معرفی بهترین پارک های آبی تهران + اطلاعات بازدید

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور جمعه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
معرفی بهترین پارک های آبی تهران + اطلاعات بازدید

پارک های آبی تهران در دو نوع سرپوشیده و روباز با وسیله‌های هیجان‌انگیز، دوستداران تفریحات آبی را به‌سوی خود جذب می‌کنند.

بهترین پارک های آبی تهران با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، این امکان را به شهروندان یا گردشگران تهران می‌دهد که با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌، روزی سرشار از نشاط و هیجان‌ را تجربه کنند.

پارک های آبی یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی در جهان به شمار می‌رود که در دهه‌های اخیر در کشور ایران و به‌ویژه در شهرهای بزرگ مورد توجه قرار گرفته است. این پارک‌ها که به‌صورت روباز یا سرپوشیده طراحی می‌شود، در تمام فصل‌های سال میزبان تعداد بی‌شماری از علاقه‌مندان به تفریحات آبی و هیجان است. 

پارک های آبی تهران که مناسب کودکان، بانوان و آقایان در تمام رده‌های سنی ساخته می‌شود، از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با پارک های آبی سرپوشیده و روباز، قدیمی‌ترین پارک آبی تهران، پارک آبی برای بانوان و بزرگترین پارک آبی تهران آشنا کنیم.

بهترین پارک های آبی تهران:

۱. پارک آبی قصر آبی پارس تهران

  • آدرس: اسلامشهر، واوان، خیابان شهید اسماعیلی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۶۱۶۹۸۷۰ ۰۲۱
  • سانس بانوان: از ساعت هشت تا ۱۴:۳۰
  • سانس آقایان: از ساعت ۱۶ تا ۲۳:۳۰

پارک آبی قصر آبی پارس تهران

منبع عکس: google map، عکاس: M H

«پارک آبی قصر آبی پارس تهران» که در جنوب غربی پایتخت و در اسلامشهر قرار دارد، از پارک‌های آبی سرپوشیده تهران به شمار می‌رود. این پارک آبی مساحتی برابر ۳,۰۰۰ متر مربع دارد که با امکانات مناسب، تمامی دوستداران تفریحات آبی به‌ویژه جوانان را به‌سوی خود جذب کرده است.    

قصر آبی پارس تهران علاوه بر استخر شنا دارای وسایل و امکانات تفریحی بسیاری است که از آن‌ها می‌توان به سرسره‌ آبی، تونل مه، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر کودکان، استخر مخصوص ورزش در آب، سالن ورزشی مجهز بدن‌سازی، فروشگاه لوازم ورزشی، رختکن و بوفه اشاره کرد. در این پارک آبی کلاس‌های آموزش خصوصی و عمومی شنا نیز برای خردسالان و بزرگسالان برگزار می‌شود. در ایام کرونا برای اطلاع از ساعت کاری بهتر است با مجموعه پارک آبی تماس بگیرید.

اگر در سفر خود به تهران قصد بازدید از قصر آبی پارس یا دیگر پارک های آبی تهران را دارید، می‌توانید با اقامت در منطقه موردنظر خود از طریق رزرو هتل، مهمان‌سرا یا اجاره خانه مبله در تهران، اوقاتی خاطره‌انگیز را رقم بزنید.

۲. دهکده آبی پارس

  • آدرس: کیلومتر ۲۲ اتوبان تهران-کرج، رو‌به‌روی ایستگاه مترو گرمدره، خیابان شهدا (مشاهده روی نقشه)

دهکده آبی پارس، منبع: یوتراوز

منبع عکس: یوتراوز، عکاس: ناشناس

«دهکده آبی پارس» یکی از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده تهران بود که در غرب پایتخت قرار داشت. نزدیکی به ایستگاه مترو گرمدره، دسترسی به این پارک را بسیار آسان ساخته بود. دهکده آبی پارس در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد و با وسعت ۱۴,۰۰۰ متر مربع می‌توانست به‌صورت هم‌زمان میزبان ۲,۰۰۰ نفر باشد. در طراحی دهکده آبی پارس از آخرین استانداردهای بین‌المللی و بهترین تکنولوژی ساخت پارک آبی در دنیا استفاده شده بود.

دهکده آبی پارس از سه بخش پارک آبی، وی‌آی‌پی و مرکز خرید تشکیل می‌شد. در بخش پارک آبی مجموعه انواع وسایل هیجان‌انگیز مانند چاله فضایی، انواع سرسره‌های پیچشی، سرسره‌های یو و سرعتی، دریاچه امواج، رودخانه وحشی، انواع استخر و همچنین یک بخش مخصوص بازی کودکان وجود داشت که بسیاری از دوستداران هیجان و تفریحات آبی را به‌سوی خود جذب می‌کرد. افرادی که آموزش شنا ندیده‌ بودند نیز می‌توانستند از برخی از وسایل تفریحی این پارک آبی استفاده کنند. سرسره‌های جذاب پارک آبی با شیب و پیچ‎‌های مختلف شما را با سرعت به داخل آب پرتاب می‌کرد تا اوج آدرنالین و هیجان را تجربه کنید.

دهکده آبی پارس

منبع عکس:majarajoor.com، عکاس: ناشناس

بخش وی‌آی‌پی دهکده آبی پارس امکاناتی مانند سونا خشک، سونا بخار، سالن بدن‌سازی، اتاق ماساژ، مهد کودک در سانس بانوان، حمام ترکی، جکوزی و اتاق برف داشت که برای استفاده از آن‌ها باید بلیط وی‌آی‌پی تهیه می‌شد. بخش وی‌آی‌پی نیز دارای ورودی‌ها و کمدهای جداگانه‌ای بود. این پارک آبی در کنار بخش‌های تفریحی، کافی‌شاپ و رستوران نیز داشت. 

دهکده آبی پارس در سال ۱۳۹۷ به فعالیت خود خاتمه داد؛ اما پرونده استرداد پول سرمایه‌گذاران هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. این مجموعه در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ دچار آتش‌سوزی شد؛ با توجه به تعطیلی و پلمپ این پارک آبی با دستور قضایی، این حادثه تلفات انسانی در بر نداشت و آتش‌سوزی مهار شد؛ اما علت وقوع حادثه مشخص نیست. دهکده آبی پارس در حال حاضر همچنان تعطیل است.

ورود به دهکده آبی پارس دارای قوانین و مقرراتی بود که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افراد سنگین‌وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم اجازه استفاده از سرسره‌های پارک را ندارند.
  • دهکده آبی پارس مسئولیتی در قبال اشیا قیمتی مانند طلا، جواهر، گوشی تلفن همراه و... بر عهده نمی‌گیرد.
  • ورود دوربین عکاسی، فیلمبرداری، هندزفری، اسپری، خوراکی و... به داخل پارک آبی ممنوع است.
  • ورود بانوان باردار ممنوع است.
  • افرادی که دچار بیماری‌های سرگیجه، صرع، قلبی و پوستی هستند، اجازه ورود به پارک آبی را ندارند.
  • کودکان کمتر از سه سال یا کودکان با قد کمتر از ۹۵ سانتی‌متر، اجازه ورود به مجموعه را ندارند.
  • سیگار کشیدن در مجموعه ممنوع است.

۳. پارک آبی آزادگان

پارک آبی آزادگان

منبع عکس: smarttiz.com، عکاس: ناشناس

«پارک آبی آزادگان» قدیمی‌ترین پارک آبی تهران است که در جنوب پایتخت و در منطقه ۱۵ شهرداری قرار دارد و مخصوص آقایان ساخته شده است. پارک آبی آزادگان با الگوبرداری از یک پارک روباز کانادایی توسط مهندسان ایرانی طراحی و در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد. در آن سال‌ها بیشتر استخرها به‌صورت سرپوشیده و سالنی بود؛ از این‌رو پارک آبی آزادگان با فضای روباز، طراحی خاص و سرسره‌های بلند و مارپیچ توجه بسیاری از دوستداران تفریحات آبی را به خود جلب کرد. 

سرسره مرگ پارک آبی آزادگان با ۷۰ متر ارتفاع، بلندترین سرسره آبی تهران به شمار می‌رود

پارک آبی آزادگان وسایل تفریحی بسیار هیجان‌انگیزی دارد که از آن‌ها باید به سرسره‌های بزرگ ساده، پله‌ای و مارپیچ با طول‌های متفاوت اشاره کرد. استخرهای بزرگ با امکان تولید هشت نوع موج‌ مصنوعی در فضای ۶,۰۰۰ مترمربعی، دریاچه مواج در فضایی بزرگ با ساحل مصنوعی، استخر کودکان با عمق ۴۵ سانتی‌متر، سرسره گرداب و تخته دایو با ارتفاع بالا باعث شده است که پارک آبی آزادگان با دیگر استخرهای شهر تفاوت زیادی داشته باشد. وسایل تفریحی این پارک آبی مناسب تمام رده‌های سنی ساخته شده است. 

از دیگر امکانات رفاهی پارک آبی آزادگان می‌توان از فروشگاه لوازم شنا، بوفه، کافی‌شاپ، رستوران و پارکینگ اختصاصی نام برد. این پارک تنها در فصل‌های گرم سال قابل استفاده است و در روزهای بارانی و سرد سال امکان استفاده از این پارک وجود ندارد. پارک آبی آزادگان از سال ۱۳۹۳ به‌دلیل بازسازی، تعمیرات و تعویض برخی از تجهیزات بسته شده است. در طرح بازسازی این پارک آبی، بخش‌های زیادی از پارک سرپوشیده می‌شود و تنها قسمتی از آن، روباز باقی می‌ماند. در این‌ طرح امکان استفاده از پارک درتمام فصل‌های سال و همچنین استفاده برای بانوان نیز فراهم خواهد شد.

۴. پارک آبی جماران

  • آدرس: نیاوران، خیابان یاسر، انتهای خیابان جماران، کوچه ششم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن:  ۲۲۲۹۰۸۷۰ ۰۲۱
  • سانس بانوان: روزهای زوج از ساعت ۹ تا ۱۸، روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۶
  • سانس آقایان: روزهای زوج از ساعت ۱۹ تا ۲۴، روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۴

پارک آبی جماران

منبع عکس: seeiran-ir، عکاس: ناشناس

«پارک آبی جماران» از پارک‎‌ های آبی سرپوشیده تهران است که در یکی از مناطق خوش‌ آب‌وهوای شمال پایتخت و در دامنه رشته‌کوه البرز قرار دارد. جماران پارک آبی بزرگی نیست؛ بلکه در حقیقت یک استخر با چند سرسره آبی هیجان‌انگیز و نه‌چندان بلند است. این استخر فضایی بسیار آرام و دلنشین دارد که در آن گاهی موسیقی زنده اجرا می‌شود.

آب موجود در استخرهای پارک آبی جماران از چشمه‌های معدنی پارک جمشیدیه تامین می‌شود

از بخش‌های تفریحی پارک آبی جماران می‌توان به سرسره‌های مهیج، استخر شنا، جکوزی، سونا و ایروبیک در آب اشاره کرد. همچنین در محیط استخر، تجهیزات TRX در آب و خشکی همراه با مربیان با تجربه وجود دارد که می‌تواند ساعات خوشی را برای افراد فراهم کند.

استخر و سرسره آبی جماران سرگرمی‌های متنوعی مانند فوتبال‌دستی، پینگ‌پنگ، بیلیارد، دارت و ایرهاکی دارد که با خرید بلیط استخر می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده که برای تمام سنین مناسب است. در پارک آبی جماران کلاس‌های آموزش شنا نیز برگزار می‌شود. همچنین قسمت‌های ورزشی و درمانی مجموعه مانند سالن بدن‌سازی، اتاق ماساژ، فیش اسپا و حمام سنتی خدمات ویژه‌ای به افراد ارائه می‌دهد. در ایام کرونا برای اطلاع از ساعت کاری بهتر است با مجموعه پارک آبی تماس بگیرید.

۵. پارک آبی اکباتان

  • آدرس: شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، فاز سه، خیابان شکوری شرقی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۶۶۷۶۸۱ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰

پارک آبی اکباتان

منبع عکس: asatik.com، عکاس: ناشناس

«پارک آبی اکباتان» که به‌عنوان یک پارک آبی برای بانوان در تهران احداث شده است، در غرب پایتخت و در شهرک اکباتان قرار دارد. استخر اکباتان از پارک های آبی روباز تهران به شمار می‌رود و امکانات تفریحی متنوعی در اختیار بانوان قرار می‌دهد.

مجموعه اکباتان، یک استخر روباز با ابعاد ۵۰ متر در ۳۰ متر را شامل می‌شود که در کنار آن ساحلی شنی با صندلی‌های مخصوص برای آفتاب‌گرفتن بانوان به چشم می‌خورد. این پارک آبی دارای استخر کودکان، سرسره آبی، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر آب‌درمانی، فروشگاه لوازم شنا و بوفه است؛ همچنین خدمات پوست و ماساژ در این استخر ارائه می‌شود. در ایام کرونا برای اطلاع از ساعت کاری بهتر است با مجموعه پارک آبی تماس بگیرید.

۶. پارک آبی اُپارک

  • آدرس: بزرگراه تهران-کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۹۲۶۴ ۰۲۱

پارک آبی اُپارک

منبع عکس: اینستاگرام opark، عکاس: ناشناس

«پارک آبی اُپارک» بزرگترین پارک آبی تهران است که در زمینی به مساحت ۵۵,۰۰۰ متر مربع قرار دارد. این پارک آبی که در سال ۱۳۹۶ احداث شده است، از مهیج‌ترین پارک های آبی سرپوشیده به شمار می‌رود. سرسره‌های اُپارک توسط یک شرکت کانادایی و با استفاده از بالاترین استانداردهای جهانی طراحی و اجرا شده است و مجموعه تاسیسات این پارک با مدرن ترین تجهیزات و سیستم فنی کار می‌کند. آب  استخرهای پارک در تمام طول سال متناسب با دمای هوا تنظیم می‌شود؛ این موضوع در مورد استخر موج و استخر کودکان نیز صدق می‌کند.

سرسره‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز پارک آبی اُپارک شامل رالی شیب، ابر شیب، ابیس، اُرنگ، اُپیچ، آکوالوپ، گردالوپ، گوگولیا، بومرنگ، جزیره الوپیا، استخر موج، چاله فضایی، رودخانه خروشان و جکوزی می‌شود. حدود ۳,۰۰۰ نفر به‌صورت هم‌زمان می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند. اتاق ماساژ اُپارک با انواع خدمات حرفه‌ای ماساژ توسط متخصصان، لحظات آرام‌بخشی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید انواع متفاوتی از ماساژهای تایلندی، ریلکسی، پرفورمنس، فوت ماساژ، شمع داغ و شکلات را در این مجموعه تجربه کنید.

منبع عکس‌ها: اینستاگرام opark، عکاس‌ها: ناشناس

پارک آبی اُپارک، وسیله‌های تفریحی هیجان‌انگیزی برای تمام سنین دارد؛ اما برخی از این وسیله‌ها برای کودکان خطرناک است؛ از این‌رو باید هنگام استفاده به محدودیت سن، قد و وزن وسایل توجه کرد. از امکانات رفاهی این پارک باید به ۳,۰۰۰ لاکر، دوش، رختکن، فروشگاه لوازم شنا، بوفه، کافی‌شاپ، فست‌فود، اینترنت رایگان، تیم عکاسی، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد. 

ورود به پارک آبی اُپارک قوانین و مقرراتی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افراد با قد بالای ۱۲۰ سانتی‌متر بزرگسال به شمار می‌روند و باید از استخر و وسایل بزرگسالان استفاده کنند.
  • ورود کودکان زیر یک سال به داخل استخر ممنوع است.
  • پوشیدن مایو الزامی است‌؛ اما بدون سگک و زیپ باشد تا به سرسره‌ها آسیبی وارد نشود.
  • ورود بانوان باردار ممنوع است.
  • ورود افراد زیر ۱۸ سال بدون همراه بالای ۱۸ سال ممنوع است.
  • ورود افرادی که از مواد مخدر، روانگردان یا مشروبات الکلی استفاده کرده‌اند ممنوع است.
  • ورود افراد با خالکوبی‌های نامتعارف به داخل استخر ممنوع است.
  • افرادی که دارای بیماری‌های خاص، مشکل کمر، گردن و فشار خون هستند، مجاز به استفاده از سرسره‌ها نیستند.
  • افراد با وزن بالای ۱۳۵ کیلوگرم مجاز به استفاده از سرسره آکوالوپ (سقوط آزاد) نیستند.
  • ورود هرگونه دستگاه صوتی و تصویری مانند گوشی تلفن همراه، دوربین و... به داخل پارک آبی ممنوع است.
  • اشیای قیمتی باید به صندوق امانات مجموعه سپرده شود؛ در غیر این صورت پارک آبی مسئولیتی در قبال گم‌شدن آن‌ها نمی‌پذیرد.
  • به‌همراه‌آوردن تنقلات و خوراکی به داخل پارک آبی ممنوع است.
  • دویدن، هل‌دادن، شیرجه‌زدن، برگرداندن تیوب و شوخی‌های نامتعارف خطرساز، در پارک آبی ممنوع است.

۷. پارک آبی ارم

  • آدرس: کیلومتر چهار بزرگراه تهران-کرج، پارک ارم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۱۱۳۰۷۸ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه در دو سانس مخصوص بانوان از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴ و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ 

پارک آبی ارم، پارک روباز اختصاصی بانوان

منبع عکس: dunro.com، عکاس: ناشناس

«پارک آبی ارم» بهترین پارک آبی برای بانوان در تهران است که مساحتی بیش از ۴,۰۰۰ متر مربع دارد. این پارک اختصاصی بانوان شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده است تا بانوان نیز مانند آقایان در یک پارک آبی روباز لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. در پارک آبی ارم تمام نکات ایمنی رعایت شده است و هیچ نگرانی در زمینه مشرف‌ بودن پارک وجود ندارد؛ از این‌رو بانوان با آسودگی خاطر می‌توانند در صندلی‌های دورتادور استخر آفتاب بگیرند و برنزه شوند. 

پارک آبی ارم که به استخر ارم سبز نیز شهرت دارد، دارای امکاناتی مانند استخر روباز بزرگسالان با ابعاد ۷۰ متر در ۳۰ متر، استخر کودکان، سرسره‌های آبی مناسب برای کودکان و بزرگسالان، حوضچه ماساژ کف، اتاق ماساژ و حمام سنتی است. این پارک آبی با در اختیار داشتن کادری آموزش‌دیده و باتجربه خدماتی در زمینه آب‌درمانی، ایروبیک موزون و آموزش شنا به‌صورت عمومی و خصوصی ارائه می‌دهد.

استخر ارم، فروشگاه لوازم شنا و بوفه نیز دارد. این پارک آبی دلنشین با شروع فصل گرما میزبان بیش از هزاران نفر از بانوان پایتخت است و از پرطرفدارترین استخرهای روباز تهران به شمار می‌رود. در ایام کرونا برای اطلاع از ساعت کاری بهتر است با مجموعه پارک آبی تماس بگیرید.

۸. پارک آبی افق هلان تهران     

  • آدرس: حکیمیه، سازمان آب، ۱۵ متری شیرازی، پلاک هشت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۷۳۱۳۱۲۳ ۰۲۱
  • سانس بانوان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۶ و جمعه‌ها از ساعت هشت تا ۱۴
  • سانس آقایان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۳:۳۰

«پارک آبی افق هلان تهران» در محدوده شمال شرقی پایتخت احداث شده است. این پارک ابی با وجود چند سرسره آبی در فهرست پارک های آبی سرپوشیده تهران قرار می‌گیرد و فضایی بسیار دنج و آرام دارد. 

پارک آبی افق هلان تهران دارای استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، فوتبال‌دستی، بوفه و پارکینگ اختصاصی است. سرسره‌های آبی این استخر از استانداردهای خوبی برخوردار است. در پارک آبی افق هلان تهران خدمات ماساژ توسط کادر بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود. در ایام کرونا برای اطلاع از ساعت کاری بهتر است با مجموعه پارک آبی تماس بگیرید.

پارک آبی افق هلان تهران

منبع عکس: sportreserve.ir، عکاس: ناشناس

 اگر شما نیز تجربه‌ای از پارک های آبی تهران دارید، با ما و دیگر کاربران کجارو در اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین پارک آبی تهران کجاست؟

از میان بهترین پارک های آبی تهران می‌توان به پارک آبی قصر آبی پارس، دهکده آبی پارس، پارک آبی آزادگان، پارک آبی جماران، پارک آبی اکباتان، پارک آبی اُپارک، پارک آبی ارم و پارک آبی افق هلان تهران اشاره کرد.

قدیمی‌ترین پارک آبی تهران کجاست؟

پارک آبی آزادگان

کدام پارک آبی تهران مختص بانوان است؟

پارک آبی ارم

بهترین پارک های آبی تهران کدامند؟

پارک آبی اُپارک و دهکده آبی پارس

منبع عکس کاور: اینستاگرام opark، عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه