اسنپ تریپ: هتل‌های منطقه فهادان یزد کدام است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
اسنپ تریپ: هتل‌های منطقه فهادان یزد کدام است؟

فهادان یکی از محله‌های اصیلی و قدیمی یزد است که در گذشته، محله‌ای اعیان نشین محسوب می‌شد. بیشتر مسافران دوست دارند در فهادان اقامت کنند تا پیاده از بناهای مهم دیدن کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فهادان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محلات شهر یزد به حساب است. در زمان بسیار قدیم حصاری دور این محله کشیده بودند و این محله میان این حصارها ایجاد شده بود. محله فهادان از هزار سال پیش تا زمان قاجار محله اعیان‌نشین بوده و به همین دلیل هم پر از خانه‌های جذاب است. این محله البته علاوه بر اینکه اعیان‌نشین به حساب می‌آمد، محل برگزاری اجتماعات مهم شهری هم بود. بیشتری‌ها هم دلشان می‌خواهد در این محله اقامت کنند تا بتوانند با پای پیاده از بسیاری از بناهای تاریخی دیدن کنند. اسنپ تریپ در ادامه، هتل‌های منطقه فهادان را معرفی خواهد کرد.

هتل موزه فهادان يزد

هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه فهادان در ساختمانی تاریخی معروف به خانه تهرانی‌ها احداث  شده. این ساختمان در دوره قاجاریه ساخته شده و حدود ۲۵۰ سال پیش در اختیار خانواده‌ای به نام تهرانی بوده که از تجار قدیم در حوزه فرش بوده‌اند. هتل موزه فهادان یزد حالا به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده  و از سال ۸۶ به‌عنوان هتل مورد استفاده گردشگران قرار گرفته است. این هتل رو‌به‌روی زندان اسکندر و کنار بقعه هزار ساله دوازده امام قرار گرفته و  به همین دلیل گردشگران می‌توانند با چند دقیقه پیاده‌روی از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند.

هتل ۴ ستاره  فهادان به‌عنوان اولین هتل موزه ایران ۲۸ اتاق و درمجموع ۷۰ تخت دارد. ساختمان هتل دارای سه حیاط اصلی، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر ، تالار بزرگ، چاه خانه، سرداب  فعال، هشتی، دربند، پشت‌بام بزرگ و مشرف به بافت تاریخی یزد است. هزینه اقامت در اتاق یک تخته این هتل با ۳۴ درصد تخفیف برای هر نفر شبی ۱۸۸ هزار تومان است که ارزان‌ترین اتاق این هتل محسوب می‌شود. گران‌ترین اتاق این هتل هم دو تخته VIP این هتل است که هزینه اقامت در آن برای دو نفر با تخفیف ۳۹ درصدی شبی ۷۹۵ هزار تومان است.

هتل کهن کاشانه یزد

هتل کهن کاشانه یزد

هتل کهن کاشانه هتلی سنتی است که دارای ۱۸ اتاق و دو حیاط بزرگ و کوچک است که ۱۰ اتاق آن در حیاط بزرگ و ۸ اتاق دیگرش در حیاط کوچکش قرار گرفته‌اند. این هتل ابتدا منزل شخصی بود اما بعد از مرمت در سال ۱۳۸۳ به‌عنوان هتل در اختیار مسافران قرار گرفت. هتل کهن کاشانه یزد دارای جاذبه‌هایی از جمله پایاب قنات و پشت بامی مشرف به منظره بادگیرهای شهر است. اتاق‌های این هتل دو ستاره مجهز به تلویزیون، یخچال، فضای نشیمن و حمام هستند. همچنین هتل دارای رستوران ، خشک‌شویی، فتوکپی، کافی‌شاپ، پارکینگ غیرمسقف هم هست. مسافران این هتل می‌توانند به آسانی به اماکن تاریخی مانند زندان اسکندر، بقعه دوازده امام، بازار، مسجد جامع و موزه سکه و مردم شناسی دسترسی پیدا کنند.  هزینه اقامت یک نفر در اتاق تک تخته این هتل سنتی با تخفیف ۱۵ درصدی شبی ۱۵۷ هزار تومان است که ارزان‌ترین اتاق این هتل به حساب می‌رود. همچنین اتاق شش تخته این هتل با تخفیف ۱۵ درصدی برای شش نفر شبی ۴۷۵ هزار تومان هزینه دارد که گران‌ترین اتاق این هتل است.

هتل سنتی کوروش يزد

هتل سنتی کوروش

هتل سنتی کوروش یزد در محل خانه تاریخی نجفی یزدی با قدمتی ۴۰۰ ساله و معماری اصيل ساخته شده است. این هتل دو ستاره در دو طبقه ساخته شده و دارای باب اتاق با ظرفیت‌های مختلف است. اتاق‌های این هتل دارای یخچال و تلویزیون هستند و مسافران می‌توانند از اینترنت پرسرعت (wireless) استفاده کنند. هتل سنتی کوروش یزد امکاناتی مثل رستوران، کافی‌شاپ، سالن کنفرانس متوسط، چایخانه سنتی هم دارد.   

نزدیکی هتل سنتی کوروش به زندان اسکندر و مسجد جامع یزد یکی از دلایل انتخاب این هتل از سوی گردشگرانی است که می‌خواهند با حضور در منطقه تاریخی فهادان در خانه‌ای تاریخی با امکانات کامل اقامت داشته باشند.  ارزان‌ترین اتاق این هتل، اتاق یک تخته است که هزینه اقامت در آن با تخفیف ۳۷ درصدی برای هر نفر شبی ۱۱۶ هزار تومان است. همچنین گران‌ترین اتاق این هتل اتاق پنج تخته است که هزینه آن برای اقامت ۵ نفر با تخفیف ۱۲ درصدی شبی ۲۹۹ هزار تومان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه