راهنمای خرید بلیط هواپیما در دو هفته تعطیلات کرونایی!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
راهنمای خرید بلیط هواپیما در دو هفته تعطیلات کرونایی!

برخلاف تعطیلات کرونایی ابتدای سال، در این دو هفته تعطیلات کرونایی فروش بلیط هواپیما و دیگر وسایل نقلیه مسافربری متوقف نشده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برخلاف تعطیلات کرونایی ابتدای سال، در این دو هفته تعطیلات کرونایی فروش بلیط هواپیما و دیگر وسایل نقلیه مسافربری متوقف نشده است. البته باید بدانید که اگر تست کووید ۱۹ شما مثبت بوده باشد و ۱۴ روز قرنطینه شما نیز نگذشته باشد، بلیط هواپیما برای شما صادر نمی‌شود. اگر یک بار هم تست کرونا شما مثبت شده باشد و نام شما در سامانه ماسک وزارت بهداشت به ثبت رسیده باشد، شما پیش از ورود به فرودگاه و سوار شدن به هواپیما باشد فرم سلامت به‌همراه داشته باشید.

در غیر این صورت متاسفانه اجازه ورود به هواپیما به شما داده نخواهد شد.

«در این لینک از گوگل می‌توانید نقشه آماری بیماران Covid-19 را مشاهده کنید.»

به‌دلیل تعطیلی‌ها و محدودیت‌های تعیین شده در حال حاضر تنها راه برای خرید بلیط هواپیما (این لینک) و رزرو هتل، به‌صورت آنلاین است.

برای خرید بلیط هواپیما در ابتدا نیاز به یک سایت فروش بلیط هواپیما معتبر و ترجیحا مربوط به یک آژانس هواپیمایی معتبر با پشتیبانی ۲۴ ساعته همچون آژانس طاهاگشت و... باشید.

بعد از پیدا کردن یک سایت معتبر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و... در چند مرحله و به سرعت می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

۱. شهر مبدا و مقصد را انتخاب کنید، البته حق انتخاب فرودگاه را هم دارید که در پروازهای داخلی خیلی کارایی ندارد. مثلا اگر قصد خرید بلیط هواپیما اهواز به مشهد را دارید. شهر مبدا را اهواز و شهر مقصد را مشهد انتخاب کنید.

۲. در همان سرچ باکس که شهر مبدا و مقصد را انتخاب می‌کنید، تعداد مسافرها، تاریخ رفت و برگشت یا در صورت یک طرفه بودن سفر تنها تاریخ رفت را به‌همراه کلاس پروازی مد نظر انتخاب کنید و گزینه جست‌و‌جو را بزنید.

۳. در مرحله بعد برای شما تمامی بلیط‌های موجود بنا به انتخاب‌هایی که در مرحله قبل داشتید نمایش داده می‌شود. البته معمولا گزینه‌هایی هم در کنار صفحه وجود دارد که می‌توانید بلیط مد نظرتان را فیلتر کنید.

با این فیلترها معمولا می‌توانید ساعت پرواز رفت و برگشت، ایرلاین پرواز رفت و برگشت و حدود قیمت را مشخص کنید. با این کار دقیقا بلیطی که به آن احتیاج دارید، برایتان نمایش داده می‌شود تا بتوانید یک خرید بی‌نقص داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های خرید آنلاین هم این است که شما می‌توانید در کمال آرامش با موبایل و لپ تاپ خودتان در هر زمان که دوست داشته باشید بلیط هواپیما سفرتان را خریداری کنید. بدون شک با یک بار خرید موفق بلیط به‌صورت آنلاین، همیشه بلیط هواپیما سفرهایتان را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید.

جالب است بدانید که قیمت بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین همیشه بسیار ارزان‌تر از خرید به‌صورت حضوری است.

۴. بعد ار اینکه بلیط هواپیما مورد نظر را انتخاب کردید حال نوبت به وارد کردن اطلاعات مسافران است. برای مسافران داخلی تنها به نام و نام خانوادگی و شماره ملی نیاز دارید.

پیش از قانون جدید وزارت بهداشت هم برای خرید بلیط هواپیما داخلی به شماره ملی نیاز داشتید، اما در حال حاضر شماره ملی شما چک می‌شود و در صورت مثبت بودن تست شما، بلیط برای شما یا هر مسافر دیگری که تست کووید ۱۹ مثبت داشته است، صادر نخواهد شد.

اطلاعات مسافران را با دقت وارد کنید و پیش از رفتن به مرحله بعد دوباره چک کنید.

رپورتاژ

۵. در مرحله بعد برای شما اصلاعات مسافرها و بلیط نمایش داده می‌شود تا تمام ان ها را چک کنید و از خریدتان مطمئن شوید. بعد از اینکه از اطلاعات وارد شده مطمئن شدید گزینه تائید اطلاعات را بزنید و به درگاه بانکی وارد شوید.

۶. در مرحله آخر که نوبت به پرداخت هزینه بلیط است؛ شما تنها به یک کارت بانکی با رمز پویا نیاز دارید.

۷. بعد از موفقیت و پرداخت کامل هزینه بلیط بلیط‌ها برای شما ایمیل خواهد شد. نیازی به بلیط کاغذی نیز ندارید همان بلیط الکترونیکی را به‌همراه داشته باشید می‌توانید سوار هواپیما شوید.

۸. شما پیش از خرید یا وارد کردن اطلاعات باید حساب کاربری در سایت مورد نظر ایجاد کنید و در این حساب کاربری هم یک آدرس ایمیل مشخص کنید که بلیط‌ها نیز به همان آدرس برای شما ارسال خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه