با انواع برانچ در جهان آشنا شوید

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۴
با انواع برانچ در جهان آشنا شوید

با بهترین انواع برانچ در جهان، از یک صبحانه سنتی مانند سوسیس و پنکیک گرفته تا غذاهایی که برای ناهار خورده می‌شوند، آشنا شوید. 

برانچ، یک وعده غذایی است که معمولا در آخرین ساعت‌های صبح و نزدیک به ظهر خورده می‌شود. همه عاشق برانچ هستند؛ وقت‌گذرانی از ساعت ۱۰ صبح تا ظهر در غذاخوری‌ها و رستوران‌ها، خوردن غذاهای سیرکننده و لذیذ، خوش‌گذرانی با دوستان یا خواندن روزنامه و کتاب در سکوت از جمله لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در حین وعده برانچ انجام داد.

البته باید بدانید که برانچ در کشورهای مختلف از انواع مختلفی برخوردار است. با کجارو همراه باشید تا با انواع برانچ در سراسر دنیا آشنا شوید و با امتحان کردن آن‌ها در رستوران یا منزل، روزی مملو از شادی و انرژی برای خود رقم بزنید.

کلمه برانچ ترکیبی از کلمات صبحانه (Breakfast) و ناهار (Lunch) در زبان انگلیسی است و ریشه آن، به اواخر دهه ۱۸۰۰ در کشور انگلستان بر‌می‌گردد. برانچ در دهه ۱۹۳۰ در آمریکا محبوب شد. برانچ را معمولا از ساعت ۱۰ صبح تا سه بعدازظهر سرو می‌کنند. در ادامه شما را با پرطرفدارترین برانچ‌های خوش‌طعم و منحصربه‌فرد در ۳۲ شهر دنیا آشنا خواهیم کرد.

۱. ولینگتون؛ نیوزیلند

برانچ ولنیگتون

نیوزیلند، برخی از بهترین برانچ‌های دنیا را به شما پیشنهاد می‌کند. «بندیکت تخم‌مرغ» (Eggs Benedict)، یکی از پرطرفدارترین برانچ‌های نیوزیلند در سطح کشور است که معمولا با گوشت قرمز، ماهی سالمون یا اسفناج سرو می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده بندیکت تخم‌مرغ، نان همبرگر، بیکن یا سالمون دودی، سس هلندیز و تخم‌مرغ هستند.

از دیگر گزینه‌های برانچ در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند می‌توان به تست آووکادو با فلفل سیاه ساییده شده و یک قاچ لیمو اشاره کرد. «فریتر ذرت» (Corn fritter) به‌همراه کالباس و آووکادو نیز با اینکه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در بسیاری از منوهای برانچ این کشور دیده می‌شود. یک قهوه «فلت وایت» (flat white) به گزینه‌های برانچ خود اضافه کنید تا یک آخر هفته فوق‌العاده برای خود رقم بزنید.

فریتر ذرت از ذرت پخته، آرد ذرت، شیر و تخم‌مرغ تشکیل می‌شود. فلت وایت نیز یک نوشیدنی متشکل از اسپرسو و شیر است که اصالت آن به استرالیا یا نیوزیلند بر‌می‌گردد و در حال حاضر، در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برانچ نیوزیلندی را کجا بخوریم؟

برای خوردن یک برانچ عالی در ولینگتون، به سراغ کافه «فیدلز» (Fidels) و «پلام» (Plum) بروید که هر دو در خیابان «کوبا» (Cuba) قرار دارند. «بوت کافه» (Boat Cafe) نیز از جمله جاهایی است که در سفر به ولینگتون نباید رفتن به آن را از دست بدهید؛ زیرا یکی از بهترین مکان‌ها برای مزه کردن یک برانچ متفاوت در ولینگتون است.

۲. ادینبرو؛ اسکاتلند

برانچ اسکاتلند

به احتمال زیاد، تاکنون آوازه صبحانه انگلیسی به گوشتان خورده است. صبحانه انگلیسی را می‌توان در سراسر جهان و در تمام نقاطی که گردشگران انگلیسی زبان حضور دارند، پیدا کرد؛ اما آیا تابحال چیزی از صبحانه اسکاتلندی شنیده‌اید؟

صبحانه اسکاتلندی، علاوه بر تخم‌مرغ، سوسیس، بیکن و لوبیا، دارای گزینه «اسکون سیب‌زمینی» (potato scone)، یک نوع نان لواش لذیذ و «هاگیس» (haggis)، خوراک اسکاتلندی متشکل از جگر، دل و قلوه گوسفند یا گوساله نیز است. قویا به شما توصیه می‌کنیم که به محتویات هاگیس فکر نکنید و آن را بی‌درنگ بخورید تا از طعم و مزه خارق‌العاده آن، شگفت‌زده شوید.

برانچ اسکاتلندی را کجا بخوریم؟

یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن برانچ اسکاتلندی در ادینبرو، پایتخت تاریخی این کشور، کافه «رزلیف» (Roseleaf) در «لیث» (Leith) است. منوی آن‌ها انواع گزینه‌های برانچ را در اختیار شما می‌گذارد که بسیار سیرکننده و خوشمزه هستند؛ اما اگر قرار است به اسکاتلند سفر کنید، به‌هیچ‌وجه امتحان کردن صبحانه اسکاتلندی را از دست ندهید.

۳. «گلد کوست» (Gold Coast)؛ استرالیا

برانچ استرالیا

برانچ در استرالیا یعنی کوه‌هایی از آووکادو، انواع تخم‌مرغ‌ها، طعم چغندر، مزه‌های تازه، انواع اسموتی و قهوه‌های لذیذ. شهر ساحلی گلد کوست در ایالت کوئینزلند با وجود رستوران‌های متعدد و فوق‌العاده، بهشتی برای عاشقان غذا به شمار می‌آید.

مردم بومی گلد کوست عادت دارند صبح زود از خواب بیدار شوند و کیلومترها در سواحل ماسه‌های طلایی این شهر ورزش کنند. برای همین عجیب نیست که جمعیت زیادی را در کافه‌های ساحلی گلدکوست ببینید که در حال استراحت و خوردن برانچ هستند. شما همچنین می‌توانید از گزینه غذاهای ارگانیک یا خام در برانچ خود لذت ببرید.

برانچ استرالیایی را کجا بخوریم؟

یکی از بهترین کافه‌ها برای امتحان کردن برانچ استرالیایی در گلدکوست، «وینتیج اسپرسو» (Vintage Espresso) در ساحل «مرمید» (Mermaid Beach) است. برانچ آن‌ها از تست حمص و کدوحلوایی و تخم‌مرغ‌های آب‌پز تشکیل می‌شود.

کافه قنادی «پاداک» (Paddock Bakery) در منطقه ساحلی میامی در حاشیه گلدکوست و «بورلی سوشال» (Burleigh Social) در پایین جاده نیز از محبو‌ب‌ترین مکان‌ها برای مزه کردن برانچ استرالیایی هستند.

اگر کمی بیشتر به‌سمت شمال بروید، به کافه فوق‌العاده و بی‌نظیر«الک اسپرسو» (Elk Espresso) در حومه شهری «برادبیچ» (Broadbeach) می‌رسید که تمام وعده‌ها را سرو می‌کند و غذاهای آن واقعا لذیذ و خوش‌طعم هستند.

۴. «آلمریا» (Almería)؛ اسپانیا

برانچ

در اسپانیا مرسوم است که اعضای خانواده برای خوردن ناهار، دور هم جمع شوند، زیرا ناهار، بزرگ‌ترین وعده در روز است

یک صبحانه معمولی در اسپانیا، متشکل از یک نصفه نان یا یک نان کامل باگت، همراه با گوجه‌فرنگی، پنیر، کالباس، مارمالاد میوه، املت اسپانیایی یا دیگر گزینه‌ها است، اما برانچ‌های آخر هفته، کمی خاص‌تر هستند.

بسیاری از رستوران‌ها در آخر هفته «پائیا» (Paella) را به‌صورت سنتی از ماهیتابه سرو می‌کنند. در اسپانیا مرسوم است که اعضای خانواده برای خوردن ناهار، دور هم جمع شوند، زیرا ناهار، بزرگ‌ترین وعده در روز است و در آخر هفته‌ها، سرو و خوردن ناهار می‌تواند ساعت‌ها به طول بیانجامد. شما همچنین می‌توانید با مطالعه طرز تهیه پائیا در مجموعه آشپزی ملل کجارو، این نان لذیذ را در خانه بپزید.

۵. آمستردام؛ هلند

برانچ آمستردام

گزینه‌های منوی برانچ، به‌خصوص برانچ آمریکایی و استرالیایی در آمستردام، بسیار زیاد هستند. به‌طور مثال، منوی «درو ورز داگ» (Drovers Dog) در منطقه «ایندیش بورت» (Indische Buurt) آمستردام، انواع گزینه‌های برانچ هلندی (مانند تست لذیذ سالاد ماهی ماکرل دودی) و آمریکایی-استرالیایی (انواع بندیکت تخم‌مرغ) را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۶. هلسینکی؛ فنلاند

برانچ فنلاند

اگر یکشنبه در هلسینکی، پایتخت فنلاند بودید، حتما سری به رستوران «بلاک بای دیلان» (Block by Dylan) بزنید. این رستوران که یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای خوردن برانچ در هلسینکی به شمار می‌آید، مشرف به میدان اصلی بازار و بندر هلسینکی، است.

رستوران «بلاک بای دیلان»، مکانی فوق‌العاده برای تماشای مردم و باز شدن غرفه‌های بازار برای سرو ناهار است. شما می‌توانید مجموعه متنوعی از برانچ‌ها را در اینجا سفارش دهید که در میان آن‌ها می‌توان به هر نوع غذای فنلاندی مانند «پای‌های کرالیا» (Karelia pies)، ماهی سالمون دودی و البته لیوان‌های بی‌انتهای قهوه اشاره کرد که صبح شما را پر از انرژی خواهند کرد.

اگر به تجربیات جدید و ریسک کردن علاقه‌مند هستید، به استخر عمومی در فضای باز «آلاس» (Allas) بروید که به‌تازگی افتتاح شده است و روز خود را با شیرجه زدن در یخ آغاز کنید. این استخر که با آب دریا پر می‌شود و حتی در زمستان‌ها نیز باز است، مکانی فوق‌العاده برای آشنا شدن با محلی‌های فنلاندی به شمار می‌آید.

۷. پاریس؛ فرانسه

برانچ  پاریس

یکی از بهترین مکان‌ها برای لم دادن و ریلکس کردن با دوستان و خوردن برانچ در روزهای یکشنبه در پاریس،  کافه «اوبرکمپف» (Cafe Oberkampf) است. این کافه که در بخش شیک و جذاب یازدهم پاریس واقع شده است، محلی فوق‌العاده برای امتحان کردن یک برانچ غیرمعمول مانند چای‌های ترکیبی و چای لاته‌های عجیب و غریب است.

۸. بانکوک، تایلند

برانچ

بانکوک، پایتخت رنگارنگ تایلند برای دو چیز در جهان مشهور است: غذا و خرید. بانکوک، شهری زنده است و هیچ‌وقت نمی‌خوابد و البته هیچ‌وقت هم دست از خوردن برنمی‌دارد. البته باید بدانید که برانچ در این شهر، پدیده‌ای نو و تازه است.

اگر به غذاهای سنتی تایلندی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که برانچ در فرهنگ غذایی این کشور، تعریف نشده است. اگرچه در سال‌های اخیر، گزینه برانچ در منوی رستوران‌ها به سرعت در حال پدیدار شدن است. کافی است در گوگل، برانچ در بانکوک را جست‌و‌جو کنید تا با ده‌ها مقاله روبه‌رو شوید که به شما می‌گویند برای خوردن برانچ، باید به کجا بروید.

شما در بانکوک، هر چیزی که فکرش را بکنید از غذاهای سنتی گرفته تا بین‌المللی را در کافه‌های کوچک و خودمانی گرفته تا بوفه‌های بزرگ هتل‌های مجلل و پنج ستاره، پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید بندیکت تخم‌مرغ را در بانکوک با ترکیبی جدید و مدرن امتحان کنید یا به سراغ بوفه غذاهای دریایی و نوشیدنی بروید. فوق‌العاده است، نه؟

۹. بالی؛ اندونزی

برانچ بالی

بالی، بهترین شهر دنیا برای امتحان کردن یک برانچ منحصربه‌فرد است. رستوران گیاهی «شیدی شک» (Shady Shack) در نزدیکی ساحل «اکو بیچ» (Echo Beach) در «چانگو»، یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن، برانچ سفارش دهید.

بالی، بهترین شهر دنیا برای امتحان کردن یک برانچ منحصربه‌فرد است

منوی برانچ این رستوران، متشکل از غذاهای سالم و کاملا پخته مانند انواع آب‌میوه‌ها، تخم‌مرغ‌ها، کیک‌های خام و کاسه اسموتی مشهور آن‌ها با میوه‌های گرمسیری و آجیل‌ها است که حتی وقتی نام آن را در منو می‌بینید، دل شما را به آب خواهد انداخت. گزینه‌های منوی صبحانه و برانچ «شیدی شک» را می‌توان در تمام طول روز سفارش داد و همین مسئله، این رستوران را به مکانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. شما می‌توانید هر زمان که کارتان با ساحل تمام شد به این رستوران بروید و با غذاهای خوشمزه آن‌ها تجدید قوا کنید.

میزهای رستوران «شیدی شک» در باغ و زیر سایه درختان هستند و شما می‌توانید در حین میل کردن برانچ، از چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و مزارع پلکانی برنج لذت ببرید.

۱۰. نیویورک؛ آمریکا

برانچ نیویورک

مشهورترین نسخه برانچ در نیویورک سیتی، با عنوان «برانچ بی‌انتها» (bottomless brunch) شناخته می‌شود. سرو نوشیدنی همراه با برانچ بی‌انتها نیز بدون محدودیت است. برخی از رستوران‌ها در زمان مشخص شده، گزینه غذای بی‌انتها را نیز سرو می‌کنند.

اگر می‌خواهید نیویورک را از زاویه دید یک محلی ببینید، باید برانچ بی‌انتها را امتحان کنید. این نسخه از برانچ را می‌توان در همه‌جا از رستوران‌های باکلاس گرفته تا هر غذاخوری ساده‌ای پیدا کرد. شما می‌توانید انواع پنکیک، تخم‌مرغ، نان، همبرگر، استیک و سالاد را هم برای خود سفارش دهید.

یکی از پرطرفدارترین غذاهایی که می‌توانید برای برانچ در نیویورک نوش جان کنید، «مرغ و وافل» است. این غذا متشکل از مرغ‌های سرخ کرده‌ای است که روی وا‌فل‌های دوغی، همراه با شیره و سس باربیکیو سرو می‌شوند. برانچ در نیویورک، یک فعالیت اجتماعی به شمار می‌آید و معمولا در میانه روز از ساعت ۱۱ صبح تا یک ظهر در روزهای شنبه و یکشنبه خورده می‌شود. برانچ آخر هفته، گزینه فوق‌العاده‌ای برای گرد هم جمع شدن دوستان و خستگی در کردن، قبل از شروع کار در روز دوشنبه است.

۱۱. فیلیپین

برانچ فیلیپینی

«تویو» (Tuyo)، یک نوع ماهی خشک شده زیر نور آفتاب به‌همراه خیار، گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ نمکی، یکی از لذیذترین برانچ‌ها به‌خصوص در طول آخر هفته در کشور فیلیپین است. فیلیپینی‌ها همیشه صبح را با خوردن برنج سفید و ترکیب غذاهایی شور، ترش و شیرین به‌همراه انواع سویاسس‌ها، کچاپ موز، سرکه نارگیل و فلفل قرمز چیلی آغاز می‌کنند. ترکیب تخم‌مرغ نمکی و ماهی خشک شده زیر نور آفتاب در مناطق مرکزی کشور فیلیپین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

۱۲. لندن؛ انگلستان

برانچ انگلیسی

لندن، شهری چندفرهنگی و مملو از مهاجران خارجی از سراسر دنیا است. شهروندان قدیمی انگلیسی، روزهای یکشنبه برای ناهار، کباب «ساندی روست» (Sunday roast) می‌خورند اما برانچ آمریکایی در لندن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

شما می‌توانید در لندن از خوردن تخم‌مرغ، ماهی سالمون، کالباس، بندیکت تخم‌مرغ و وا‌فل‌ها و همچنین دیگر گزینه‌های خوشمزه از کشورهای قومی مختلف مانند هند، پرو یا مکزیک و ایتالیا لذت ببرید.

۱۳. «ساکرامنتو» (Sacramento)؛ آمریکا

برانچ آمریکایی

«تاور کافه» (Tower Cafe) در ساکرامنتو کالیفرنیا، یک رستوران و نانوایی سنتی است که در کنار ساختمان تاریخی برج تئاتر (Tower Theatre) قرار دارد. این کافه رستوران با سرو غذاهای فوق‌العاده و نوشیدنی‌های ترکیبی دست‌ساز به‌عنوان بهترین مکان برای امتحان کردن برانچ در ساکرامنتو شناخته می‌شود.

فضای بسته رستوران با دکوراسیونی جذاب، محلی فوق‌العاده برای لذت بردن از برانچ است، اما اگر به‌دنبال تجربه‌ای خودمانی‌تر هستید، یک میز در فضای باز و باغ این رستوران را برای نشستن انتخاب کنید. برانچ در کالیفرنیا به‌خصوص در ساکرامنتو، یعنی غذاهای تازه و سالم، زیرا این شهر، پایتخت «مزرعه به میز» (Farm to Fork) آمریکا است. همه چیز در ساکرامنتو به‌صورت تازه از مزرعه برداشت شده و مستقیما برای تهیه غذاهایی لذیذ به رستوران‌ها حمل می‌شود. برانچ در این شهر، همیشه با نوشیدنی «میموسا» (mimosa) خورده می‌شود.

۱۴. استکهلم؛ سوئد

برانچ سوئدی

اگر قرار باشد یک واقعیت را درباره استکهلم بدانید، این است که به‌سادگی می‌توان این شهر را با شهرهای بزرگی چون لندن، پاریس یا حتی نیویورک مقایسه کرد. استکهلم، شهری مدرن، به روز، زیبا و هیجان‌انگیز است.

غذاهای استکهلم، واقعا خارق‌العاده و بی‌نظیر هستند. تنوع منوی برانچ در این شهر، شما را قطعا شگفت‌زده خواهد کرد. در استکهلم می‌توان برای برانچ، سالادهای تازه، پای‌های نمکی، نان‌های هنری، اسموتی‌های خام، شیرینی‌های لذیذ و البته قهوه‌های خارق‌العاده را نوش جان کرد.

شما در استکهلم می‌توانید برای خوردن برانچ به رستوران‌های مختلفی با منوهای ساده برانچ یا سرو بوفه بروید. سوئدی‌ها غالبا در وعده برانچ، غذاهای سالم از جمله اواع نان، پنیر، گوشت و آب پرتقال تازه می‌خورند. برانچ در استکهلم، آمیزه‌ای از غذاهای سنتی و مدرن است و به‌هیچ‌وجه نباید از امتحان کردن آن صرف‌نظر کنید، وگرنه پشیمان خواهید شد.

۱۵. «دئگو» (Daegu)؛ کره جنوبی

برانچ کره جنوبی

یک برانچ استاندارد در کره جنوبی، متشکل از تخم‌مرغ سرخ شده یا همزده، سوسیس، کالباس، سیب‌زمینی و یک سالاد کوچک است

برانچ، یک پدیده نسبتا جدید در کره جنوبی است، زیرا صبحانه سنتی در اینجا بیشتر شامل گوشت، برنج، مخلفات و سوپ است. محبوبیت رستوران‌های برانچ در ماه‌های گذشته در این کشور افزایش یافته است و این خبر خوبی برای افراد علاقه‌مند به برانچ محسوب می‌شود.

یک برانچ استاندارد در کره جنوبی، متشکل از تخم‌مرغ سرخ شده یا همزده، سوسیس (هات داگ)، کالباس، سیب‌زمینی و یک سالاد کوچک است. برخی از رستوران‌ها برای برانچ، نان تازه یا شیرینی نیز سرو می‌کنند. در برخی از رستوران‌های پرطرفدار در شهر دئگو، می‌توانید تست آووکادو نیز سفارش دهید.

۱۶. «سنت» (Saintes)؛ فرانسه

برانچ فرانسوی

یکشنبه صبح به هر دهکده فرانسوی که بروید، با یک نانوایی شلوغ و پرکار روبه‌رو خواهید شد. این یک حقیقت است که هر کسی که زودتر از خواب بیدار شود، نان یا شیرینی تازه‌تری را خواهد خرید. پس اگر می‌خواهید خوشمزه‌هایی چون نان کروسان برشته، باگت‌های ترد و نان شکلاتی (pain au chocolat) را سفارش دهید، بهتر است از خیر خواب صبحگاهی بگذرید.

خانواده‌های فرانسوی معمولا برای صبحانه گرد هم جمع می‌شوند و از این وعده مقوی و خوشمزه لذت می‌برند. باگت‌ها را به‌صورت طولی می‌برند و همراه با کره و مربا می‌خورند. قهوه داغ و آب پرتقال، نیز عضو ثابت میز صبحانه هستند. شیرین، ساده و سیرکننده، سه کلمه‌ای هستند که یک صبحانه فرانسوی سنتی را تعریف می‌کنند.

۱۷. سن فرانسیسکو؛ آمریکا

برانچ آمریکایی

«دیم سام» (dim sum)، یک برانچ چینی پرطرفدار در سن فرانسیسکو است. برای مزه کردن بهترین دیم سام سن فرانسیسکو، باید به رستوران مشهور «یانک سینگ» (Yank Sing) بروید؛ جایی که نان‌های گرد بخارپز، کوفته‌های سرخ شده و همچنین غذاهای خوشمزه و هیجان‌انگیزی چون منقار اردک و پای مرغ بخارپز به سبک هنگ کنگی، با چرخدستی یا سینی به سر میزها آورده می‌شوند.

۱۸. جیپور؛ هند

برانچ هندی

هند، کشوری است که در هر جنبه از آن می‌توان پویایی و نشاط را دید، چه مد باشد و چه سبک زندگی، فرهنگ یا دین. غذا نیز از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای بسیاری در منوی رستوران‌های هندی وجود دارند که بسته به شهر و منطقه، باهم متفاوت هستند.

هندی‌ها دو وعده غذا در طول روز می‌خورند؛ یکی در صبحگاه، قبل از ترک خانه و دومی، پس از اتمام کار و بازگشت به خانه. این عادت غذایی سبب شده است که صبحانه آن‌ها بیشتر شبیه به ناهار و در نتیجه یک برانچ باشد. برانچ، یک وعده مهم غذایی برای هندی‌ها است.

از غذاهای محلی جیپور، شهر صورتی هند در ایالت راجستان، برای برانچ می‌توان به «دال» (dal)، «چپاتی» (chapati)، انواع سبزیجات، سوپ‌ها، خورش‌های کاری و انواع مختلف برنج اشاره کرد.

برانچ هندی را کجا بخوریم؟

رستوران‌های بسیاری در جیپور، برانچ سرو می‌کنند، اما یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید به آنجا بروید، «لایم لایت» (Limelight) در هتل «رویال ارکید» (Royal Orchid) است. این رستوران، غذاهای وسوسه‌کننده و بسیار لذیذی را به‌صورت بوفه سرو می‌کند. شما همه نوع غذایی از غذاهای جنوب هند، پنجابی و حتی انگلیسی را می‌توانید در منوی این رستوران ببینید.

«لایم لایت»، همچنین دارای یک آشپزخانه باز است که غذا را به سلیقه مهمان‌ها و در حضور آن‌ها طبخ و سرو می‌کند. شما می‌توانید برانچ خود را با میوه و آب‌میوه شروع کنید و سپس پنکیک «دوسا» (Dosa) و املت بخورید.

۱۹. نیواورلئان؛ آمریکا

برانچ آمریکایی

برانچ در نیواورلئان از غذاهای دریایی محلی بسیار لذیذ و نوشیدنی‌های تازه تشکیل می‌شود. تمام رستوران‌های این شهر، برای سرو بهترین بندیکت خرچنگ با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر بندیکتی در نیواورلئان، با اثر آشپزی فرانسوی و خرچنگ‌های تازه صید شده، از مزه‌ای بی‌نظیر و خوشمزه برخوردار است. به شما توصیه می‌کنیم که حتما به رستوران الیزابت (Elizabeth) در منطقه «بای واتر» (Bywater) بروید و بیکن آبنبات بادام (praline candied bacon) را در کنار نوشیدنی‌های ترکیبی بی‌نهایت لذیذ آن‌ها امتحان کنید.

اگر به ماجراجویی و امتحان کردن چیزهای جدید علاقه دارید، میگوی مخصوص کافه «روبی اسلیپر» (The Ruby Slipper Cafe) را سفارش دهید که اثرات آشپزی فرانسوی را در غذاهای آمریکایی به نمایش می‌گذارد.

۲۰. تورنتو؛ کانادا

برانچ کانادایی

نوشیدنی سزار، یکی از اجزای یک برانچ سنتی در تورنتو است که از ترکیب آب کلم، سس ووسترشایر، سس تند و گاهی ترب کوهی درست می‌شود

خوردن برانچ در تورنتو، یک سنت قدیمی و محبوب است. یک برانچ سنتی در تورنتو از نوشیدنی کلم سزار و کالباس پیمیل (peameal) یا بیکن کانادایی تشکیل می‌شود. اگر به کانادا سفر کردید، به‌هیچ‌وجه خوردن نوشیدن سراز را برای برانچ از دست ندهید. خوردن این نوشیدنی در صبحگاه، شاید به نظر کمی عجیب بیاید، اما کافی است که چندبار آن را نوش جان کنید تا متوجه شوید که نوشیدنی سزار، بهترین گزینه برای شروع یک روز پر از انرژی است.

سزار از ترکیب آب کلم، سس ووسترشایر، سس تند و گاهی ترب کوهی درست می‌شود. این نوشیدنی را به‌صورت سنتی با یک ساقه کرفس تزیین می‌کنند و به سر میز می‌آورند. البته در برخی رستوران‌ها، نوشیدنی سزار با تکه‌های پیتزا، دم خرچنگ، بیکن یا همبرگر کوچک تزیین می‌شوند.

۲۱. شهر سنگاپور

برانچ سنگاپوری

کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری در شهر کوچک و پرهمهمه سنگاپور، برانچ سرو می‌کنند. فراموش نکنید که به کافه قنادی خیابان «هاتر» (Hatter Street Bakehouse & Cafe) بروید و وافل آن‌ها را امتحان کنید. آن‌ها خوشمزه‌های لذیذ محلی دیگری چون وافل با طعم برگ پاندان (pandan) به‌همراه بستنی «گولا ملاکا» (gula melaka) یا شیره نارگیل را با طعمی شیرین و کاراملی نیز به شما پیشنهاد می‌کنند که به‌هیچ‌وجه نباید در سفر به سنگاپور، امتحان کردن آن را از دست بدهید. وا‌فل‌های داغ و یک لیوان قهوه خوشمزه، بهترین راه برای شروع یک آخر هفته فوق‌العاده هستند.

۲۲. برلین؛ آلمان

برای خوردن برانچ در برلین، به کافه «کال ویل کنده» (Cafe Kalwil Kunde) در «شوئن برگ» (Schoeneberg) بروید که با سرو انواع پنیر و گوشت و البته قهوه‌های لذیذ در فضایی با دکوراسیون زیبا و به سبک ویکتوریایی، یک خاطره به‌یادماندنی برای شما رقم خواهد زد.

۲۳. آناپولیس؛ آمریکا

برانچ آمریکایی

آناپولیس، پایتخت ایالت مریلند، پایتخت خرچنگ آمریکا نیز است. مریلند در سواحل خلیج «چساپیک» (Chesapeake Bay) قرار دارد و خرچنگ‌های آبی آن، یکی از مهم‌ترین مود اولیه غذاهای این منطقه و به‌خصوص برانچ‌ها به شمار می‌آیند. در آناپولیس در هر منویی با انواع غذاهای خوشمزه‌ای روبه‌رو خواهید شد که با خرچنگ درست می‌شوند و به‌هیچ‌وجه نباید خوردن آن‌ها را از دست بدهید.

در کدام رستوران آناپولیس خرچنگ بخوریم؟

به «چیک و روتس دلی» (Chick and Ruth’s Delly) بروید و املت پنیر و خرچنگ مشهور در سطح جهانی آن‌ها را سفارش دهید تا از طعم و مزه آن شگفت‌زده شوید.

۲۴. کیپ تاون؛ آفریقای جنوبی

برانچ آفریقایی

اگر به‌دنبال مزه کردن یک برانچ متفاوت و بسیار خوشمزه هستید، باید به کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی بروید. در این شهر به هر طرف که نگاه کنید، چیزی برای خوردن خواهید یافت، از سوشی و تاپاس (پیش‌غذای مشهور اسپانیایی) گرفته تا غذاهای مکزیکی و اتیوپیایی.

در کیپ تاون می‌توانید هر نوع غذایی که دوست دارید را امتحان کنید. بهترین بخش غذاها هم این است که می‌توان آن‌ها را با قیمتی ارزان و مقرون به‌صرفه خرید. به‌طور مثال شما می‌توانید یک بشقاب کامل سوشی را با کمتر از ۱۵ دلار در کیپ تاون، نوش جان کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای خوردن برانچ در روزهای آخر هفته به بازار «بندر خلیج» (Bay Harbour Market) در خلیج «هات» (Hout) بروید.

۲۵. ریکیاویک؛ ایسلند

برانچ ایسلند

ایسلندی‌ها اصلا دوست ندارند صبح زود از خواب بیدار شوند و چه کسی می‌تواند آن‌ها را سرزنش کند، وقتی در فصل زمستان، خورشید تا ظهرگاه هم بالا نمی‌آید. جای هیچ شگفتی نیست که خوردن برانچ در روزهای آخرهفته در ایسلند، یک فعالیت محبوب به شمار می‌آید.

برانچ ایسلندی، ترکیبی از آثار غذاهای آمریکایی، انگلیسی و اسکاندیناویایی است. پنکیک‌های به سبک آمریکایی که در اروپا به‌ندرت دیده می‌شوند، در کشور ایسلند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. محصولات لبنی ایسلندی‌ها بسیار مشهور هستند و به همین دلیل، کره، پنیر و «اسکر» (skyr)، یک نوع ماست غلیظ شبیه به ماست یونانی، پایه ثابت میزهای صبحانه این کشور هستند.

چیزی که یک صبحانه ایسلندی را از دیگر صبحانه و برانچ‌ها در جهان متمایز می‌کند، سرو انواع ماهی است که برخی اوقات به‌شکل یک املت طبخ و خورده می‌شوند. قهوه یا چای نیز همیشه در وعده برانچ به سر میز آورده می‌شوند و البته باید بدانید که کفه مصرف قهوه در ایسلند، بسیار سنگین‌تر از چای است.

برانچ ایسلندی را کجا بخوریم؟

دو مکان محبوب برای خوردن برانچ در ریکیاویک، پایتخت زیبای ایسلند، «لاندرومات کافه» (Laundromat Café) و «کوکوز نست» (Coocoo’s Nest) هستند.

«لاندرومات کافه»، یک کافه زنجیره ای دانمارکی پرطرفدار در میان گردشگران و محلی‌ها است که انواع گزینه‌های برانچ آمریکایی، انگلیسی و اسکاندیناویایی را سرو می‌کند. و بله، درست حدس زدید، یک خشکشویی (laundromat) واقعی در زیرزمین کافه وجود دارد. در این کافه، حتما گزینه «صبحانه تمیز» (clean breakfast) در منو را سفارش دهید که شامل تخم‌مرغ‌های همزده، پنیر فرانسوی سفید و نرم (brie cheese)، میوه، حمص و سالاد، موسلی و ماست، سیب‌زمینی، پنکیک‌های کوچک، یک سبد نان و آب‌میوه زنجبیل و انبه می‌شود.

«کوکوز نست» در محوطه بندر قرار دارد و بیشتر یک کافه محلی است. آن‌ها هرروز، علاوه بر منو، یک گزینه پیشنهاد سرآشپز نیز دارند. «اگز فلورنتین آلا کوکوز» (Eggs Florentine alla Coocoos) را حتما سفارش دهید و از طعم تخم‌مرغ‌های آب‌پز و اسفناج در یک سس پنیری آبی‌رنگ لذت ببرید. هر دو رستوران معرفی شده، منوی آنلاین به زبان‌های ایسلندی و انگلیسی دارند و شما می‌توانید به‌راحتی غذای موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

۲۶. کیف؛ اوکراین

برانچ کیف

از گزینه‌های محبوب صبحانه در اوکراین می‌توان به پیروگی یا دلمه‌های پرشده با سیب‌زمینی، پنکیک‌های پنیری و نان پخته شده با گندم سیاه اشاره کرد

صبحانه‌های سنتی در اوکراین، درست مانند دیگر کشورهای اروپای شرقی، بسیار سیرکننده و خوشمزه هستند. از گزینه‌های محبوب صبحانه در اوکراین می‌توان به «پیروگی» (varenyky) یا دلمه‌های پرشده با سیب‌زمینی، پنکیک‌های پنیری و نان پخته شده با گندم سیاه اشاره کرد.

البته، رستوران‌های کیف هم‌اکنون در حال پذیرش وعده برانچ به‌عنوان یک جنبش غذایی و اجتماعی هستند و هرروز، کافه‌های بیشتری در این شهر، گزینه برانچ را به منوی خود اضافه می‌کنند. علاقه‌مندان به برانچ می‌توانند تست پوره آووکادو، پنکیک‌های پرشده با انواع توت و پنیر خامه‌ای، بیکن و فریتاتاهای گیاهی (frittata) را امتحان کنند و از طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرند. شما همچنین می‌توانید با مطالعه طرز تهیه پیروگی در مجموعه آشپزی ملل کجارو، این نان لذیذ را در خانه بپزید.

برانچ اوکراینی را کجا بخوریم؟

یکی از مدرترین رستوران‌هایی که در کیف، برانچ سرو می‌کنند، «میلک بار» (Milk Bar) است که با ورود به آن حس می‌کنید که به کافه‌ای در محله بروکلین نیویورک قدم گذاشته‌اید. اگر قرار است برای آخر هفته به این کافه بروید، حتما از قبل میز رزرو کنید، زیرا شهروندان کیف در این روزها به اینجا هجوم می‌آورند.

۲۷. دبی؛ امارات متحده عربی

برانچ دبی

برانچ در دبی، یک پدیده پرطرفدار و خوشمزه است. یکی از بهترین راه‌ها برای امتحان کردن برانچ، رفتن به اقامتگاه فور سیزنز دبی در ساحل جمیره است. موقعیت منحصربه‌فرد این هتل، آن را تبدیل به مکانی آرامش‌بخش به دور از شلوغی دیوانه‌وار شهر کرده است. در رستوران «سی فو» (Sea Fu)، یک برانچ ژاپنی سفارش دهید و یک تجربه فوق‌العاده برای خود رقم بزنید. شما همچنین می‌توانید به تراس روی پشت بام هتل بروید و مناظر آسمان‌خراش‌های دبی و باغ‌های سرسبز را تماشا کنید و در همان حین، از خوردن غذایی باکیفیت و خوش‌طعم همراه با اجرای موسیقی زنده لذت ببرید.

۲۸. میانمار

برانچ میانمار

یکی از بهترین راه‌های آشنا شدن با یک مکان جدید، خوردن غذاهای محلی آن است و میانمار نیز از این قضیه، مستثنی نیست. اگر به خورش کاری علاقه دارید، عاشق غذاهای برمه‌ای، به‌خصوص برانچ‌های باشکوه آن خواهید شد.

یک برانچ سنتی میانماری از شش گزینه تشکیل می‌شود: نودل‌های برمه‌ای با اندازه و بافت‌های مختلف به‌همراه غذاهای ترد، یک سوپ پرادویه رقیق سبزیجات، پنکیک‌های شیرین برمه‌ای، یک موز شیرین، یک لیوان چای مخصوص میانماری (مانند چای هندی) و یک فلاسک چای سبز تازه. برانج میانماری، بسیار سیرکننده و لذیذ است و با خوردن آن تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نخواهید کرد.

۲۹. سیدنی؛ استرالیا

برانچ سیدنی

سیدنی، شهری است که فرهنگ‌های مختلف بسیار و متعاقبا انواع برانچ در آن دیده می‌شود. استرالیایی‌ها عاشق غذاهایشان هستند و در شهر سیدنی، می‌توانید انواع گزینه‌های برانچ از تست‌های معمولی و تخم‌مرغ گرفته تا کروسان، قهوه و کیک را امتحان کنید. یکی از مکان‌هایی که در سیدنی، پنکیک‌های لذیذ و متفاوت را سرو می‌کند، «پنکیکس آن د راکس» (Pancakes on the Rocks) است.

پنکیک‌های «پروانه»، پنکیک‌های کوچکی هستند که با بستنی و مربای توت‌فرنگی سرو می‌شوند و طعمی وسوسه‌کننده و بسیار لذیذ دارند. مربا و بستنی، طعمی شیرین به پنکیک‌ها می‌دهند و آن‌ها را بسیار خوشمزه می‌کنند.

برانچ سیدنی

سیدنی از آن دسته شهرهایی است که در هر ساعتی در روز، می‌توان غذا خورد. در واقع، سیدنی، یک پدیده استرالیایی است. یکی از محبو‌ب‌ترین عبارت‌های استرالیایی، «تمام روز با صبحانه» است. در این شهر نمی‌توان به برانچ خاصی اشاره کرد، اما گزینه آسیایی بعلاوه تایلندی و ویتنامی، یکی از پرطرفدارترین برانچ‌ها هستند. شما همچنین می‌توانید برای خوردن برانچ به رستوران ترکی تازه افتتاح شده «آناسون» (Anason) در «بارانگارو» (Barangaroo)، منطقه جدید بندرگاهی سیدنی بروید، زیرا برانچ ترکی، یک ناهار سبک است.

۳۰. دهلی؛ هند

برانچ هندی

هندی‌ها عاشق طبخ برانچی هستند که در گذشته در شمال هند خورده می‌شد و متشکل از نان پرشده با ترشی و کشک، ترکیب سبزیجات و نخود است. البته در حال حاضر، شما می‌توانید به رستوران انتخابی خود بروید و انواع گزینه‌های برانچ مانند سالادها، سوپ‌ها، برگرها، پیتزاها، پنکیک‌ها، سوشی و ریزوتو را نیز در دهلی نوش جان کنید.

۳۱. کاستاریکا

برانچ کاستاریکا

گالو پینتو متشکل از برنج و لوبیای سرخ شده با سیر، پیاز و گشنیز است که معمولا با تخم‌مرغ سرخ شده یا همزده و سوسیس سرو می‌شود

وقتی صحبت از خوردن در کاستاریکا به میان می‌آید، همه به یاد غذای مشهور این شهر، یعنی «گالو پینتو» (Gallo Pinto) می‌افتند که یک گزینه مخصوص برای صبحانه یا برانچ است. گالو پینتو به‌معنای خروس خالدار است، اما در تهیه آن از گوشت مرغ یا خروس استفاده نمی‌شود.

گالو پینتو متشکل از برنج و لوبیای سرخ شده با سیر، پیاز و گشنیز است که معمولا با یک یا دو تخم‌مرغ سرخ شده یا همزده و سوسیس سرو می‌شود. این غذا را باید با «لیزانو» (Lizano)، یک سس سبزیجات محلی میل کرد تا بتوان طعم واقعی آن را چشید. شما می‌توانید گالو پینتو را در هر رستورانی در کاستاریکا از دکه‌های کوچک غذای خیابانی گرفته تا رستوران‌های باکلاس پیدا کنید.

۳۲. پورتلند؛ آمریکا

برانچ آمریکایی

هرروز صبح زود، جلوی غذاخوری‌های محبوب پورتلند، برای خوردن برانچ یک صف طولانی تشکیل می‌شود، پس می‌توانید دیر شروع کردن برانچ را در اینجا فراموش کنید. رستوران‌های سرو برانچ، مانند هر رستوران آمریکایی دیگری، غذاهای بین‌المللی متنوعی را سرو می‌کنند، اما پایه ثابت تمام منوها، بندیکت‌های مبتکرانه، دونات‌های عجیب، بیسکویت‌ها، سس گوشت و یک صبحانه ساده آمریکایی هستند.

اگر به‌دنبال غذاهایی ارزان هستید، می‌توانید به ون‌های غذا در پورتلند بروید و برانچ سفارش دهید. بهترین برانچ پورتلند در «برانچ باکس» (Brunch Box) و «پیان استیت بیسکوئیتس» (Pine State Biscuits) سرو می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع migratingmiss

دیدگاه