جتور برندی مستقل از هلدینگ چری؛ خودرویی لوکس با هویت اسپرت و پویا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
جتور برندی مستقل از هلدینگ چری؛ خودرویی لوکس با هویت اسپرت و پویا

در راستای تقاضای امروزه بازار به شاسی‌بلندهای شهری، چری يک برند مستقل جديد با نام جتور را خلق و به بازار معرفی کرده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هلدينگ چری از سال ۱۹۹۷ فعاليت خود را آغاز کرد و محصولات آن جزو پرطرفدارترين شاسی بلندهای شهری شد. از اين رو، در سال‌های بعد نسل‌های جديد محصولات به‌همراه ديگر کراس اوورهای اين کمپانی وارد بازار شد. اين هلدينگ ضمن توليد نسل‌های جديدتر تاکنون بيش از ۱۰ مدل شاسی‌بلند طراحی و توليد کرده است. از آنجايی که امروزه تقاضای بالايی در بخش شاسی‌بلندهای شهری در بازار وجود دارد، چری نيز يک برند مستقل جديد با نام «جتور» را خلق و به بازار معرفی کرده است.

هدف از راه‌اندازی برند جتور، ساخت و توليد محصولاتی با هويت جديد و مستقل بوده که سطح بالاتری از کيفيت، راحتی و امکانات را به مشتريان عرضه کند. به عبارت ديگر جتور را بايد يک برند لوکس نوظهور بدانيم که به تاريخچه و تجربه چری تکيه داده است. بنابراين جتور نه يک برند نو پا بوده که نتوان به آن اعتماد کرد و نه يک برند متوسط با خودروهای معمولی که نتواند نياز مشتريان بازار لوکس را برآورده کند. واژه جتور از دو عبارت Je و Tour تشکيل شده که معنی آن مسافرت راحت است. نام برند به‌خوبی معرف اهداف آن بوده و هويت محصولاتش را به‌عنوان خودروهايی لوکس مشخص می‌کند و جايی برای توصيف اضافه باقی نمی‌گذارد.

جتور X70 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری بنزینی بوده که به توربوشارژر مجهز است. نیروی تولیدی پیشرانه به کمک گیربکس ۶ سرعته دستی یا دوکلاچه که به‌صورت سفارشی قابل انتخاب است، به چرخ های جلو منتقل می‌شود. ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت در کنار ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور پاسخگوی نیازهای یک راننده از شاسی بلند شهری لوکس سایز متوسط است. به لطف سیستم تعلیق مولتی لینک، سرنشینان سواری نرمی‌ را داخل کابین X70 تجربه می‌کنند. در بخش میانی کنسول دکمه اتوهلد تعبیه شده که با فعال بودن این سیستم، ترمز چرخ های عقب وارد عمل شده تا خودرو در مسیرهای شیب‌دار، سراشیبی و سربالایی و ... به‌صورت اتوماتیک متوقف شود. پیشرانه خودرو نسخه بهبود یافته بوده است. این پیشرانه دارای مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر نسبت به قبل است.

آشنايی با جتور X70

خودروی جتور

جتور اولین محصول خود را در سال ۲۰۱۸ در کلاس شاسی بلند شهری متوسط لوکس معرفی و به بازار عرضه کرد. این کراس اوور 70 Xنام داشت و دارای طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۷۲۰، ۱۹۰۰ و ۱۶۹۵ میلی‌متر بود. ابعادی که X70 را به رقیبی جدید برای شاسی بلندهای لوکس سایز متوسط بدل کرد. این برند در سال 2019 مدل‌های X90 و X95 را به بازار عرضه کرد .این دو خودرو نیز در رده شاسی بلند های لوکس متوسط قرار می‌گیرند با این تفاوت که از نظر ابعاد کمی از X70 بزرگ‌تر هستند.

طراحی اسپرت

خودروی جتور

همان طور که گفتيم جتور X70 بيش از ۴٫۷ متر طول داشته که از اين حيث شاسی بلند کوچکی به حساب نمی‌آيد. اما سبک طراحياش سبب شده تا ابهت لازم برای يک شاسی بلند سايز متوسط را در آن ببينيم. در نمای جلو خودرو يک جلو پنجره بزرگ کشيده قرار گرفته که با کروم احاطه شده است. کروم از دو طرف جلو پنجره تا بالای چراغ‌های جلو ادامه داشته و چراغ ها نيز به جلو پنجره متصل هستند.

بی شک جتور سبک مناسبی را برای خلق يک کراس اوور لوکس انتخاب کرده است. در طرفين سپر جلو نيز چراغ‌های کوچک چهارتايی با فرم بسيار زيبايی طراحی شده که مشابه آن را در نسل هشتم گلف هم ديديم. البته لازم به ذکر است که نسل جديد گلف پس از جتور X70 معرفی شده است.

رينگ‌های خودرو به زيبايی هرچه تمام‌تر شکل گرفته‌اند و کاملا مشخص است که برای ساختنشان زمان زيادی صرف شده است. سايز بزرگ ۲۰ اينچی رينگ ها در کنار طراحی ساده و زيبا جذابيت‌های خودرو را دو چندان کرده است.

در نمای جانبی خودرو شاهد نوار کرومی هستيم که از قسمت بالای شيشه عقب آغاز شده و با پايين شيشه جلو يعنی آينه خودرو ختم می‌شود. در نمای عقب نيز نمای بيرونی X70 با طراحی چشم نوازی تکميل شده است.

کابين پنج و هفت نفره

خودروی جتور

ابعاد X70 فضای لازم برای تعبيه هفت صندلی در درون کابين را برای مهندسين و طراحان جتور فراهم کرده است. بنابراين با يک شاسی بلند شهری هفت نفره مواجه هستيم که به ترتيب رديف اول، دوم و سوم فضای لازم برای نشستن به ترتيب دو، سه و دو سرنشين را دارد. فضای داخل کابين جتور همچون نمای بيرونی آن هيچ شباهتی به محصولات گذشته هلدينگ چری نداشته و کاملا متمايز با محصولات گذشته هستند.

مانيتور لمسی با ۱۰٫۱ اينچ سايز در مرکز داشبورد اين خودرو جا خوش کرده که سايز بزرگی به حساب می‌آيد. ورود به داخل کابين بدون سوئيچ بوده و استارت خودرو با دکمه انجام می‌شود. دوربين ۳۶۰ درجه X70 در زمان پارک خودرو تسلط کاملی به راننده می‌دهد. صندلي‌های برقي، سيستم تهويه با کنترل مستقل، سنسور پارک، سانروف، چراغ‌های LED، کروز کنترل، در صندوق بار برقی و ... از ديگر امکانات رفاهی اين کراس اوور لوکس به حساب می‌آيد.

جتور؛ استفاده از الگوهای مطرح و شناخته شده جهان

خودروی جتور

در ژانويه سال ۲۰۱۸ کمپانی خودروسازی چری از يکی از برندهای مستقل خود با عنوان JETOUR رونمايی کرد که تمرکز آن بر ارائه محصولات با ماهيت متفاوت و لوکس از برند چری در اذهان مشتريان است. مسير مشابهی که توسط خودروسازان شرق آسيا و ارائه برندهای لوکس در کنار برند اصلی طی شده است و اين بار به نظر می‌رسد چری نيز با گام نهادن در مسير برندهايی همانند لکسوس، اينفينيتي، W E Y و جنسيس، اينبار با معرفی اين برند تازه تاسيس و سرمايه گذاری گسترده در حوزه کيفيت و توانايی‌های فنی آن به‌دنبال گسترش بازارهای پيش رو و همچنين بازتعريف توانايی‌های فنی و تکنولوژيکی خود بوده است.

اين محصول که از زبان طراحی مستقل از محصولات چری و خصوصيات فنی ممتازی در کلاس SUV ‌های ميان رده بهره می‌برد، در نمای ظاهری با بهره گيری از فرمول طراحی خودروهای لوکس يعنی بهرهمندی از جلوپنجره کشيده و يکپارچه با چراغهای جلو بهرهمند از تکنولوژی LED نمايی آشنا از روندهای طراحی خودروهای لوکس را به نمايش می‌گذارد، در نمای جانبی هويتی اسپرت و پويا ايجاد کرده است که اين رويه در ساير خانواده محصولات JETOUR نيز ادامه يافته است. در نمای عقب نيز با بهره گيری از چراغ‌های مستقل کشيده و استفاده از خروجی‌های اگزوز اسپرت، برای حفظ ماهيت اسپرت و لوکسبودن اين خودرو تلاش شده است. يکی از خصوصيات برجسته محصولات برند JETOUR در مقايسه با ساير رقبا استفاده از الگوهای مطرح و شناخته شده در طراحی داخل کابين بوده است، پوشش چرمی داخل کابين در ترکيب با نورپردازی و جانمايی مدرن يادآور سدان محبوب آئودي، يعنی مدل A4 بوده است که در ترکيب با طراحی صندلی‌های اسپرت با قابليت دربرگيرندگی سرنشينان، فضايی متفاوت از ساير رقبای چينی در بازار ايران را ترسيم ميکند.

همچنين در بخش فنی نيز با بهره گيری از موتور ۱٫۵ ليتری ۱۵۶ اسب‌بخاری مجهز به توربوشارژر و گشتاور ۲۳۰ نيوتون‌متری در ترکيب با گيربکس دوکلاچه آن شتابگيری بيمکث و مطلوبی را در مقايسه با ساير رقبا ارائه می‌دهد.

JETOUR با ارائه آپشن های رفاهی و ايمنی با طيف گسترده‌ای از امکانات نظير سيستم تشخيص نقاط کور BSD، دوربين ۳۶۰ درجه، جلو آمپر ديجيتال و رينگ ۲۰، نورپردازی فضای داخلي، سقف پانوراما، سيستم کنترل کشش TCS، سيستم‌های کمکی ترمز BA و EBD ،HAC ،ESC در محصولاتش به‌دنبال ايجاد تمايز در مقايسه با رقبای خود بوده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه