بهترین جشنواره های یوگا را در هند تجربه کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین جشنواره های یوگا را در هند تجربه کنید

هند به‌عنوان پایتخت یوگای دنیا شناخته می‌شود؛ ورزشی که طرفداران فراوانی در کل دنیا دارد. اگر طرفدار یوگا هستید، چه تجربه‌ای بهتر از اینکه در جشنواره‌های یوگای هند شرکت کنید.

نیازی به گفتن نیست که تعدادی از بهترین جشنواره‌های یوگای دنیا،‌ در هند برگزار می‌شود. قدمت قواعد و اصول یوگا به تمدن‌های باستانی شمال هند برمی‌گردد. به همین دلیل اگر از علاقه‌مندان به یوگا هستید، حتما دوست دارید که بار سفر را ببندید و برای شرکت در این جشنواره‌ها، راهی هند شوید.

در پایتخت یوگای دنیا می‌توانید ذهن و جسم خود را قوی کرده و تمرین خود را با موسیقی کلاسیک هندی تلفیق کنید. در ادامه این مقاله از کجارو، تعدادی از بهترین جشنواره‌های یوگا در هند را معرفی می‌کنیم که از تجربه‌کردن آن‌ها پشیمان نمی‌شوید.

اگر قصد سفر به هند را دارید، در کجارو با مقایسه انواع تور هند در ایران از لحاظ هزینه و خدمات هرکدام، می‌توانید آفر موردنظرتان را در کمترین زمان از فروشنده‌های معتبر مسافرتی خریداری کنید.

جشنواره بین‌المللی یوگا

فستیوال های یوگا در هند

جشنواره بین‌المللی یوگا در شهر ریشی‌کش برگزار می‌شود؛ جایی که در کل دنیا به زادگاه یوگا شهرت دارد. این جشنواره در ابتدا یک دورهمی ساده بود و حالا به جشنواره‌ای معروف تبدیل شده است که هزاران گردشگر از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

جشنواره بین‌المللی یوگا، در کنار رود گنگ در پس‌زمینه‌ای از کوه‌های هیمالیا برگزار می‌شود و نه‌تنها فرصتی برای مدیتیشن و ایجاد قدرت و انعطاف‌پذیری است، بلکه فرصتی فراهم می‌کند تا با دیگر علاقه‌مندان به یوگا از فرهنگ‌های مختلف، آشنا شوید. این جشنواره غیر از ۷۰ ساعت جلسه یوگا که به سبک‌های مختلف و با مربیان شناخته‌شده انجام می‌شود، دارای بخش‌های دیگری نظیر اجراهای فرهنگی، سخنرانی و جشن نورپردازی است.

  • مکان: شهر ریشی‌کش (Rishikesh)
  • هزینه: از ۴۵۰ دلار برای شهروندان غیرهندی شروع می‌شود.

جشنواره SunSunLove Yoga Solstice

گرچه جشنواره SunSunLove Yoga Solstice، به بزرگی جشنواره بین‌المللی یوگا نیست؛ اما هنوز هم یکی از بهترین جشنواره‌های یوگا به حساب می‌آید که دو مرحله تابستانی و زمستانی دارد و مرحله تابستانی آن در بارسلون برگزار می‌شود. هدف این جشنواره زمستانی، فراتر از بهبود و ارتقای سطح تمرین‌های یوگا است؛ در واقع نوعی قدردانی و جشن گرفتن زندگی و طبیعت را نشان می‌دهد. آوازخوانی، رقص، همکاری و ارتباط بیشتر با طبیعت، برنامه‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

  • مکان: تامیل نادو
  • هزینه: ۱۱۵ دلار به‌ازای هر نفر

اکسپو یوگشالا (The Yogshala Expo)

چهارمین اکسپوی بین‌المللی یوگشالا، برای مدت سه روز در سال ۲۰۱۹ در پایتخت هند برگزار شد. این اکسپو فقط، جشنواره یوگا نیست و نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های آن، رویدادهای مهمی برای یوگا و طرفداران یوگا به شمار می‌روند. علاوه بر این، فرصت خوبی برای ارتباط کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ فراهم می‌شود.

در رویداد سال ۲۰۱۹، بیش از ۲۰ نفر سخنرانی و بیش از ۶۰ نفر در نمایشگاه مشارکت کردند. برای حضور در این جشنواره، لازم نیست عضوی از این صنعت باشید. مشتریان احتمالی هم می‌توانند در سمینارها شرکت کنند، با جدیدترین روش‌های این صنعت آشنا شوند و در امتحان کردن جدیدترین محصولات مشارکت کنند.

  • مکان: دهلی نو
  • هزینه: رایگان

روز جهانی یوگا

فستیوال های یوگا در هند مردم سراسر کشور هند، روز ۲۱ ژوئن را به‌عنوان روز جهانی یوگا، گرامی می‌دارند و جشنواره‌ای سراسری در کل کشور برگزار می‌کنند. سال گذشته نخست‌وزیر هند، مدیریت یک کلاس بزرگ یوگا در دامنه‌های هیمالیا را بر عهده داشت. این قبیل جلسه‌ها، تنها نمونه کوچکی از تمرین‌های یوگا در سراسر کشور هستند. جشن گرفتن روز جهانی یوگا، رویدادی ملی در هند محسوب می‌شود؛ به‌طوری که سال گذشته، اداره‌ها تعطیل بودند، مدارس در آن شرکت کردند و حتی زندانی‌ها نیز در برخی فعالیت‌های مرتبط با این روز مشارکت داشتند.

  • مکان: سراسر هند
  • هزینه: بسیاری از فعالیت‌های این روز در شهرهای مختلف، رایگان است

جشنواره بین‌المللی یوگا و موسیقی

جشنواره بین‌المللی یوگا و موسیقی را نباید با جشنواره بین‌المللی یوگا اشتباه بگیرید. این جشنواره هم در ریشی‌کش، پایتخت یوگای دنیا، برپا می‌شود و هدف از برگزاری آن که حدود یک هفته طول می‌کشد، تلفیق تمرین‌های یوگا با موسیقی کلاسیک و معاصر هندی است.

خبر خوب اینکه این جشنواره کاملا رایگان است. جشنواره سال گذشته شامل برنامه‌هایی چون کلاس‌های آموزشی، مدیتیشن، اجراهای مختلف، کنسرت، بحث و گفت‌وگو بود.

  • مکان: ریشی‌کش
  • هزینه: رایگان با ظرفیت محدود

مطالب مرتبط:

منبع tourradar

دیدگاه