سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی

در این مطلب اطلاعات لازم را درباره سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم‌گردی از این طریق، به شما ارائه خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به‌دلیل همسایگی با خلیج فارس، خوشبختانه ایران دارای جزیره‌های زیبای بسیاری است که جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین و یکی از زیباترین‌ها همیشه مورد توجه توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

راه‌های بسیاری جهت مسافرت به این جزیره وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به هواپیما و راه‌های زمینی که بیشتر مسیر توسط ماشین شخصی، قطار یا اتوبوس طی می‌شود، اشاره کرد. در میان این چهار راه، سفر به قشم با ماشین شخصی همیشه در طول زمان طرفدار‌های خاص خود را داشته است؛ به همین خاطر در ادامه درباره مزیت‌های سفر به قشم با ماشین شخصی، راه‌های آن و نکات مهمی در این خصوص صحبت خواهیم کرد و در انتهای متن، شما صفر تا صد سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی را خواهید دانست.

مزیت‌های سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی یا همان سفر جاده‌ای، همیشه و در هر زمان طرفداران بسیاری داشته و دارد. بسیاری معتقدند لذت سفر به مسیر آن است و سفر با ماشین، لذتی متفاوت و جذاب‌تر دارد. اما سفر با ماشین شخصی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتخاب‌های مختلف 

سفر با هواپیما، اتوبوس یا قطار، بدین صورت است که شما در شهر مبدا سوار شده و در شهر مقصد پیاده خواهید شد. این یعنی شما در حین سفر امکان پیاده شدن و لذت بردن از شهر‌های موجود در مسیر را ندارید. در واقع از هر جا و هر مسیری که قصد سفر به قشم را داشته باشید، شهر‌های جذاب و متنوعی در مسیر شما وجود خواهند داشت که می‌توانند لذت سفر شما را چندین برابر کنند. به‌عنوان مثال اگر از سمت اصفهان و شیراز قصد سفر به قشم و قشم گردی را داشته باشید، از این دو شهر که خود از جاذبه‌های گردشگری کشور به حساب می‌آیند عبور خواهید کرد که توقفی یک یا دو روزه در آن‌ها، به‌شدت توصیه می‌شود. بنابراین از طریق سفر به قشم با ماشین شخصی، می‌توانید در حین مسیر نیز از شهر‌های دیگر لذت برده و مسافرت خود را جذاب‌تر کنید.

قشم‌ گردی

لذت بردن بیشتر از سفر

در جزیره بزرگ قشم، جاذبه‌های متنوعی نظیر تنگه چاه کوه، دلفین‌های آبی، غار‌های خربس، دره ستارگان، غار نمکران، جزایر ناز و... قرار دارند که به هر مسافری توصیه می‌شود پیش از دیدن آن‌ها جزیره را ترک نکند و به قدر کافی از هرکدام لذت ببرد. اما از آن‌جایی که این جزیره به‌شدت بزرگ است و هرکدام از این جاذبه‌ها در بخش متفاوتی از آن قرار گرفته‌اند و غالبا از قسمت شهری دور هستند، به‌همراه نداشتن ماشین شخصی می‌تواند دردسر ساز باشد و ممکن است شما نتوانید آن‌طور که باید قشم را رصد کنید. به همین خاطر به‌همراه داشتن ماشین شخصی در زمان مسافرت به قشم، باعث می‌شود شما آزادی عمل بیشتر داشته باشید و آن‌طور که می‌خواهید از آن لذت ببرید. همچنین که داشتن یک ماشین شخصی، قاعدتاً هزینه‌های کمتری نسبت به گرفتن آژانس برای رفت و آمد را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

سفر به قشم با ماشین شخصی، چگونه؟

با مزیت‌های سفر به قشم با ماشین شخصی آشنا شدید و حال ممکن است که بخواهید بدانید چگونه می‌توان با ماشین شخصی به قشم مسافرت کرد؟ طبیعتا شما قرار است بخشی از مسیر را روی خشکی و باقی آن را از مسیری دریایی گذر کنید. آشنایی با دو مورد از پرترددترین مسیر‌های مسافرت به قشم به شما در انتخاب بهترین راه کمک خواهد کرد. در ادامه این دو مسیر شرح داده خواهند شد.

مسیر کویری

کرمان و یزد، هر دو از استان‌های کویری کشور به حساب می‌آیند که مسیری مناسب جهت سفر به قشم با ماشین شخصی می‌سازند. در این مسیر، شما با عبور از یزد و سیرجان ( یکی از شهر‌های کرمان) راه خود را به‌سمت بندر عباس ممکن می‌سازید. اگر از طرفداران کویر و معماری جذاب شهر یزد باشید، این مسیر با روحیات شما سازگاری بالایی خواهد داشت و می‌توانید دو یا سه روزی در آن سفر خود را بگذرانید. مقصد نهایی شما در این مسیر، بندر عباس خواهد بود که خود از بندر‌های گردشگری و جذاب کشور به شمار می‌آید. در اینجا افراد به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ افرادی که قصد دارند ماشین را با خود به جزیره ببرند و با ماشین شخصی قشم گردی کنند و افرادی که دوست دارند سبک سفر کنند.

بدون شک پیشنهاد ما این است که به‌دلیل تمام مزیت‌های آن، ماشین را نیز با خود ببرید؛ اما اگر به هر دلیلی قصد دارید بدون ماشین مسیر دریایی را بگذرانید، می‌توانید آن را در مکانی مطمئن و امن، به‌عنوان مثال پارکینگ، پارک کرده و خود را به اسکله شهید حقانی برسانید. در اینجا شما می‌توانید برای مقاصد قشم یا درگهان بلیط اتوبوس دریایی تهیه کنید. درگهان که شهری واقع در ۲۰ کیلومتری قشم است، همان مرکز جامع برای خرید‌های عمده‌ای است که بسیاری از فروشگاه‌های کشور، محصولات خود را از آن خریداری می‌کنند؛ اگر قصد خرید نیز دارید، درگهان مقصد خوبی برای شما خواهد بود که پس از آن می‌توانید به قشم نیز سری بزنید. اما اگر سفر شما صرفاً جنبه تفریحی دارد، بلیط اتوبوس دریایی قشم را تهیه کنید.

برای آن دسته از عزیزانی که قصد بردن ماشین را دارند نیز مسیر تا بندرعباس یکسان است؛ اما آن‌ها باید به هنگام رسیدن به بندرعباس، باید مسیری ۳۰ دقیقه‌ای به بندر پل را طی کنند و از آنجا، ماشین خود را از طریق شناور‌های خودرو یا بندینگ کرأفت راهی قشم کنند و خود را به اسکله شهید حقانی رسانیده و از طریق اتوبوس دریایی به مقصد بروند.

مسیر غیر کویری

سفر با خودروی شخصی به قشم

این مسیر که از اصفهان و شیراز، جهرم و لار عبور می‌کند، برای علاقه‌مندان به این دو شهر زیبا و توریستی، انتخاب بسیار خوب و جذابی است. علاوه بر آن، برای اشخاصی که به‌طور قطع قصد بردن ماشین شخصی به جزیره را دارند نیز این مسیر مناسب‌تر است، چراکه به بندر پل منتهی می‌شود. شما می‌توانید با گذر از شهر نقش جهان و شیرازِ زیبا و دوست داشتنی و حتی توقفی چند روزه در آن‌ها، در آخر با رسیدن به بندر ماشین خود را از طریق لندینگ کرأفت راهی جزیره کنید. پس از آن با پیمودن مسافتی ۳۰ دقیقه‌ای تا بندرعباس و اسکله شهید حقانی، با گرفتن بلیطی برای قشم یا درگهان، به‌سمت مقصد خود راهی شوید. دو مسیر گفته شده از شناخته‌شده‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر‌ها جهت سفر به قشم با ماشین شخصی هستند که از شهر‌های گردشگری جذابی نیز عبور می‌کنند که شما می‌توانید بر اساس اولویت‌ها و شرایط خود یکی از آن‌ها را برگزینید.

توصیه‌هایی برای سفر به قشم با ماشین شخصی

همه ما از وضعیت بحرانی برخی از جاده‌های کشور خبر داریم و خوشبختانه مسیر مسافرت به قشم، از مسیر‌های پرچالش یا خطرناک به شمار نمی‌آید؛ اما در صورت بی‌احتیاطی و عدم رعایت اصول، حتی یک مسیر ۱۰ دقیقه‌ای نیز می‌تواند به تصادف با خطر جانی و مالی منجر شود. پس برای سفر به قشم با ماشین شخصی یا هر مسافرت دیگری، توصیه‌های زیر را آویزه گوش‌تان کنید.

  • در شب رانندگی نکنید. مسافرت یا غیر مسافرت ندارد؛ در هر صورت شب زمان استراحت است و برای چند ساعت زودتر رسیدن، ریسک رانندگی در شب را متحمل نشوید و پس از استراحت در شب، ادامه مسیر خود را در روز‌ آغاز کنید.
  • سبقت ممنوع یعنی سبقت ممنوع؛ در جاده‌های بسیاری تابلو سبقت ممنوع نصب شده است و همه اشخاصی که گواهینامه دارند، از معنای آن آگاه هستند. یک سبقت غیر مجاز که تنها چند دقیقه مسیر شما را کوتاه‌تر می‌کند ارزش به خطر انداختن جان‌تان و سرنشینان ماشین خود و دیگری را ندارد‌.
  • از مسیر لذت ببرید. پیش‌تر گفته شد که بسیاری معتقدند لذت سفر، به مسیر آن است. اگر این جمله را قبول ندارید، وقت آن رسیده که شما هم به آن‌ ایمان بیاورید. مسیر شما پر از جاذبه‌های طبیعی جذاب و جاده‌هایی با چشم‌انداز بی‌نظیر است. آن‌ها را چشم بسته و با سرعت، به خاطر چند ساعت زودتر رسیدن رد نکنید.

در این مطلب سفر به قشم با ماشین شخصی را به‌طور کامل زیر ذره بین بردیم؛ اما راه‌های دیگری برای مسافرت به قشم وجود دارند که ممکن است درباره آن‌ها سؤالاتی داشته باشید. امید است که از قشم گردی لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه