مرمت آثار موزه معاصر صنعتی کرمان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
مرمت آثار موزه معاصر صنعتی کرمان

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان، آثار هنری موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان مرمت می‌شود.

به‌منظور تقویت گردشگری هنری کرمان و بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد بناهای مورد نظر را استانداری کرمان به معاونت هنری معرفی کند و معاونت امور هنری برای ایجاد خانه موزه‌های هنرمندان بزرگ و معاصر کرمان سناریوی مفهومی پیشنهادی را ارائه کند.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان گزارشی تهیه و به‌همراه گروه کارشناسان هنری و مرمتی پیشنهاد مرمت آثار این موزه را به استانداری کرمان معرفی می‌کند و آثار موزه هنرهای معاصر کرمان با کمک‌های نقدی استانداری کرمان،  مرمت می‌شود.

برای تعامل بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر، و همچنین مرمت و بهره‌برداری از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان این تفاهم‌نامه را معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وسرپرست استانداری کرمان امضا کردند.

از موارد تفاهم‌نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان نشست‌های تخصصی با حضور استادان طراز اول هنر ایران درباره اعتلای هنر معاصر کرمان و فرصت های گردشگری هنری این استان است.

 گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را پس از بازدید معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت بررسی آثار با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تهیه کردند.

یک هزار و پنجاه اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بر اساس گزارش متخصصان و کارشناسان در این طرح،  بررسی شده است که از این میان ۱۷۳ اثر از علی اکبر صنعتی،  ۶۴۶  اثر از سهراب سپهری، ۱۵۱  اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱ اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص است.

۳۱۵  اثر موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بر اساس این بررسی کارشناسی در اولویت نخست مرمت قرار دارند که ، کار مرمت آثار پس از تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه