دلیل تفاوت ستاره هتل ها چیست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
دلیل تفاوت ستاره هتل ها چیست؟

اگر یک جست‌و‌جوی کوچک برای رزرو هتل در سایت رادار ۳۶۱ داشته باشید، قطعا با تمامی هتل ها و نوع خدمات‌رسانی شان آشنا خواهید شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هر چیزی که در دنیا وجود دارد، بر اساس یک سری معیارها مورد بررسی قرار گرفته و درجه بندی می‌شود از هتل گرفته تا رستوران، و حتی مهد کودک. اما در هر زمینه ای یک سری قوانین و ملاک های مختلف وجود دارد که باید بر اساس آن‌ها ارزیابی شوند. مانند نوع خدمات‌رسانی و کیفیت آن. حال که بحث ارزیابی و سطح بندی به میان آمد ما قصد داریم که در این مطلب در مورد چگونگی رتبه بندی هتل ها صحبت کنیم. بدون شک تجربه رفتن به مسافرت را داشته و قطعا شما هم مانند همه ی افراد دغدغه رزرو هتل و اقامتگاه را داشته اید. مسئله فقط رزرو آن نیست، مسئله اینجا است که چه نوع هتلی را انتخاب کنید. مسلما وقتی صحبت از هتل ۵ ستاره می‌شود ذهن همه ما به‌سمت یک هتل عالی با خدماتی ویژه خواهد رفت اما ممکن است بسیاری از مردم بودجه اقامت در هتل های ۵ ستاره را نداشته باشند، از طرفی از نوع خدمات‌رسانی هتل هایی با ستاره‌های پایین هم خبر ندارند.

همان طور که گفتیم ارزیابی هتل ها برای اینکه ستاره دریافت کنند مختلف است، برای مثال ممکن است که هر هتل از سوی یک نهاد خاص یا سایت گردشگری ستاره دریافت کند. اگر یک جست‌و‌جوی کوچک برای رزرو هتل در سایت رادار ۳۶۱ داشته باشید، قطعا با تمامی هتل ها و نوع خدمات‌رسانی شان آشنا خواهید شد، چراکه این دست از سایت ها معمولا اطالاعات دقیقی به‌همراه نوع ستاره و نوع خدمات‌رسانی هر هتل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، و شما با این روش می‌توانید هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از رزرو، چندین هتل را مورد بررسی قرار دهید، تا بتوانید تصمیم درستی گرفته و بهترین هتل را برای اقامت انتخاب کنید.

دلیل تفاوت ستاره هتل ها چیست؟

اقامتگاه های مختلفی در دنیا وجود دارد که رایج‌ترین ومعروف ترین شان هتل و پس از آن متل، مسافرخانه، هتل آپارتمان، پانسیون، و اقامتگاه هایی هستند که به‌صورت بومگردی مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرند اما تمامی این اقامتگاه ها هم بر اساس یک سری قوانین مورد بررسی قرار گرفته و رتبه بندی می‌شوند. پیش از اینکه به بررسی چگونگی تفاوت ستاره‌های هتل و اینکه هر هتل با ستاره‌های مختلف چه ویژگی هایی دارد بپردازیم، بهتر است که اول یک توضیح کلی اما جامع در مورد اینکه اصلا هتل چیست بدهیم. در ادامه با سایت رادار ۳۶۱ همراه باشید.

هتل چیست؟

هتل ریشه در زبان فرانسوی داشته و به‌معنای میزبان است. در زبان فارسی به هتل ها ( مهمان‌خانه) گفته می‌شود. به‌طور کلی هتل به جایی گفته می‌شود که برای مدتی اجاره داده شده و فردی در آن زندگی می‌کند و در کنار آن یک سری خدمات به مسافر ارائه می گردد.

هتل ستاره دار به چه معناست؟

بدون شک بارها از کنار هتل هایی رد شده اید که روی تابلوی معرف شان چندین ستاره درج شده است. این ستاره‌ها به‌معنای کیفیت و نوع خدمات‌رسانی هستند. ستاره‌ها یک معیار جهانی هستند و در کل جهان هتل ها را بر اساس نوع کیفیت شان ستاره بندی می‌کنند. هر چقدر میزان ستاره‌ها بیشتر باشد کیفیت هتل هم به مراتب بالا تر است. البته این ستاره‌ها در اصل برای تبلیغات و جذب مشتری هستند و به‌صورت دائم و همیشگی نمی باشند.

مقایسه هتل ها از تک ستاره تا ۵ ستاره

همان طور که گفتیم رزرو هتل و اقامتگاه یکی از مهم ترین قسمت هر مسافرت است، خصوصا اینکه خیلی اهل سفر نباشید و معمولا همانند اکثر خانواده‌های ایرانی سالی یک بار آن هم نوروز به نوروز قصد سفر می‌کنید. مسلما برای چنین سفرهایی بودجه ای مشخص کنار گذاشته اید و می‌خواهید که حسابی خوش بگذارنید، پس این مضوع بسیار اهمیت دارد که تفاوت بین هتل ها و ستاره‌های شان را به‌خوبی بدانید.

معرفی هتل های تک ستاره و نوع کیفیت شان

دلیل تفاوت ستاره هتل ها چیست؟

هتل های یک ستاره در مقایسه با هتل های چند ستاره کوچک تر هستند. این هتل ها معمولا به‌صورت یک خانه شخصی هستند. اگر قصد رزرو هتل و اقامتگاه در هر شهری را دارید و می‌خواهید یک در هتلی یک ستاره بمانید، باید این دست از هتل ها را در نزدیکی مجتمع‌های تجاری تفریحی پیدا کنید یا در کنار رستوران های معروف. برای ستاره دهی به هتل ها در هر کشوری یک سیستم متفاوت وجود دارد، مثلا در کشور آمریکا هتل های ۵ ستاره بسیار باشکوه هستند گویی که وارد کاخی سلطنتی شوید اما در اکثر کشورهای اروپایی فضای هتل های ۵ ستاره بسیار مدرن است و نحوه خوشامد گویی شان هم بسیار متفاوت با ایالات متحده است. در سال ۱۹۷۹ بسیاری از کشورهای اروپایی برای جلوگیری از سردرگمی توریست ها تصمیم گرفتند که از یک قانون معیار ثابت برای ستاره دهی به هتل ها استفاده کنند. این معیارها در کشور سوئیس تایید شد و به اجرا در آمد و پس از آن هم دیگر کشورهای اروپایی از آن استفاده کردند.

به‌طور کلی هتل های یک ستاره جزء هتل محسوب شده و از تمامی قوانین هتل داری پیروی می‌کنند اما کیفیت و خدمات‌رسانی شان بسیار محدود بوده و دارای اتاق هایی با تعداد پایین هستند. تنها نقطه اشتراک هتل های یک ستاره در کل جهان این است که همگی دارای حمام، دستشویی هستند آن هم نه در هر اتاق، این سرویس‌های بهداشتی در قسمت عمومی قرار دارند و تمامی مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند. در هتل های یک ستاره تعداد پرسنل بسیار کم است و می‌توان گفت که تنها مزایای آن‌ها قیمت پایین شان برای اقامت است.

معرفی هتل های ۲ ستاره و نوع کیفیت شان

هتل های ۲ ستاره بی شباهت به هتل های زنجیره ای نیستند و حتی برخی از آن‌ها هم به‌صورت زنجیره ای فعالیت دارند. اتاق های این هتل ها کوچک است و هرکدام دارای تجهیزاتی مانند تلفن و تلویزیون هستند. در هتل های ۲ ستاره خدمات خاصی در اناق ها ارائه نمی‌شود و معمولا همه آن‌ها یک رستوران یا کافه رستوران کوچک دارند که مسافران می‌توانند برای صرف غذا به آنجا بروند.اتاق هتل های ۲ ستاره بسیار تمیز اما کوچک است اما هرکدام دارای حمام و سرویس بهداشتی مجزا هستند. هتل های دو ستاره در شهرهای زیادی مانند مشهد بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند چراکه زائران با هر بودجه ای می‌توانند چند روزی را در آن سپری کنند و از لحاظ خدمات‌رسانی بسیار بهتر از هتل های تک ستاره هستند.

معرفی هتل های ۳ ستاره و نوع کیفیت شان

رزرو هتل با ۳ ستاره برای افرادی که قصد دارند با بودجه ای متوسط به سفر بروند بسیار عالی است. معمولا هتل های ۳ ستاره کیفیت خوبی نسبت به هتل های ۱ و ۲ ستاره دارند. این هتل ها در بیشتر شهرها در نزدیکی مراکز تجازی و بزرگراه ها قرار دارند. اتاق های شان تقریبا بزرگ است و دارای لابی هستند. هتل ۳ ستاره رستوران دارد و به مسافران خود صبحانه، ناهار و شام ارائه می‌دهد معمولا در رستوران های این هتل ها منوی غذایی با کیفیت و متنوع وجود دارد و هر نوع غذایی سرو می‌شود. از دیگر تجهیزات این هتل ها می‌توانیم به کافه؛ استخر، باشگاه بدن‌سازی و معمولا پارکینگ اشاره کنیم. در هتل های ۳ ستاره دست شما برای انتخاب اتاق با امکانات متنوع باز است. بر اساس آمار گرفته شده، هتل های ۳ ستاره در شهرهای ایران بسیار زیاد هستند خصوصا در شهرهای پر ترددی مانند مشهد مقدس، کیش، قشم و تمامی شهرهای شمالی کشورمان.

معرفی هتل های ۴ ستاره و نوع کیفت شان

هتل های ۴ ستاره، در مقایسه با هتل هایی با ستاره‌های پایین‌تر، بسیار متفاوت هستند و سبک نوع خدمات‌رسانی و کیفیت شان آن‌قدر متفاوت است که به‌قول معروف می‌توان گفت فرقش با هتل های پایین‌تر مانند زمین تا آسمان است. هتل ۴ ستاره بسیار لوکس و ریباست و فضای آن از لابی گرفته تا اتاق هایش بسیار بزرگ است. امکانات این اقامتگاه ها بسیار متنوع است، به‌گونه‌ای که اکثرشان دارای مجموعه از امکانات تفریحی هستند مانند استخر، اتاق ماساژ، باشگاه بدن‌سازی، کافی شاپ و رستوران. رزرو هتل آن همچنین هتل هایی ممکن است کمی خرج روی دستتان بگذارد چراکه نوع کیفیت شان در مقایسه با سایرهتل ها منحصربه‌فرد تر است.

معرفی هتل های ۵ ستاره و نوع کیفیت شان

همان طور که می دانید امکانات هتل های ۵ ستاره آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان را با هتل های دیگر مقایسه کرد. فضای هتل های ۵ ستاره بسیار لاکچری و شیک است و خدمات و کیفیتش هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. به‌طور کلی هتل های ۵ ستاره در سراسر جهان یک سری ویژگی‌های مشابه دارند. تمامی اتاق های شان مبله و مجهز به اینترنت رایگان و گاها جکوزی است و دارای مجهز ترین باشگاه های ورزشی هستن. هزینه رزرو هتل ۵ ستاره بسیار زیاد است و ممکن است سفر شما را به سفری پر هزینه تبدیل کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه