خشکشویی لباس عروس چگونه است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
خشکشویی لباس عروس چگونه است؟

لباس عروس یکی از خاطره‌انگیزترین لباس‌هایی است که باید همیشه سالم بماند تا علاوه بر یادآوری خاطرات شیرین، در صورت نیاز بتوانید به دیگران نیز قرض دهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

معمولا لباس سفید، به‌خصوص لباس سفید عروس بیشتر از لباس‌های رنگی در معرض آلودگی و چرک شدن قرار می‌گیرید. در این صورت به‌منظور حفظ لباس عروس باید به‌درستی از آن مراقبت کنید و آن را در مکان تمیز و به دور از گردوخاک قرار دهید. با این حال به نظر شما شست‌و‌شوی لباس عروس چگونه است؟ چگونه می‌توانیم یک لباس عروس کار شده و توری را بشوییم و خشکشویی لباس عروس چگونه است؟

جنس لباس عروس بسیار ظریف است و ممکن است با کوچک‌ترین آلودگی، چرک شود و از بین برود. ما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید هنگام شست‌و‌شو، لباس عروس آسیب نبیند و سالم بماند، آن را به یک خشکشویی معتبر و قابل‌اطمینان تحویل دهید.

کارشناسان ماهر خشکشویی می‌دانند که چگونه یک لباس عروس را با کمترین آسیب بشویند و آن را صحیح و سالم در اختیارتان قرار دهند. چراکه اگر لباس عروس را در خانه بشویید، ممکن است به بافت پارچه آسیب برسانید و مدل لباس عروس از بین برود. با این حال در صورتی که می‌خواهید از نحوه شست‌و‌شوی لباس عروس مطلع شوید، به ادامه مقاله توجه کنید.

۱. لباس عروس را در ماشین لباسشویی قرار ندهید:

جنس لباس عروس از تور، حریر و ساتن است و معمولا شستن لباس عروس منجوق دوزی و سنگ دوزی شده در ماشین لباسشویی غیرممکن است. بنابراین هیچ‌گاه لباس عروس را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید، چراکه ممکن است چرخش دستگاه باعث پاره شدن لباس شود.

توصیه می‌کنیم لباس عروس را به اصطلاح به روش سنتی و با دست بشویید تا آسیب کمتری به پارچه سفید و تور لباس وارد شود.

۲. لباس عروس را لکه گیری کنید:

لکه گیری لباس عروس

بهترین روش شست‌و‌شوی لباس عروس کار شده، روش لکه گیری است. در این روش نیازی به شستن کامل لباس نیست و شما باید نوع لکه را شناسایی کنید.

پیش از لکه گیری لباس عروس، گوشه‌ای از لباس را با ماده شوینده مورد نظرتان لکه گیری کنید تا از ایجاد هرگونه واکنش منفی پارچه به مواد شوینده، جلوگیری کنید.

پس از آنکه نوع لکه را شناسایی کردید، لایه‌های لباس عروس را با یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی حوله‌ای جدا کنید تا هنگام لکه گیری آسیبی به پارچه زیرین لباس وارد نشود.

به‌منظور عروس می‌توانید از آب سرد و مقداری مایه شوینده رقیق استفاده کنید. همچنین لکه زرد عرق روی لباس عروس با مقداری آب ولرم و نمک از بین می‌رود. با این حال توصیه می‌کنیم لباس عروس خود را به یک کارشناس ماهر خشکشویی بسپارید تا مانع پخش شدن لکه یا کثیف‌تر شدن لباس عروس خود شوید.

در پایان اگر می‌خواهید لکه آب را از لباس عروس خشک کنید، هیچ‌گاه از خشک کن ماشین لباس شویی استفاده نکنید. در این صورت توصیه می‌کنیم از یک سشوآر استفاده کنید و آن را روی دمای پایین تنظیم کنید و لکه لباستان را با آن خشک کنید.

۳. لباس عروس توری و کار شده را با دست بشویید:

بهترین روش شستن لباس عروس در خانه، استفاده از یک لگن یا وان بزرگ است. ابتدا وان را از آب ولرم پر کنید و مقداری ماده شوینده ملایم به آب اضافه کنید. اگرچه رنگ لباس عروس سفید است، با این حال هیچ‌گاه از وایتکس و ماده سفیده کننده، استفاده نکنید، چراکه ممکن است بافت پارچه آسیب ببیند.

پیش از شست‌و‌شوی لباس عروس توری و حریر، لکه لباس را پاک کنید تا لکه در آب پخش نشود. همچین لباس عروس را مچاله نکنید تا سنگ و منجوق‌هایش جدا نشود. علاوه بر این، اگر می‌خواهید لباس عروس‌تان صحیح و سالم باقی بماند، هنگام شست‌و‌شو آن را چنگ نزنید و حتما ناخن‌هایتان را کوتاه کنید، در غیر این صورت هنگام شست‌و‌شو از یک دستکش تمیز پلاستیکی  استفاده کنید.

۴. لباس عروس را در خشک‌‌کن قرار ندهید:

خشک کن

خشک‌کن ماشین لباس‌شویی به تور و حریر لباس عروس آسیب می‌رساند. همچنین هیچ‌گاه لباس عروس را روی بند آویزان نکنید، چراکه ممکن است شکل و آهار لباس عروس از بین برود.

ابتدا لباس عروس خیس را روی یک صندلی قرار دهید و بی‌آنکه پارچه را فشار دهید، کمی صبر کنید تا آب پارچه گرفته شود. سپس لباس عروس مرطوب را از یک جالباسی آویزان کنید، به‌طوری که دنباله لباس روی زمین کشیده نشود.

ما اتو کردن لباس عروس را در خانه توصیه نمی‌کنیم، چراکه ممکن است بافت و ریز بافت پارچه حریر، تور و ساتن دچار آسیب شود. در این صورت بهتر است به یک خشکشویی در تهران که قابل‌اعتماد است این لباس مهم و خاطره‌انگیز را بسپارید تا دیگر نگران لباستان نباشید. پیشنهاد ما خشکشویی لباس عروس دانتل و کار شده نسبت به شست‌و‌شو آن در خانه است ولی باز هم اگر مایلید این کار را در خانه انجام دهید با انجام موارد ذکر شده هیچ لکه و کثیفی روی لباستان باقی نخواهد ماند .

مطالب مرتبط:

منبع دیجی واش

دیدگاه