اهمیت یادگیری و مکالمه به زبان‌های خارجی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
اهمیت یادگیری و مکالمه به زبان‌های خارجی

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اهمیت یادگیری زبان جدید چیست و چرا باید زمان و هزینه‌ای را صرف یادگیری زبانی غیر از زبان مادری‌مان کنیم؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چرا زبان جدید یاد می‌گیریم؟ تابه‌حال به این نکته دقت کرده‌اید که چرا اصلا این همه زحمت به خودمان می‌دهیم که زبان جدید یاد بگیریم؟ درهرحال یادگیری یک زبان جدید هزینه بر است و اگر در سنین پایین هم این کار را شروع نکنیم، در سنین بالاتر فشار بیشتری به ما وارد می‌شود. اما تمام این زحمت‌ها برای چیست؟

برقراری ارتباط با سایر ملت‌ها

چگونه اینکار را انجام می‌دهید؟‌ منظورم برقراری ارتباط با سایر ملت‌ها است. با وجود مشکلات ایرانی‌ها در سفر کردن و هزینه‌های سنگین سفرهای خارجی، طبیعتا هیچ‌کس برای یک سفر کوتاه توریستی به خود زحمت چند سال مطالعه‌ی یک زبان خارجی را نمی‌دهد.

حقیقتا مهم‌ترین بخش یادگیری یک زبان جدید، توانایی مکالمه به آن زبان است. اینکه به‌راحتی بتوانید به زبان جدید صحبت و ایده‌های خود را مطرح کنید. با اعتماد به نفس کامل مشغول به کار شوید و در زندگی به شخص موفقی تبدیل شوید.

امروزه مشاغل زیادی در رابطه با زبان‌های خارجی وجود دارند که تمامی آن‌ها مستلزم تسلط شما به مکالمه هستند. حتی اگر قرار است مترجم باشید و با کسی حرف نزنید، از پس مصاحبه‌ی قبل از استخدام بر بیایید. این مصاحبه به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و هرچقدر هم در ترجمه قدرتمند باشید، اگر در مکالمه تاثیر خوبی روی مصاحبه کننده نگذارید، پذیرفته نمی‌شوید.

تعداد زیادی از زبان‌آموزان این موضوع را جدی نمی‌گیرند و حتی دانشجویانی را می‌شناسم که با مدرک زبان حتی در سلام و احوال‌پرسی به زبان خارجی کاملا عاجز هستند.

ولی علت این مشکل چیست؟ ترس!

بله، ترس و کمبود اعتماد به نفس کافی باعث می‌شود که شما مهم‌ترین بخش یادگیری یک زبان را جدی نگیرید. فرقی نمی‌کند که در حال حاضر چه زبانی یاد می‌گیرید؛ در یادگیری هر زبان، مکالمه حرف اول را می‌زند.

در حقیقت برای هیچ شرکتی مهم نیست که شما تا چه حد در گرامر قوی هستید، برای یک بومی زبان نیز مهم نیست. پس با گرامر خیلی قوی نمی‌توانید به‌راحتی از پس یک سفر ساده بر بیایید.

مکالمه! شما اولین چیزی که از زبان مادری خود یاد می‌گیرید مکالمه است! هیچ‌کس از همان نوزادی برایتان راجع به دستور زبان فارسی صحبت نمی‌کرد. همه سعی می‌‌کردند که به شما مکالمه‌ی صحیح را بیاموزند. پس شما نیز باید اهمیت زیادی برای مکالمه در زبان جدید قائل شوید.

اما چگونه باید در مکالمه قوی شویم؟

منابع مختلفی برای تقویت مکالمه به زبان‌های خارجی وجود دارد که هم‌زمان هم مکالمه را به شما می‌آموزند، هم لهجه و تلفظ صحیح را یادتان می‌دهند. اما تا زمانی که در دنیای واقعی به تمرین نپردازید، خیلی کاری از پیش نمی‌برید.

یکی از این روش‌ها، ثبت‌نام در کلاس‌های مکالمه یا به عبارتی (Free Discussion) است. آموزشگاه‌های زبان زیادی در تهران کلاس‌های مکالمه به زبان خارجی را برگزار می‌کنند؛ اما کدام‌یک از آن‌ها بهتر است؟

خاطره‌ای که خودم از ثبت‌نام در آموزشگاه اشتباه دارم را هرگز فراموش نمی‌کنم؛ برای تقویت مکالمه‌ زبان انگلیسی در کلاس‌های Free discussion در آموزشگاه نامناسبی ثبت‌نام کردم و با چیزی که مواجه شدم، مدرسی بی‌تجربه و مباحثی پایین‌تر و ابتدایی‌تر از سطح خودم بود. نهایتا، تنها کسانی که در کلاس صحبت می‌کردند من و آن مدرسی بودیم که بیشتر کلمات را اشتباه تلفظ می‌کرد و لهجه‌ی افتضاحی داشت.

اما چه کار کنیم تا با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشویم؟

قبل از هر چیز باید از صحت و اعتبار مجموعه مطمئن شویم. در این مواقع مجموعه‌هایی که بیش از بقیه سابقه‌ی تدریس دارند، بهتر هستند.

آموزشگاه زبان ایرانمهر را توصیه می‌کنیم. در این آموزشگاه، پرکاربردترین زبان‌های خارجی از جمله فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ترکی استانبولی و آلمانی تدریس می‌شود و برای تمام آن‌ها کلاس‌های Free discussion هم برگزار می‌شود.

نکته‌ی مثبت اینجا است که در آموزشگاه زبان ایرانمهر قرار نیست چیزی را شش ماهه و به‌زور در ذهن زبان‌آموز فرو کنند. بنابراین کلاس‌ها در طول هفته و بر اساس نیاز زبان‌آموز و شرایط آموزشگاه برگزار می‌شود. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، با نزدیک‌‌ترین شعبه آموزشگاه زبان ایرانمهر به محل زندگی‌تان تماس حاصل فرمایید.

آموزشگاه زبان ایرانمهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه