهر بشیکتاش، امینونو، کاراکوی، اوسکودار و... بروند. با سوار شدن بر کروزهای بسفر، چهره‌ای متفاوت از شب‌های استانبول در ذهن شما نقش می‌بندد؛ خاطره‌ای که هرگز فراموش نخواهید کرد.

هزینه تورهای کروزهای بسفر بسته به کشتی کروز، آژانس گردشگری و خدمات ارائه شده مانند پیش‌غذا، دسر، سالاد، میوه، ناهار یا شام، نوشیدنی و اجرای موسیقی، نمایش‌های سنتی رقص سما و عربی، نمایش‌های فولکلور و آواز ترکی متفاوت است و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای از این تفریح در استانبول لذت ببرید. تورهای کروز بسفر در سه بازه زمانی صبح، عصر و شب برگزار می‌شوند. جالب است بدانید هر شب حدود ۵,۰۰۰ نفر در کروزهای شام بسفر شرکت می‌کنند و شاید بتوان این تجربه را به‌عنوان بهترین تفریح شبانه استانبول معرفی کرد.

تکسیم

تکسیم

منبع عکس: بوکینگ. عکاس: نامشخص

میدان تکسیم از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که در محله بی‌اوغلو و در بخش اروپایی شهر قرار دارد و با نام قلب استانبول مدرن شناخته می‌شود. بسیاری از مسافرانی که به استانبول می آیند در بهترین هتل‌ های میدان تکسیم اقامت می‌کنند. دسترسی به این میدان بسیار ساده است؛ زیرا ایستگاه‌های اتوبوس و مترو متعددی در نزدیکی آن وجود دارند. عبور خودرو از میدان ممنوع است و فقط تراموای نوستالژیک می‌تواند در آن تردد کند.

میدان تکسیم نماد جمهوریت مدرن ترکیه است و بنای یادبود جمهوری در دل این میدان قرار دارد. از زمان ساخت، این میدان به محلی برای برگزاری رویدادهای ملی همچون سالگرد استقلال ترکیه و جشن شب سال نو، جشن‌های ملی و دیگر اجتماعات تبدیل شده است. تکسیم جایی است که در هنگام شب، می‌توان روح استانبول را در آن لمس کرد؛ زیرا در این زمان از روز مردم محلی و مسافران برای پیاده‌روی، خرید، شکم‌گردی و خوش‌گذرانی به اینجا می‌آیند. در این منطقه ساختمان‌های مدرن در کنار بناهای تاریخی قرن نوزدهم و مساجد کوچک قد برافراشته‌اند و رستوران‌ها و مراکز خرید متعددی به چشم می‌خورند.

تماشای کبوترها، کافه‌گردی، خرید از چرخ‌های فروش نان سیمیت، بلال و شاه بلوط بوداده و... تماشای گل‌فروش‌ها و هنرنمایی نوازندگان خیابانی نیز از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در میدان تکسیم هستند.

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

منبع عکس: سایت آفتاب تراول. عکاس: نامشخص

بسیاری از گردشگران به قصد خرید به استانبول سفر می‌کنند؛ زیرا در این شهر مراکز خرید مدرن و سنتی متعددی وجود دارد که همه نوع کالایی از انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه گرفته تا محصولات آرایشی، اسباب‌بازی، لوازم و ابزار الکترونیکی و وسایل ورزشی را با کیفیت‌های مختلف به فروش می‌رسانند. اغلب این مراکز خرید تا پاسی از شب باز هستند؛ به همین دلیل می‌توان پس از بازدید از جاذبه‌های شهری در طول روز، شب هنگام به سراغ آن‌ها رفت. 

مراکز خرید استانبول با وجود امکانات رفاهی و تفریحی از مناطق مهم گردشگری این شهر نیز به شمار می‌روند و شما می‌توانید علاوه بر خرید در این مراکز به تفریح نیز بپردازید. شهربازی سرپوشیده، سالن‌های سینمایی مجهز، سالن بولینگ، پیست اسکی روی یخ و ژوراسیک پارک، هایپر مارکت‌های زنجیره‌ای، زمین بازی کودکان، اتاق نگهداری کودک و پارکینگ اختصاصی، آکواریوم و اسنو پارک یا پارک برفی تنها بخشی از امکاناتی هستند که در مراکز خرید استانبول در دسترس شما قرار می‌گیرند.

مرکز خرید آکمرکز نزدیک به محله بشیکتاش، مرکز خرید مال آف استانبول (یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید شهر)، مرکز خرید وادی استانبول و مرکز خرید کاپیتول استانبول از بهترین مراکز خرید استانبول و مرکز خرید ایستینیه پارک با نمای شیشه‌ای و بیش از ۳۰۰ مغازه، مرکز خرید توریوم، مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، پالادیوم و مرکز خرید زورلوسنتر نیز از لوکس‌ترین مراکز خرید این شهر هستند. شما همچنین می‌توانید برای خریدی ارزان‌تر به اوت لت‌های استانبول مانند مرکز خرید اوت لت آسیا پارک، مرکز خرید اوت لت ایرپورت، مرکز خرید اوت لت کاله، مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا و غیره سر بزنید.

پل گالاتا

پل گالاتا

منبع عکس: عکاس: نامشخص

پل گالاتا چایی است که می‌توانید در آن با مردم محلی آشنا شوید و چشم‌اندازهای زیبایی از استانبول را در طول شب ببینید

پیاده‌روی روی پل گالاتا به‌ویژه در عصرگاه و شب از تجربیاتی است که به‌هیچ‌وجه نباید در سفر به استانبول آن را از دست دهید. این پل از روی خلیج شاخ طلایی از کاراکوی در شمال تا استانبول قدیم و مرکز محله سلطان احمد در جنوب می‌گذرد و به امینونو می‌رسد. گالاتا شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را به‌هم متصل می‌کند و اگر روی آن به‌سمت غرب نگاه کنید، اروپا را می‌بینید و اگر به‌سمت شرق سر برگردانید، تنگه بسفر تا محله اسکدار (Üsküdar) و آسیا در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد.

پل گالاتا یکی از پاتوق‌های مردم محلی و مکانی مناسب برای آشنایی با زندگی روزمره مردم استانبول است. تماشای غروب آفتاب بر فراز این پل شلوغ و پرتردد نیز از دیگر تجربه‌های منحصربه‌فردی است که نباید آن را از دست داد. پل گالاتا، شریان اصلی جاده‌ای است که دو منطقه مهم شهری را به‌هم متصل می‌کند و از آنجا که مردم  باید در مسیر خود از آن عبور کنند به مرکز تجاری پر رونقی برای رستوران‌ها و مغازه‌ها بدل شده است.

رستوران‌ها و کافه‌های زیر پل گالاتا در تمام ساعت‌های روز و شب برای مهمانان نوشیدنی و غذا سرو می‌کنند و شما می‌توانید در عین تماشای حرکت کشتی‌ها به‌سمت اسکله از طعم غذاهای باکیفیت ترکی یا غذاهای بین‌المللی نیز لذت ببرید. بیشتر رستوران‌های زیر این پل از دو طرف چشم‌اندازی به دریا دارند.

قدم زدن در خیابان استقلال

خیابان استقلال

منبع عکس: کجارو. عکاس: سعیده خلیلی‌صفا

خیابان استقلال یکی از پرترددترین مکان‌ها و قلب تپنده استانبول در محله بی‌اوغلو است که در نزدیکی میدان تکسیم و تنگه بسفر قرار دارد. در این خیابان هتل‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و کافه رستوران‌های متنوعی متعددی احداث شده‌اند و امکان ندارد کسی در طول سفر خود به استانبول از خیابان مشهور استقلال دیدن نکند. طول خیابان استقلال حدود ۱٫۵ کیلومتر است و یک خط مونوریل در آن تردد می‌کند؛ مونوریلی که امروزه آن را به‌عنوان یکی از نمادهای این خیابان می‌شناسند.

خیابان استقلال منطقه‌ای پرتردد و شلوغ است و در تمام ساعت‌های شبانه‌روز، به‌ویژه شب‌ها می‌توان ساکنان استانبول و گردشگران بسیاری را در آن دید. قدم زدن در خیابان استقلال، گشت‌وگذار در مراکز خرید، گوش سپردن به نوازندگان خیابانی، تماشای ویترین‌های رنگارنگ و بناهای تاریخی (برج گالاتا، انواع کلیساهای ارمنی گریکوری، کاتولیک رومی، ارتدوکس یونانی و یادبود کریمه) در شب، کافه‌گردی و مزه کردن غذاهای محلی در رستوران‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در شهر استانبول است؛ تجربه‌ای که سبب می‌شود با تاریخ، فرهنگ و سنت‌های مردم ترکیه آشنا شوید. جالب است بدانید که این خیابان در گذشته‌های دور نیز از مهم‌ترین مناطق شهر و مورد توجه اقشار ثروتمند جامعه بوده است و بسیاری از بازرگانان و افراد مشهور تمایل به اقامت در این خیابان داشتند.

بسیاری از فروشگاه‌های خیابان استقلال برخلاف دیگر مناطق استانبول تا پاسی از شب باز هستند. زندگی در روزهای منتهی به پایان سال میلادی در این خیابان به‌صورت ۲۴ ساعته جریان دارد و گردشگران می‌توانند تا هر ساعتی از شب در این منطقه به تفریح بپردازند.

ساحل‌گردی در بوغاز

ساحل‌گردی در بوغاز

منبع عکس: پینترست. عکاس: نامشخص

پل بغاز استانبول (پل بسفرس یا پل ۱۵ ژوئیه) یکی از زیباترین پل‌های کابلی ترکیه و اولین پل ساخته شده روی تنگه بسفر است که در میان مردم استانبول با نام Birinci Köprü شناخته می‌شود. این پل از پل‌های تاریخی استانبول به شمار می‌آید و بازدید از آن به‌خصوص در شب به‌شدت توصیه می‌شود. عملیات احداث پل بغاز از سال ۱۹۷۰ آغاز شد و در سال ۱۹۷۳ به پایان رسید. این پل تنها برای عبور وسایل نقلیه است و عابران پیاده نمی‌توانند از آن عبور کنند. پل بغاز دارای طول ۱,۵۶۰ متر، عرض ۳۳٫۴ متر و ارتفاع ۱۶۵ متر است. این پل در شب با وجود نورپردازی زیبا، چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود می‌آورد.

ساحل اورتاکوی در منطقه بشیکتاش (در نزدیکی مسجد اورتاکوی) از مناطقی است که می‌توان در آن به تماشای پل بوغاز نشست. با رفتن به این ساحل می‌توانید علاوه برتماشای پل در بازارچه اورتاکوی، سوغات و صنایع دستی ترکیه را خریداری کنید یا در رستوران‌ها و دکه‌های فروش غذا یک کمپیر خوشمزه ترکی بخورید.

کلاب های شبانه استانبول 

کلاب های شبانه استانبول 

منبع عکس: theistanbulinsider.com. عکاس: نامشخص

یکی از تفریحات شاد و هیجان‌انگیز در شب‌های همیشه زنده استانبول، رفتن به کلاب‌های شبانه این شهر است؛ کلاب‌هایی که دارای فضاهای بزرگ و مناسب هستند و انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ و باکیفیت در آن‌ها سرو می‌شود. موسیقی‌های زنده و شاد در کنار نمایش‌های سرگرم‌کننده و جذاب و اجرای دی‌جی‌های معروف و خواننده‌های مشهور ترکیه از دلایلی هستند که گردشگران را به‌سمت کلاب های شبانه استانبول می‌کشانند.

کلاب بابل با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر نشسته و در حدود ۴۵۰ نفر در حالت ایستاده، کلاب رینا با فضایی مدرن و ظرفیت حدود ۲۵۰۰ نفر، کلاب آنجلیکا با چشم‌انداز باشکوهی از تنگه بسفر و کلاب الکساندرا در محله آبشار عظیم و معماری عثمانی از بهترین کلاب های شبانه استانبول هستند. در نظر داشته باشید که اغلب این کلاب‌ها بسیار شلوغ هستند و بهتر است از قبل جای خود را رزرو کنید تا با مشکل روبه‌رو نشوید.

حمام ترکی

حمام ترکی

منبع عکس: expatguideturkey.com. عکاس: نامشخص

پس از یک روز گردش در استانبول، به حمام ترکی بروید و خستگی در کنید

حمام ترکی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و عرفانی را در طول شب در استانبول به شما پیشنهاد می‌کند. در حمام ترکی پس از شست‌وشوی بدن با کف، ماساژی آرامش‌بخش با روغن در انتظار شما است؛ تجربه‌ای که پس از آن حس می‌کنید فرد جدیدی شده‌اید.

به‌علاوه، تماشای رقص بخار زیر گنبدهای بالای سر شما، تجربه‌ای جذاب است که هرگز از یاد نخواهید برد. برخی از حمام‌های استانبول تا دیروقت باز هستند؛ بنابراین می‌توانید پس از یک روز گشت‌وگذار در میان جاهای دیدنی استانبول، برای استراحت و کسب آرامش، خود را به یک حمام دعوت کنید.

تماشای رقص دراویش

تماشای رقص دراویش

منبع عکس: istanbuldervishceremony.com. عکاس: نامشخص

سماع نوعی از رقص صوفیه شامل چرخش بدن همراه با حالت خلسه برای اهداف معنوی است. قدمت رقص سماع به گذشته‌های دور بازمی‌گردد. در این رقص، دراویشی که پیرو تعالیم مولانا، شاعر بزرگ ایرانی هستند، تحت‌تاثیر آوای دف و نی و تنبور و شعرهای آهنگین به حرکت درمی‌آیند. این رقص در سال ۲۰۰۸ میلادی به‌عنوان میراث فرهنگی در سازمان جهانی یونسکو شناخته شد. 

تماشای رقص دراویش یا رقص سماع از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در شب‌های همیشه زنده استانبول تجربه کنید. گاهی اوقات در برخی کروزهای دریایی، نمایش‌های رقص سماع برگزار می‌شود؛ با این وجود، مراسم اصلی رقص دراویش را می‌توان در سالن‌های مخصوصی به نام سماع‌خانه (Mevlevi Lodges) مانند Galata Mevlevihanesi تماشا کرد. هر یکشنبه ساعت ۱۷، در این سالن، مراسم رقص سماع برگزار می‌شود؛ البته باید بدانید که بلیط‍‌های این رویداد به سرعت به فروش می‌رسد و بهتر است روز قبل، بلیط خود را خریداری کنید. اگر موفق به تماشای رقص دراویش در Galata Mevlevihanesi نشدید، برای تماشای این نمایش فوق‌العاده به «سیرکچی» (Sirkeci) بروید؛ جایی که حجت‌پاشا هرروز برنامه رقص سماع برگزار می‌کند.

تماشای فواره‌های رقصان در جلوی مسجد آبی

تماشای فواره‌های رقصان در جلوی مسجد آبی

منبع عکس: elements.envato.com. عکاس: نامشخص

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که درست روبه‌روی ایاصوفیه قرار دارد. بازدید از این مجموعه در طول روز امکان‌پذیر است؛ اما این مسئله بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید در طول شب از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. در طول شب، نمایش فواره‌های رقصان در چند قدمی مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. گردشگران همچنین می‌توانند از فروشندگان خیابانی پارک سلطان احمد، غذاهای لذیذ ترکی بخرند و در حین تماشای فواره‌ها از مزه آن‌ها لذت ببرند.

شرکت در تور شبانه غذا

تور شبانه غذا در استانبول

منبع عکس: istanbul.com. عکاس: نامشخص

آیا تجربه‌ای به‌اندازه خوردن یک غذای خوب می‌تواند لذتبخش باشد؟ شرکت در یک تور غذایی شبانه در استانبول به تمام مسافران این شهر توصیه می‌شود؛ چه به‌صورت خانوادگی و به‌همراه بچه‌ها و چه به‌صورت انفرادی به استانبول سفر کرده باشید. شرکت کردن در یک تور شبانه غذا به‌معنای کشف رستوران‌های متعدد در شهر و همچنین آشنایی با افراد جدید و پیدا کردن دوست است. یکی دیگر از مزیت‌های تور شبانه غذا این است که شما به‌جای یک وعده شام سه مرحله‌ای (پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر)، نمونه‌های مختلفی از انواع غذاهای لذیذ را امتحان می‌کنید و پس از آن، با پیاده‌روی آنچه خورده‌اید را هضم می‌کنید. به‌علاوه در این تورها چای ترکی به‌همراه مخلفات نیز برای شکرت کنندگان به‌وفور سرو می‌شود.

در یک تور شبانه غذا در استانبول به بازدید از اماکن مهم گردشگری شهر می‌روید و از غذاهای لذیذ لذت می‌برید. نقطه آغاز بیشتر تورهای شبانه غذا میدان تکسیم و محل گشت‌وگذار، محله بی‌اغلو استانبول است. برای شرکت در این تورها حتما کفش راحت به پا داشته باشید و فراموش نکنید که یک ژاکت سبک حتی در فصول گرم سال با خود ببرید؛ زیرا ممکن است هوا در طول شب سرد شود.

تماشای غروب آفتاب از قلعه دختر استانبول

تماشای غروب آفتاب از قلعه دختر استانبول

منبع عکس: mocah.org. عکاس: نامشخص

برای تماشای زیباترین منظره غروب آفتاب در استانبول به منطقه سالاجاک در اسکدار بروید

تماشای غروب خورشید تقریبا در هر نقطه در استانبول یک تجربه منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی است؛ اما اگر می‌خواهید برای تماشای این لحظه رویایی در زیباترین نقطه شهر باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منطقه سالاجاک (Salacak) در اسکدار، بخش آسیایی استانبول، بروید. در این نقطه از شهر در زمان غروب آفتاب، روشن شدن قلعه دختر در پس‌زمینه آسمان رنگی را خواهید دید؛ تجربه‌ای که تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد؛ اما به شما این فرصت را می‌دهد تا روح استانبول در جانتان بنشیند. به گفته بسیاری از گردشگران، تماشای غروب در استانبول پس از کروزهای دریای بسفر، بهترین تفریح شبانه‌ای است که می‌توان در این شهر به آن پرداخت.

بازدید از موزه پرا

تماشای نقاشی‌های مجموعه شرق‌شناسی (آثار شاخص هنرمندان اروپایی با الهام از دنیای عثمانی، جغرافیای ترکیه و همچنین آثار هنرمندان عثمانی و چگونگی تاثیر آن‌ها بر یکدیگر را از قرن ۱۷ تا اوایل قرن ۱۹ میلادی)، مجموعه عثمان حمدی بی، پرتره‌های امپراتور، جهان‌های موازی، سفیران و نقاشان (شامل پرتره‌های حامیان هنر و سفیران از قرن ۱۷ تا ۱۹ میلادی) و مجموعه استانبول، شهر رویاها (شامل صحنه‌هایی از زندگی روزمره در استانبول و دنیای عثمانی از قرن ۱۷ تا اوایل قرن ۱۹ ) در موزه پرا از خارق‌العاده‌ترین کارهایی است که می‌توانید در شب‌های استانبول به آن بپردازید. 

موزه پرا در روزهای جمعه تا ساعت ۱۰ شب باز است. ساعات بازدید از این موزه در روزهای شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه تا ۱۹ و در روز یکشنبه تا ۱۸ امکان‌پذیر است. موزه پرا در منطقه بی‌اوغلو، خیابان مشروطیت قرار دارد.

موزه پرا

منبع عکس: culturalheritageonline.com. عکاس: نامشخص

منبع عکس کاور: colourbox.com. عکاس: نامشخص

استانبول شهر شب زنده‌دارها است؛ اگر تجربه تفریحات شبانه استانبول را دارید، نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

شب‌های ترکیه استانبول کجا بریم؟

شهربازی‌ های استانبول، تکسیم، مراکز خرید استانبول، پل گالاتا، خیابان استقلال، ساحل‌ بوغاز، کلاب های شبانه استانبول، حمام ترکی، مسجد آبی، قلعه دختر استانبول و موزه پرا

بهترین تفریحات شبانه استانبول کدامند؟

پیاده‌روی در خیابان استقلال و میدان تکسیم، کافه‌گردی و رستوران‌گردی، خرید، تماشای غروب آفتاب، کروزهای بسفر

بنای یادبود جمهوری در کدام میدان استانبول قرار دارد؟

میدان تکسیم

در خیابان استقلال استانبول چه تفریحاتی وجود دارد؟

پیاده‌روی، گشت‌وگذار در مراکز خرید، تماشای نوازندگان خیابانی، ویترین‌های رنگارنگ و بناهای تاریخی، کافه گردی و مزه کردن غذاهای محلی در رستوران‌ها

مطالب مرتبط:

دیدگاه