ویزای کار اقامت دائم استرالیا با اسپانسر شغلی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
ویزای کار اقامت دائم استرالیا با اسپانسر شغلی

ویزای 186 استرالیا، یک ویزای اقامت دائم برای کارگران ماهری است که از طرف یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، نامزد شده باشند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

موقعیت‌های شغلی متعدد، نظام اقتصادی پویا و کیفیت زندگی کشور مهاجرپذیر استرالیا، از مواردی هستند که توجه متقاضیان زیادی را به اخذ اقامت این کشور جلب می‌کنند. متقاضیان می‌توانند بنا به شرایط خود، یکی از انواع راه‌‌های مهاجرتی این کشور را انتخاب و جهت اخذ ویزای آن، برنامه‌ریزی کنند.

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به استرالیا، دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی (سابکلاس 186) است که در جهت جذب نیروهای توانمند بین‌المللی و برای جبران کمبود نیروی متخصص این کشور، به متقاضیان ارائه می‌شود.

ویزای 186 استرالیا، یک ویزای اقامت دائم برای کارگران ماهری است که از طرف یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، نامزد شده باشند. متقاضیان می‌توانند با اخذ مشاوره حرفه‌ای از مؤسسه‌های مهاجرتی معتبر، با شرایط و جزئیات این ویزا آشنا شده و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

انواع روش‌های دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

ویزای 186 استرالیا، یکی از انواع ویزای کار این کشور بوده و به متخصصان و نیروی کار ماهر بین‌المللی که تحت حمایت کارفرمایان استرالیایی واجد شرایط هستند، اختصاص یافته است. پروسه ارسال درخواست ویزای سابکلاس 186، می‌تواند چه داخل و چه خارج این کشور انجام شود. متقاضیان با دریافت این ویزا، علاوه بر اجازه کار، امکان اخذ اقامت دائم استرالیا را نیز خواهند داشت.

هریک از جریان‌ها و انواع ویزای 186 استرالیا، شرایط و معیارهای خاص خود را دارند. به‌طور کلی، ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی، دارای سه جریان تغییر اقامت موقت (TRT)، ورود مستقیم (DE) و توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص ( LA) است که در ادامه به شرح هر یک از این جریان‌ها می‌پردازیم.

جریان تغییر اقامت موقت (Temporary Resident Transition)

افراد واجد شرایط این جریان ویزا، از ویزای 457 استرالیا برخوردار بوده و حداقل دو سال در شغلی که کارفرمای مورد نظر، اسپانسر آن‌ها شده است، کار کرده‌اند. متقاضیان باید زیر ۵۰ سال سن داشته و همچنین، از مهارت و تسلط کافی زبان انگلیسی نیز برخوردار  باشند.

رپورتاژ

جریان ورود مستقیم (Express Entry)

متقاضیان دارای ویزای 457 که برای جریان تغییر اقامت موقت، واجد شرایط نیستند (کمتر از دو سال تجربۀ کاری با یک کارفرمای یکسان داشته یا هرگز در استرالیا کار نکرده‌اند)، می‌توانند از طریق جریان ورود مستقیم، نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام کنند. همچنین این جریان، برای کسانی که شرایط لازم اخذ اقامت دائم استرالیا را از طریق تبدیل اقامت موقت ندارند، مناسب است.

در این روش، مهارت متقاضیان در یکی از حرفه‌های لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، ارزیابی خواهد شد.

توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص (LA)

متقاضیان می‌توانند به واسطۀ این جریان (چنانچه کارفرمایانی که قراردادهای خاصی با دولت استرالیا دارند، اسپانسر آن‌ها شوند)، جهت اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

شرایط اخذ ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای 186، شرایط نسبتا پیچیده‌ای دارد که به‌طور معمول، متقاضیان را ملزم می‎‌کند تا از کمک یک دفتر حقوقی و مهاجرتی معتبر، استفاده کنند. مشاوران و وکلای مجرب این حوزه، شرایط و پرونده متقاضیان را بررسی کرده و به تکمیل فرآیند درخواست ویزا، کمک می‌کنند.

چنانچه کارگران ماهر و نیروهای متخصص بین‌‌المللی، توسط یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، نامزد شده باشند، می‌توانند برای اخذ ویزای 186 استرالیا اقدام کنند. برای این فرآیند، آن‌ها باید:

  • کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند؛
  • از طرف یک کارفرمای واجد شرایط، برای یکی از حرفه‌های لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، نامزد شده باشند؛
  • تجربه و مهارت‌های لازم را برای شغل درخواستی خود داشته باشند؛
  • به زبان انگلیسی مسلط باشند؛
  • عدم سؤپیشینه خود را با ارائۀ یک گواهی، اثبات کنند؛
  • با انجام ارزیابی‌های پزشکی، از نظر سلامتی تأیید شده باشند.

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، به‌طور مرتب توسط ادارۀ امور داخلی این کشور (DoHA)، به روز می‌شود و در حال حاضر، بیشتر از ۲۰ حرفه تخصصی را در بر دارد. در جدول زیر، ۱۵ مورد از مشاغل و مهارت‌های مورد نیاز این کشور، نام برده شده‌اند:

شغل مورد نیاز

شناسۀ شغل

سقف اشتغال در ۲۰۲۱-۲۰۲۰

پرستاری

۲۵۴۴

۱۷.۸۵۹

معلم دبیرستان

۲۴۱۴

۸.۷۱۶

برنامه‌نویسان نرم‌افزار

۲۶۱۳

۸.۴۰۵

مهندس برق

۳۴۱۱

۸.۰۲۱

مدیر ساخت‌وساز

۱۳۳۱

۷.۱۴۵

نجار

۳۳۱۲

۶.۸۱۲

سازنده ماشین‌آلات فلزی

۳۲۳۲

۶.۳۳۵

لوله‌کش

۳۳۴۱

۵.۸۶۱

مکانیک موتور

۳۲۱۲

۵.۲۰۵

استاد و مدرس دانشگاه

۲۴۲۱

۵.۰۴۲

جوشکار فلزات

۳۲۲۳

۴.۸۶۶

وکیل

۲۷۱۳

۴.۵۳۵

مشاور مدیریت

۲۲۴۷

۴.۵۲۶

پزشک عمومی

۲۵۳۱

۴.۲۵۷

مدت زمان صدور ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

شرایط و مدارک متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای 186، توسط ادارۀ مهاجرت این کشور، بررسی و ارزیابی خواهد شد. مدت زمان صدور ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی، بنا به شرایط شخصی افراد، متفاوت خواهد بود. اگر پرونده و مدارک متقاضیان، به‌درستی تکمیل نشده و ناقص باشند، ممکن است صدور ویزای آن‌ها به تعویق بیفتد.

با توجه به آمار ادارۀ مهاجرت استرالیا، زمان لازم برای صدور ویزای 186 این کشور، در حالت کلی به شرح زیر است:

  • ٪۹۰ از درخواست‌های ویزا از طریق جریان تغییر اقامت موقت، ۱۳ ماه طول می‌کشد؛
  • ٪۹۰ درخواست‌های این ویزا از طریق جریان اکسپرس انتری، ظرف ۱۸ ماه بررسی می‌شوند.

هزینه دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

متقاضیان برای دریافت ویزای سابکلاس 186 استرالیا نیز همانند سایر ویزاهای این کشور، ملزم به پرداخت هزینه‌ای غیرقابل‌استرداد خواهند بود. هزینه اخذ این ویزا، به‌طور معمول به شرح زیر است:

  • هزینۀ متقاضی: ۳.۷۵۵ دلار استرالیا؛
  • هزینه اعضای خانواده بالای ۱۸ سال: ۱.۸۷۵ دلار استرالیا؛
  • هزینه ویزا برای اعضای خانواده زیر ۱۸ سال: ۹۴۰ دلار استرالیا به‌ازای هر نفر.

رپورتاژ

مزایای دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

متقاضیان با توجه به شرایط و مزایای هر یک از انواع ویزاهای استرالیا و اخذ مشاوره حرفه‌ای از دفاتر حقوقی معتبر، می‌توانند جهت مهاجرت به این کشور، از طریق یکی از این ویزاها اقدام کنند. همان طور که گفتیم، ویزای 186 استرالیا یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم استرالیا است که مزایای زیادی را برای متقاضیان و اعضای خانواده آن‌ها به‌دنبال دارد. برخی از مهم‌ترین این موارد، عبارت‌اند از:

  • اقامت دائم در استرالیا؛
  • فرصت تحصیل در استرالیا؛
  • اجازه کاردر این کشور؛
  • استفاده از خدمات بیمه و موارد درمانی؛
  • مقیمان دائم استرالیا با استفاده از سابکلاس 186، می‌توانند اسپانسر اقوام و بستگان واجد شرایط خود برای اخذ اقامت دائم استرالیا است؛
  • امکان درخواست شهروندی این کشور؛
  • امکان رفت و امد به استرالیا، به‌مدت پنج سال.

سخن پایانی

ویزای 186 استرالیا، فرصتی برای کار و زندگی در این کشور و همچنین، اخذ اقامت و تابعیت آن را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی، فرآیندی تخصصی است که شرایط و الزامات پیچیده‌ای دارد؛ به‌طوری که کوچک‌ترین اشتباهی در پروسۀ ارسال درخواست، می‌تواند به ریجکت شدن آن منجر شود. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش شانس موفقیت در این پروسه، مراجعه به دفاتر حقوقی معتبر و مشورت با وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه