بیرق سیه­‌گون مشهدالــرضا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بیرق سیه­‌گون مشهدالــرضا

واقعه‌ی سال شصت، پس از هجرت بود؛ اما گویی زمین پس از خلقت، از همان آغاز، این سوگ را در دل داشت. سال شصت پس از هجرت بود؛ اما اولین نبی خدا، دل­نگران خروج فرزندش از طریقه‌ی حج بود.

سال شصت پس از هجرت بود؛ اما انگار غایب ما نیز در آن شب، وقتی امام، تاریکی را به روشنایی ارجح دانست تا هر آنکه دلش با او نیست، مانند عشقه‌­ای به ساقه‌ی این دار فانی بچسبد و مهلکه را ترک کند، استوار کنار پدرش ایستاد!

مشهد

عاشورا به ظرف زمان و محدوده‌ی مکان نمی­‌گنجد، عصرها را در نوردیده، نسل­‌ها را سپری کرده و آموزه­‌هایش را به عهد ظهور هدیه کرده است، گویی اباعبدالله از آن ورطه تاکنون به انتظار نشسته تا امروز، قائمی راسخ و استوار، به ندای «هل من ناصر ینصرنی» پاسخ دهد.

در این روزهای پر غم و اندوه، همانند دل عاشقان و محبان اهل بیتش، بیرق گنبد زرین ضامن آهو، رضای خاندان وحی نیز به سوگ می‌نشیند. حجم بیش از اندازه‌ی تقاضا برای تور مشهد، نشان از این بی‌قراری دارد. از حال و هوای این روزهای حرمش می‌­توان حس جگرسوز قلبش را درک کرد. همگام با فرشتگان سوگوار حرم شش‌­گوش، زائران کوی امام مهربانی‌­ها نیز به سوگ شهادت فرزند رسول (ص) نشسته‌اند. فغان مهجوری عاشقان ضریحش نیز از کوی او به عالم برخاسته است. برای پیوستن به این خیل عظیم، فرصت را مغتنم شمارید و با تور مشهد به سیل عظیم عاشقان شیفته بپیوندید.

مشهد

قسمتی از خاک پارسی، خراسان، تجلیگاه پاره‌ی تن امین، به حرمت امام غریب، اهتمامی خاصه به سوگواری این ایام داشته‌­اند و حرم رضوی نیز دست کمی از حرم شش­‌گوش ندارد. روایات بسیاری از امام رضا علیه­‌السلام به جا مانده که تاکید موکد بر بزرگ­داشت محرم و واقعه عاشورا دارد.

امام رضا (ع) فرمودند: «محرم ماهى بود كه مردم جاهليت، جنگ و كشتار را در آن حرام مى‏‌دانستند [اما]‌ ريختن خون ما را در آن حلال شمردند و حرمت ما را دريدند و فرزندان و زنان ما را اسير كردند و خيمه‏‌هاى ما را آتش زدند و آنچه را در آن بود، چپاول و غارت كردند و درباره ما حرمت رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم را مراعات نكردند.»

با اینکه در این روزها حجم افراد برای حضور در این حرم امن بسیار است، زائران می‌توانند امید داشته باشند که با تور لحظه آخری مشهد و تور ارزان مشهد خود را به این بقعه‌ی مصفا برسانند.

با تکیه بر مستندات تاریخی، اعراب جاهلیت در ماه­‌های حرام (ذی القعده، ذی‌‏الحجه، محرم و رجب) دست از نبرد می‌­کشیدند و کشتار را جایز نمی­‌شمردند. معجزه‌ی رسول‌­الله، قرآن نیز پیروانش را از جنگ و خونریزی در ماه‌­های حرام بر حذر داشته است؛ اما داعیه­‌داران حکومت اسلامی از جهل و نادانی دوران جاهلیت پا فراتر گذاشته و حتی حرمت خون فرزند رسول خدا (ص) را حفظ نکرده‌­اند. دور دوار تاریخ، چرخِش پر پیچش را طی می­‌کند تا در هر عرصه­‌ای، حسینیان زمانه و یزیدیان هر عصر را هویدا کند، نادان و سفیه عالم، آنانی که از این تذکره‌ی اندرزگوی عبرت نگرفته باشند!

آژانس مسافرتی مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!

مطالب مرتبط:

دیدگاه