نحوه دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
نحوه دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان به شما این فرصت را می‌دهد که یک فرهنگ جدید، ارتباط و دوستی با برترین دانشجویان و متخصصان از سراسر جهان را تجربه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های انگلستان هدف دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری از سراسر جهان است. با توجه به هزینه‌های زیاد تحصیل در انگلستان، دانشجویان بین‌المللی با کمک بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده می‌توانید مطمئن باشند که بدون توجه به وضعیت مالی خود امکان تحصیل در یکی از برترین کشورها را خواهند داشت. شاید برایتان جالب باشد که از هر چهار رهبر جهان یک نفر در انگلیس تحصیل کرده است. در این مقاله شما را با بورسیه تحصیلی در انگلیس آشنا خواهیم کرد.

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که تحصیل در انگلستان چه فوایدی برای شما دارد؟ در کنار تحصیل در یکی از برترین مراکز آموزشی جهان و دریافت مدرک تحصیلی معتبر در سراسر جهان، تحصیل در انگلستان به شما این فرصت را می‌دهد که یک فرهنگ جدید، ارتباط و دوستی با برترین دانشجویان و متخصصان از سراسر جهان را تجربه کنید و مهارت‌هایی برای کمک به پیشرفت شغلی خود کسب کنید.

در نهایت، اگر قرار باشد فقط به پنج دلیل کشور انگستان را برای تحصیل انتخاب کنید:

  • طول تحصیل کوتاه‌تر است و زودتر مدرک خود را دریافت می‌کنید. دوره‌ لیسانس سه سال، دوره‌ فوق لیسانس یک سال و دوره‌ دکتری سه سال طول می‌کشد. مدت زمان کمتر به‌معنای هزینه‌ کمتر است در عین حال که مدرکی معتبر را از دانشگاه‌های معتبری در جهان دریافت خواهید کرد.
  • دانشگاه‌های آن رتبه‌ بالایی در رنکینگ جهانی دارند و از کیفیت بالای آموزشی برخوردارند که سبب شده از سراسر جهان دانشجوها برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند و این کشور به‌عنوان مکانی بین‌المللی برای ادامه‌ تحصیل شناخته می‌شود. تحصیل در انگلستان به زبان انگلیسی انجام می‌شود و اعتبار مدارک اخذ شده جهت ورود به بازار کار در هر جای جهان معتبر است.
  • این کشور فاصله‌ کوتاه‌تری از ایران دارد (پنج ساعت) و یکی از نزدیک‌ترین مقاصد برای ادامه‌ تحصیل به شمار می‌رود.
  • دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز به‌همراه ببرند و همسرشان نیز اجازه‌ کار در انگلستان را خواهد داشت.
  • برای پذیرش در رشته‌های مهندسی در مقطع ارشد نیازی به مدرک ریاضی GRE و GMAT نیست، ولی داشتن این مدارک شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی بالا می‌برد.

 

برج بیگ بن در لندن

بورسیه تحصیلی دبیرستان های انگلستان

شاید برایتان جالب باشد که بگوییم در انگلستان حتی برای تحصیل در مدارس، بورس های وجود دارد که دریافت آن‌ها به عواملی مانند معدل دانش‌آموز، سطح زبان و مدارکی که دانش‌آموز بعد از گذراندن یک دوره (سرتیفیکیت ورزشی، هنری، علمی و...) کسب کرده است، بستگی دارد.

پس از درخواست دریافت بورسیه برای تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های انگلستان، مدارس آزمون های آنلاینی معمولا به‌صورت اسکایپ برگزار می‌کنند که در این آزمون ها سطح زبان دانش‌آموز، دانش و هوش او بررسی می‌شود.  

بورسیه‌های تحصیلی مدارس در انگلیس بسیار متنوع است و هر مدرسه بورسیه تحصیلی متفاوتی را ارائه می‌دهد. این تنوع شامل میزان بورسیه، ددلاین آن‌ها برای بررسی درخواست بورسیه تحصیلی و ظرفیت افراد برای دریافت آن‌ها است. برای درخواست بورسیه باید به این نکته توجه کرد که ممکن است ظرفیت آن‌ها محدود باشد و خیلی زود تمام شود. معمولا مقدار بورس‌های تحصیلی دبیرستان‌ها از ۱۰ تا ۷۰ درصد متفاوت است و تا زمانی که شرایط دانش‌آموز با دقت توسط کارشناسانی که کار آن‌ها اخذ بورسیه تحصیلی است، بررسی نشود نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت که میزان بورسیه‌ای که یک دانش‌آموز دریافت می‌کند، چقدر است. شما برای دریافت بورسیه مدارس بهتر است با یک موسسه که کار تخصصی آن‌ها دریافت بورسیه تحصیلی از مدارس انگلستان است صحبت کنید و پیشنهاد ما به شما شرکت بلو اسکای (Blue Sky) است. این موسسه سالها در این زمینه فعالیت کرده است و می‌تواند به شما در این راه کمک فراوانی بکند.

دانشجویان انگلیسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ها در انگلستان

اکثر دانشگاه‌های انگلستان در کلیه مقاطع تحصیلی  دانشگاهی (لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، پست داک) برای دانشجویانی که رزومه تحصیلی خوبی دارند (معدل بالا، نمره زبان مورد نیاز دانشگاه، چاپ مقاله برای مقطع فوق لیسانس و بالاتر) بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهند. میزان دریافت بورسیه های تحصیلی که فرد A با فرد B متفاوت است اما امکان دریافت بورسیه تحصیلی رایگان نیز در بسیاری از دانشگاه های انگلستان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند وجود دارد.

اولین مکانی که می‌توانید به‌دنبال بودجه‌ای برای تامین هزینه‌های تحصیل خود باشید دانشگاهی است که می‌خواهید در آن تحصیل کنید. دانشگاه‌ها بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهند تا اهداف مختلف خود را دنبال کنند. در ادامه به معرفی برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی در انگلستان خواهیم پرداخت:

بورسیه های تحصیلی عالی (Greate Scholarship)

بورسیه‌ای با تعدادی محدود که دریافت آن رقابتی است. با این بورسیه بیش از ۳۰۰ از دانشجو در ۴۳ دانشگاه انگلستان می‌توانند به‌صورت رایگان در انگلستان تحصیل کنند.

تخفیف شهریه برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

 بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی خود که در نمرات خود پیشرفت کنند ٪۱۰ تا ٪۱۵ تخفیف شهریه ارائه می‌دهند.

دستیار تدریس (TA)

دانشجویانی که به‌دنبال یافتن بودجه دکتری و کسب تجربه عملی تدریس هستند می‌توانند به‌عنوان یک دستیار تدریس (TA) مشغول به فعالیت در دانشگاه خود شوند.

بورسیه‌های مقطع تحصیلی دکتری

بورسیه های مقطع تحصیلی دکتری بسیار رقابتی هستند و این بورسیه‌ها برای حضور در یک پروژه تحقیقاتی که از قبل تعیین شده است به دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این بورسیه‌های تحصیلی باید به وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

درخواست اکثر بورسیه های دانشگاهی و بورسیه های تحصیلی باید قبل از شروع ترم داده شوند. با این حال، اگر با مشکلات مالی، سلامتی یا خانوادگی روبه‌رو باشید، می‌توانید در هر زمان از سال تحصیلی، برای تأمین بودجه زندگی خود به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنید.

به‌طور کل بورسیه تحصیلی در انگلستان شامل بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ها، بورسیه تحصیلی دولت انگلستان می‌شود یا شامل کمک هزینه‌هایی است که توسط شخص سومی برای تامین هزینه‌های دانشجویانی که نیازهای مالی دارند به آن‌ها داده می‌شود. شخص سوم می‌تواند یک شخص باشد یا یک کمپانی معروف و بزرگ که این بودجه را تامین می‌کند.

در قسمت قبل تنها به معرفی برخی از بورسیه های دانشگاههای انگلستان پرداختیم و به‌صورت کلی چند بورسیه تحصیلی انگلستان معرفی شد. چنانچه شما می‌خواهید از بورسیه‌های تحصیلی دولتی و... آگاهی پیدا کنید می‌توانید برای دریافت اطلاعات جامع با جزئیات بیشتر به سایت بلو اسکای (https://blueskystudy.org) مراجعه کنید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان

هرچه زودتر برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید، شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی بیشتر خواهد شد. اکثر دانشگاه‌ها برای دریافت بورسیه تحصیلی شرایطی دارند که شما بهتر است قبل از اقدام شرایط آن‌ها را مطالعه کنید، بنابراین تحقیقات خود در خصوص شرایط هر دانشگاه را انجام دهید و مطمئن شوید که آماده هستید برای دریافت آن اقدام کنید.

علاوه بر ارائه فرم درخواست استاندارد، که در وب‌سایت دانشگاه محل تحصیل خود آن را پیدا خواهید کرد، از شما خواسته می‌شود که انگیزه  و وضعیت شخصی را نیز ارائه دهید. در این انگیزه نامه باید به موارد زیر اشاره کنید:

  • خلاصه ای از پروژه‌ها و پژوهش‌های شما
  • اهداف تحصیلی آینده شما
  • وضعیت تحصیلی فعلی شما و چنانچه شاغل هستید، مروری کوتاه بر محل کار و مسئولیت‌های شما در آن حیطه
  • ارائه تمکن مالی
  • میزان نیاز مالی شما که دلیل درخواست شما است

قبل از اینکه درخواست خود را ارسال کنید، مطمئن شوید که از نظر گرامری صحیح باشد و اشتباه واضحی انجام نداده باشید. روند درخواست بورسیه تحصیلی بسیار رقابتی است، بنابراین یک درخواست دقیق شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت. اگر خودتان فکر می‌کنید آمادگی لازم برای مکاتبه با مدرسه یا دانشگاه مد نظرتان را ندارید، بهتر است کار دریافت بورسیه تحصیلی خود را به افرادی بسپارید که کار تخصصی آن‌ها اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان است. شرکت بلو اسکای (BlueSky) یکی از شرکت‌های ماهر در دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی کشور انگلستان است. برای دریافت اطلاعات کافی و بررسی شرایط خود می‌توانید از سایت آن‌ها بازدید کنید یا با مشاوران آن‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه