مشهد رتبه نخست را در جذب گردشگران سلامت ایران دارد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰
مشهد رتبه نخست را در جذب گردشگران سلامت ایران دارد

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسب رتبه نخست این شهر در جذب توریست سلامت کشور خبر داد.

سیامک زارعی قنواتی، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کسب رتبه نخست این شهر در جذب گردشگران سلامت اشاره کرد و گفت:

مشهد به‌دلیل بهره‌مندی از زیرساخت‌های سیاحتی، زیارتی، کادر پزشکی و تجهیزات پزشکی مطلوب توانسته است به این مهم دست یابد. در حدود یک سال گذشته ۲۰ هزار بیمار خارجی در مشهد بستری و درمان شدند و همچنین، بر اساس آمار سرکنسول عراق طی سالیان گذشته، حدود ۳۰۰ هزار عراقی برای درمان به مشهد مراجعه می‌کنند.

زارعی قنواتی همچنین در ادامه افزود:

حضور این تعداد بیمار خارجی در مشهد بی‌دلیل نیست، قطعا به خاطر عملکرد خوب ما است، اما به نظر می‌رسد ما هنوز با استفاده کامل از ظرفیتی که وجود دارد فاصله داریم و پاسخی که به این بیماران می‌دهیم در سطح بین‌المللی نسبت به کشورهای منطقه نظیر ترکیه، حرفه‌ای نیست.

به گفته زارعی قنواتی، گردشگری سلامت یک صنعت است که می‌تواند کمک‌های بسیاری به رونق اقتصادی کشور کند و حضور بیماران کشورهای منطقه در ایران بسیار زیاد است. این فضا نیازمند آن است که ما در این عرصه، ظرفیت‌ها را افزایش داده و فعال‌تر عمل کنیم.

زارعی قنواتی در انتها اظهار کرد:

عمده تعاملات بخش گردشگری سلامت با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه و در ارتباط با سرکنسول‌ها و وزارت امور خارجه انجام می‌شود، اما وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، بخش‌های امنیتی و در کنار این موارد زیرساخت‌های شهری نظیر اصناف، حمل و نقل و غیره نیز می‌توانند نقش تسهیل‌کننده‌ای در رشد و ارتقای گردشگری سلامت داشته باشند.

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه