اقامتگاه سنتی شيراز، مناسب اقامت کدامند؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
اقامتگاه سنتی شيراز، مناسب اقامت کدامند؟

انتخاب یک اقامتگاه سنتی در شهری مثل شیراز می‌تواند تجربه سفر متفاوتی را برای مسافران این شهر فراهم کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ماندن در اقامتگاهی تاریخی در دل شهر تاریخ و هنر می‌تواند برای مدتی مسافران را از شلوغی‌ها و مشکلات دنیای امروز دور کند و تجربه زندگی در خانه‌های مرمت شده قدیمی را برایشان رقم بزند. اسنپ تریپ در ادامه اقامتگاه‌های سنتی مناسب اقامت در شیراز را به شما معرفی می‌کند.

پنج دری

اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز خانه‌ای است از دوران قاجار که قدمت آن به ۱۲۰ سال قبل برمی‌گردد. البته این سرای سنتی در واقع در سال ۹۶ و بعد از مرمت و بازسازی دوباره قابل استفاد شد و پیش از آن، سال‌ها به‌عنوان خانه‌ای خالی و متروکه در کوچه‌های شهر شیراز رها شده بود.

 این اقامتگاه ۱۱ اتاق دارد که دور تا دو حیاط قرار گرفته‌اند. اتاق‌های آن اول و دوم پنج دری قرار دارند و پنجره‌های اتاق رو به حوض وسط حیاط باز می‌شوند. البته مسافران این اقامتگاه می‌توانند عصرهایشان را روی نیمکت‌های چیده شده در حیاط بگذرانند. همچنین مسافران اقامتگاه سنتی پنج دری می‌توانند با کمی پیاده روی خود را به جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز مانند مرقد شاهچراغ، مسجد نصیرالملک و مسجد جامع عتیق برسانند. ارزان‌ترین اتاق این هتل، اتاق دو تخته است كه هزینه اقامت در آن با تخفیف ۸ درصد برای دو نفر شبی ۲۳۰ هزار تومان است. همچنین گران‌ترین اتاق این اقامتگاه سنتی، اتاق پنج تخته آن است كه هزینه اقامت برای پنج نفر در آن ، با تخفیف ۱۱ درصدی شبی ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.  البته نکته‌ای که مسافران این اقامتگاه سنتی باید در نظر بگیرند این است که امکان ورود ماشین به کوچه‌ای که این اقامتگاه در آن قرار دارد، وجود ندارد و به همین دلیل آن‌ها باید مسیری حدود هفتاد متری را برای رسیدن به پنج دری پیاده طی کنند.

سرای همایونی

سرای همایونی شیراز

اقامتگاه سرای همایونی، ۱۰ اطاق دارد، ۱۰ اطاقی که در طبقات همکف و اول و دورتادور این سرای سنتی قرار گرفته‌اند. خانه‌ای قدیمی که قدمت آن بیش از ۲۰۰ سال و متعلق به دوران قاجار است. سرای همایونی شیراز علاوه بر حیاطش که در آن حوض هست و دور تا دورش را گلدان‌های رنگارنگ پر کرده‌اند، پشت بامی دارد که مسافران می‌توانند در آن زمان بگذرانند و منظره کوچه‌های اطراف را تماشا کنند.

موقعیت خوب مکانی این اقامتگاه سنتی که باعث دسترسی سریع مسافرانش به باغ نارنجستان، خانه زینت‌الملک، مسجد نصیرالملک و مدرسه خان شده ، سرای همایونی را به یکی از گزینه‌های اقامت گردشگران شیراز تبدیل کرده است.

از آنجایی که این اقامتگاه سنتی در کوچه‌های پرتاریخ شیراز قرار دارد، برای دسترسی به آن مسیر ماشین رو وجود ندارد و برای رسیدن به این اقامتگاه باید مسافت ۱۵۰ متری را پیاده طی کرد.

یکی دیگر از نکاتی که مسافران برای انتخاب سرای همایونی باید در نظر بگیرند این است که اتاق‌های این اقامتگاه تلویزیون و یخچال ندارند البته برای مسافرانی که نیاز به یخچال دارند یک یخچال مشترک در کل اقامتگاه وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند. ارزانترین اتاق این اقامتگاه، اتاق دو تخته است كه هزینه اقامت در آن برای دو نفر شبی ۲۶۰ هزار تومان است. همچنین گران‌ترین اتاق این هتل میزبان ۴ نفر است كه هزینه اقامت در این اتاق چهارتخته شبی ۵۲۰ هزار تومان است.

لوتوس

لوتوس شیراز

تاریخ ساخت اقامتگاه بومگردی لوتوس شیراز به دوران قاجار برمی‌گردد. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۷ و با حدود ۱۵۰ سال سن مرمت و بازسازی شد و به‌عنوان اقامتگاه در اختیار مسافران شیراز قرار گرفت. بعد از ورود به اقامتگاه سنتی لوتوس شیراز حیاطی را می‌بینید که حوضی وسط آن قرار دارد و اتاق‌هایش دورتادور حیاط در طبقات اول و دوم این خانه قرار گرفته‌اند.

از مزایای لوتوس می‌توان به داشتن پارکینگ روباز، آشپزخانه عمومی و همچنین دسترسی آسانی به آثار تاریخی مثل باغ موزه نارنجستان قوام، خانه زینت الملک، مسجد صورتی، حمام و بازار وکیل اشاره کرد. اتاق‌های این اقامتگاه هم یخچال و تلویزیون ندارد و مسافران می‌توانند از یخچال عمومی اقامتگاه لوتوس استفاده کنند اما گردشگرانی که مایلند تجربه خوردن غذاهای محلی شیراز در خانه‌ای تاریخی را تجربه کنند می‌توانند با کارکنان اقامتگاه لوتوس هماهنگ کرده و از این غذاها سفارش دهند. ارزانترین اتاق این اقامتگاه، اتاق دو تخته است که هزینه آن با تخفیف ۹ درصدی برای دو نفر ۲۵۰ هزار تومان است. گرانترین اتاق لوتوس هم اتاق ۵ تخته آن است که هزینه اقامت پنج نفر در آن با تخفیف ۹ درصدی شبی ۵۲۰ هزار تومان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه