۹ دلیل که شما را برای سفر به بمبئی مشتاق‌تر می‌کند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
۹ دلیل که شما را برای سفر به بمبئی مشتاق‌تر می‌کند

دلایل زیادی برای سفر به بمبئی، شهر رویایی هند وجود دارد. این شهر به خاطر جاذبه‌ها و فرهنگ متنوع و متفاوت، بدون شک ارزش سفر کردن دارد.

بمبئی یکی از پربازدیدترین شهرهای هند، به «شهر رویاها» معروف است. دلایل زیادی برای سفر به بمبئی وجود دارد که در این مطلب به تعدادی از آن اشاره می‌کنیم.

اگر برای سفر به هند برنامه‌ریزی می‌کنید، تور بمبئی فرصت خوبی است. مطمئن باشید که از سفر به این شهر متفاوت، لذت می‌برید.

شما می‌توانید تورهای بمبئی ارزان را در کجارو مقایسه کنید و بهترین تور را متناسب با امکانات و بودجه‌تان، ازطریق آژانس‌های همکار ما در کجارو بخرید.

شهر رویاها

بمبئی یا مومبای را با نام شهر رویاها هم می‌شناسند. بمبئی مقصدی فراتر از یک شهر تجاری شلوغ و پر سرو صدا است. این شهر شلوغ، جاذبه‌های گردشگری و تفریحات فراوانی برای همه سلیقه‌ها دارد. شبکه خط آهن این شهر روزانه میلیون‌ها نفر را جابه‌جا می‌کند. زندگی در این شهر ۲۰ میلیون نفری که روز‌به‌روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود، تجربه‌ای عجیب و متفاوت است.

طبیعت

بمبئی فقط مختص دوستداران جاذبه‌های شهری نیست. جاذبه‌های زیادی در بمبئی برای علاقه‌مندان به طبیعت وجود دارد. پارک ملی سانجای گاندی بزرگ‌ترین پارک شهری است که در محدوده شهر قرار دارد و دارای پوشش گیاهی و جانوری دیدنی است. این پارک جنگلی وسیع برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و تماشای پرنده‌ها، بسیار مناسب است.

غذا

دلایل سفر به بمبئی

بمبئی فرصت‌های زیادی برای امتحان کردن غذاهای لذیذ و متنوع دارد. هر ذائقه‌ای که داشته باشید در بمبئی غذای باب میل‌تان به راحتی پیدا می‌شود. ضمن اینکه غذاهای محلی هم بسیار لذیذ هستند و فرصت امتحان کردن آن‌ها را نباید از دست بدهید. از کباب‌فروشی‌های محلی گرفته تا رستوران‌های لوکس، در بمبئی غذاخوری‌های زیادی پیدا می‌شود که مناسب با بودجه و ذائقه شما باشد.

بازارها

دلایل سفر به بمبئی

از شوربازار گرفته تا بازار تاریخی کرافورد، در بمبئی بازارهای زیادی وجود دارد که جزو بهترین بازارهای سراسر هند هستند. فرقی نمی‌کند دنبال اشیای قدیمی باشید یا سوغات و لباس و ادویه‌های تازه، در این بازارها هر چیزی که بخواهید پیدا می‌شود.

تاریخ

بمبئی یک شهر تاریخی است.

از دوره‌های مختلف تاریخی از قرن اول پیش از میلاد گرفته تا دوران استعمار، آثار فراوانی در این شهر باقی مانده است.

این آثار نشان می‌دهد که بمبئی حتی قبل از اینکه امروزه به یک قطب اقتصادی تبدیل شود، در زمان‌های دور، از نظر تجاری و سیاسی بسیار اهمیت داشته است.

معماری

دلایل سفر به بمبئی

اگر از علاقه‌مندان به معماری باشید در بمبئی از دیدن آثار بسیار شگفت‌انگیزی لذت خواهید برد. قلعه‌های قرن چهاردهمی گرفته تا ترمینال مشهور چاتراپاتی شیواجی. آثار معماری تاریخی و مدرن این شهر، بسیار دیدنی و جذاب هستند و بدون شک مورد توجه علاقه‌مندان به معماری قرار می‌گیرند.

سواحل

دلایل سفر به بمبئی

بمبئی، دوستداران ساحل و دریا را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد. این شهر سواحل متعددی دارد و برای همه افراد با سلیقه‌های مختلف و شرایط مختلف، یک ساحل دیدنی در بمبئی پیدا می‌شود. از سواحل بکر و خلوت گرفته تا سواحل شلوغی که در آن‌ها دائما جشن و پایکوبی برپا است.

مد و لباس برای همه اقشار

مومبای در واقع به طور غیررسمی پایتخت مد هند است. در بمبئی فرقی نمی‌کند که چقدر بودجه داشته باشید، فرصت‌های زیادی برای خرید لباس دارید. از بوتیک‌های مجلل برندهای برتر دنیا گرفته تا بازارهای شلوغ پر از لباس‌های ارزان در بمبئی پیدا می‌شود. اگر از دوستداران مد هستید، فارغ از اینکه چقدر بودجه دارید، در بمبئی از خرید لذت می‌برید.

هنر

دلایل سفر به بمبئی

اگر می‌خواهید هنر مدرن را در هند ببینید، بمبئی بهترین شهر است. از هنر خیابانی گرفته تا بهترین آثار هنرمندان معاصر هند را می‌توانید در این شهر تماشا کنید. اگر از علاقه‌مندان به هنر باشید در گالری‌های هنری و موزه‌های شهر از دیدن آثار فراوان و جذابی لذت خواهید برد.

برای شناخت بیشتر جاهای دیدنی بمبئی از کجارو کمک بگیرید. ما فهرست کاملی از دیدنی‌های مربوط به هر استان را گردآوری کرده‌ایم که در این بخش می‌توانید به آدرس و مشخصات هر کدام، به همراه تصاویر و نظرات کاربران دیگر دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه