بهترین مراکز خرید استانبول | معرفی بهترین مال ها و بازارهای خرید

مینا بهزادی‌منش
مینا بهزادی‌منش شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین مراکز خرید استانبول | معرفی بهترین مال ها و بازارهای خرید

مراکز خرید استانبول از جذاب‌ترین مناطق این شهر برای گردشگران هستند. مسافران زیادی سالانه برای خرید به استانبول می‌روند و از مراکز خرید این شهر بازدید می‌کنند.

در سفر به استانبول با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب و اطلاع از آدرس مراکز خرید و امکانات و خدمات هر یک از آن‌ها، می‌توانید با توجه به محل اقامت خود بهترین مرکز تجاری را برای خرید انتخاب کنید. بازارها و پاساژهای استانبول در نقاط مختلفی از شهر قرار دارند و می‌توانید در بازدید از جاهای دیدنی استانبول، سری هم به مراکز خرید این شهر بزنید. اگر طرفدار لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مراکز خرید باشید یا گشت‌و‌گذار در بازارهای سنتی برای شما لذت‌بخش باشد، مراکز خرید استانبول انتظار شما را برآورده خواهند کرد. تنوع پاساژها و بازارهای سنتی در این شهر بالا است و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

برای سفری آسان و البته خریدی ارزان در استانبول می‌توانید در فصول حراجی، بلیط پرواز تهران استانبول را تهیه و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید.

لیست بهترین مراکز خرید استانبول:

مرکز خرید آکمرکز

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه بشیکتاش، خیابان نیسپتیه (مشاهده روی نقشه)
  • مشهورترین مراکز خرید استانبول

در طول سال گردشگران زیادی به شهر استانبول سفر می‌کنند. کشور ترکیه یکی از برجسته‌ترین کشورهای تولید کننده پوشاک در جهان به شمار می‌رود و بهترین مراکز خرید استانبول در طول سال مسافران مختلفی از کشورهای اروپایی، آسیایی و سایر نقاط جهان را میزبانی می‌کنند. در این قسمت چند مرکز خرید معروف در شهر استانبول را به شما معرفی می‌کنیم که در طول چند سال اخیر، بالاترین آمار جلب رضایت گردشگران را داشته‌اند.

نمای بیرونی از مرکز خرید آکمرکز استانبول

منبع عکس: سایت pintati، عکاس نامشخص

مرکز خرید آکمرکز یکی از پر طرفدارترین مراکز خرید استانبول است که در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ میلادی به‌ترتیب به‌عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و جهان معرفی شد و توانست جایزه بین‌المللی طراحی و توسعه را دریافت کند. این مرکز خرید در منطقه اتیلر استانبول و نزدیک به محله بشیکتاش قرار دارد. تنوع مغازه‌ها و محصولات عرضه شده در این پاساژ رضایت خاطر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به دست آورده‌اند. بسیاری از معروف‌ترین برندهای جهانی در این مرکز خرید شعبه دارند. در پاساژ آکمرکز می‌توانید انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه و همین طور محصولات آرایشی، اسباب‌بازی، لوازم و ابزار الکترونیکی و وسایل ورزشی را تهیه کنید. فروشگاه‌های این مرکز خرید از گران‌ترین برندها تا محصولات با قیمت ارزان‌تر را شامل می‌شوند.

مرکز خرید مال آف استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه باشک شهیر، ایکیتلی، محله ضیا گوکالپ، خیابان سلیمان دمیرل (مشاهده روی نقشه)
  • مشهورترین مراکز خرید استانبول

نورپردازی ورودی مرکز خرید مال آف استانبول

منبع عکس: سایت توریستگاه، عکاس نامشخص

مال آف استانبول نیز یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود و در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است. ساخت این پاساژ زیبا و مدرن در سال ۲۰۱۱ میلادی شروع شد و سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۴ میلادی، معروف‌ترین برندهای جهانی کار خود را در این مرکز خرید آغاز کردند. در حال حاضر در طبقه اول مرکز خرید مال آف استانبول انواع پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی و محصوات مورد نیاز بانوان به فروش می‌رسد. برندهای معتبری مانند ویکتوریا سیکرت و تویز شاپ در این پاساژ شعبه دارند.

۱۶ سالن سینمایی مجهز و بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول از امکانات تفریحی مرکز خرید مال آف استانبول هستند

طبقه دوم از مرکز خرید مال آف استانبول به پوشاک و لوازم مورد نیاز آقایان اختصاص دارد. پس از گشت‌وگذار در این پاساژ زیبا می‌توانید به طبقه سوم بروید و در رستوران‌های فست فود شناخته شده در استانبول غذا بخورید. به‌جز فست فودها انواع رستوران‌ها با غذاهای سنتی ترکیه و کافه‌ها با دسرهای معروف این کشور در این طبقه قرار گرفته‌اند که سر زدن به آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای خوب در بازدید از این مرکز خرید باشد.

از دیگر امکانات جالب‌توجه در مرکز خرید مال آف استانبول، از جاذبه های شبانه استانبول، می‌توان به بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده ترکیه در این مجموعه، ۱۶ سالن سینمایی مجهز، سالن بولینگ، پیست اسکی روی یخ و ژوراسیک پارک اشاره کرد. مجموعه مرکز خرید مال آف استانبول وسعت زیادی دارد و برای بازدید از همه بخش‌های آن مدت زمان زیادی باید وقت صرف کنید.

مرکز خرید وادی استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: ساریر، محله ماسلاک، محله‌ی آیازآقا، خیابان کمربورگاز (مشاهده روی نقشه)
  • مشهورترین مراکز خرید استانبول

نورپردازی ورودی مرکز خرید وادی استانبول در شب

منبع عکس: سایت قاصدک، عکاس نامشخص

مرکز خرید وادی استانبول یکی از جدیدترین، بزرگ‌ترین و زیباترین مراکز خرید استانبول است که در سال ۲۰۱۷ میلادی در یکی از معروف‌ترین مناطق شمال شهر به نام ساریر افتتاح شد. این پاساژ مدرن در جوار جنگل بلگراد قرار گرفته است و زیباترین چشم اندازها را به محیط اطراف خود دارد. در این مرکز خرید می‌توانید از مشهورترین برندهای استانبول و جهان مانند پنتی، دسا، مانگو، ماوی، برشکا، زارا، جین ماوی و بسیاری فروشگاه‌های دیگر بازدید کنید.

پاساژ بزرگ وادی استانبول به‌جز تنوع فروشگاه‌ها، فود کورت با غذاهای متنوع ترکی، آسیایی و بین‌المللی نیز دارد. مجتمع تجاری-مسکونی وادی استانبول به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود. تراس وادی استانبول بخش مسکونی این مجموعه است که شامل هشت برج لوکس و امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، استخر، زمین بازی، مهد کودک، سوپر مارکت و بسیاری تجهیزات دیگر می‌شود.

نمای داخلی مرکز خرید وادی استانبول

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

پارک وادی استانبول بخش دیگر این مجموعه بزرگ به شمار می‌رود که مساحت آن به حدود ۷۴ هزار متر مربع می‌رسد و بیش از ۸۰۰ آپارتمان در آن قرار دارند. مراکز خرید و ساختمان‌های اداری در بلوار وادی استانبول قرار گرفته‌اند. در این مرکز خرید بزرگ یک هتل بین‌المللی پنج ستاره نیز ساخته‌اند که در مجتمع تجاری وادی استانبول قرار دارد. برای خرید انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشی و لوازم‌خانگی، مرکز خرید وادی استانبول از بهترین گزینه‌ها در این شهر است. این مرکز خرید سالن‌های سینما و نمایش دو بعدی و سه‌بعدی نیز دارد.

مرکز خرید کاپیتول استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه اسکودار، محله آلتونی زاده (مشاهده روی نقشه)
  • مشهورترین مراکز خرید استانبول

نمای بیرونی مرکز خرید کپیتول استانبول در شب

منبع عکس: سایت tripadvisor

مرکز خرید کاپیتول در سال ۱۹۹۳ در منطقه اسکودار بخش آسیایی استانبول افتتاح شد و عنوان نخستین مرکز خرید مدرن در این بخش شهر را از آن خود کرد. اگر در هتل‌های بخش آسیایی شهر اقامت دارید، این مرکز خرید بهترین گزینه برای خرید شما است. پاساژ کاپیتول ۶ طبقه دارد و برترین برندهای جهان و ترکیه در آن فعالیت می‌کنند.

بیشتر فروشگاه‌های مرکز خرید کاپیتول را مغازه‌های پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت و بدل فروشی‌ها تشکیل می‌دهند. از دیگر بخش‌های این مرکز خرید نیز می‌توان به ۱۴ سالن سینما، سالن بولینگ، هایپر مارکت‌های زنجیره‌ای، زمین بازی کودکان، اتاق نگهداری کودک و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

در مرکز خرید کاپیتول فست فودهای محبوب جهانی مانند برگر کینگ، استار باکس و کی‌اف‌سی شعبه دارند و اگر طرفدار غذاهای سنتی ترکی باشید نیز می‌توانید به بهترین رستوران‌های ترکیه در این پاساژ بروید. برای رفتن به این مرکز خرید می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مختلف مانند تاکسی، مترو و کشتی‌های خطوط کاپاتاش و امینونو استفاده کنید.

مرکز خرید ایستینیه پارک

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: ساریر، خیابان کادسی، محله پینار (مشاهده روی نقشه)
  • لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

شهر استانبول به‌دلیل قرار گرفتن در میان دو قاره آسیا و اروپا و تقسیم شدن به دو بخش اروپایی و آسیایی مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی در طول سال قرار می‌گیرد. بیشتر مراکز خرید واقع در قسمت اروپایی شهر استانبول از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید اروپایی به شمار می‌روند. در این مراکز خرید گران‌قیمت‌ترین برندهای جهانی شعبه خود را دایر کرده‌اند و بازدید و خرید از این پاساژها برای بازدیدکنندگان می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. در این بخش به معرفی لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول می‌پردازیم.

نمای بیرونی پاساژ ایستینیه پارک

منبع عکس: سایت istanbul.ir، عکاس نامشخص

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول یکی از معروف‌ترین مراکز خرید گران‌قیمت و لوکس در این شهر به شمار می‌رود و در طول سال هنرمندان و گردشگران زیادی از این پاساژ بازدید می‌کنند. این مرکز خرید در ساختمانی چهار طبقه با نمای شیشه‌ای قرار دارد و بیش از ۳۰۰ مغازه در آن فعالیت می‌کنند. بیشتر برندهای معتبر اروپایی مانند آرمانی، دیور، شنل و زارا در این مرکز خرید شعبه دارند و برندهای معروف ترکیه نیز شعبه‌هایی مدرن و زیبا در مرکز ایستینیه پارک راه‌اندازی کرده‌اند.

از دیگر بخش‌های مرکز خرید ایستینیه پارک می‌توان به آکواریوم بزرگ این مجموعه با بیش از ۱۰ هزار گونه مختلف از آبزیان، بلندترین تونل آبی جهان و نخستین سالن تئاتر استانبول اشاره کرد. فروشگاه‌های این مرکز خرید در دو بخش روباز و سرپوشیده قرار گرفته‌اند و رستوران‌های مدرن و سنتی با کیفیتی نیز در این مجموعه دایر هستند.

با وجود قرار داشتن مرکز خرید ایستینیه پارک در فهرست لوکس‌ترین پاساژهای استانبول، می‌توان در حراج پایان فصل این مجتمع تجاری با تخفیف بالا خرید کرد. این مرکز خرید در روزهای یکشنبه تعطیل است و هرچه به پایان هفته نزدیک شوید، محیط داخل این پاساژ شلوغ‌تر می‌شود؛ پس تا حد امکان روزهای نخست و میان هفته را برای رفتن به ایستینیه پارک انتخاب کنید.

مرکز خرید توریوم

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: منطقه اسن پورت، محله تورگوت اوزال (مشاهده روی نقشه)
  • لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

مرودی مرکز خرید توریوم در شب

منبع عکس: سایت توریستگاه، عکاس نامشخص

مرکز خرید توریوم یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول است که در سال ۲۰۱۰ میلادی افتتاح شد. ساخت این مرکز خرید در حدود دو سال طول کشید و در این مجموعه به‌جز مغازه‌های تجاری، بخش‌های تفریحی جالب توجهی نیز ساخته‌اند. این مرکز خرید مانند سایر پاساژهای لوکس استانبول مجموعه‌ای از معروف‌ترین برندهای جهانی پوشاک، محصولات آرایشی، لوازم‌خانگی و ورزشی را در خود جمع کرده است. گردشگران بسیاری در طول سال از این مجموعه بازدید می‌کنند.

در مرکز خرید توریم فضایی در حدود ۴۵۰۰ متر مربع به مرکز تفریحی اختصاص داده‌اند که اسنو پارک یا پارک برفی آن از معروف‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به اسکی روی برف در طول سال می‌توانند از امکانات این پارک برفی استفاده کنند.

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: میدان تقسیم، عثمان بی، نیشان تاشی (مشاهده روی نقشه)
  • ٰلوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

خیابان نیشان تاشی و مرکز خرید سیتیز

منبع عکس: سایت هفت مهر، عکاس نامشخص

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی همان طور که از نامش پیدا است در منطقه نیشان تاشی استانبول قرار دارد و یکی از لوکس‌ترین پاساژهای این شهر به شمار می‌رود. در این مرکز خرید می‌توانید از معروف‌ترین وشیک‌ترین برندهای مطرح ترکیه کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید. برندهای مشهوری مانند لویی ویتون و کارتیه در مرکز خرید سیتیز شعبه دارند که البته قیمت محصولات آن‌ها بسیار بالا است.

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی فاصله زیادی تا میدان تکسیم (تقسیم) ندارد،به همین دلیل اگر محل اقامت شما در خیابان استقلال یا اطراف میدان تقسیم باشد، می‌توانید با پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای به این مرکز خرید برسید. این مرکز خرید فروشگاه عرضه کتاب‌های راهنما به زبان‌های انگلیسی و ترکی دارد و کافه‌ها و رستوران‌های آن نیز پاتوق‌های مناسبی برای رفع خستگی هستند. از معروف‌ترین فروشگاه‌ها در این مرکز خرید و سراسر خیابان نیشان تاشی، می‌توان به فروشگاه‌های برندهای معتبر لباس شب اشاره کرد. در واقع این خیابان و مرکز خرید آن از مراکز خرید لباس شب در شهر استانبول هستند.

مرکز خرید پالادیوم

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: بارباروس، آتاشهیر (مشاهده روی نقشه)
  • لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید پالادیوم استانبول از بالا

منبع عکس: سایت pintati، عکاس نامشخص

مرکز خرید پالادیوم با وجود آن که در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد، یکی از زیباترین و در عین حال مجلل‌ترین پاساژهای شهر استانبول است. دورتادور این مرکز خرید با پوشش شیشه‌ای زیبایی پوشانده شده است و معماری این بنا توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. برندهای معروفی مانند تامی هیلفیگر، زارا، پیر کاردین و فروشگاه‌های ورزشی معتبر مانند آدیداس در این پاساژ فعالیت می‌کنند.

در مرکز خرید پالادیوم فود کورتی بزرگ با بیش از ۲۰ رستوران سنتی و بین‌المللی دایر است و پارکینگ پنج طبقه این پاساژ به بازدیدکنندگان سرویس‌دهی می‌کند. سالن‌های سینما و تئاتر نیز در این مرکز خرید به چشم می‌خورند. مرکز خرید پالادیوم با فروشگاه‌های متنوع پوشاک و لوازم مورد نیاز بانوان، آقایان و کودکان، از بهترین انتخاب‌های مراکز خرید لوکس استانبول به شمار می‌رود.

مرکز خرید زورلوسنتر

  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدر‌س: محل لوازیم، بارباروس، بولواری کاواساگی (مشاهده روی نقشه)
  • لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید زورلوسنتر استانبول از نمای بالا

منبع عکس: سایت istanbul.ir، عکاس نامشخص

زورلو سنتر از دیگر پاساژهای گران‌قیمت استانبول است که در بخش اروپایی این شهر قرار دارد. این مرکز خرید نیز از نوسازترین پاساژهای تجاری ترکیه به شمار می‌رود و بیش از ۱۸۰ واحد تجاری مدرن در آن فعالیت می‌کنند. معماری این بنا نیز مانند دیگر پاساژهای تجاری نوساز در استانبول زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد.

در مرکز خرید زورلو به‌جز برندها و فروشگاه‌های معتبر، امکانات رفاهی و تفریحی کاملی نیز تعبیه شده است. در این پاساژ یک هتل پنج ستاره وجود دارد و بخش مرکز نمایشی این مجموعه از برجسته‌ترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود. از جالب‌توجه‌ترین امکانات بخش نمایشی مرکز خرید زورلو سنتر می‌توان به سالن‌های مخصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

در پاساژ زورلو سنتر رستوران‌ها و کافه‌های مجهزی نیز فعالیت می‌کنند که می‌توانند پاتوق‌های مناسبی برای رفع خستگی پس از گشت‌وگذار در این مرکز خرید باشند. برای رفتن به پاساژ زورلو سنتر از بخش‌های مختلف شهر وسایل نقلیه مناسب وجود دارند.

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه عمرانیه، فاضل نصیب (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول در میان گردشگران، اوت لت‌ها هستند. اوت لت‌ها را می‌توان ارزان‌ترین پاساژهای استانبول دانست. در این مراکز خرید برندهای مختلف تخفیف‌های قابل‌توجهی روی بعضی از اجناس خود می‌گذارند. دلیل کاهش قیمت اجناس این مراکز خرید عرضه محصولات قدیمی‌تر و در اصطلاح از مد خارج شده یا کفش‌ها و لباس‌های تک سایز است و کیفیت اقلام موجود در این مراکز خرید تفاوتی با اجناس سایر شعبه‌های هر فروشگاه ندارد؛ به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای خرید به اوت لت های استانبول می‌روند.

در ادامه شما را با معروف‌ترین مراکز خرید ارزان در استانبول آشنا می‌کنیم.

ورودی مرکز خرید آسیا پارک استانبول

منبع عکس: نامشخص

مرکز خرید آسیا پارک یکی از اوت لت‌های منطقه آسیایی استانبول است که هفت طبقه دارد. در این پاساژ می‌توانید انواع برندهای مطرح جهانی را ببینید و از امکانات تفریحی این مرکز لذت ببرید. رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید آسیا پارک نیز تنوع بالایی دارند و پس از گردش و خرید طولانی در بخش‌های مختلف این پاساژ می‌توانید در آن‌ها خستگی در کنید.

اوت لت آسیا پارک در منطقه عمرانیه و نزدیک به فرودگاه صبیحا گوکچن قرار دارد و بسیاری از گردشگران پیش از رفتن به فرودگاه یا در فاصله پروازهای خود از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. از امکانات رفاهی این پاساژ تجاری می‌توان به سینما و پارک کودک آن اشاره کرد. این اوت لت یکی از مناسب‌ترین و در عین حال با کیفیت‌ترین مراکز خرید با قیمت مناسب در شهر استانبول به شمار می‌رود.

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه باکرکوی، کاراکوی (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

نمای بیرونی مرکز خرید ایرپورت استانبول

منبع عکس: نامشخص

اوت لت ایر پورت یکی دیگر از مراکز خرید مناسب در استانبول است که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار دارد. فرودگاه آتاتورک فرودگاه قدیم استانبول بود که تا پیش از افتتاح نیو ایر پورت در این شهر، بیشتر پروازهای خارجی از این فرودگاه انجام می‌شد و در حال حاضر تعطیل شده است.

مرکز خرید ایرپورت استانبول با طراحی زیبا و سقف متحرکی که دارد یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در میان گردشگران است و در طول سال از مسافران مختلف میزبانی می‌کند. در این مرکز خرید بیش از ۱۰۰ فروشگاه متنوع از برندهای معروف جهان فعالیت می‌کنند و در زمان‌های حراج در طول سال می‌توانید سوغات و وسایل مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار مناسب از این پاساژ تهیه کنید.

مرکز خرید ایرپورت در منطقه آتاکوی قرار دارد و برندهایی مانند بیمن، مودو، فابریکا، سارار، واکو، ورساچه، چیکو و آرمانی در آن شعبه دارند. از دیگر بخش‌های این پاساژ تجاری می‌توان به مرکز سرگرمی کودکان، سینما، آمفی‌تئاتر و شهربازی یخی این مجموعه اشاره کرد.

مرکز خرید اوت لت کاله استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: محله‌ گوون، خیابان اسکی لوندرا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

مرکز خرید کاله استانبول از نمای بالا

منبع عکس: سایت استانبول سرا، عکاس نامشخص

مرکز خرید کاله استانبول یکی از مناسب‌ترین مراکز خرید استانبول برای خرید لباس و انواع پوشاک از برندهای معتبر ترکیه به شمار می‌رود. این پاساژ با وجود قرار گرفتن در منطقه گوون، از مراکز خرید اوت لت استانبول است و در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شد. مرکز خرید کاله استانبول بیش از ۱۲۰ فروشگاه دارد که معروف‌ترین برندهای ورزشی مانند نایک و آدیداس را هم شامل می‌شود.

مجموعه کاله استانبول بخش مسکونی، سینما، رستوران، مراکز تفریحی و شهربازی نیز دارد. این مرکز خرید نیز در فاصله کوتاهی از فرودگاه آتاتورک قدیم قرار گرفته است.

مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: محله پندیک، منطقه‌ ینی‌شهیر، بلوار پیپاشا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

نمای ورودی پاساژ ویاپورت استانبول

منبع عکس: نامشخص

مرکز خرید ویاپورت در بخش آسیایی استانبول و در محله پندیک قرار دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ میلادی در نزدیکی فرودگاه صبیحا گوکچن افتتاح شد. مرکز خرید ویاپورت از پر طرفدارترین مراکز خرید استانبول است و معروف‌ترین برندهای جهانی در آن شعبه دارند. از مشهورترین برندهای فعال در این مرکز خرید می‌توان به آدیداس، نایک، بنتون، پیرکاردین، پوما، کلوین کلین، دیزل و اکو اشاره کرد. رستوران‌های سنتی و بین‌المللی و فست فودهایی مانند برگر کینگ، مک دونالدز و کی‌اف‌سی نیز در این پاساژ شعبه دارند.

محوطه بیرون مرکز خرید ویاپورت استانبول

منبع عکس: سایت این تودی، عکاس نامشخص

در مرکز خرید ویاپورت نیز مانند بسیاری از پاساژهای استانبول، به‌جز فروشگاه‌های تجاری امکانات تفریحی تعبیه کرده‌اند. این مرکز خرید فضای باز و محوطه زیبایی برای گردش و پیاده روی دارد و در آن دریاچه‌ای مصنوعی ساخته‌اند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. برای کودکان نیز پارک و سرگرمی‌های مناسب آنان وجود دارد تا خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت به این مرکز بروند.

در معماری مرکز خرید ویاپورت از نشانه‌های بازارهای سنتی الگو گرفته‌اند. در محوطه این پاساژ بزرگ سقف‌های گنبدی تعبیه کرده‌اند که برای گردشگران فضایی تاریخی و قدیمی را تداعی می‌کند. از ویژگی‌های برجسته این مرکز خرید می‌توان به پارکینگ بزرگ رایگان، گل فروشی‌های زیبا، اتاق مادر و کودک، بخش اورژانس، مسیر ارتباطی مناسب برای معلولان و کارواش اشاره کرد.

مرکز خرید اوت لت دیپوسایت

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: محله ایکیتالی، بلوار آتاتورک (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

نمای بیرونی مرکز خرید دیپوسایت استانبول

منبع عکس: ناشناس

مرکز خرید دیپوسایت نیز یکی دیگر از اوت لت‌های محبوب میان گردشگران است که در منطقه ایکیتالی استانبول قرار دارد. در این مرکز خرید انواع برندهای مطرح پوشاک و لوازم‌خانگی شعبه دارند که از میان آن‌ها می‌توان رومن، سامسونگ، کوتون، بیمن، مانگو، بوینر و ال سی وای کی کی را نام برد. این فروشگاه همچنین رستوران‌هاو کافه‌های دلپذیر، بخش‌های تفریحی و سالن‌های ورزشی دارد.

مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: پینار تپه، بیوک چشمه سی (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

تابلوی ورودی مرکز خرید فکس سیتی

منبع عکس: سایت nenerede

مرکز خرید فوکس سیتی از بهترین پاساژهای استانبول با امکانات تفریحی و رستوران‌های متنوع است. در این مرکز خرید می‌توانید پس از گشت‌وگذار طولانی بین مغازه‌های مختلف از تفریحاتی مانند سالن سینما و بولینگ لذت ببرید. کافی شاپ‌ها و رستوران‌های این مرکز خرید تنوع بسیار بالایی دارند که سبب استقبال گسترده مسافران و گردشگران از این مرکز خرید می‌شود. در پاساژ فکس سیتی می‌توانید مجموعه‌ای از معتبرترین برندهای جهان و استانبول را ببینید.

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه کادیکوی، محله اتاسیر، ینی سحرا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

نورپردازی ورودی پاساژ اپتیموم استانبول در شب

منبع عکس: استانبول نور گشت، عکاس نامشخص

مرکز خرید اپتیموم استانبول یکی دیگر از مراکز تجاری این شهر در بخش آسیایی است که در سال ۲۰۰۸ میلادی آن را افتتاح کردند. این مرکز خرید شعبه‌های دیگری نیز در شهرهای ازمیر و آنکارا دارد. با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال از ساخت این مرکز خرید، معماری مدرن آن هم‌چنان توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. این مرکز خرید پنج طبقه دارد و پنل‌های آهنی پنجره‌های این پاساژ در طول فصل‌های مختلف سال تغییر حالت می‌دهند.

مرکز خرید اپتیموم در طول سال از نمایشگاه‌های هنری و همایش‌های فرهنگی میزبانی می‌کند

مرکز خرید اپتیموم به‌دلیل جاذبه‌های معماری و فضای لوکس و مدرنی که دارد یکی از پرطرفدارترین اوت لت‌های استانبول به شمار می‌رود. برندهای متنوعی از سراسر جهان مانند منگو، بنتون، آدیداس، نایک، ال سی وایکیکی و سایر برندهای معروف لوازم الکترونیکی و خانگی در این مرکز خرید شعبه دارند. به‌جز فروشگاه‌های با کیفیت، امکانات تفریحی دیگری نیز مانند سالن‌های سینما و تئاتر و زمین پاتیناژ در مرکز خرید اپتیموم دیده می‌شوند.

نمایشگاه و مرکز فعالیت‌های هنری و نمایش آثار فرهنگی در مرکز خرید اوپتیموم فعالیت دائمی دارند و شهربازی و مراکز تفریحی کودکان نیز در این پاساژ به چشم می‌خورند. فود کورت و کافه‌های این پاساژ گزینه‌های مناسبی برای صرف غذا و نوشیدنی و رفع خستگی پس از خرید هستند.

مرکز خرید اوت لت استار سیتی

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه ینی بوسنا، خیابان دیرمین باغچه، پلاک ۳۴ (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

نورپردازی ورودی پاساژ استار سیتی استانبول

منبع عکس: سایت توریستگاه، عکاس ناشناس

مرکز خرید استار سیتی از اوت لت‌های مناسب برای خرید در استانبول است که در سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شد. این مرکز نیز در نزدیکی فرودگاه قدیمی استانبول یعنی فرودگاه آتاتورک در بخش آسیایی قرار دارد و نزدیک‌ترین مرکز خرید استانبول به این فرودگاه است.

بیشتر برندهای معتبر ترکیه و جهان در مرکز خرید استار سیتی شعبه دارند که از میان آن‌ها می‌توان به ماوی، ال سی وای کیکی، کوتون، یو اس پلو، مادام کوکو، تامی، هامل، نایک، پوما، زارا و هایپر مارکت میگروس اشاره کرد. در هرکدام از طبقه‌های این پاساژ وسایل سرگرمی و زمین بازی مجزا برای کودکان تعبیه کرده‌اند که سبب استقبال خانواده‌های پرجمعیت از این پاساژ می‌شود. رستوران‌های سنتی و بین‌المللی این مجموعه نیز کیفیت بالایی دارند و پاتوقی مناسب برای گردشگران هستند. در بالاترین طبقه مرکز خرید استار سیتی کافه‌های متنوعی دیده می‌شوند که بوی قهوه آن‌ها بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: اسن پورت، محله ظفر (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

زمین پاتیناژ مرکز خرید سیتی سنتر استانبول

منبع عکس: اینستاگرام مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر در منطقه اسن پورت قرار گرفته است و از اوت لت‌های مناسب برای خرید در شهر استانبول به شمار می‌رود. برای خرید از فروشگا‌های معروف ترکیه که نام آشنا هستند، این مرکز خرید از بهترین گزینه‌ها است. برندهای مطرح ترکیه در پاساژ سیتی سنتر حراج‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز خرید می‌توان به رستوران‌های سنتی ترکیه با غذاهای لذیذ ترکی اشاره کرد. رستوران مشهور «اوستا دونرچی» در این پاساژ شعبه دارد و گردشگران زیادی برای چشیدن طعم غذای رستوران‌های ترکی به این مرکز تجاری می‌روند.

مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: محله‌ اسکندر پاشا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

مرکز خرید پرمیوم نیز از دیگر اوت لت‌های با قیمت مناسب در استانبول به شمار می‌رود. قیمت‌ اجناس این مرکز خرید در مقایسه با سایر فروشگاه‌های این منطقه مناسب‌تر است. برندهای معروف ترکیه مانند ال سی وایکیکی، کوتون و دفاکتو در این مرکز خرید فروشگاه‌های بزرگی دارند. مجتمع پرمیوم رستوران‌های بسیار متنوعی دارد و گردشگران زیادی در سفر به استانبول به این مرکز تجاری می‌روند. بسیاری از برندهای معروف جهان در این پاساژ شعبه دارند و قیمت‌های آن‌ها با سایر شعبه‌ها مشابه است، اما برخی فروشگاه‌های این مجموعه ممکن است کمی گران باشند.

مرکز خرید اولیویوم استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: زیتون بورنو، محله گوگالپ، خیابان معمر اکسوی (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان در استانبول

ورودی مرکز خرید اولیویوم

منبع عکس: سایت سفر آفرین، عکاس نامشخص

مرکز خرید اولیویوم یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید استانبول است که در بخش اروپایی این شهر قرار دارد. این مرکز خرید در منطقه «زیتون بورنو» واقع شده است که از آن با نام محله‌ای متوسط برای اقشار کم درآمد یاد می‌کنند. مرکز خرید اولیویوم از اوت لت‌های پرطرفدار در استانبول به حساب می‌آید که از سال ۲۰۰۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و در طول هفته از چندین هزار گردشگر میزبانی می‌کند.

ساختمان مرکز خرید اولیویوم از نمای دور

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

در مرکز خرید اولیویوم بیش از ۱۴۰ فروشگاه در چهار طبقه قرار گرفته‌اند و در میان آن‌ها برندهای مطرح ترکیه و سایر کشورهای اروپا به چشم می‌خورند که از میان آن‌ها می‌توان نایک، آدیداس، ال سی وایکیکی، کوتون، زارا، ماوی و دفاکتو را نام برد. رستوران‌های بین‌المللی و فست فودهای متنوعی مانند برگر کینگ، مک دونالدز و کی‌اف‌سی نیز در این مرکز خرید شعبه دارند. به‌جز فروشگاه‌های تجاری در این پاساژ مراکز فرهنگی و تفریحی دیگری مانند سالن‌های سینما، تئاتر و بولینگ دایر هستند.

نمای فروگاه های داخل پاساژ اولیویوم استانبول

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

برای رفتن به مرکز خرید اولیویوم راه‌های مختلفی دارید که با توجه به محل اقامت خود می‌توانید بهترین مسیر را انتخاب کنید. خطوط اتوبوسرانی، مترو و تراموا در نزدیکی پاساژ الیویوم ایستگاه دارند. برای رسیدن به این مرکز خرید با مترو باید خود را به خط مارمارای برسانید و درایستگاه کازلی چشمه پیاده شوید. تراموای خط باهچه شهیر نیز شما را به مرکز خرید الیویوم می‌رساند.

مرکز خرید آکسارای استانبول

  • ساعت کار: از هشت صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه فاتح، محله آکسارای، خیابان تسدوت (مشاهده روی نقشه)

فروشگاه های منطقه آکسارای استانبول

منبع عکس: سایت لست تورز، عکاس نامشخص

محله آکسارای یکی از تجاری‌ترین مناطق شهر استانبول است که فروشگاه‌ها، بانک‌ها، صرافی‌ها و مراکز خرید زیادی در آن فعالیت می‌کنند. این محله در منطقه فاتح قرار گرفته است و مراکز خرید آن فاصله کوتاهی تا مسجدهای سلطان احمد و ایاصوفیه دارند. تجمع فروشگاه‌های پارچه فروشی آکسارای در محله «شاهزاده باشی» و خیابان «لاله لی» نیز مکان مناسبی برای خرید پوشاک، به‌خصوص برای کودکان است. خیابان منتهی به مسجد سلطان احمددر آکسارای نیز بورس خریدوفروش کیف و کفش در استانبول به شمار می‌رود.

مغازه های خیابان آکسارای استانبول

منبع عکس: سایت زیما سفر، عکاس نامشخص

بسیاری از مغازه‌های آکسارای فروشنده اجناس عمده هستند و مسافرانی که به قصد خرید عمده پوشاک به استانبول سفر می‌کنند به این منطقه می‌روند. محله آکسارای نسبت به میدان تقسیم قیمت‌های پایین‌تری دارد و منطقه ارزان‌تری نیز هست. پاساژهای معروفی مانند هیستوریا و الیویوم نیز در این منطقه واقع شده‌اند. از طرف دیگر بزرگ‌ترین بازار زیرزمینی استانبول در منطقه آکسارای قرار گرفته است و مغازه‌های آن در کنار عمده فروشی، فروش تکی نیز دارند. در این بازار بیش از ۱۲۰ مغازه فعالیت می‌کنند که بیشتر آن‌ها مغازه‌های پوشاک، کیف و کفش هستند.

قدمت بازار زیرزمینی استانبول در حدود ۵۰ سال است و در طول سال‌های فعالیت خود تغییرات زیادی نکرده است. بنای این بازار به شهرداری استانبول تعلق دارد و به همین دلیل مغازه‌داران اجازه تغییر دادن مغازه‌ها را ندارند. اگر در سفر به استانبول به‌دنبال خرید لباس‌های با قیمت و کیفیت مناسب هستید حتما به این بازار سری بزنید، اما به خاطر داشته باشید در بازار آکسارای خبری از برندهای معروف نیست.

لباس فروشی های آکسارای استانبول

منبع عکس: نامشخص

برای رسیدن به بازار آکسارای راه‌های متفاوتی دارید. این منطقه دسترسی مناسبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارد و خطوط اتوبوسرانی، مترو و تراموا در آن ایستگاه دارند. از میدان تقسیم با اتوبوس در یک مسیر مستقیم ۱۰ دقیقه‌ای، به آکسارای خواهید رسید. خط متروی ینی کاپی نیز در این منطقه ایستگاه دارد و خط تراموا در مسیر کاباتاش به باغچه لار نیز از این منطقه می‌گذرد. با توجه به محل اقامت خود در استانبول می‌توانید بهترین مسیر را به‌سمت بازار آکسارای انتخاب کنید.

مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: میدان تقسیم، ابتدای خیابان استانبول (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

اگر تابه‌حال به شهر استانبول سفر کرده باشید می‌دانید که میدان تقسیم تنها یک منطقه و میدان در این شهر نیست. میدان تقسیم در مرکز شهر استانبول قرار دارد و شاه‌راه ارتباطی بین مناطق مختلف این شهر به شمار می‌رود. این میدان را بدون اغراق می‌توان پرترددترین نقطه استانبول دانست و در هر زمانی از سال گردشگران متفاوتی از گوشه و کنار دنیا در این میدان به چشم می‌خورند.

برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌کنند خاطرات گشت‌وگذار در میدان تقسیم و خیابان استقلال از دادن دانه به پرنده‌ها، خرید بلوط برشته از چرخ دستی‌ها و خوردن غذاهای خیابانی گرفته تا تماشای چرخش دست هنرمندان بستنی فروش و خرید از مراکز خرید اطراف این میدان، فراموش‌نشدنی هستند.

میدان تقسیم در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و توجه گردشگران به این نقطه از شهر سبب ساخت بخش قابل‌توجهی از هتل های استانبول در این منطقه شده است. با وجود شلوغی این منطقه و حجم بالای تردد مسافران و ساکنان استانبول در میدان تقسیم، گستردگی شبکه حمل و نقل عمومی در این محله دسترسی به تمام نقاط شهر را از این میدان میسر می‌کند.

اگر در سفر به استانبول در هتل‌های اطراف میدان تقسیم اقامت کردید می‌توانید برای خرید سری به پاساژ‌ها و مراکز خرید اوت لت و دیگر مجتمع‌های تجاری لوکس در اطراف این میدان بزنید. مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم از معروف‌ترین و پر طرفدارترین مراکز خرید در استانبول هستند. کافه‌ها و رستوران‌های میدان تقسیم و خیابان استقلال تا پاسی از شب به گردشگران سرویس‌دهی می‌کنند و فروشگاه‌های مختلف نیز تا ساعات بیشتری به نسبت سایر مناطق شهر باز هستند. ما در این بخش به معرفی این مراکز خرید می‌پردازیم. 

ورودی مرکز خرید بی اوغلوایش در خیابان استقلال استانبول

منبع عکس: سایت osafar

مرکز خرید بی اوغلو ایش در ابتدای خیابان استقلال از سمت میدان تقسیم قرار دارد و یکی از ارزان‌ترین مراکز فروش پوشاک در استانبول است. در این مرکز خرید اجناس مختلف به‌صورت عمده و تک فروخته می‌شوند. اگر به‌دنبال برندهای لوکس هستید، این مرکز خرید جای مناسبی برای شما نیست. شکل این پاساژ قدیمی با مراکز خرید لوکس و نوساز در استانبول تفاوت‌های زیادی دارد، اما قیمت مناسب و تنوع بالای لباس‌ها در آن توجه گردشگران را جلب می‌کند. به‌جز پوشاک، کالاهای دیگری مانند موبایل و وسایل الکترونیکی نیز در این بازار به فروش می‌رسند.

مرکز خرید فروم استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: بایرام پاشا، کوکاتپه، خیابان پاشا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

محوطه ورودی مرکز خرید فروم استانبول

منبع عکس: سایت فاینداتور، عکاس نامشخص

مرکز خرید فروم استانبول از مهم‌ترین مراکز خرید اطراف میدان تقسیم و خیابان استقلال است. این مرکز خرید تنوع بالایی از انواع برندهای معتبر جهانی دارد. این برندها شعبه‌های بزرگی در پاساژ فروم دایر کرده‌اند و اجناس با تنوع بالا در این شعبه‌ها خودنمایی می‌کنند. برند ایکیا یکی از بزرگ‌ترین شعبه‌های خود را در پاساژ فروم راه‌اندازی کرده است و مشتریان خود را به این مرکز خرید جلب می‌کند.

در پاساژ فروم هایپر مارکت وسیعی نیز وجود دارد که برای ساکنان استانبول گزینه‌ای مناسب برای خرید است. در این پاساژ مراکز بازی کودک و پارک فستیوال نیز وجود دارند و در طول سال جشن‌ها و کنسرت‌های متنوعی در پارک فستیوال برگزار می‌شوند. در مرکز خرید فروم از انواع پوشاک و وسایل آرایشی-بهداشتی گرفته تا لوازم خانه و آشپزخانه و انواع دکوری‌ها به چشم می‌خورند. بالاترین طبقه از این مرکز خرید چشم‌اندازی بسیار زیبا به تنگه بسفر و پل گالاتا دارد. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به زمین اسکی روی یخ، اتاق بازی کودکان، سالن بولینگ، سالن‌های نمایش و ژوراسیک پارک اشاره کرد.

نورپردازی پاساژ فروم استانبول در شب

منبع عکس: آفتاب تراول، عکاس نامشخص

پاساژ فروم پارکینگ سرپوشیده نیز دارد و از میان برندهای فعال در آن می‌توان به زارا، پوما، کوتون، منگو، ال سی وایکیکی و دسا اشاره کرد. شهربازی این مرکز خرید از مجهزترین شهربازی‌های استانبول است که بازی‌های بسیار مدرنی دارد. فود کورت پاساژ فروم با رستوران‌های بین‌المللی و سنتی، فست فودهایی مانند برگر کینگ، مک دونالدز و کی‌اف‌سی و کافه‌های این مجموعه، محیطی مناسب برای رفع خستگی پس از گشت‌وگذار است.

مرکز خرید جواهیر

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه شیشلی، محله‌ مایس، جاده بیوک دره (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

نمای ورودی پاساژ جواهر استانبول در شب

منبع عکس: سایت لحظه آخر، عکاس نامشخص

مرکز خرید جواهیر معروف‌ترین پاساژ در منطقه شیشلی استانبول است که فاصله بسیار کوتاهی تا میدان تقسیم دارد. از طرفی این مرکز خرید روبه‌روی ایستگاه مترو شیشلی قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت است. این مرکز خرید در ۶ طبقه فروشگاه‌های متنوعی دارد و  از پاساژهای گران در استانبول به حساب می‌آید.

در مرکز خرید جواهیر نیز برندهای معتبر جهان و ترکیه به چشم می‌خورند. در این پاساژ سالن‌های نمایش، اتاق بازی کودکان و مراکز تفریحی و فرهنگی تعبیه کرده‌اند که بر جاذبه‌های این پاساژ افزوده‌ است. منطقه شیشلی یکی از پرترددترین مناطق استانبول به شمار می‌رود که رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد. در بازدید از پاساژ جواهیر می‌توانید زمانی را نیز به بازدید از منطقه شیشلی اختصاص دهید.

مرکز خرید کانیون مال استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: لونت، بیوک دره کادسی، شیشلی (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

معماری زیبای مرکز خرید کانیون مال استانبول

منبع عکس: آفتاب تراول، عکاس نامشخص

مرکز خرید کانیون مال یکی دیگر از پاساژهای منطقه شیشلی است که در سال ۲۰۰۶ میلادی افتتاح شد. این پاساژ در مجموعه‌ای بزرگ قرار دارد و به‌جز بخش تجاری شامل بخش‌های دیگری نیز می‌شود. سالن‌های تئاتر این مجتمع از بهترین مراکز نمایشی در استانبول است. برندهای معروفی مانند تامی هیلفیگر، آن تیلور و ماوی در این مرکز خرید شعبه دارند و به‌جز فروشگاه‌های تجاری، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و کافه‌های با کیفیتی نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند و یکی از شعبه‌های رستوران معروف نصرت در این مرکز خرید قرار دارد. معماری زیبا و طراحی مدرن مجموعه کانیون مال توجه گردشگران زیادی را جلب می‌کند.

مرکز خرید ترکوز پاساژ

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: میدان تقسیم، خیابان استقلال، کوچه کیسا باییر (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

ورودی مرکز خرید ترکوز در خیابان استقلال

منبع عکس: سایت این تودی، عکاس نامشخص

مرکز خرید ترکوز یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری عمده فروشی و تک فروش در نزدیکی میدان تقسیم و داخل خیابان استانبول است. اگر دنبال مرکز خریدی ارزان و با کیفیت مناسب هستید، در گشت و گذارتان درخیابان استقلال حتما به این مرکز خرید سر بزنید. در مرکز خرید ترکوز می‌توانید پوشاک غیررسمی مانند شلوار، پیراهن‌های راحتی و بلوزهای متنوعی را با قیمت مناسب بخرید. در این پاساژ خبری از برندهای گران نیست.

مراکز خرید خیابان استقلال

  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح
  • آدرس: میدان تقسیم (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

مغازه های خیابان استقلال استانبول

منبع عکس: سایت جاذبه‌ها، عکاس نامشخص

خیابان استقلال بدون شک از شلوغ‌ترین مناطق شهر استانبول است که از یک طرف به میدان تقسیم می‌رسد. در سراسر این خیابان فروشگاه‌های مختلفی شعبه دارند و تنوع اجناس فروشگاه‌ها بسیار بالا است. از انواع پوشاک گرفته تا کیف، کفش، لوازم بهداشتی، آرایشی و فروشگاه‌های محصولات غذایی در این خیابان فعالیت می‌کنند. خیابان استقلال در همه روزهای سال پر از گردشگر است و مسافران زیادی با ملیت‌های مختلف از سراسر جهان در این خیابان به چشم می‌خورند. شاید این خیابان و میدان تقسیم تنها مناطقی باشند که همه گردشگران در سفر به استانبول از آن‌ها بازدید می‌کنند.

خیابان استقلال سه کیلومتر طول دارد و اگر از طرفداران غذاهای خیابانی هستید، می‌توانید در این خیابان انواع غذاهای سنتی و خیابانی ترکیه مانند کوفته، میدیه، بورک، سیمیت و همین طور شیرینی و دسرهای محبوب استانبول مانند کنافه و باقلوا را میل کنید. رستوران‌های معروف ترکیه نیز در این خیابان شعبه دارند. با قدم زدن در این خیابان می‌توانید از فروشگاه‌های آثار هنری نیز دیدن کنید. یک ترن کوچک در طول خیابان استقلال تردد همیشگی دارد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. اگر به خیابان استقلال رفته باشید، نوازندگان خیابانی را دیده‌اید که در هر ساعتی از روز مشغول نواختن هستند.

پاساژ چیچک

  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح
  • آدرس: خیابان استقلال، شماره هشت (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

نمای داخلی پاساژ چیچک

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

مرکز خرید چیچک نیز یکی دیگر از مراکز خرید قدیمی در خیابان استقلال و منطقه تقسیم است. در گذشته این پاساژ پاتوقی برای گل فروش‌های روسی بوده است و به همین دلیل نام چیچک به‌معنای گل را بر آن گذاشته‌اند. این مرکز خرید در سال ۱۸۷۰ ساخته و در سال ۱۹۸۸ به‌طور کامل بازسازی شد. در حال حاضر بخش زیادی از این مرکز خرید را رستوران‌ها و کافه‌هایی تشکیل می‌دهند که پاتوقی زیبا برای گردشگران خیابان استقلال هستند.

پاساژ هازوپولو

  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح
  • آدرس: خیابان استقلال، شماره ۱۱۶ (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم

پاساژ هازوپولو یکی از قدیمی‌ترین مراکز تجاری در خیابان استقلال است که توسط شخصی یونانی در سال ۱۸۷۱ میلادی ساخته شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این پاساژ می‌توان به قرار داشتن کتاب فروشی‌های قدیمی در آن اشاره کرد. جواهر فروشی‌ها نیز بخش دیگری از این مرکز خرید را تشکیل می‌دهند. این مرکز خرید از خیابان استقلال تا خیابان مشروطیت ادامه دارد و بازدید از آن می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد. معماری پاساژ هازوپولو زیبایی‌های زیادی دارد و در سقف آن از طاق نماهای زیبا استفاده کرده‌اند. در این مرکز خرید به‌جای شیشه از شاخه‌های انگور استفاده شده است و با درختان و گیاهان آن را تزیین کرده‌اند.

مرکز خرید اوت لت ونیزیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: محله قاضی عثمان پاشا، کارا دنیز، اسکی ادیرنه (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

شهر استانبول به‌دلیل قرار داشتن در مرز دو قاره آسیا و اروپا به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. هرکدام از این قسمت‌ها خصوصیت‌های خاص خود را دارند که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. بخش آسیایی استانبول خلوت‌تر از قسمت اروپایی این شهر و هزینه اقامت در هتل‌های آن نیز به مراتب ارزان‌تر است، اما به‌دلیل قرار داشتن جاذبه‌های بیشتر در بخش اروپایی، گردشگران تمایل به اقامت در این منطقه دارند. خیابان استقلال و میدان تقسیم که از معروف‌ترین مناطق گردشگری استانبول هستند، در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته‌اند. در این بخش به معرفی معروف‌ترین مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی می‌پردازیم.

دریاچه مصنوعی پاساژ ونیزیا استانبول در شب

منبع عکس: سایت بیا ترکیه، عکاس نامشخص

مرکز خرید ونیزیا را به‌عنوان یکی از زیباترین اوت لت‌های استانبول می‌شناسند. این مرکز خرید در منطقه کارادنیز در محله عثمان پاشا قرار دارد و در ساخت آن از ساختار شهر ونیز ایتالیا الگوبرداری کرده‌اند. داخل مرکز خرید ونیزیا دریاچه‌ای مصنوعی میان فروشگاه‌ها تعبیه کرده‌اند که قایق‌هایی نیز در آن تردد می‌کنند. این قایق‌های پارویی مسافران، بازدیدکنندگان و گردشگران علاقه‌مند به گشت‌وگذار با قایق را در محوطه داخل پاساژ می‌گردانند. در میان قایق‌سواری خود می‌توانید از فروشگاه‌ها خرید کنید و دوباره سوار قایق شوید.

در مرکز خرید ونیزیا انواع برندهای معتبر جهانی را خواهید دید. از میان برندهای فعال در این پاساژ می‌توان به ماوی، ال سی وایکیکی، کوتون، نایک، آدیداس، گلدن رز و دفاکتو اشاره کرد. این پاساژ تجاری نیز مانند بسیاری دیگر از مراکز خرید استانبول رستوران‌ها و فست فودهای مختلفی دارد که می‌توانید در آن‌ها از غذاهای سنتی ترکیه گرفته تا انواع غذاهای بین‌المللی را سفارش دهید.

قایق سواری گردشگران در پاساژ ونیزیا استانبول

منبع عکس: سایت لست تورز، عکاس نامشخص

پاساژ ونیزیا سالن سینما و مراکز تفریحی مناسب برای کودکان نیز دارد. وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول دسترسی مناسبی به این منطقه دارند و با توجه به محل اقامت خود می‌توانید با استفاده از مترو، تراموا و خطوط اتوبوسرانی خود را به مرکز خرید ونیزیا برسانید. در سفر به استانبول حتما زمانی را برای بازدید از این مرکز خرید زیبا اختصاص دهید، این پاساژ امتیاز بالایی درنظرسنجی از گردشگران خارجی کسب کرده است.

مرکز خرید اوت لت ۲۱۲ استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: باهچه لار، محمود بی (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

نمای ساختمان مرکز خرید ۲۱۲ استانبول

منبع عکس: سایت رادوین، عکاس نامشخص

مرکز خرید ۲۱۲ استانبول یکی دیگر از پاساژهای تجاری در بخش اروپایی شهر استانبول است که در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شد. این مرکز خرید در نزدیکی مرکز شهر و در منطقه «باجیلار» قرار دارد که فاصله نزدیکی با دو اتوبان اصلی استانبول دارد. در مرکز خرید ۲۱۲ می‌توانید بسیاری از برندهای مشهور جهانی را ببینید که در طول سال حراجی‌های زیادی برگزار می‌کنند.

قرار داشتن مرکز خرید ۲۱۲ روبه‌روی اتوبان‌های اصلی استانبول، دسترسی به این پاساژ را آسان می‌کند. وسایل حمل و نقل عمومی نیز به این منطقه تردد دارند. برخلاف بیشتر مراکز خرید بزرگ استانبول در این پاساژ امکانات رفاهی و تفریحی خاصی تعبیه نکرده‌اند؛ پس اگر فقط قصد خرید دارید پاساژ ۲۱۲ را انتخاب کنید و برای تفریح و سرگرمی به دیگر مراکز خرید استانبول بروید. از معروف‌ترین برندهای فعال در این مرکز خرید می‌توان به فروشگاه‌های آدیداس، دفاکتو، ماوی، نایک، پوما و ال سی وایکیکی اشاره کرد. رستوران‌های مک دونالدز، برگرکینگ و کی‌اف‌سی نیز در مرکز خرید ۲۱۲ شعبه دارند.

مرکز خرید آکباتی

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: محله اسن پورت، باهچه شهیر (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

مرکز خرید آکباتی استانبول در شب

منبع عکس: سایت turk0090

مرکز خرید آکباتی استانبول نیز از زیباترین پاساژهای تجاری در بخش اروپایی استانبول است که در محله اسنکنت قرار دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و طراحی زیبا در معماری آن توجه گردشگران زیادی را جلب کرد. پاساژ آکباتی در یکی از بهترین مناطق استانبول قرار دارد و سرویس‌های این فروشگاه از بخش‌های مختلف این منطقه مسافران را به‌صورت رایگان به این مرکز خرید می‌برد و باز می‌گرداند.

در مرکز خرید آکباتی به‌جز بخش تجاری قسمت‌های مسکونی نیز قرار دارند. برندهای مطرحی مانند منگو، بکو، دسا، پنتی و ال سی وایکیکی در این مرکز خرید شعبه دارند. از دیگر امکانات مجموعه آکباتی می‌توان به پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو، محوطه بازی کودکان و مراکز تفریحی دیگر اشاره کرد. پارک فستیوال مرکز خرید آکباتی با ظرفیت ۷۰۰۰ نفر محل برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌های مختلف موسیقی است.

مرکز خرید کاپاسیتی استانبول

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه آتاکوی، باکرکوی (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

نورپردازی ورودی مرکز خرید کاپاسیتی استانبول

منبع عکس: سایت نورگشت، عکاس نامشخص

مرکز خرید کاپاسیتی در منطقه گران‌قیمت باکرکوی در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد. این مرکز خرید یکی از زیباترین پاساژهای استانبول است که در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شد. معماری مدرن و فضای زیبای داخل این مرکز خرید گردشگران زیادی را به این پاساژ جذب می‌کند و میزان رضایت مسافران از مرکز خرید کاپاسیتی بالا است.

معروف‌ترین برندهای پوشاک، لوازم‌خانگی و محصولات آرایشی و بهداشتی مانند گپ، هوگو بوس، بیمن، زارا، وکو، آرمانی و کوتون در مرکز خرید کاپاسیتی فعالیت می‌کنند. امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه نیز شامل سینمای سه‌بعدی، اتاق نگهداری کودک، پارکینگ بزرگ و سرویس‌های مجهز می‌شود.

اگر در سفر به استانبول برای خرید مرکز خرید کاپاسیتی را انتخاب کردید، حتما در رستوران‌های فود کورت این مجموعه غذای خود را میل کنید. کافه‌ها و رستوران‌های این پاساژ تنوع بالایی دارند و رضایت خاطر بازدیدکنندگان را به دست آورده‌اند. برای تردد به این مرکز خرید می‌توانید از تاکسی، اتوبوس یا کشتی استفاده کنید.

فروشگاه آرمانی جونیور

  • مراکز خرید کودک در استانبول

در مراکز خرید استانبول فروشگاه‌های عرضه انواع لباس تنوع بالایی دارند. فروشگاه‌های لباس کودک نیز بخش قابل‌توجهی از مغازه‌های مراکز خرید استانبول را تشکیل می‌دهند. به هرکدام از مراکز خرید که بروید، معروف‌ترین برندهای لباس کودک را خواهید دید.

با وجود کیفیت خوب پوشاک ترکیه، در حال حاضر تولیدی‌های لباس کودک در داخل کشورمان ایران نیز رشد چشمگیری داشته‌اند و به همین دلیل بسیاری از گردشگران خرید لباس داخل ایران را ترجیح می‌دهند؛ در ضمن به یاد داشته باشید انواع پوشاک کودک در شهر استانبول قیمت‌های به مراتب بالاتری از نمونه‌های مشابه داخل ایران دارند. با این وجود اگر تمایل دارید در سفر به استانبول برای کودکان لباس بخرید ما در این قسمت به معرفی معروف‌ترین برندهای لباس کودک در استانبول می‌پردازیم.

عکس تبلیغاتی برند پوشاک کودکان در استانبول

منبع عکس: سایت stay at home

برند آرمانی از معروف‌ترین کمپانی‌های جهان در زمینه تولید پوشاک است. این برند معتبر در شهر استانبول نیز شعبه دارد و اگر از طرفداران این نام تجاری هستید می‌توانید در مراکز خرید لوکس استانبول شعبه‌هایی از آن را پیدا کنید. فروشگاه آرمانی که بیشتر لباس‌های اسپرت  غیررسمی را تولید می‌کند، در زمینه تولید لباس کودک نیز تجربه بالایی دارد.

فروشگاه عزیز ببه

  • مراکز خرید کودک در استانبول

ورودی فروشگاه عزیز ببه در استانبول

منبع عکس: سایت فروشگاه عزیز ببه

عزیز ببه یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای لباس کودک در کشور ترکیه است که شعبه‌های مختلفی در استانبول دارد. این فروشگاه لباس‌های نوزادی نیز تولید می‌کند و پوشاک سنین مختلف از خردسالی تا نوجوانی را با تنوعی بالا در لباس‌های دخترانه و پسرانه ارائه می‌دهد. کیفیت بالای اجناس این فروشگاه سبب استقبال گردشگران از لباس های عزیز ببه شده است.

فروشگاه ال سی وایکیکی

  • مراکز خرید کودک در استانبول

فروشگاه ال سی وایکیکی استانبول

منبع عکس: سایت aloapply

مجموعه فروشگاه‌های ال سی وایکیکی از پرطرفدارترین مرکز خرید لباس در میان مسافران و ساکنان شهر استانبول هستند؛ البته این فروشگاه در شهرهای مختلف ترکیه نیز شعبه‌های زیادی دارد. در شعبه‌های مختلف این فروشگاه یک طبقه را به لباس‌های کودک اختصاص داده‌اند و تنوع طرح و رنگ پوشاک درآن بسیار بالا است. اجناس فروشگاه ال سی وایکیکی در مقایسه با سایر برندهای ترکیه قیمت‌های مناسب‌تری دارند و به همین دلیل استقبال گردشگران از این فروشگاه‌ها بیشتر است.

فروشگاه بیمن کیدز

  • مراکز خرید کودک در استانبول

فروشگاه بیمن استانبول

منبع عکس: سایت فروشگاه بیمن کیدز

فروشگاه بیمن کیدز یکی از با کیفیت‌ترین تولید کنندگان پوشاک و از پرطرفدارترین مراکز خرید کودک و نوجوان در استانبول است. این برند تا چندی پیش به‌صورت انحصاری لباس کودک تولید می‌کرد و به‌تازگی خط تولید لباس مردانه و زنانه را نیز راه‌اندازی کرده است. سبک طراحی اسپرت در لباس‌های این فروشگاه توجه نوجوانان را جلب می‌کند. اگر برای خرید لباس فرزندان خود به این فروشگاه بروید، دست خالی بر نخواهید گشت.

فروشگاه چیکو

  • مراکز خرید کودک در استانبول

برند چیکو یکی از معتبرترین تولید کنندگان لباس و سایر وسایل مورد نیاز نوزادان است و در سراسر جهان شعبه‌های مختلفی دارد. در شهر استانبول نیز فروشگاه‌های چیکو در مراکز تجاری شعبه‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که با استقبال زیاد مسافران روبه‌رو شده‌اند. برای خرید لباس نوزادی و سیسمونی این فروشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. این برند بیش از ۱۰ سال قدمت دارد و در طول سال‌های فعالیت خود کیفیت محصولات را بالا نگه داشته است.

فروشگاه باربری کیدز

  • مراکز خرید کودک در استانبول

نمایی از فروشگاه باربری کیدز استانبول

منبع عکس: سایت فروشگاه باربری کیدز

برند باربری کیدز از معروف‌ترین برندهای اروپایی در تولید لباس کودک است که برای نوزادان تا نوجوانان پوشاک تولید می‌کند. این برند یکی از گران‌قیمت‌ترین برندهای پوشاک کودک در سراسر جهان به شمار می‌رود و در تمام فصل‌های سال محصولات متنوعی در شعبه‌های خود ارائه می‌دهد. برند باربری کیدز در مراکز خرید لوکس و محله‌های گران استانبول شعبه دارد.

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • آدرس: فاتح، بیازیت، خیابان کالپاکچیلار (مشاهده روی نقشه)

بازارهای استانبول از پرطرفدارترین مراکز خرید در این شهر هستند. از بازار بزرگ استانبول گرفته تا بازارهای هفتگی و روزانه در این شهر فعالیت می‌کنند. در این بازارها انواع وسایل خانگی، پوشاک، خوراکی و سوغات و وسایل دستی فروخته می‌شوند. بازار بزرگ استانبول قدمت بالایی دارد و سنتی‌ترین مرکز خرید در پایتخت ترکیه به حساب می‌آید.

بازارهای هفتگی در محله‌های مختلف استانبول قیمت مناسب‌تری به نسبت سایر مراکز خرید دارند. در این قسمت به معرفی بازارهای استانبول می‌پردازیم. اگر به خرید کردن در بازارهای سنتی علاقه دارید، می‌توانید اطلاعات مربوط به این بازارها را در ادامه مطالعه کنید.

ورودی بازار کاپالی چارشی استانبول

منبع عکس: سایت global kardo

بازار کاپالی چارشی که همان بازار بزرگ سنتی شهر استانبول است را به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار این شهر می‌شناسند. معماری زیبای بازار بزرگ استانبول با راهروهایی سرپوشیده و وجود بیش از ۶۰۰۰ مغازه یکی از جاذبه‌های اصلی استانبول به شمار می‌رود. این بازار در مرکز شهر استانبول قرار دارد و انواع مغازه‌های پارچه فروشی، طلا فروشی، نقره فروشی، فرش فروشی، پوشاک، محصولات تزیینی، چرم فروشی و محصولات مسی و برنزی در آن به چشم می‌خورند.

گردشگران در بازار بزرگ استانبول کاپالی چارشی

منبع عکس: سایت توربین، عکاس نامشخص

بازار بزرگ استانبول در روزهای یکشنبه تعطیل است. این بازار در بخش اروپایی شهر قرار دارد و در میان گردشگران خارجی با نام «گرند بازار» نیز شناخته می‌شود. بازار بزرگ استانبول ورودی‌های مختلفی دارد که هرکدام با رنگ مشخصی مغازه‌های مختص محصولات مشابه را نشان می‌دهند. به‌طور مثال رنگ زرد مخصوص راسته طلا فروشان، رنگ سبز فرش فروشان، رنگ بنفش پارچه فروشان و رنگ قهوه‌ای برای عتیقه فروشان است. همچنین برای خرید ظروف مسی به ورودی نارنجی رنگ، محصولات نقره ورودی خاکستری و برای خرید سوغات به ورودی‌های صورتی رنگ وارد شوید. با توجه به گستردگی این بازار می‌توانید برای بازدید از بخش مورد نظر خود برنامه‌ریزی کنید تا زمان زیادی از دست ندهید.

بازار مصر (بازار ادویه)

  • ساعت کار: هشت صبح تا هفت عصر، روزهای شنبه از ۹:۳۰ صبح تا هفت عصر
  • آدرس: منطقه فاتح، رستم پاشا (مشاهده روی نقشه)

ادویه های بازار مصر استانبول

منبع عکس: سایت نکست هالیدی

یکی دیگر از بازارهای سنتی و قدیمی در استانبول بازار مصر است که از آن با نام «بازار ادویه» نیز یاد می‌کنند. این بازار در گذشته بازار اصلی شهر استانبول بود و «میسیر چارشی» نام داشت. قدمت این بازار به قرن ۱۷ میلادی می‌رسد. گرچه این بازار به نام بازار ادویه معروف است، انواع کالاها مانند جواهر، طلا، ظروف تزیینی، انواع سوغات استانبول، شیرینی، میوه، خشکبار و پوشاک در آن فروخته می‌شوند.

ادویه های بازار میسیر چارشی استانبول

منبع عکس: سایت نکست هالیدی

معروف‌ترین محصول بازار مصر انواع  ادویه‌ها، محصولات و روغن‌های گیاهی و درمانی هستند. در بازار ادویه می‌توانید سوغات‌های خوراکی استانبول را نیز بخرید. به خاطر داشته باشید در این بازار پیش از خرید محصول خوراکی مورد نظر خود، با اطلاع فروشنده طعم آن را امتحان کنید. معماری زیبای بازار مصر و نوع محصولات آن سبب جذابیت این بازار برای بسیاری از گردشگران خارجی می‌شود. دلیل نامگذای بازار ادویه به نام بازار مصر، شروع فعالیت این بازار با تاجران مصری بوده است.

بازارهای خیابان بغداد

نمایی از خیابان بغداد در استانبول

منبع عکس: نامشخص

یکی از پرطرفدارترین مراکز خریدوفروش در شهر استانبول فروشگاه‌های خیابان بغداد هستند که علاقه‌مندان به گردش و خرید در بازارهای خیابانی را جذب می‌کنند. خیابان بغداد استانبول از مهم‌تری مناطق گردشگری این شهر به شمار می‌رود که شهرت بالایی میان گردشگران خارجی دارد. با گشت وگذار در خیابان بغداد استانبول می‌توانید در کنار خرید از فروشگاه‌های زیبا و متنوع، به رستوران‌ها و کافه‌های بین الملی نیز سری بزنید و خستگی در کنید. در این خیابان مراکز تفریحی مختلف و غذاخوری‌های سنتی ترکی نیز به چشم می‌خورند.

خیابان بغداد یکی از جاذبه‌های معروف گردشگری در استانبول است که شهرتی جهانی دارد

«ییل پارک» یکی از زیباترین مراکز تفریحی در خیابان بغداد است که آب‌نماهای زیبا و فضای سبز چشم نوازی دارد. در بسیاری از فروشگاه‌های این خیابان امکان استفاده از اینترنت رایگان خواهید داشت و مغازه‌داران این منطقه با روی خوش از شما استقبال خواهند کرد.

این خیابان در فهرست شناخته شده‌ترین خیابان‌های اروپا قرار دارد و از هر کجای استانبول دسترسی به آن راحت است. به خاطر داشته باشید به‌دلیل شلوغی همیشگی این منطقه تردد با وسایل نقلیه عمومی به خیابان بغداد می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

بازار بشیکتاش

بازار محله بشیکتاش از نمای بالا

منبع عکس: نامشخص

بازار بشیکتاش یکی دیگر از مراکز خرید پرطرفدار در شهر استانبول است که در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد. در این بازار انواع پوشاک، لوازم بهداشتی، وسایل خانه و محصولات ورزشی به فروش می‌رسند. بازار بشیکتاش از معروف‌ترین مراکز فروش لباس شب نیز هست. گرچه منطقه بشیکتاش از گران‌ترین محله‌های شهر استانبول به شمار می‌رود، قیمت اجناس این بازار مناسب است و در آن می‌توانید اجناس و سوغات مورد نظر خود را با قیمت‌های کمتر از پاساژهای لوکس استانبول تهیه کنید.

ورودی مرکز خرید سینان پاشا در بشیکتاش

منبع عکس: سایت استانبول سرا، عکاس نامشخص

بسیاری از ساکنان شهر استانبول نیز برای خرید به بازار بشیکتاش می‌روند و به همین دلیل در این بازار سنت و فرهنگ مردم ترکیه به‌خوبی دیده می‌شود. این بازار از شلوغ‌ترین مناطق شهر استانبول است و غذاخوری‌های ترکی خوبی دارد. پاساژ سینان پاشا که در بازار بشیکتاش واقع شده است، یکی از بخش‌های این بازار به شمار می‌رود که گردشگران از آن بازدید می‌کنند. اگر در روز شنبه سری به بازار بشیکتاش بزنید، می‌توانید ماهی‌های تازه صید روز را در شنبه بازار ماهی فروشان تهیه کنید.

شنبه بازار باکرکوی

  • ساعت کار: شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • آدرس: عثمانیه، باکرکوی (مشاهده روی نقشه)

کتونی های آویزان در شنبه بازار باکرکوی

منبع عکس: لحظه آخر، عکاس نامشخص

شنبه بازار باکرکوی یکی از بازارهای هفتگی استانبول است که در روزهای شنبه انواع لوازم منزل، پوشاک، کفش، محصولات غذایی و انواع لوازم دکوری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در واقع تنوع اجناس در بیشتر بازارهای هفتگی استانبول بالا است و هر چیزی را که نیاز داشته باشید می‌توانید در این بازارها تهیه کنید.

اگر به خوردن غذاهای خیابانی علاقه دارید، بازارهای هفتگی استانبول از مناسب‌ترین مکان‌ها برای خوردن غذای خیابانی ترکی به شمار می‌رود. در شنبه بازار باکرکوی نیز می‌توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه مانند کوفته، لامجون، دوروم، میدیه، کومپیر و بورک را سفارش دهید. کافه‌های کوچک خیابانی نیز در این بازار نوشیدنی‌های دلپذیری دارند.

بازار کادیکوی استانبول

نمایی از سه شنبه بازار کادیکوی

منبع عکس: ایلیا گشت، عکاس نامشخص

بازار کادیکوی نیز از بازارهای هفتگی استانبول است که تنها در روزهای سه‌شنبه و جمعه فعالیت می‌کند. در بعضی از غرفه‌های پوشاک این بازار لباس‌ها را به‌صورت کلی روی هم می‌ریزند. این لباس‌ها قیمت‌های مناسبی دارند و به همین دلیل بازار فروش این غرفه‌ها داغ است. به‌طور کلی با گشت‌وگذار در این بازار می‌توانید اجناس متنوع با قیمت‌های مناسبی را تهیه کنید، اما به خاطر داشته باشید کیفیت بخشی از محصولات این بازار و سایر بازارهای هفتگی استانبول، در حد قیمت آن‌ها است.

جمعه بازار فیندیک زاده

جمعیت زیاد در جمعه بازار فیندیک زاده

منبع عکس: ناشناس

جمعه بازار فیندیک زاده در روزهای جمعه در منطقه آکسارای برگزار می‌شود و در این بازار نیز مانند سایر بازارهای روزانه استانبول اجناسی با تنوع بالا به فروش می‌رسند. در این بازار نیز اجناس با کیفیت بالا و وسایل ارزان‌تر با کیفیت متوسط به چشم می‌خورند. اگر در سفر به استانبول در نزدیکی منطقه آکسارای اقامت دارید می‌توانید زمانی را به بازدید از این بازار اختصاص دهید.

مرکز خرید آکیاکا پارک عمرانیه

منطقه عمرانیه یکی از معروف‌ترین محله‌های شهر استانبول است که در قسمت آسیایی این شهر قرار دارد. محله عمرانیه یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است که در گذشته بخشی از محله اسکودار بود. این منطقه به تنگه بسفر و ساحل دسترسی ندارد و ساختار آن با مناطق بخش اروپایی استانبول متفاوت است. در بخش شرقی این منطقه فضای سبز جنگلی بزرگی قرار گرفته است که لوازم ورزشی و وسایل بازی کودکان در آن تعبیه کرده‌اند و منطقه‌ای مناسب برای پیک نیک کردن و گذراندن یک روز تعطیل در طبیعت به شمار می‌رود.

منطقه عمرانیه در همسایگی مناطق چکه کی، آتا شهیر و بیکوز قرار گرفته است و خود شامل ۳۵ محله جدا از هم تشکیل می‌شود. در طول دهه ۱۹۷۰ میلادی جمعیت ساکنان این منطقه افزایش چشمگیری داشت و بسیاری از مهاجران کشورهای همسایه پس از ورود به ترکیه در منطقه عمرانیه سکونت کردند. با گسترش ساکنان این منطقه که کارگران مهاجر بخش قابل‌توجهی از آن‌ها را تشکیل می‌دادند، ساخت‌وساز رونق گرفت. آب و هوا و شرایط مناسب اقلیمی نیز باعث رشد کشاورزی شد.

در حال حاضر منطقه عمرانیه یکی از شلوغ‌ترین محله‌های استابول با مراکز خرید بزرگ و لوکس است که گردشگران زیادی را در طول سال جذب می‌کنند. در ادامه به معرفی معروف‌ترین مراکز خرید در منطقه عمرانیه می‌پردازیم.

ورودی مرکز خرید آکیاکا عمرانیه استانبول

منبع عکس: سایت فاینداتور، عکاس نامشخص

مرکز خرید آکیاکا را می‌توان معروف‌ترین مجتمع تجاری در منطقه عمرانیه دانست. این مرکز خرید امکانات متنوعی در اختیار ساکنان منطقه عمرانیه و همین طور گردشگران خارجی قرار می‌دهد. برندهای مطرح ترکیه و سایر نقاط جهان نیز در این مجتمع شعبه دارند که از میان آن‌ها می‌توان به آدیداس، نایک، دفاکتو، زارا و ال سی وایکیکی اشاره کرد.

سالن سینما مکس و شهربازی فانی سنتر در مرکز خرید آکیاکا قرار گرفته‌اند که امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران دارند. در این مرکز خرید رستوران‌های بین‌المللی متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه و خوراک‌های بین‌المللی را در آن‌ها میل کنید.

مرکز خرید کن پارک عمرانیه

ورودی مرکز خرید کن پارک استانبول

منبع عکس: سایت istanbul.ir

مرکز خرید کن پارک یا جان پارک عمرانیه یکی از پاساژهای گران‌قیمت در این منطقه است که معماری زیبایی دارد.  اجناس موجود در فروشگاه‌های این مرکز خرید نسبت به سایر پاساژهای عمرانیه لوکس‌تر هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارند؛ البته برندهای تجاری مختلف در همه شعبه‌ها قیمت‌های یکسانی دارند و این تفاوت قیمت در مورد سایر مغازه‌ها است. برندهایی مانند انگلیش هوم، اچ اند ام، دفاکتو، ماوی، منگو، پنتی و ال سی وایکیکی در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند.

در مرکز خرید کن پارک عمرانیه مراکز تفریحی و فرهنگی نیز دیده می‌شوند. این مرکز خرید سالن سینما و پارک بازی مناسبی برای کودکان دارد. رستوران‌ها و فست فودهای بین‌المللی در این مرکز خرید دایر هستند و شعبه برگر کینگ این پاساژ طرفداران زیادی دارد. مرکز خرید کن پارک در بخش مرکزی محله عمرانیه قرار دارد و به همین دلیل دسترسی مناسبی از محله‌های مختلف واقع در این منطقه دارد.

مرکز خرید بویاکا عمرانیه

نمای ورودی مرکز خرید بوکایا در عمرانیه استانبول

منبع عکس: سایت istanbul.ir

مرکز خرید بویاکا در منطقه عمرانیه یک مجتمع بزرگ تجاری-مسکونی است که بخش‌های متفاوت و متنوعی دارد. در این مجتمع واحدهای مسکونی لوکس و زیبایی ساخته‌اند که چشم‌انداز زیبایی به فضای سبز و جنگل‌های عمرانیه دارند. در مجتمع بویاکا شرکت‌های خصوصی و واحدهای تجاری مختلفی نیز فعالیت می‌کنند.

مرکز خرید بویاکا مجموعه‌ای لوکس در این منطقه به شمار می‌رود که برندهای معروف جهان و ترکیه در آن شعبه دارند. در میان برندهای فعال در این مرکز خرید می‌توان به زارا هوم، زارا، فلورمار، بلو و برندهای مطرح ترکیه اشاره کرد. رستوران‌های بین‌المللی و فست فودهای پرطرف‌دار مانند کی‌اف‌سی و استار باکس نیز در این مرکز خرید شعبه دارند.

مرکز خرید مترو گاردن عمرانیه

مرکز خرید مترو گاردن یکی از نوسازترین مراکز خرید در منطقه عمرانیه است که معماری بسیار شیک و جذابی دارد. در این مرکز خرید نیز از لوکس‌ترین فروشگاه‌ها گرفته تا مراکز بازی کودکان و کافه و رستوران‌های لوکس فعالیت می‌کنند. اگر در سفر به استانبول قصد بازدید از منطقه عمرانیه را دارید، می‌توانید زمانی را به گشت‌وگذار در مرکز خرید مترو گاردن اختصاص دهید.

فروشگاه‌های منطقه عمرانیه

به‌جز مراکز خرید بزرگ و هایپرها، فروشگاه‌های متنوعی در سراسر این منطقه فعالیت می‌کنند که با گشت‌وگذار در منطقه عمرانیه می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. نخستین شعبه فروشگاه ایکیا در ترکیه در همین محله آغاز به کار کرد و سایر برندهای معتبر نیز در منطقه عمرانیه فعالیت می‌کنند. از دیگر مراکز خرید در منطقه عمرانیه می‌توان به پاساژهای میدان و آسیا پارک اشاره کرد.

بهترین زمان خرید در استانبول

گردشگران در پاساژ جواهر استانبول

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

برای خرید موفق در مراکز خرید استانبول چند نکته مهم وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم. شهر استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود و در طول سال از مسافران زیادی میزبانی می‌کند. گردشگران زیادی با هدف خریدهای عمده و جزئی به استانبول سفر می‌کنند و به همین دلیل مهم‌ترین و معروف‌ترین برندهای جهان در این شهر فروشگاه‌های بزرگی دایر کرده‌اند.

بیشتر برندهای شناخته شده در مراکز خرید معتبر استانبول شعبه دارند. در همه شعبه‌های یک برند مشخص، محصولات عرضه شده و قیمت‌های آن‌ها یکسان هستند؛ بنابراین بهترین مرکز خرید، نزدیک‌ترین آن‌ها به محل سکونت شما است و نیازی نیست مسافت طولانی از محل اقامت خود را طی کنید تا به مرکز خرید خاصی برسید. تنها برخی از برندهای لوکس و گران اروپایی هستند که فقط در مراکز خرید لوکس استانبول شعبه دارند. برخی از پاساژهای استانبول نیز به‌دلیل معماری خاص و امکانات تفریحی بالا مورد استقبال بیشتر گردشگران قرار می‌گیرند.

داخل مرکز خرید استانبول

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در خرید شیوه پرداخت هزینه است. در همه فروشگاه‌های مراکز خرید استانبول ارزهای دلار و یورو پذیرفته می‌شوند. چنانچه در سفر به استانبول پول خود را به لیر تبدیل نکرده‌اید جای نگرانی نیست. در واقع همراه داشتن دلار به‌جای لیر می‌تواند باعث سود بیشتر شما باشد. پس از اتمام خرید می‌توانید در بخش صندوق فروشگاه، هزینه را به دلار یا یورو پرداخت کنید و باقی پول را به‌صورت لیر دریافت کنید.

ساعت کار تمام مراکز خرید از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و در مواقع عادی تا ساعت ۱۰ شب پاساژها باز هستند. در مناسبت‌ها و روزهای نزدیک به سال نو و اعیاد مختلف، مراکز خرید ساعت‌های کاری خود را افزایش می‌دهند. 

در سفر به استانبول به خاطر داشته باشید که در طول سال زمان‌های مختلفی برای حراج وجود دارند. گرچه حراج‌ها زمان ثابتی نیستند و ممکن است در سال‌های مختلف تغییر کنند، بعضی مناسبت‌ها در هر سال زمان مناسب برای خرید کردن به شمار می‌روند. 

مرکز خید الیویوم در سال نو میلادی

منبع عکس: سایت پین تاتی، عکاس نامشخص

معروف‌ترین زمان‌های حراج در استانبول روزهای نزدیک به سال نو میلادی، جشن ولنتاین و روز مادر و اعیاد مذهبی هستند. حراج‌های مربوط به پایان سال و نزدیک به سال نو میلادی در بازه زمانی اواسط آذر ماه تا اواخر بهمن ماه برگزار می‌شوند. در این حراج‌ها می‌توانید از بعضی فروشگاه‌ها محصولات با ۵۰ درصد تخفیف نیز بخرید. حراج‌های اعیاد مهم مسلمانان مانند عید قربان و عید فطر نیز در استانبول رنگ و بوی خاصی دارند. چند روز مانده به این مراسم همه فروشگاه‌ها محصولات خود را با تخفیف‌های بالا به فروش می‌رسانند.

روزهای نزدیک به سال نو میلادی، اعیاد مذهبی مسلمانان، روز مادر و جشن ولنتاین، بهترین زمان‌ها برای خرید در مراکز تجاری استانبول هستند

حراج‌های فصلی استانبول در زمان پایان هر فصل شروع می‌شوند و با وجود تخفیف‌های قابل‌توجه پیدا کردن سایز، طرح و رنگ مورد نظر شما ممکن است مشکل باشد. اواخر فروردین ماه اوج تخفیف‌های زمستانی در مراکز خرید استانبول است. فروش ویژه تابستان و زمستان نیز در نخستین روزهای هر فصل انجام می‌شود.

فستیوال‌های خرید استانبول دیگر زمان‌های مناسب برای خرید در این شهر هستند. تاریخ این فستیوال‌ها در سال‌های مختلف متفاوت است و از قبل در هر مرکز خرید به‌صورت جداگانه اطلاع‌رسانی می‌شود. مدت زمان این حراج‌ها بین ۱۰ روز تا دو هفته است و در هرروز یکی از کالاهای هر فروشگاه تخفیف قابل‌توجهی می خورد.

مراکز خرید استانبول با مترو

خط مترو استانبول

منبع عکس: سایت قاصدک، عکاس نامشخص

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران در سفر به شهرهای خارجی استفاده مناسب از وسایل حمل و نقل عمومی است. شهر استانبول زیر ساخت‌های بسیار مناسبی در حمل و نقل عمومی دارد و از آن جا که بیشتر مناطق این شهر در محدوده طرح ترافیک قرار دارند، استفاده از وسایل نقلیه عمومی بهترین انتخاب است. برای بازدید از بعضی مکان‌های تاریخی و دیدنی در استانبول می‌توانید خودرو کرایه کنید، اما به خاطر داشته باشید هزینه سوخت در کشور ترکیه بالا است و به همین دلیل استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای چندان به‌صرفه نیست.

تاکسی‌های استانبول در سراسر شهر تردد دارند و در بیشتر خیابان‌ها می‌توانید به‌سادگی تاکسی شوار شوید؛ البته تاکسی‌ها در استانبول مانند بسیاری از دیگر کشورها تنها به‌صورت دربستی فعالیت می‌کنند. اگر سوار تاکسی شدید حتما دقت کنید که تاکسی متر در لحظه ورود شما به ماشین فعال شود تا هزینه اضافی از شما نگیرند. به شما پیشنهاد می‌کنیم از تردد با تاکسی‌هایی که از روشن کردن تاکسی متر خود سر باز می‌زنند خودداری کنید.

نقشه مترو استانبول

نقشه مترو استانبول، منبع عکس: سایت فاینداتور

مترو استانبول با پوشش گسترده در سراسر شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازدید از مناطق مختلف شهر است. در بخش‌هایی که ایستگاه‌های مترو وجود ندارند نیز خطوط تراموا، کشتیرانی و شبکه اتوبوسرانی دسترسی به نقاط مختلف شهر را میسر می‌کنند. قرار گرفتن تنگه بسفر در میان شهر استانبول سبب استفاده از قایق و کشتی در بعضی مسیرها برای صرفه‌جویی در زمان شده است.

برای استفاده از خطوط مختلف حمل و نقل عمومی در استانبول کافی است یک استانبول کارت تهیه کنید. این کارت قیمت زیادی ندارد و در ایستگاه‌های مختلف مترو، اتوبوس، پایانه‌ها و بعضی از سوپر مارکت‌ها فروخته می‌شود. در سفر به استانبول هر چند نفر که باشید یک استانبول کارت برای شما کافی است. می‌توانید در باجه‌های سطح شهر این کارت را شارژ کنید و هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی به تعداد افراد آن را بکشید.

تهیه نقشه مترو و تعیین دیدنی های مورد نظر شما پیش از سفر به استانبول، می‌تواند برای برنامه‌ریزی مناسب و صرفه‌جویی در وقت به شما کمک کند. اطراف بیشتر مراکز خرید ایستگاه‌های مترو، تراموا و اتوبوس قرار گرفته‌اند. در ادامه ما نزدیک‌ترین ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی به مراکز خرید را معرفی می‌کنیم تا شما با توجه به محل اقامت خود بهترین مسیر را انتخاب کنید.

متروی قرمز در خطوط مترو استانبول

منبع عکس: نامشخص

برای رفتن به مرکز خرید آکمرکز باید به ایستگاه مترو «لونت» بروید. این ایستگاه در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارد. پاساژ کانیون مال نیز در فاصله کوتاهی از این ایستگاه قرار گرفته است. پاساژ وادی استانبول در منطقه‌ای نوساز قرار گرفته است که می‌توانید با استفاده از مترو به ایستگاه «سیران تپه» بروید و از این ایستگاه با قطار هوایی یا هاوارای به طبقه بالای این پاساژ وارد شوید. این مسیر چشم‌انداز زیبایی به مرکز خرید وادی استانبول و مناطق اطراف آن دارد و از مدرن‌ترین خطوط حمل و نقل هوایی در جهان است.

برای رفتن به منطقه نیشان تاشی و مراکز خرید آن نزدیک‌ترین ایستگاه مترو «عثمان بی» است. یکی از در دسترس‌ترین مراکز خرید استانبول پاساژ جواهیر است که روبه‌روی ایستگاه متروی شیشلی قرار دارد. برای رفتن به مجتمع پالادیوم می‌توانید از اسکله «کاپاتاش» به‌سمت کادیکوی بروید. این مسیر را باید با تاکسی‌های دریایی طی کنید. برای رفتن به مرکز خرید کاله استانبول بهترین راه استفاده از خط ۱۸ تراموا است. ایستگاه «گونگرن» دسترسی مناسبی به این مرکز خرید دارد.

تاکسی های دریایی در استانبول

منبع عکس: سایت ترکیه هلپر، عکاس نامشخص

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول که در منطقه‌ای زیبا قرار دارد پاساژ ویاپورت است که بخشی از یک مجتمع عظیم ساحلی است. برای رسیدن به این مرکز خرید می‌توانید از خط اتوبوس «بوستانچی» و مسیر دریایی استفاده کنید. از اسکله «کادیکوی» اتوبوس‌های اختصاصی به این مرکز خرید تردد می‌کنند. خطوط تراموا نیز در مسیر «ینی کاپی» به «کادیکوی» می‌رسند. برای رسیدن به خیابان بغداد نیز می‌توانید در اسکله کادیکوی اتوبوس‌های این خیابان را سوار شوید. ایستگاه مترو «بغداد کادسی» و «کوکو کیالی» نیز دسترسی مناسبی به خیابان بغداد دارند.

برای رسیدن به پاساژ اوپتیموم باید از خط کادیکوی-کارتال استفاده کنید. پاساژ استار سیتی نیز از میدان تقسیم در خط «ینی کاپی» با تغییر مسیر به‌سمت خط «هاوالیمانی» دسترسی دارد. در ایستگاه آتاتورک مینی بوس‌های اختصاصی این مرکز خرید گردشگران را به پاساژ استار سیتی می‌برند. منطقه آکسارای فاصله کمی تا میدان تقسیم دارد و در این محله خطوط مترو، تراموا و اتوبوسرانی ایستگاه دارند.

برای رسیدن به پاساژ کاپیتول می‌توانید به ایستگاه متروی «باغلار باشی» بروید یا از اسکله‌های «کاپاتاش» و «امینونو» با کشتی خود را به ساحل کادیکوی برسانید. معروف‌ترین ایستگاه مترو در منطقه عمرانیه نیز ایستگاهی به همین نام است. مراکز خرید عمرانیه در بخش‌های مختلف این محله سرویس‌های رایگان برای تردد به پاساژها قرار داده‌اند.

خط تراموای استانبول

منبع عکس: سایت istanbul.ir

در این مقاله به معرفی برجسته‌ترین مراکز خرید استانبول پرداختیم. در سفر به استانبول می‌توانید با توجه به هتل محل اقامت خود، بهترین مرکز خرید را انتخاب کنید. اگر تجربه خرید و گشت‌وگذار در هر یک از این پاساژها و بازارها را دارید، در ادامه می‌توانید با ما و دیگر کاربران کجارو در میان بگذارید.

منبع عکس کاور: سایت pintati.com

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

از بهترین مراکز خرید استانبول می‌توان به مرکز خرید آکمرکز، مرکز خرید مال آف، مرکز خرید وادی و مرکز خرید کاپیتول اشاره کرد.

کدام مراکز خرید در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارند؟

مراکز خرید فروم، جواهیر و کانیون مال از نزدیک‌ترین مراکز خرید به میدان تقسیم استانبول هستند.

قدیمی‌ترین بازار استانبول کجاست؟

بازار کاپالی چارشی که همان بازار بزرگ سنتی شهر استانبول است را به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار این شهر می‌شناسند.

بهترین زمان خرید از استانبول کدام فصل است؟

در سفر به استانبول به خاطر داشته باشید که در طول سال زمان‌های مختلفی برای حراج وجود دارند. گرچه حراج‌ها زمان ثابتی نیستند و ممکن است در سال‌های مختلف تغییر کنند، بعضی مناسبت‌ها در هر سال زمان مناسب برای خرید کردن به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه