شهربازی های استانبول | سرپوشیده و روباز + آدرس و قیمت بلیط

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور دوشنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
شهربازی های استانبول | سرپوشیده و روباز + آدرس و قیمت بلیط

در سفر به شهر استانبول با بازدید از شهربازی‌های این شهر روزی خوش و هیجان‌انگیز برای خانواده و کودکان خود رقم بزنید.

شهر استانبول به‌عنوان مرکز گردشگری کشور ترکیه، هر سال و در تمام فصول میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. در دهه‌های اخیر، در این کشور اقدامات زیادی در جهت توسعه مراکز تفریحی صورت گرفته است. احداث شهربازی های استانبول، افزودن وسایل بازی گوناگون با استانداردهای اروپایی و ساخت پارک‌های موضوعی یا همان تم پارک‌ها باعث می‌شود که مسافران پس از گشت‌و‌گذار در شهر استانبول ساعات خوش و هیجان‌انگیزی را در این شهربازی‌ها در کنار خانواده یا دوستان تجربه کنند.

شهربازی‌های استانبول از بهترین جاهای دیدنی استانبول هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مشهورترین و مهیج‌ترین شهربازی‌های استانبول آشنا کنیم.

شهربازی های استانبول:

موی پارک (Moipark, Mall of istanbul)

  • آدرس: استانبول، باشاک شهیر، بلوار سلیمان دمیرل، محله ماحموت بی، موی پارک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۰۱۱۰۶۰ ۲۱۲ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۰  تا ۲۲، جمعه و شنبه از ۱۰ تا ۲۲:۳۰
  • شهربازی های سرپوشیده استانبول

شهربازی موی پارک استانبول

منبع عکس: پین تاتی، عکاس:ناشناس

شهربازی «موی پارک» بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول و ترکیه است. این شهربازی که در مرکز خرید استانبول مال قرار دارد، دارای فاصله ۲۰ کیلومتری تا میدان تکسیم و ۱۲ کیلومتری تا مرکز خرید فروم است. ایستگاه مترو سانایی در نزدیکی این شهربازی قرار دارد. شهربازی موی پارک برای تمام سنین مناسب است؛ از این‌رو، بزرگسالان و کودکان با وسایل بازی و سرگرمی‌های گوناگون این مجموعه، معنی واقعی تفریح و هیجان را خواهند چشید.

در موی پارک بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول لذت واقعی تفریح،  سرگرمی و آدرنالین را بچشید
از وسایل بازی موی پارک می‌توان به شاتل پر سرعت، قالی پرنده، ماشین‌‌های کوبنده کودک و بزرگسال، هتل وحشت، اتاق ماجرا، چرخ فلک، ترن‌ هوایی، کاروان و... اشاره کرد. نرخ هر بازی معمولا از چهار لیر تا ۱۰ لیر متغیر است. موی پارک برای مراجعه گروهی بازدیدکنندگان تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرد.

فان لب (Fun Lab) 

  • آدرس:  استانبول، ناحیه اروپایی شیشلی، محله ماییس، خیابان بیوک دره ، مرکز خرید جواهیر، فان لب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۰۱۳۴۳ ۲۱۲ ۹۰+        
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • شهربازی های سرپوشیده استانبول

شهربازی فان لب استانبول در مرکز خرید جواهیر

منبع عکس: تریپ ادوایزر، عکاس:ناشناس

مرکز تفریحی «فان لب» یک شهربازی زنجیره‌ای سرپوشیده‌ است که در چند مرکز خرید بزرگ استانبول مانند جواهیر مال، مرکز خرید فروم استانبول و بویوکا شعبه دارد. مرکز خرید جواهیر در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع در چهار طبقه ساخته شده است. شهربازی فان لب یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی خانوادگی به شمار می‌آید که وسیله‌های بازی بسیاری برای بزرگسالان و به‌ویژه مناسب کودکان دارد. تمام وسیله‌‌های بازی‌ مهیج و متنوع فان لب از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند و کیفیت بالایی دارند.

کوسه وحشی فان لب با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت، قلعه سقوط آزاد از ارتفاع ۲۵ متری و بازی‌های شبیه‌سازی واقعیت مجازی همواره مرکز توجه بزرگسالان قرار می‌گیرد. ماشین‌های برقی، فریزبی و بازی‌های رایانه‌ای از دیگر سرگرمی‌های این مجموعه هستند. همچنین کودکان با کسب امتیاز در بازی‌های جایزه‌دار، از کهکشان جایزه فان لب هدیه‌های موردعلاقه خود را انتخاب و دریافت می‌کنند. از سالن مهمانی و سالن تئاتر این مرکز تفریحی برای برگزاری جشن تولدهای به‌یادماندنی استفاده می‌شود.

کیدز موندو (KidzMondo)

  • آدرس: استانبول، شیشلی، جاده مجیدیه‌ کوی، کوش تپه، کیدز موندو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۴۸۱۰۰۰ ۲۱۲ ۹۰+ 
  • ساعت فعالیت: شنبه و یکشنبه ۱۰:۳۰ تا ۲۰، دوشنبه تعطیل، سه‌شنبه و پنجشنبه ۱۰ تا ۱۵:۳۰، چهارشنبه و جمعه ۱۰ تا ۲۰
  • شهربازی های سرپوشیده استانبول

«کیدز موندو» یک پارک موضوعی سرپوشیده در استانبول است که در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع قرار دارد. این شهربازی برای کودکان چهار تا ۱۴ ساله آموزش‌هایی را در قالب بازی ارائه می‌‌دهد. در کیدز موندو همانند یک شهر کوچک، کودکان شغل موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنند، لباس مخصوص آن حرفه را می‌پوشند، کار می‌کنند و پول به‌دست می‌آورند.

منبع عکس اول و دوم و سوم: تریپ ادوایزر، منبع عکس چهارم:دستی مپ، عکاس‌ها: ناشناس

«کیدز موندو» اقتصاد و واحد پول مخصوص به خود را دارد. کودکان برای چند ساعت خود را صاحب آن شغل می‌دانند و با کمک تیم آموزشی ماهر مجموعه، اطلاعاتی در زمینه مشاغل کسب می‌کنند. در کیدز موندو آتش‌نشانی، ایستگاه پلیس، هتل، سالن زیبایی، کارواش، بانک، بیمارستان، آکادمی بازیگری، کارخانه شکلات، همبرگرفروشی، کارخانه شیر، بخش رقص و موسیقی، مرکز فضانوردی، اتاق بازی، نقاشی ساختمان و آتلیه خلاقیت به چشم می‌خورند.

هزینه ورودی به «کیدز موندو» برای کودکان دو تا سه ساله ۳۰ لیر، کودکان چهار تا ۱۴ ساله، ۵۵ لیر و برای افراد ۱۵ سال به بالا ۳۰ لیر ترکیه است. کودکان زیر یک سال هزینه‌ ورودی ندارند.

استار پارک (Star Park Luna Park)

  • آدرس: استانبول، کوچوک‌ چکمجه، جاده چیچکلی وادی، مرکز خرید آرنا پارک، آتاکنت، استارپارک (مشاهده روی نقشه) 
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲:۰۰
  • شهربازی های سرپوشیده استانبول

«استار پارک» یکی از شهربازی‌های زنجیره‌ای استانبول است که در بسیاری از مراکز خرید استانبول و دیگر شهرهای ترکیه شعبه دارد. یکی از این شهربازی‌ها در مرکز خرید آرنا پارک در منطقه کوچوک‌ چکمجه واقع شده است. آرنا پارک یکی از مشهورترین مراکز خرید استانبول است که با تنوع محصولات، امکان خرید سوغاتی‌های گوناگون را به گردشگران می‌دهد. در شهربازی استار پارک وسیله‌های بازی متنوع و رنگارنگ، کودکان سنین مختلف را به سوی خود جذب می‌کند. برای بزرگسالان نیز سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی در این شهربازی در نظر گرفته است. 

کیدزانیا (KidZania)

  • آدرس: استانبول، اوسکودار، مرکز خرید آکاسیا آجی بادم، کیدزانیا  (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۰۰۵۴۲۹ ۸۵۰ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۰، سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۶، دوشنبه‌ها تعطیل است.
  • شهربازی های سرپوشیده استانبول

شهربازی کیدزانیا مخصوص کودکان

منبع عکس: iamistanbul، عکاس:ناشناس

«کیدزانیا» از مشهورترین شهربازی‌های کودکان در نزدیکی مرکز خرید آکاسیا به شمار می‌آید که آموزش و تفریح را یک‌جا گرد‌آوری کرده است. کیدزانیا اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی در کشور مکزیک توسط شرکت «Xaiver Lopez Ancona» تاسیس شد و در حال حاضر در ۱۴ کشور و ۱۸ شهر مختلف فعالیت دارد. پس از مکزیک، شعبه‌های آن در کشورهای پرتغال، شیلی، امارات متحده عربی، ژاپن، اندونزی، مالزی، کره جنوبی، کویت، هندوستان، تایلند، مصر و ترکیه افتتاح شده‌اند.

شهربازی کیدزانیا ترکیه در سال ۲۰۱۴ در شهر استانبول در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیون دلار راه‌اندازی شده است. کیدزانیا به کودکان چهار تا ۱۴ سال، این امکان را می‌دهد تا با ۶۰ حرفه مختلف بزرگسالان آشنا شوند. دختران و پسران یونیفورم واقعی شغل موردعلاقه خود را می‌پوشند و برای چند ساعت در آن حرفه مشغول به کار می‌شوند و تجربه کسب می‌کنند. آن‌ها مستقل تصمیم می‌گیرند و از خلاقیت خود استفاده می‌کنند. 

 استعداد، مهارت فیزیکی و خلاقیت ذهنی کودکان شما در شهربازی کیدزانیا شکوفا خواهد شد

در شهر کوچک کیدزانیا ساختمان‌هایی مانند بیمارستان، استادیوم، بانک، آتش‌نشانی، کارخانه شکلات، پیتزافروشی، فرودگاه و... با ایمنی بالا و متناسب با قد کودکان وجود دارد. در این مکان‌ها متخصصان مربوط به هر رشته به کودکان کمک می‌کنند تا علاوه بر تفریح، اطلاعات لازم در زمینه شغلی موردعلاقه خود را به‌دست آورند و مهارت‌های هنری، اجتماعی و فیزیکی خود را پرورش دهند.

در شهربازی کیدزانیا فضای مناسبی برای کودکان زیر چهار سال نیز در نظر گرفته شده است. هزینه ورودی برای کودکان ۲۵۰ لیر، برای بزرگسالان ۶۵ لیر و برای کودکان خارجی ۵۰۰ لیر ترکیه است.

بابالو پارک (Babalu Park)

  • آدرس: استانبول، جاده سلیمان چلبی، محله باشاک‌شهیر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۸۵۱۷۷۵ ۲۱۲ ۹۰+
  • شهربازی های سرپوشیده استانبول

شهربازی بابالو استانبول

منبع عکس: yaz tatili، عکاس:ناشناس

شهر بازی «بابالو» یکی از شهربازی‌های سرپوشیده مخصوص کودکان در شهر استانبول است که  مساحتی حدود ۱,۳۵۰ متر مربع دارد. وسایل بازی متفاوت آن از آلمان وارد ترکیه شده‌اند و تمام استانداردهای اروپایی را دارند. این مجموعه به کودکان دو تا ۱۲ ساله این امکان را می‌دهد تا در تمام فصل‌های سال و در هر شرایط‌ آب‌و‌هوایی در یک فضای امن و مهیج، انرژی خود را در طول چند ساعت کاملا تخلیه کنند. تهویه هوای شهربازی بابالو برای کسانی که آلرژی دارند نیز مناسب است. استخر توپ، پرش از ارتفاع روی تشک‌های بادی و صخره‌های صعود از سرگرمی‌های بابالو هستند.

شهربازی فسهانه (Feshane Lunapark)

  • آدرس: استانبول، ایوب سلطان، جاده یاوه‌دوت، محله نشانجی، شهربازی فسهانه (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۰
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی فسهانه استانبول

منبع عکس: bannister، عکاس:ناشناس

«فسهانه» استانبول از مشهورترین شهربازی‌های استانبول است که در بازدید از آن تفریح و تاریخ را یک‌جا تجربه می‌کنید. وسایل بازی این شهربازی بیشتر مناسب کودکان است؛ اما در کنار آن بازی‌های هیجان‌انگیزی برای بزرگسالان نیز وجود دارد. از وسایل بازی فسهانه می‌توان به ماشین‌های کوبنده، قلعه آسانسور، کشتی پرنده و... اشاره کرد. هزینه ورودی این پارک برای خردسالان کمتر است؛ اما برای بازی‌های داخل پارک باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

لوناپارک بستانجی (Bostanci LunaPark)

  • آدرس: استانبول، کادیکوی، جاده محمت شوکی پاشا، محله بستانجی، لوناپارک بستانجی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۴۷۲۱۰ ۲۱۶ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۰۰:۳۰ 
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی بستانجی استانبول

منبع عکس: liyava، عکاس:ناشناس

شهربازی «بستانجی» از مشهورترین شهربازی‌های استانبول، در منطقه کادیکوی و در نزدیکی مرکز نمایش بستانجی قرار دارد. این شهربازی که حدود ۳۰ سال مرکز تفریح مردم این شهر بوده، از سال ۲۰۰۸ با ورود وسیله‌‌های بازی مدرن و استاندارد ایتالیایی، اطمینان خاطری برای گردشگران فراهم کرده است. این وسیله‌ها برای سرگرمی و تفریح تمام سنین مناسب هستند.

در لوناپارک بستانجی وسیله‌های بازی‌ مانند اختاپوس، تونل وحشت، ماشین‌های کوبنده، استار فایر، گوندولا، هواپیما، زنجیر و قطار ریلی چرخان وجود دارند. راک اند رول نیز یکی از هیجان‌انگیزترین وسیله بازی‌های این لوناپارک است. در برخی مناسبت‌های خاص، نمایشی در بستانجی اجرا می‌شود. کافه‌ها و غرفه‌های کوچک نیز بخش خوشمزه این شهربازی را تشکیل می‌دهند.

از آنجا که لوناپارک بستانجی در منطقه‌ای پرجمعیت و داخل شهر قرار دارد، دسترسی به آن با وسیله نقلیه عمومی بسیار ساده است. این شهربازی حدود ۱۰ دقیقه با اسکله بستانجی فاصله دارد. قیمت بلیط ورودی برای هر نفر ۱۵ لیر است؛ اما برای استفاده از هر وسیله بازی باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

لونا پارک فلوریا لروز (Florya Leroz)

  • آدرس: استانبول، باکرکوی، جاده یشیل‌کوی هالکالی، لوناپارک فلوریا لروز (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۱۵۷۸۳۹ ۵۳۲ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: هر روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰، شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۲
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی فلوریا لروز استانبول

منبع عکس: rcdb، عکاس:ناشناس

شهربازی‌های استانبول در میان اهالی این شهر طرفداران بسیاری دارد. یکی از شهربازی‌هایی که محل تفریح آخر هفته اهالی استانبول است، لوناپارک «فلوریا لروز» نام دارد. این شهربازی در منطقه باکرکوی، یکی از محله‌های قدیمی استانبول واقع شده است و گردشگران به‌لطف وجود شهربازی فلوریا، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در این محله نیز به‌دست می‌آورند.

در شهربازی فلوریا لروز انواع وسایل تفریحی مانند چرخ‌وفلک، ماشین‌های کوبنده و ترن سرعت برای کودکان و بزرگسالان به‌چشم می‌خورند. این شهربازی با وجود رستوران و کافه‌های لوکس در داخل مجموعه و همچنین وجود بهترین هتل‌های استانبول و چند مرکز خرید در نزدیکی آن، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند. دسترسی به شهربازی فلوریا بسیار آسان است؛ چراکه کنار ایستگاه مترو اینجیرلی قرار دارد و از ایستگاه اتوبوس نیز حدود دو دقیقه پیاده‌روی نیاز است.

ایسفانبول یا ویالند (Isfanbul Tema Park)

  • آدرس: استانبول، ایوب سلطان، خیابان متین کایا، محله یشیل پینار، ایسفانبول تما پارک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۰۰۰۱۰۰ ۲۱۲ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: هر روزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰، یکشنبه‌ها تعطیل است.
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی ایسفانبول تما پارک یا ویالند سابق در استانبول

منبع عکس: گشتانو، عکاس:ناشناس

شهربازی «ویالند» در سال ۲۰۱۳ در شهر استانبول افتتاح شد و پس از گذشت پنج سال در سال ۲۰۱۸ ویالند، با ایجاد چند تغییر جزئی به «ایسفانبول تما پارک» تغییر نام داد. ایسفانبول در زمینه هتل، مراکز خرید و پارک‌های تفریحی فعالیت زیادی دارد. این شهربازی به‌عنوان مهیج‌ترین شهربازی‌ استانبول و ترکیه شناخته می‌شود که علت آن معماری و طراحی عجیب و متفاوت تما پارک است. ایسفانبول در سه بخش دنیای بازی، دنیای هیجان و دنیای افسانه‌ها خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

«ایسفانبول تما پارک» مشهور به دیزنی‌لند ترکیه مساحتی حدود ۲۰۰ هزار متر مربع دارد و یکی از بهترین پار‌ک‌های موضوعی ترکیه برای تمام رده‌های سنی از کودک تا بزرگسال است. اگر به‌دنبال هیجان و آدرنالین هستید، ترن‌هوایی نفس‌گیر، سرسره‌های وایکینگ، غول افسانه‌ای کینگ‌کونگ ایسفانبول را از دست ندهید.
در شهربازی ایسفانبول تما پارک وارد دنیای بازی، دنیای هیجان و دنیای افسانه‌ها می‌شوید
چرخش ۳۶۰، قایق‌سواری بر رودخانه وحشی، پرندگان دیوانه، قطارهای سریع‌السیر، معدنچی‌های کوچک، آتش‌نشان قهرمان، جت‌اسکی، قلعه عدالت، اتاق جادویی، سینمای چهار بعدی عصر یخبندان و چرخ‌وفلک از دیگر وسایل سرگرم‌کننده کودکان و بزرگسالان در مجموعه ایسفانبول هستند که استفاده از هرکدام محدودیت سن یا قد دارددر شهربازی ایسفانبول علاوه بر تجربه هیجانات گوناگون، می‌توانید از مراکز خرید، فستیوال‌ها، رستوران و کافه‌ها نیز لذت ببرید. هزینه ورودی این شهربازی برای بزرگسالان ۴۶۰ لیر ترکیه و هزینه ورودی کودکان و سالمندان ۴۵۰ لیر ترکیه است.

آدا پارک بایرام پاشا (Bayrampaşa Şehir Parkı - AdaPark)

  •  آدرس: استانبول، منطقه بایرام پاشا، خیابان هودوت، محله کوجاتپه، آداپارک (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۸:۳۰ تا ۲۴
  • شهربازی های روباز استانبول

آدا پارک استانبول در پارک شهر بایرام پاشا

منبع عکس: کارناوال، عکاس:ناشناس

شهربازی «آدا پارک» درون پارک شهر بایرام پاشا قرار دارد. پارک بایرام پاشا در سال۲۰۰۳ در مساحتی حدود ۴۸۰ هزار متر مربع به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک ترکیه افتتاح شد. زیبایی‌های این پارک از بدو ورود، بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان را مسحور می‌کند. این پارک با دو درب ورودی اصلی شامل بخش‌های شهربازی آدا پارک، دریاچه مصنوعی، آمفی‌تئاتر چهار هزار نفری برای اجرای کنسرت و تئاتر، زمین بازی کودکان، مزرعه مخصوص آموزش اسب‌سواری، فضای پیک‌نیک، سالن بولینگ، سالن ورزشی، رستوران و کافه‌های لوکس می‌شود.

جذاب‌ترین قسمت پارک بایرام پاشا برای کودکان و بزرگسالان، شهربازی آدا پارک است که هرگونه وسیله بازی در آن با رده سنی ویژه کودکان و بزرگسالان وجود دارد. ورود دوچرخه، اسکوتر، اسکیت، بادبادک و حیوانات خانگی به آدا پارک ممنوع است؛ اما امکان دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه مصنوعی با کرایه دوچرخه از خود مجموعه وجود دارد. ورودی پارک رایگان است؛ اما برای ورود به شهربازی باید بلیط تهیه کنید.

ویاپورت مارینا (Viaport Marina Tema Park)

  • آدرس: استانبول، توزلا، خیابان بالیکچیلار، محله جامی، ویاپورت مارینا تما پارک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۶۰۱۸۸۸ ۲۱۶ ۹۰+
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی ویاپورت مارینا تما پارک استانبول

منبع عکس: gezilmesi gereken yerler، عکاس:ناشناس

شهربازی «ویاپورت مارینا» از مهیج‌ترین و مشهورترین شهربازی‌های موضوعی استانبول در مرکز خرید ویاپورت مارینا به شمار می‌رود. وسیله‌های بازی این پارک با دقت خاصی طراحی شده و دارای استانداردهای جهانی است. این مجموعه شامل سالن بزرگ بولینگ، آکواریوم، مجموعه سینمایی، مرکز بازی و تما پارک می‌شود.

سالن بولینگ شهربازی ویاپورت مارینا، فضایی بزرگ با ۱۰ لاین بازی دارد که چهار لاین آن مختص کودکان است و اعضای خانواده درکنار هم می‌توانند ساعات خوشی را در آن سپری کنند. در آکواریوم این مجموعه، با عبور از یک تونل شیشه‌ای، هزاران گونه موجودات دریایی دیده می‌شوند. مجموعه سینمایی شامل پنج سالن و مجهز به جدیدترین سیستم‌های صوتی و تصویری است که لذت تماشای فیلم را چند برابر می‌کند.

مرکز بازی شهربازی «ویاپورت مارینا» با بیش از ۳۵ نوع وسیله بازی مهیج، یکی از سریع‌ترین ترن‌های هوایی اروپا را در خود جای داده است. هزینه ورودی این پارک در هر فصلی متغیر است. قیمت بلیط کودکان چهار تا ۱۴ سال از ۸۹ لیر و بزرگسالان ۱۵ سال به بالا از ۹۹ لیر شروع می‌شود. ورود به این مجموعه برای کودکان زیر چهار سال رایگان است.

ژوراسیک لند (Jurassic Land)

  • آدرس: استانبول، بایرام پاشا، کوجاتپه، ژوراسیک پارک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۳۱۳۵۰ ۲۱۲ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۱
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی ژوراسیک پارک در استانبول

منبع عکس: liyava، عکاس:ناشناس

شهربازی «ژوراسیک لند» یکی از جاهای دیدنی استانبول است که گردشگران زیادی از سراسر دنیا را به‌سوی خود جذب می‌کند. ژوراسیک پارک در مرکز خرید فروم از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول واقع شده است. ژوراسیک پارک که تحت نظارت یک شرکت آمریکایی در لس‌آنجلس تاسیس شده است، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی با تم دایناسور به شمار می‌آید.

در خصوص چگونگی ساخت ژوراسیک لند ترکیه این داستان نقل می‌شود که در طول ساخت مرکز خرید فروم، در زیر این بنا استخوان‌های دایناسور توجه کارشناسان را جلب می‌کند؛ تحقیقات آغاز و دنیایی جدید در اعماق دریای مرمره کشف می‌شود!

 کودکان خود را در ژوراسیک پارک استانبول با دنیای دایناسورها آشنا کنید

در شهربازی ژوراسیک بیش از ۷۰ نوع دایناسور، شبیه‌سازی شده‌اند و تمام تخم‌ها و استخوان‌های دایناسورها در موزه در معرض نمایش قرار دارند. مسئولان موزه نیز اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بازدید از این مجموعه برای تمام سنین جذاب است؛ چراکه برای هر گروه سنی امکانات تفریحی جداگانه‌ای وجود دارد.

سینماهای چهار و ۶ بعدی برای تماشای فیلم کوتاه، سالن انیمیشن، منطقه حفاری برای کاوش باستانی کودکان، اسلحه‌های لیزر دینو و لیزر هانتر برای جنگ بین دایناسورها، جزیره دایناسور برای برگزاری مراسم جشن تولد کودکان، کافه‌‌ برای نوشیدن قهوه ترک و رستوران‌ها از امکاناتی هستند که گردشگران را ساعت‌های طولانی در ژوراسیک پارک نگاه می‌دارند.

اکستریم اونچرز استانبول (Xtrem Aventures istanbul)

  • آدرس: استانبول، ساری یر، جاده مسلک ایاز آقا، محله حوضور، اکستریم ادونچر استانبول (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۸۲۸۵۰ ۲۱۲ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۰
  • شهربازی های روباز استانبول

 اولین پارک موضوعی مجموعه «اکستریم اونچرز» در سال ۲۰۱۵ در شهر بی‌نظیر استانبول، در یک محوطه جنگلی با مساحت هشت هزار متر مربع بنا شد. همان طور که از اسم این شهربازی پیدا است اکستریم اونچرز به سرگرمی‌های ماجراجویانه اختصاص دارد. در این شهربازی برای گذر کودکان سه تا هشت سال مسیرهای توری بزرگ و برای رده سنی هشت سال به بالا چهار مسیر طنابی در ارتفاع بالا با دشواری‌های متفاوت در نظر گرفته شده است.

منبع عکس‌ها: stanbulsara، عکاس‌ها: ناشناس

از دیگر بازی‌های هیجان‌انگیز اکستریم اونچرز باید به زیپ‌لاین به‌طول ۱۸۰ متر و پرش آزاد از ارتفاع ۱۵ متری اشاره کرد. هدف برند اکستریم اونچرز ساخت پارک‌های موضوعی متعدد برای تفریح و بالابردن آدرنالین و هیجان بازدیدکنندگان است. تخصص اصلی این برند که دفتر اصلی آن در فرانسه قرار دارد، زندگی در شرایط مهیج به طبیعی‌ترین شکل ممکن است که آن را در قالب فعالیت و تفریح در فضای باز برای تمامی افراد ماجراجو ارائه می‌دهد.

شهربازی ویاپورت (ViaPort)

  • آدرس: استانبول، پندیک، بلوار دده پاشا، محله ینی‌شهیر، ویاپورت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۱۵۹۷۴۳ ۵۳۲ ۹۰+
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • شهربازی های روباز استانبول

شهربازی «ویاپورت» استانبول در منطقه پندیک قرار دارد و در مرکز خرید اوت‌ لت ویاپورت، یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول، واقع شده است. این شهربازی برای تمام سنین خدماتی را ارائه می‌دهد. مرکز خرید ویاپورت با شهربازی، رستوران، سالن بولینگ، سینما و حدود ۲۵۰ مغازه، مکان تفریحی مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده‌اند.

از وسایل بازی شهربازی ویاپورت می‌توان به ترن، راکت، رنجر، چرخش ۳۶۰، اختاپوس، ماشین برقی، راک اند رول و... اشاره کرد. همچنین کودکان در پیست پونی این شهربازی می‌توانند لذت اسب‌سواری را بچشند. ویاپورت برای مناطق مشخصی از شهر سرویس رفت‌و‌آمد مهیا کرده است.

شهربازی ویاپورت در مرکزخرید ویاپورت استانبول

منبع عکس:118tr، عکاس: ناشناس

اگر شما نیز از شهربازی‌های استانبول دیدن کرده‌اید، نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین شهربازی های استانبول کدامند؟

اگر به‌دنبال بهترین شهربازی استانبول هستید، باید بدانید که موی پارک، فان لب، کیدز موندو، استار پارک، کیدزانیا، بابالو پارک، شهربازی فسهانه، لوناپارک بستانجی، لونا پارک فلوریا لروز و ایسفانبول یا ویالند از بهترین شهربازی های استانبول هستند.

مهیج‌ترین شهربازی های استانبول کدامند؟

ژوراسیک پارک، ایسفانبول تما پارک، اکستریم اونچرز

مشهورترین شهربازی‌ های استانبول کدامند؟

آدا پارک بایرام پاشا، فان لب، لونا پارک بستانجی، فسهانه، موی پارک، ایسفانبول تما پارک، ویا سی تما پارک

سریع‌ترین ترن هوایی استانبول درکدام شهربازی قرار دارد؟

ویا سی تما پارک

منبع عکس کاور: تور ارزان، عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه