بازار گردی در شیراز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
بازار گردی در شیراز

شیراز، شهر معروف ایرانی است که زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد آن، نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر جهان شهرت دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شیراز مرکز استان فارس و یکی از زیباترین و باستانی‌ترین شهرهای ایران است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، این‌شهر را به یکی از مقاصد موردعلاقه گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. شیراز، شهر معروف ایرانی است که زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد آن، نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر جهان شهرت دارد. این‌شهر دیدنی در جنوب شرقی ایران قرار دارد و به‌دلیل جاذبه‌های منحصر‌به‌فردش سالانه از سراسر دنیا برای دیدن آن به شیراز سفر می‌کنند.

ایران شگفت‌انگیز با دنیایی از انتخاب‌های مختلف برای مسافرانی که می‌خواهند به این شهر سفر کنند، آماده استقبال از مسافران است. شهر شیراز از نظر جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده و اطراف آن را کوه‌های نسبتا مرتفعی احاطه کرده است. این‌شهر از غرب به کوه دراک، از شمال به کوه‌های بمو، سبزوکان، چهل‌قام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود می‌شود. این‌شهر حدود سه کیلومتر از خاک ایران وسعت دارد و جمعیت آن بر اساس سرشماری، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.

شیراز انتخاب‌های متفاوتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا همه در این‌شهر دوست‌داشتنی سرگرمی و تفریحی داشته باشند. از مزار شاعران بزرگ تا عطر دل‌نشین شعر عاشقانه در سراسر شهر، از جاذبه‌های دور تاریخی تا جاذبه‌های امروزی، از نشستن در آرامگاه حافظ و تلفیق فال با شعر تا قدم‌زدن در میان محصولات رنگارنگ داخلی در بازار وکیل... بله بازار! آیا به بازدید از بازارها علاقه دارید؟

بازار وکیل

بازار وکیل یکی از شاهکارهای معماری شیراز است. مکانی که بازدیدکنندگان نباید آن را از دست بدهند. بازارهای سنتی فرصت‌های متفاوتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند: می‌توانید خرید خود را انجام دهید و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، از تماشای یادمان‌ها و بناهای تاریخی لذت ببرید و البته می‌توانید با مردم محلی صحبت کنید و از مهمان‌نوازی مردم شیراز لذت ببرید. برای بازدید چند‌ روزه از این‌بازار، رزرو هتل الیزه شیراز گزینه‌ای مناسب است.

این‌بازار در واقع یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی ایران و همچنین مکانی بی‌نظیر در شیراز است. بازار در اوایل قرن ۱۹ ساخته شد. سقف‌ها بیش از ۱۰ متر ارتفاع دارند و نورگیرهای خاصی دارند. این ویژگی باعث می‌شود دمای بازار در زمستان گرم و در تابستان خنک باشد.

کریم‌خان زند برای آسایش تجار و مسافران و رونق بیشتر اقتصاد شیراز بناهای دیگری مانند کاروان‌سرا، گمرک، انبارها و غیره را به بازار وکیل اضافه کرد. معماری این‌بنا برگرفته از بازار قیصریه لار و بازارچه بلند (بازار طاق‌دار) است که به دستور شاه عباس بزرگ اصفهان ساخته شده است. بااین‌حال، این بازار از بقیه بازارها گسترده‌تر است. این‌بازار دارای پنج دروازه بزرگ است که در چهار طرف قرار گرفته‌اند.

سرای مشیر

به گفته اکثر شیرازی‌ها، اینجا بخشی از بازار وکیل است. اما تاریخچه سرای مشیر متفاوت است. این‌بازار به دستور ابوالحسن خان مشیرالملک یکی از وزرای فارس در دوره قاجار ساخته شده است.

سرای مشیر یک بازار دوطبقه است.

یک استخر بزرگ در وسط حیاط وجود دارد که اطراف آن را درختان احاطه کرده‌اند. در اینجا باید کاشی‌کاری سردر را به‌عنوان یکی از زیبایی‌های این بازار ذکر کنیم. کتیبه‌ای نیز در مورد بانی وجود دارد. یادتان نرود در آنجا با مردی که لباس سنتی زیبای شیراز می‌پوشد، عکس بگیرید. او نماینده بخشی از فرهنگ سنتی ایران است.

بازار پارچه

زیبایی پارچه‌های رنگارنگ خارق‌العاده ایلات عشایری شیراز در بازار وکیل شما را متحیر خواهد کرد! اگر به پارچه علاقه دارید به سرای مشیر بروید و از بین پارچه‌های دوست‌داشتنی انتخاب کنید. به شرطی که دوست دارید از داشتن یک پارچه سنتی عشایری لذت ببرید، فراموش نکنید که خیاطان برای دوخت آن برای شما حضور دارند. شما می‌توانید پارچه را در موقعیت‌های مختلف بپوشید تا متفاوت ظاهر شود.

بازار عرقیات و گیاهان کوهی

شما در شیراز، شهر پرتقال تلخ هستید؛ بنابراین، گلبرگ پرتقال تلخ را فراموش نکنید. لازم به ذکر است که خلال پوست پرتقال تلخ و پونه کوهی شیراز نیز در ایران معروف است.

رپورتاژ

بازاری برای مواد غذایی

میزان کالری را حساب نکنید، نمی‌توانید به غذاهای خوش طعم شیراز نه بگویید. پس خودتان را درگیر فکر زیاد نکنید و از کلوش (کیک)، مسقطی سنتی شیراز و حلوای مسقطی لاری لذت ببرید. همچنین می‌توانید فسای نان برنجی و نان یوخی شیراز را در بازار وکیل خریداری کنید.

برای لذت بردن از سفر فقط بازارگردی و دیدن مکان‌های گردشگری مهم نیست یک بخش بسیار مهم رزرو هتل خوب، راحت و با امکانات زیاد است رزرو هتل الیزه شیراز می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد این‌هتل جز بهترین هتل‌های شیراز است که نظر مثبت بیشتر مهمانان خود را جلب کرده است. این‌هتل که در خیابان معالی آباد شیراز است جزء بهترین، محبوب‌ترین و برترین هتل‌های استان فارس است.

هتل الیزه شیراز در سال ۱۳۹۷ منتخب مسافران و همچنین جزء بهترین گزینه‌ها برای یک اقامت بی‌مانند و به‌دوراز شلوغی شده است. معماری زیبا و همچنین آرامش‌بخش هتل الیزه شیراز به‌همراه پرسنل بامهارت و آموزش‌دیده این‌هتل حس بسیار مطبوعی به مسافران می‌دهد. در این‌هتل صبحانه‌ای مفرح به‌همراه میز بوفه‌ای متنوع خواهید داشت.

با حضور در مجموعه استخر، جکوزی، سونا و ماساژ می‌توانید خستگی ناشی از شیراز‌‌گردی را از تن خارج کنید. با رزرو اتاق در هتل الیزه شیراز شما می‌توانید بهترین اقامت را تجربه کنید. برای رزرو هتل الیزه شیراز ارائه کارت واکسن کرونا الزامی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه