بهترین رستوران ‌های صوفیه، بلغارستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
بهترین رستوران ‌های صوفیه، بلغارستان

صوفیه، پایتخت بلغارستان، شهری متنوع است و این تنوع را می‌توانید در رستوران‌های آن نیز مشاهده کنید. غذا خوردن در رستوران‌های صوفیه، یک ماجراجویی جذاب است که نباید از دست بدهید.

صوفیه، پایتخت بلغارستان، یک شهر متنوع از نظر فرهنگی است. رستوران های صوفیه ترکیبی از سنت‌های دیرینه‌ی آشپزی در کشورهای منطقه‌ی بالکان را عرضه می‌کند که در تور بلغارستان می‌توانید خوشمزه‌های آن را امتحان کنید. آشپزی امروزی در صوفیه، نشانه‌هایی از آشپزی سراسر دنیا دارد. از آمریکا گرفته تا شرق و مدیترانه.

در صوفیه تقریبا همه‌جور غذایی پیدا می‌شود البته غذاهای آسیایی زیاد رایج نیستند و غذاهای ایتالیایی هم با دستورهای اصیل تهیه نمی‌شوند. ولی تقریبا انواع غذاها از سراسر دنیا در رستوران‌ها و کافه‌ها پیدا می‌شود. بنابراین حتی اگر سخت‌ترین ذائقه‌ها را هم داشته باشید، بالاخره در صوفیه رستوران و غذایی پیدا می‌کنید که توجهتان را جلب کند.

موقعیت شهر صوفیه به عنوان پایتخت و مرکز فرهنگی بلغارستان، باعث شده که رستوران‌های تلفیقی زیادی در این شهر آغاز به کار کنند که غذاهای ترکیبی از منطقه‌ی بالکان و سراسر اروپا را با تغییرات محلی سرو می کنند.

در مجموع، غذا خوردن در رستوران‌های صوفیه، یک ماجراجویی جالب است. هرگز نمی‌دانید که باید توقع چه غذایی را داشته باشید حتی غذاهای ترکیبی با تلفیق سبک‌های مختلف آشپزی در منوی رستوران‌ها پیدا می‌شود.

صوفیه، رستوران‌های زیادی دارد. انتخاب کردن از بین این همه رستوران، کار راحتی نیست. اگر قصد دارید با تور بلغارستان به صوفیه پایتخت این کشور سفر کنید، بد نیست که قبل از سفر، تعدادی از رستوران‌های برتر شهر را بشناسید تا هنگام انتخاب، سردرگم نشوید.

رستوران Shtastliveca

رستوران های صوفیه

نام رستوران Shtastliveca به معنای مرد خوش‌شانس است و این اسم، یکی از تخلص‌های نویسنده‌ی مشهور بلغاری یعنی Aleko Konstantinov بود. در این رستوران انواع غذاهای بلغاری، اروپایی و مدیترانه‌ای سرو می‌شود. البته این شعبه که در مرکز صوفیه قرار دارد، شعبه‌ دوم است که به دنبال موفقیت شعبه‌ی اول، در اینجا افتتاح شد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی بلغاری و غذاهای بین‌المللی با تغییرات بومی را نوش جان کنید. این رستوران یک منوی مخصوص ناهار هم دارد، ولی از آنجایی که همیشه شلوغ است، حتما باید قبل از رفتن، میز رزرو کنید.

رستوران Mr. Pizza

رستوران های صوفیه

رستوران Mr. Pizza یک پیتزافروشی و رستوران غذاهای ایتالیایی، بلغاری و اروپایی است. بیشتر پیتزافروشی‌ها در بلغارستان جزو رستوران‌های ارزان‌و میان‌رده هستند که انواع غذاهای مدیترانه‌ای و بین‌المللی را سرو می‌کنند. رستوران Mr. Pizza هم از آن دسته پیتزافروشی‌های زنجیره‌ای است که بیش از همه، آن را به خاطر محیط ساده و قیمت‌های مناسب دوست دارند. تعدادی از شعبه‌های این مجموعه، در نزدیکی جاذبه‌های دیدنی مهم صوفیه قرار دارند.

کافه رستوران Brick

رستوران های صوفیه

در کافه رستوران Brick، انواع غذاهای آمریکایی، مدیترانه‌ای و بلغاری سرو می‌شود. غذاهای این رستوران کاملا سالم و تازه است و بدون شک از غذا خوردن در آن لذت می‌برید. تمرکز اصلی رستوران بر ارائه‌ی آشپزی مدیترانه‌ای است، ولی منوی مفصلی از برگرهای آمریکایی هم دارد. بخشی از منوی رستوران به غذاهای سالم و رژیمی اختصاص یافته است. این رستوران کمی از مرکز شهر فاصله دارد، ولی برای رسیدن به آن می‌توانید به راحتی از مترو استفاده کنید و در ایستگاه Joliot-Curie  پیاده شوید. وقتی از ایستگاه مترو خارج شوید، در نزدیکی ایستگاه، رستوران را خواهید دید.

رستوران قبل و بعد (Before & After)

رستوران قبل و بعد، یک رستوران محبوب در مرکز شهر صوفیه است و بیشتر بین اهالی شهر و برای وعده‌ی ناهار شهرت دارد. البته برای وعده‌ی شام هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این رستوران، غذاهای بلغاری و اروپایی سرو می‌کند. قیمت رستوران نسبت به موقعیت جغرافیایی‌اش، مناسب است. رستوران فقط چند قدم از مهم‌ترین خیابان شهر فاصله دارد. در یک بنای قدیمی واقع شده که باعث می‌شود فضایی بسیار خاص و ویژه داشته باشد.

رستوران Oborishte 35

رستوران Oborishte 35، غذاهای بلغاری و اروپایی سرو می‌کند. علاوه بر منوی متشکل از غذاهای بلغاری و اروپایی، غذاهای دیگری مثل انواع پیتزا نیز در این رستوران سرو می‌شود. منوی دسرهای رستوران را فراموش نکنید که در آن انواع دسرهای کلاسیک و لذیذ وجود دارد که طعم آن را هرگز فراموش نمی‌کنید. رستوران Oborishte 35 بسیار وسیع است و یک باغ جذاب دارد که برای فصل تابستان بسیار مناسب است.

رستوران Hadjidraganovite Izbi

رستوران های صوفیه

رستوران Hadjidraganovite Izbi غذاهای سنتی سرو می‌کند و بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای امتحان کردن غذاهای سنتی بلغاری است. بعضی از محصولاتی که در تهیه‌ی غذاهای رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط خود رستوران تولید می‌شوند. حتی اهالی خود بلغارستان نیز برای امتحان کردن غذاهای فراموش‌شده، به این رستوران سر می‌زنند؛ غذاهایی که در خانه‌ی مادربزرگ‌هایشان می‌خوردند و یادآور دوران کودکی آن‌ها است، ولی امروزه فراموش شده و کمتر در خانه‌های اهالی بلغارستان، تهیه می‌شود. فضای رستوران به سبک سنتی تزیین شده و آیتم‌های دکوری آن کاملا اصیل و یادآور سنت‌های بومی است.

رستوران Ale House

رستوران Ale House بهترین غذاهای بلغاری و اروپایی را سرو می‌کند و برای هر غذا، نوشیدنی مناسبی برای مهمانان در نظر گرفته است. انواع پیش غذا در منوی رستوران وجود دارد. منوی رستوران با انواع سالاد، گوشت‌های کبابی و سایر غذاهای تلفیقی تکمیل می‌شود.

رستوران Corso

رستوران های صوفیه

رستوران Corso بهترین غذاهای اروپایی را سرو می‌کند و موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد. بهترین انتخاب برای وعده‌ی ناهار است یا برای زمانی که می‌خواهید هم‌زمان با خوردن یک غذای خوب، از دیدن یک منظره‌ی زیبا لذت ببرید. از این رستوران چشم‌انداز زیبایی از یک کلیسای قدیمی قابل مشاهده است. تمرکز اصلی رستوران بر ارائه‌ی غذاهای اروپایی است و منوی مفصلی از نوشیدنی هم دارد.

رستوران The Little Things

رستوران های صوفیه

رستوران The Little Things غذاهای اروپایی و بلغاری سرو می‌کند. در این رستوران چه در تهیه‌ی غذا و چه در دکوراسیون، به تک تک جزییات توجه می‌شود. رستوران در یک خانه‌ی کوچک واقع شده است و به همین دلیل، فضایی گرم و صمیمانه و دنج دارد. در این رستوران غذاهای لذیذ و سالم با بهترین و تازه‌ترین محصولات فصلی تهیه می‌شود و منوی آن الهام گرفته از غذاهای سنتی بلغاری و آشپزی بین‌المللی است.

رستوران Bankovich

رستوران Bankovich انواع کباب، غذای بلغاری و اروپایی دارد. در این رستوران می‌توانید آشپزی کشورهای همسایه‌ی بلغارستان را نیز امتحان کنید. انواع گوشت‌های کبابی در منو دیده می‌شود که انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به انواع کباب است. این رستوران، سه شعبه در صوفیه دارد و هر روز منوی جدیدی برای عرضه به مهمانان خود دارد.

رستوران Moma

رستوران های صوفیه

در رستوران Moma بهترین غذاهای سنتی بلغارستان سرو می‌شود. در این رستوران، دستورهای سنتی و ترکیبی برای تهیه‌ی غذاها مرد استفاده قرار می‌گیرد و البته دکوراسیون داخلی آن، مدرن و جذاب است. رستوران Moma در سه طبقه گسترده شده و ۹ تالار غذاخوری دارد که هر کدام حال‌وهوای متفاوتی دارند. غذاهایی مثل سالادهای سنتی، در کاسه‌هایی از جنس نان ترد سرو می‌شوند. هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ شب می‌توانید برای سر زدن به این رستوران وقت بگذارید.

رستوران Pod Lipite

رستوران های صوفیه

رستوران Pod Lipite یک رستوران بلغاری است. در حدود یک قرن است که این رستوران، غذاهای سنتی بلغارستان را برای مهمانان خود سرو می‌کند. همه‌ی مواد غذایی مورد استفاده در تهیه‌ی غذاها، از سبزی و گوشت و لبنیات گرفته تا غلات، مستقیما از مزرعه‌ی رستوران تامین می‌شود. غذاهای این رستوران از جمله انواع سالاد و دیپ و غذاهای گوشتی و گیاهی، با بهترین دستورهای اصیل و با بهترین عطر و طعم و کیفیت تهیه می‌شوند و امتحان کردن آن‌ها، بهترین تجربه‌ی شما در سفر به صوفیه خواهد بود. این رستوران هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد باز است.

رستوران Hadjidraganovite Kashti

رستوران های صوفیه

رستوران Hadjidraganovite Kashti یک رستوران بلغاری است که در مرکز شهر قرار دارد و از نظر معماری بنا نیز، بسیار جالب است. این مجموعه در سال ۱۸۶۶ ساخته شده و شامل چهار خانه‌ی بازسازی شده است که بخش‌هایی از آن‌ها از طریق یک حیاط به هم متصل شده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای سنتی و محلی هستید، این رستوران بهترین انتخاب است و شما را کاملا با سبک آشپزی و رژیم غذایی در این کشور آشنا می‌کند. منوی رستوران بسیار مفصل است و شما را ناامید نمی‌کند. غذاهای سنتی از نواحی مختلف بلغارستان در منوی رستوران وجود دارد. برای علاقه‌مندان به غذاهای گوشتی، انواع کباب و خواک و استیک در منو دیده می‌شود. غذاهای سنتی روی تنورهای سنتی آماده می‌شوند که همین باعث می‌شود عطر و طعم بی‌نظیری داشته باشند. هر روز هفته از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲ بامداد برای غذا خوردن در این رستوران، فرصت دارید.

رستوران Manastirska Magernitsa

رستوران های صوفیه

رستوران Manastirska Magernitsa در یک خیابان فرعی در مرکز صوفیه قرار دارد. غذا خوردن در این رستوران تجربه‌ای جذاب و دلپذیر است؛ انگار که غذاهای خانگی را در محیطی دوستانه نوش جان می‌کنید. این رستوران در خانه‌ای دوطبقه قرار دارد. دارای باغ زمستانی و تابستانی است و ۶ سالن غذاخوری دارد. اگر در فصل زمستان  به این رستوران سر می‌زنید، حتما یکی از میزهای کنار شومینه را انتخاب کنید تا در فضایی دنج‌تر و گرم‌تر، بتوانید از خوردن غذاهای لذیذ رستوران لذت ببرید. غذای رستوران از جمله انواع سالادها، غذاهای گیاهی، گوشت‌های گریل شده و سایر موارد موجود در منو، همگی با دستورهای اصیل و سنتی از گوشه و کنار بلغارستان تهیه می‌شوند. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Site Balgari Zaedno

رستوران های صوفیه

رستوران Site Balgari Zaedno بخشی از یک پروژه‌ی بزرگ برای حفظ و توسعه‌ی سنت‌های بلغاری است که شامل موسیقی، رقص و آشپزی است. فضای رستوران، ساده و بی‌تکلف و فضای داخلی آن با چوب و سنگ تزیین شده تا شبیه به خانه‌های قدیمی بلغاری به نظر برسد. علاوه بر غذاهای لذیذ و قیمت مناسب، آن چیزی که این رستوران را متمایز می‌کند، اجرای رقص‌های محلی است. این رستوران برای گردشگران خارجی که می‌خواهند سنت‌های بلغارستان را ببینند، انتخابی ایده‌آل است. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید برای غذا خوردن در این رستوران، برنامه‌ریزی کنید.

رستوران چک‌پوینت چارلی (Checkpoint Charley)

رستوران های صوفیه

رستوران چک‌پوینت چارلی، یک رستوران بلغاری و اروپایی است. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی جاز هستید و دوست دارید تجربه‌ی غذا خوردن در یک رستوران را با شنیدن موسیقی جاز تکمیل کنید، حتما رستوران چک‌پوینت چارلی را امتحان کنید. این رستوران در مرکز شهر قرار دارد و در نزدیکی بسیاری از تئاترها و مراکز فرهنگی شهر واقع شده است. در منوی رستوران، انواع غذاهای مدرن بلغاری و نوشیدنی‌های خاص پیدا می‌شود. جمعه‌شب‌ها، موسیقی زنده‌ی جاز در رستوران اجرا می‌شود که تکمیل‌کننده‌ی تجربه‌ی بی‌نظیر شما از غذا خوردن در این رستوران است. این رستوران یک باغ هم دارد که محل رفت‌و‌آمد و پاتوق هنرمندان و نویسندگان و اهالی فرهنگ است. منوی رستوران شامل انواع سالاد، غذاهای گوشتی و گیاهی و تنوع قابل توجهی از بهترین دسرها است. هر روز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب برای سر زدن به این رستوان فرصت دارید.

رستوران Adi’s Cook and Book

رستوران های صوفیه

رستوران Adi’s Cook and Book یک رستوران غذای بلغاری و اروپایی است و یکی از رستوران‌هایی که معمولا از دید گردشگران دور می‌ماند. این رستوران یکی از بهترین غذاخوری‌های شهر است و نقدها و نظرهای بسیار مثبتی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معرفی رستوران دارد. این رستوران در یک ویلا با دیوارهای آبی قرار دارد و اگر دقت کنید ممکن است به راحتی آن را گم کنید. وقتی وارد رستوران می‌شوید، از همان بدو ورود، احساس آرامش و راحتی خواهید داشت. تا زمانی که غذای شما آماده شود، می‌توانید استراحت کنید و یک کتاب را ورق بزنید. این رستوران به خاطر منوی بین‌المللی و مجموعه‌ی کاملی از انواع نوشیدنی، مشهور است و مهمانان مشهوری مانند بیل کلینتون داشته است.

رستوران خورشید و ماه (Sun & Moon)

رستوران خورشید و ماه، یک رستوران بلغاری، اروپایی و غذای گیاهی است. اگر گیاه‌خوار هستید و دوست دارید یک وعده غذای سالم و لذیذ بخورید، حتما این رستوران را انتخاب کنید. در این رستوران بیش از ۱۵ نوع نان مختلف هر روز تهیه می‌شود و یک منوی مخصوص گیاهی در روزهای هفته دارد. در روزهای آفتابی می‌توانید غذای خود را بیرون از رستوران و در فضای باز نوش جان کنید. خورشید و ماه دو شعبه و یک نانوایی در صوفیه دارد. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Divaka

رستوران دیواکا، یک رستوران بلغاری و اروپایی است و سابقه‌ای طولانی در صوفیه دارد. برای اینکه بهترین غذاهای محلی بلغارستان را امتحان کنید یا غذاهای بین‌المللی را با تغییرات محلی نوش جان کنید، بدون شک این رستوران، بهترین انتخاب است. در این رستوران غذاها با حجمی قابل قبول و قیمت‌های بسیار معقولی عرضه می‌شوند.  گوشت گریل شده و سوپ سرو شده در کاسه‌ای از جنس نان را نباید از دست بدهید. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد وقت دارید که به این رستوران سر بزنید.

رستوران Supa Star

رستوران سوپا استار یک غذاخوری عالی در صوفیه است که تخصص اصلی آن در ارائه‌ی انواع سوپ و ساندویچ است. سوپ این رستوران هر روز با تازه‌ترین مواد تهیه می‌شود و متناسب با فصل، تغییر می‌کند. ساندویچ‌ها درست در مقابل مشتری تهیه می‌شوند و برای هر غذایی که انتخاب می‌کنید، نوشیدنی مناسبی در منو وجود دارد. از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Ciccione Panini

در رستوران و کافه Ciccione Panini، انواع نوشیدنی گرم و قهوه، ساندویچ، غذای مدیترانه‌ای و غذای ایتالیایی سرو می‌شود. این غذاخوری ایتالیایی، علاوه بر انواع نوشیدنی، گوشت‌های فرآوری شده، پنیر و نان‌های ایتالیایی هم دارد. بهترین سالادها و دسرها را می‌توانید در این کافه رستوران امتحان کنید. منوی رستوران، دائما تغییر می‌کند و فضای جذاب و غذای لذیذی که دارد، شما را بارها به اینجا می‌کشاند. از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب فرصت دارید تا به این کافه رستوران سر بزنید.

رستوران Bankovich

در رستوران بانکویچ، انواع کباب، غذاهای بلغاری و اروپایی سرو می‌شود. همچنین غذاهایی از کشور صربستان نیز در منوی آن وجود دارد. گوشت‌های گریل شده‌ی رستوران را هرگز نباید از دست بدهید. هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Fresh Bar Kitchen

اگر می‌خواهید یک غذای سریع بخورید و وقت کافی برای گذراندن چند ساعت در رستوران ندارید، این غذاخوری را انتخاب کنید که در آن می توانید غذا را سفارش دهید و ببرید. البته میز و صندلی هم دارد. همه‌ی غذاهای منو تازه تهیه می‌شوند. اگر از علاقه‌مندان به برگر هستید، حتما باید اینجا را اتخاب کنید. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای سر زدن به Fresh Bar Kitchen وقت دارید.

رستوران Byufet

در رستوران Byufet انواع غذاهای بلغاری، اروپایی و آسیایی سرو می‌شود. یک رستوران عالی در مرکز صوفیه است که دکوراسیون و فضایی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی دارد. فضای دکوراسیون با اشیای جالب و زیبایی تزیین شده است و از این بابت، شبیه هیچ یک از رستوران‌هایی که تا به حال رفته‌اید، نیست. منوی رستوران بسیار خلاقانه و متنوع است و انواع غذای گیاهی هم در آن پیدا می‌شود. دسرهای این رستوران را از دست ندهید. هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران The View

در رستوران The View بهترین غذاهای اروپایی و مدیترانه‌ای سرو می‌شود. رستورانی شیک است و در عین حال، قیمت‌های بسیار معقولی دارد. همان طور که از اسم رستوران مشخص است، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر صوفیه دارد چون در طبقه‌ی بیست‌وچهارم یک ساختمان قرار گرفته است. روز خود را می‌توانید از ساعت ۷ و نیم صبح با خوردن صبحانه در این رستوران شروع کنید چون یک منوی مفصل از بهترین صبحانه‌ها را در اختیار مهمانان می‌گذارد. برای وعده‌های ناهار و شام هم می‌توانید روی این رستوران حساب کنید به خصوص شب‌ها که چشم‌انداز زیبایی از شهر صوفیه زیر نورهای رنگی خواهید دید. منوی رستوران شامل تعدادی استارتر، سالاد، استا، پیتزا، غذای دریایی، انواع غذاهای گوشتی و انواع برگر است. از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱۱ و نیم شب و از جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ و نیم شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید.

کافه رستوران Raffy Bar & Gelato

رستوران های صوفیه

کافه رستوران Raffy Bar & Gelato، انواع غذاهای آسیایی، سوشی، غذاهای مدیترانه‌ای و ایتالیایی و غذاهای بلغاری را سرو می‌کند و یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های شهر است. البته این رستوران شعبه‌های متعددی دارد. اهالی شهر این رستوران را به خاطر غذای عالی و محیط جذابش دوست دارند. غذاهای منو شامل انواع پیتزا و پاستا و تاکو تا انواع غذاهای گوشتی، سوشی و... است. البته یک منوی مفصل از انواع بستنی هم دارد. در این رستوران می‌توانید آنلاین میز رزرو کنید. شعبه‌ای که در خیابان ویتوشا قرار دارد، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است.

رستوران Pri Krasi

رستوران Pri Krasi یک رستوران غذای بلغاری است و با اینکه در حاشیه‌ی شهر قرار دارد، افراد زیادی برای غذا خوردن در آن برنامه‌ریزی می‌کنند. فضای این رستوران، شبیه به رستوران‌های سنتی قدیمی در بلغارستان است. علاوه بر فضای زیبا و دوست‌داشتنی، کیفیت بی‌نظیر غذاها و طعم فراموش‌نشدنی آن‌ها است که مردم را از راه‌های دور و نزدیک به این رستوران می‌کشاند. حجم غذاها بسیار زیاد است و حتی می توانید آن را با هم تقسیم کنید. طعم غذاها درست مثل غذاهای خانگی است که مادران بلغاری برای عزیزان خود تهیه می‌کنند. از آنجایی که این رستوران به خصوص برای وعده‌ی شام بسیار شلوغ است، باید از قبل میز رزرو کنید. از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه