گشت و گذار در پایتخت‌­های 2018 ایرانی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
گشت و گذار در پایتخت‌­های 2018 ایرانی

در طول تاریخ ایران، شهرهای مختلفی عنوان پایتخت ایران را یدک کشیده‌اند و اکنون در سال ۲۰۱۸، شهرهای مختلفی با عناوین متفاوت، پایتخت ایران در زمینه‌های مختلف هستند که به آن‌ها سفر خواهیم کرد.

در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان شهرهای زیادی عنوان­‌دار نام پایتخت این گربه بازیگوش بوده‌­اند. اصفهان، قزوین، شیراز، تبریز و اکنون تهران که از زمان حکومت قاجارها سال‌­ها است که دیگر پایتخت رسمی ایران است؛ پایتختی، به اصطلاح امروزی‌­ها، سیاسی که نامش در تمام نقشه‌­های دنیا کنار نام کشور عزیزمان ایران به چشم می­‌خورد. اغلب گردشگران خارجی اولین شهری را که از ایران به یاد دارند تهران است؛ اما در کنار پایتختی تهران، شهرهایی هستند که اگرچه در عرصه سیاسی نامشان در ردیف پایتخت­‌ها نیست؛ اما در سایر عرصه­‌ها عنوان­‌دار نام پایتخت هستند و الحق خوش می‌­درخشند؛ به‌طوری که بعد از سفر به این شهرها هر گردشگری دیدش نسبت به ایران و ایرانی تغییر می­‌کند. این­ بار قصد داریم در سفری متفاوت قدم به پایتخت­‌های 2018 ایران بگذاریم. با ایران هتل آنلاین که متخصص در زمینه معرفی و رزرو آنلاین هتل در سراسر کشور است، همراه باشید تا در سفری به چند مورد از این پایتخت‌­های خاص و زیبا، لحظات مفرحی داشته باشیم و فراموش نکنید که با رزرو آنلاین هتل، سفری تضمین‌شده و آسوده را تجربه خوهید کرد.

تبریز، پایتخت فرهنگی 2018 جهان اسلام

تبریز از آن قسم شهرهایی است که اگر یک‌بار میهمانش شده باشید به اصطلاح قدیمی‌­ها و بزرگترها نمک­‌گیر شده و قطعا باز هم به این شهر باز خواهید گشت. تبریز شهر پرآوازه آذربایجان شرقی است که در ادبیات گردشگران لقب شهر اولین‌­ها را دارد؛ شهری پیشتاز که اغلب در طول تاریخ سکان‌دار کشتی پیشرفت، مدرنیته و سرآمد سایر شهرهای ایران بوده است. تبریز هم­ اکنون نیز قطب فعال و شاهرگ اقتصادی و صنعتی کشور است. شهر اولین شهردار، اولین مدرسه مدرن، اولین کتاب­خانه عمومی، اولین قطار شهری یا همان تراموای معروف، نخستین ایستگاه آتش‌نشانی و بسیاری از «نخستین­‌های» دیگر و البته شهر شکلاتی ایران. حتما شگفت‌زده شده‌اید؛ اما باید بگوییم علاوه بر اینکه تبریز دروازه مدرنیته ایران است، این نگین آذربایجان طبیعتی ناب، دلربا و صد البته تاریخی بسیار باشکوه دارد.

هر ایرانی آزاده‌­خواهی حتما نام ستارخان و باقرخان را به یاد دارد و آوازه مردمان غیور و جنگنده تبریز و داستان جان‌فشانی­‌هایشان را شنیده است. تبریز معجونی از زمان است که در پیچ و تابش آن‌قدر دیدنی و شگفتی پنهان کرده است که حتما در سفر به این دیار افسانه‌­ای، لحظات بکر و نابی را تجربه خواهید کرد. شاید همین امر سبب شده است تا گردشگران خارجی بسیاری نیز این دیار زیبا را به‌عنوان مقصد سفر خود برگزینند. این همه زیبایی و تاریخ و اصالت در کنار مدرن بودن سبب شده است تا در میان انبوه شهرهای مرزهای گسترده جهان اسلام، تبریز که مرز خواهرخوانده‌­هایش از چین تا زاگرب کشیده شده است، به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 برگزیده شود. پایتختی که در کنار موزه‌های قاجاری‌­اش حالا بعد از پایتخت، بلندترین آسمان‌خراش‌­های مدرن را در خود جای داده است. شهری پر از پاساژها، مراکز خرید و هتل­‌های لوکس که شما را غافلگیر می­‌کند.

بیایید سفری به این پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشیم. در قدم اول در شهر شهریار سخن، سری به مقبرة­الشعرای تبریز می­زنیم. ائل گولی تبریز نیز نگین شهر است و حتما باید سری به آن بزنید. موزه مشروطیت، بازار تبریز، کاخ شهرداری، ارگ تبریز، مسجد کبود، کلیسای ننه مریم، خانه شربت اوغلی، خانه ستارخان و بسیاری جاذبه دیگر که مجال گفتنشان نیست. در هر زمانی که به این شهر زیبا سفر کردید حتما سری هم به خیابان قدیمی و معروف تربیت بزنید و لذت خرید و یک پیاده‌روی به‌یادماندنی را در یک گذرگاه تاریخی تجربه کنید. اگر تمایل داشتید سری هم به مجتمع‌­های تفریحی و تجاری مدرن و جذاب شهر بزنید. ایپک پلاس، لاله پارک، رویال، اطلس و بسیاری مراکز خرید دیگر که گشت‌وگذار در این مراکز حتما شما را هم سر ذوق خواهد آورد. اگر قصد سفر به این شهر خوش آب و هوا و اقامت در آن را داشته باشید هتل­‌های لوکسی همانند هتل کایا لاله پارک، پارس ائل گولی، هتل بین­‌المللی تبریز و هتل­‌های بسیاری با انواع و اقسام امکانات پذیرای حضور شما است؛ اما در راستای شعار «هوشمندانه سفر کنیم»، بهتر است قبل از اقدام به سفر با کمی وقت و حوصله به‌صورت آنلاین اقدام به رزرو هتل در تبریز کرده و با خیال آسوده سفر را آغاز کنید.

مشهد پایتخت ابدی مذهبی ایران

به لطف حضور نگین طوس، حضرت شمس­‌الشموس، علی ابن موسی الرضا (ع)، مشهد سال‌­های سال است که پایتخت قلبی ایرانیان و بسیاری از شیعیان است. بالاترین آمار گردشگری ایرانیان مربوط به شهر مقدس مشهد است. این شهر پرتردد در تمام ایام سال مملو از حضور عاشقانی است که به قصد زیارت روح و جان عازم مشهد می­‌شوند. مشهد در کنار نگین پر تلألوئش، حرم مطهر رضوی، دیدنی‌ها و جاذبه‌های فراوانی دارد. طبیعتی بکر و چشم‌­نواز، آثار و ابنیه تاریخی فراوان و البته جاذبه­‌های مدرن اعم از مراکز تفریحی و تجاری لوکس، پارک آبی و پارک­‌ها و باغ­‌ها، همه و همه از دیگر جاذبه‌­های این ابر شهر است. خود حرم یک بافت تاریخی است. وجود مسجد گوهرشاد در کنار موزه آستان قدم اول برای سیر و سیاحت در قلب مشهد است. مقبره فرودسی شاعر پرآوازه و مقبره نادر شاه افشار، گام دوم سفر در مشهد مقدس است. مجموعه کوهسنگی، باغ هفت حوض، باغ وکیل آباد، باغ ملی، باغ وحش، طرقبه، شاندیز، در کنار پارک­‌های آبی وسیع و مجهز، باغ پرندگان، شبیه‌ساز چتربازی، پارک تفریحی پرفسور بازیما و البته مراکر خرید لوکس همچون آرمیتاژ، کیان سنتر ۱ و ۲ در کنار بازار سنتی و قدیمی رضا و بسیاری جاذبه‌­های دیگر که سفرتان را به مشهد چند منظوره خواهد کرد.

یک برنامه‌ریزی ساده قبل از آغاز سفر سبب می‌­شود تا بتوانید در این سفر روحانی از بسیاری جاذبه­‌های مشهد نهایت لذت را ببرید. در کنار همه جاذبه­‌های مشهد حتما سری هم به منطقه گردشگری سپاد در شمال شهر مشهد بزنید؛ مجموعه‌­ای گسترده از مراکز خرید در کنار مجموعه‌­های تفریحی بسیار مدرن که مجهزترین شهربازی‌­ها و سینماها در کنار آکواریوم عظیم آب شور و یک سیرک بزرگ و رستوران‌­های مجهز و شیک را در خود جای داده است. شاید بد نباشد اگر بدانید سپاد این روزها علاوه بر گردشگران داخلی مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است. پایتخت مذهبی ایران با حجم عظیمی از مسافران و عشاق مشهد، با مجموعه‌­ای از بهترین و لوکس‌ترین هتل­‌های ایران کار اقامت را نیز آسان کرده است، البته در برخی از ایام تعطیل حجم انبوه مسافران و زائران مشهد سبب می‌­شود تا رزرو هتل در مشهد کمی پیچیده شود؛ اما اگر در هر برهه‌­ای از سال قصد سفر به مشهد مقدس را داشته و نسبت به امکانات، خدمات‌دهی یا موقعیت هتلی که برای اقامت برمی‌­­گزینید کمی حساس هستید، بهتر است سری به ایران هتل آنلاین بزنید و از قبل در جریان همه این موضوعات قرار گرفته و نهایتا با اطمینان خاطر اقدام به رزرو آنلاین هتل کرده و از سفر خود لذت ببرید.

کیش، پایتخت هیجان ایران

در وسعت ۹۰ کیلومتری، یک جزیره بیضوی آن هم در همسایگی خلیج فارس، دنیایی از تفریحات شگرف و هیجان‌انگیز در انتظار مسافران است. آسمانی آبی در کنار آب‌های نیلگون در هم­نشینی ساحل­‌های نقره‌­ای، در سایه‌­سار آفتابی درخشان، بازیگوشی لاک­پشت­‌های زیبا و بامزه و خودنمایی لور بومی کیش، جزیره‌­ای را پدید آورده که سبزترین نقطه خلیج­ فارس است. هتل­‌های لوکس و مراکز خرید مدرن، سواحل مرجانی رویایی، اسکله­‌های زیبا در ترکیبی از خیابان­‌های تمیز، نمایی از جزیره مدرن کیش است. اگر به‌دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز از سافاری هستید یا به ورزش‌های آبی سرشار از هیجان علاقه‌مندید حتما سری به کیش بزنید.

شاتل و بنانا سواری در کنار کیبل اسکی، فلای بورد و پاراسل سواری، لذت­‌هایی است که تجربه‌­اش در کیش طعم دیگر دارد و حتما آدرنالین خونتان را جابه­‌جا می­‌کند. در این بین باید گفت اسکوتر زیردریایی لذتی فراتر دارد. اگر آرامش را در کیش جست‌و‌جو می­‌کنید مسیرهای دوچرخه‌سواری در جزیره در نظر گرفته شده است که شما را برای لحظاتی چند در آرامش خود ذوب می­‌کند. اگر سری به کیش زدید حتما به بوستان آهوان بروید و در نقطه‌­ای دیگر از جزیره، لذت گشت‌وگذار در حریره باستانی را تجربه کنید. کشتی یونانی، آن هم در غروب‌­های رویایی کیش یا شهر زیرزمینی کاریز در گوشه‌­ای از جزیره چشم‌­های هر مسافری را جادو می­‌کنند. دلفیناریوم کیش یک پارک منحصربه‌فرد است که قطعا شما را حیرت‌­زده خواهد کرد و باید گفت دیدن دلفین­‌های دست‌­آموز لذتی وصف‌­ناپذیر دارد. پارک های ساحلی زیبا همانند میر مهنا و سیمرغ کیش، لذت یک روز عالی در جزیره را برایتان به ارمغان می‌­آورند. می­‌توانید به کیش سفر کنید و در پایتخت تفریحات آبی ایران، یعنی جزیره کیش، یک خاطره خوب و به‌یادماندنی را رقم بزنید و مطمئن باشید که از این به بعد شما هم یکی از مسافران پر و پا قرص جزیره خواهید بود.

مراکز خرید و پاساژهای جزیره، پای ثابت جزیره­‌گردی هر مسافری است که پا در جزیره می­‌گذارد و مطمئن باشید با تنوع موجود در مراکز تجاری جزیره شما هم به آنچه مد نظرتان است خواهید رسید. کیش جزیره فستیوال­‌ها و کنسرت­‌ها است. اغلب شب­‌های کیش پر از برنامه‌هایی است که شما را در شب‌های پر ستاره جزیره سهیم کرده، شب را برای شما دلپذیر خواهد کرد و ثابت می­‌کند زندگی در تمام شبانه‌روز در جزیره جریان دارد. هتل­‌های کیش با امکانات مناسب و یک پذیرایی عالی، اقامتتان را دلچسب‌تر می‌­کنند.

کیش مقصدی مناسب برای یک سفر دو نفره و عاشقانه یا یک سفر خانوادگی با کودکان، نوجوانان و جوانانی است که در دنیای پر تلاطم امروز به‌دنبال کسب تجربه­‌های جدید هستند. کیش حتی مقصد مناسبی برای یک سفر دوستانه است. البته اگر به‌تنهایی قصد سفر به جزیره را داشته باشید باید بگویم مقصد مناسبی را برگزیده­‌اید، کیش شما را عاشق خود کرده و همدم خوبی برای یک تجربه عالی خواهد بود. امیدواریم به‌زودی برای گذران یک تعطیلات خوب و البته به‌یادماندنی عازم جزیره شوید. قبل از آغاز سفر بهتر است برنامه سفر را تنظیم کرده و از فرصت بودن در جزیره نهایت استفاده را ببرید. ایران هتل آنلاین با امکان رزرو آنلاین هتل در کیش و لیستی تمام و کمال از هتل­‌های کیش شما را در این سفر یاری می‌­کند.

از پایتخت سیاسی ایران یعنی تهران بزرگ سفر را آغاز کرده و سری به چند پایتخت اصیل و دلربای کشورمان زدیم؛ پایتخت­‌هایی که گرچه روی کاغذ نامی از پایتخت بودنشان به میان نیامده؛ اما در تاریخ، فرهنگ و حافظه کشورمان همچون نگینی می­‌درخشند و هم­سنگ پایتخت سیاسی کشورمان هستند. اگر فرصتی باقی بود حتما سری به دیگر شهرهای پرآوازه میهن عزیزمان می‌­زدیم و شاید در این بین باید حتما نامی از اصفهان، قزوین و چهارمحال بختیاری و... هم ذکر می­‌شد. آنچه مسلم است جای‌جای ایران پر از زیبایی‌­ها و دیدنی‌­هایی است که مهجور مانده‌اند، باید کشف و به تمام دنیا معرفی شوند. کشور عزیزمان همچون نگینی است که کافی است یک­بار طعم زیبایی‌­های آن را بچشید؛ چراکه پس از آن دل کندن از زیبایی اصیل غیرممکن است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه