سفر به صرفه با تور استانبول ارزان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
سفر به صرفه با تور استانبول ارزان

در این مطلب به دو مورد از جاذبه‌های توریستی استانبول و روشی برای رزرو تور ارزان به مقصد این شهر خواهیم پرداخت.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استانبول با ۵۳۴۳ کیلومتر مربع مساحت، بزرگ‌ترین استان ترکیه محسوب می‌شود. در این منطقه جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری زیادی وجود دارد؛ همین موضوع باعث شده استانبول به قطب گردشگری ترکیه تبدیل شود. درطول سال افراد زیادی قصد شرکت در تور استانبول و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را دارند. اگر شما هم می‌خواهید به این شهر سفر کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید، زیرا ما قصد معرفی دو مورد از جاذبه‌های توریستی آن و روشی برای رزرو تور استانبول ارزان را داریم

مسجد سلیمانیه

این مسجد زیبا سال ۱۵۵۶ میلادی به دستور سلطان سلیمان ساخته شد. پشت مسجد سلیمانیه یک مسجد می‌بینید که دو قبر در آن قرار دارد. گفته‌ می‌شود این مزارها مربوط به سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان است. همچنین در حیاط این مسجد چهار منار وجود دارد. این چهار منار نشان‌دهنده انتخاب سلطان سلیمان به‌عنوان چهارمین پادشاه عثمانی است. ساختمان مسجد بزرگ سلیمانیه را بسیار منحصربه‌فرد ساخته‌اند. معماران سعی داشته‌اند داخل این مسجد را به‌صورت مربعی بسازند که تاحدزیادی در این عمل موفق بودند؛ ابعاد این مکان ۵۸ در ۵۹ متر است. میمار سینان یکی از مشهورترین معماران ترکیه در زمان گذشته بود که این مسجد را ساخت. این معمار سعی کرده که مسجد سلیمانیه را تا حد زیادی مشابه ایاصوفیه بسازد. افرادی که تجربه بازدید از این مسجد و ایاصوفیه را داشته‌اند، می‌گویند سلیمانیه آرامش بیشتری دارد و آن را برتر از دیگر مساجد ترکیه می‌دانند.

استانبول

رستورانی کم‌نظیر نزدیک این مسجد ساخته شده است که بامراجعه ‌به آن می‌توانید انواع غذاهای ترکی را سرو کنید. همچنین در این مجموعه حمام ترکی، مدرسه، بیمارستان و مهمان‌خانه نیز وجود داشت. این امکانات، سلیمانیه را به یک شهر کوچک تبدیل کرد. این مسجد در بخش اروپایی استانبول و محله سلطان احمد واقع شده است. اگر می‌خواهید با تور علی بابا تور استانبول ارزان و به‌صرفه را تجربه کنید، بهتر است به منطقه اروپایی استانبول بروید؛ زیرا در این بخش از شهر، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد و شما بدون پرداخت هزینه حمل‌ونقل می‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید. مسجد سلیمانیه نیز در همین منطقه واقع شده است و با دیگر مکان‌های تاریخی فاصله کمی دارد.

قلعه یدیکوله

این قلعه در زمان امپراتوری روم و با هدف گسترش فضای شهری ساخته شد. در محله فاتح محله‌ای به یودیکوله قرار دارد که این قلعه نیز در همان خیابان واقع شده است. طبق اسناد تاریخی، ساخت این قلعه به اواخر قرن چهارم بازمی‌گردد و پس از آن، این سازه بارها مرمت شده است. طول کلی دیوارهای یودیکوله حدود ۲۲ کیلومتر بوده و هفت برج روی دیوارهای آن ساخته‌اند. این هفت برج باعث شده که بومیان قلعه را هفت برج بنامند. مورخان معتقد هستند که چهار برج این قلعه توسط بیزانسی‌ها و سه برج دیگر به‌دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. برج‌های یدیکوله به‌منظور نگهبانی، نگهداری گنجینه‌های سلطنتی و زندان یا اعدام مورداستفاده قرار می‌گرفت. در دوران جنگ عثمانی‌ها، سفیرهای دشمنان در این قلعه زندانی می‌شدند. در برخی از کتب لاتین که واقعه‌های آن دوران را بازگو می‌کنند، این قلعه ترسناک و تاریک بیان شده است. سلطان عثمان دوم، پس از حمله لشکر ینی چری‌ها، در قلعه هفت برج اعدام شد؛ این پادشاه در آن زمان ۱۷ ساله بود.

در حال حاضر هرکدام از برج‌های این قلعه نامی مشخص دارند که اسامی آن‌ها به این شرح است: برج پرچم، برج بالایی، برج اسلحه‌خانه، برج سلطان احمد سوم، برج کتیبه‌ها، برج خزانه و برج عثمان جوان. مورخان معتقد هستند سلطان عثمان دوم در آخرین برج این قلعه اعدام شد و به همین دلیل به این مکان برج عثمان جوان گفته می‌شود. وسط حیاط این قلعه یک آب‌نما و مسجد وجود دارد. این مکان در منطقه‌ای دور از شهر واقع شده و به همین دلیل اقامتگاه‌های سربازان در آن ساخته شده بود. در قرن ۱۹  میلادی این استراحتگاه‌ها تخریب و به‌جای آن‌ها یک مدرسه دخترانه ساخته شد. سال ۱۸۳۸ دوباره قلعه یدیکوله مورداستفاده قرار گرفت. این بار، برج‌های آن به انبار باروت تبدیل شد. در حال حاضر قلعه هفت برج به موزه‌ای باشکوه تبدیل شده و تابستان‌ها در حیاط آن کنسرت و برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که با شرکت در تور استانبول ارزان حتما از این موزه دیدن کنید.

استانبول

روش‌هایی برای داشتن سفر ارزان به استانبول

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه سفر به این شهر، رزرو تور استانبول ارزان است. بامراجعه‌ به سایت علی بابا می‌توانید تور بازدید از شهرهای مختلف را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید؛ زیرا این سایت به شما تضمین می‌دهد که کمترین قیمت بازار را برای تور ارائه می‌کند.

یکی‌دیگر از روش‌های داشتن سفری ارزان، رزرو تور لحظه آخری استانبول است. شما می‌توانید با رفتن به بخش تور سایت علی بابا، پس از وارد کردن تاریخ حرکت، مبدا و مقصد گزینه تور لحظه آخری را فعال کنید. با این کار تورهای لحظه آخری برای شما نمایش داده خواهد شد. ما در این مطلب به معرفی دو مورد از جاذبه‌های گردشگری استانبول و روش‌هایی برای تجربه سفری ارزان به این شهر پرداختیم. اگر تجربه رزرو تور استانبول از علی بابا را داشتید، نظرات خود را درباره این سایت با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه