تعطیلی ایفل به خاطر اعتصاب کارکنان همچنان ادامه دارد

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
تعطیلی ایفل به خاطر اعتصاب کارکنان همچنان ادامه دارد

از روز چهارشنبه، برج ایفل در پاریس درهای خود را، به خاطر اعتصاب کارکنانش، به روی بازدیدکنندگان بست.

به خاطر صف‌های طویل بازدیدکنندگان که حتی ممکن است افراد سه ساعت در آن‌ها منتظر باقی بمانند، کارمندان برج ایفل دست به اعتصاب زدند و معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری شهر نور و رنگ، پاریس، را از روز چهارشنبه به تعطیلی کشاندند.

بر اساس بیانیه‌ی اتحادیه‌ی کارگری CGT، تصمیم مبنی بر اعتصاب به نشانه‌ی اعتراض به صف‌هایی که گاهی اوقات بسیار نامعقول جلوه می‌کرد و بیشتر وقت‌ها، نامنظم و به‌هم‌ریخته بود، به عنوان روشی برای متقاعد کردن مسئولین این بنای نمادین اتخاذ شد تا اقدامات جدید خود را که با هدف افزایش تعداد بلیط‌های پیش‌فروش با بازه‌ی زمانی ۵۰٪ انجام شده بود، لغو کنند.

همچنین، ۳۰۰ کارمند این برج به تصمیم مقامات مبنی بر اختصاص دادن یکی از دو ستون ورودی برای بازدیدکنندگانی که بلیط رزرو شده دارند اعتراض کرده‌اند؛ این تصمیم مسئولان باعث تشکیل صف‌هایی جلوی این ستون شده است که بیشتر وقت‌ها، هیچ نظمی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

اعتصاب در برج ایفل

گردشگرانی که روز سه شنبه، جلوی برج ایفل در صف به انتظار ایستاده‌اند

اعتصاب در برج ایفل که بیش از ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ بازدیدکننده (۶ میلیون بازدیدکننده) را در سال به خود جلب می‌کند، از روز چهارشنبه و در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی و در پی شکست مذاکرات با اتحادیه‌ها شروع شد. این منطقه بلافاصله از جمعیت تخلیه شد و به گردشگرانی که در داخل حضور داشتند اجازه داده شد که بازدید خود را به اتمام برسانند.

مقامات معتقدند که مشکل تشکیل صف‌های طولانی مربوط به بیشتر شدن زمان انتظار در پای برج ۳۲۴ متری نیست؛ بلکه ناشی از افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

این مسئله پس از آن روی داد که تصمیم ماه گذشته‌ی مسئولین مبنی بر افزایش ۲۰٪ تا ۵۰٪ بازه‌ی زمانی صاحبان بلیط‌های از پیش رزرو شده، باعث شد که صف‌هایی طولانی برای بازدید از این بنای تاریخی تشکیل شود. با این حال، حتی بازدید کنندگانی که بلیط‌های‌شان را از پیش رزرو کرده بودند هم باید در صف‌هایی به انتظار باقی می‌ماندند که یک ساعت بیشتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده‌ی آن‌ها طول می‌کشید و این موضوع، ناشی از افزایش بی‌سابقه در حجم تقاضا برای بازدید از برج ایفل است.

اعتصاب در برج ایفل

این اولین بار نیست که کارکنان برج، به دلایل مختلفی از افزایش حقوق گرفته تا انجام تعمیرات لازم، دست از کار کشیده‌اند

کارکنان ایفل خواهان پایان یافتن اقدمات جدید و بازگشایی همه‌ی آسانسورها به روی بازدیدکنندگان، بدون در نظر گرفتن ماهیت بلیط آن‌ها هستند. «دنیس وواسوری» از اتحادیه‌ی CGT با اشاره به ناراحتی بسیاری از بازدیدکنندگان گفت که صبر کارمندان به سر رسیده است. 

SETE، شرکتی که مسئول انجام کارهای مربوط به بلیط فروشی در برج ایفل – فروش روزانه‌ی ۱۰٬۰۰۰ بلیط آنلاین – است، همچنان اصرار می‌کند که زمان انتظار برای بازدید از نماد پاریس، خیلی کوتاه است. از دیدگاه آن‌ها، مشکل ناشی از زمان انتظار در پای برج ۳۲۴ متری نیست؛ چرا که آن‌ها معتقد هستند که این زمان نسبت به سال گذشته بیشتر نشده است، بلکه مشکل مربوط به افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

اعتصاب در برج ایفل از روز چهارشنبه و در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی و در پی شکست مذاکرات مسئولین با اتحادیه‌ها شروع شد

این بنای تاریخی در روز پنج شنبه هم تعطیل بود و آن‌طور که مدیران و نمایندگان اتحادیه در مورد مشکل صحبت می‌کنند، معلوم نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

SETE اعلام کرده است:

مذاکرات با اتحادیه‌های صنفی از صبح روز پنجشنبه از سر گرفته شده است و متن توافق نامه‌ای در این خصوص ارائه شده است.

اکانت رسمی برج ایفل در توییتر اعلام کرده است که:

بازدیدکنندگانی که بلیط تهیه کرده‌اند، لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به ایمیل‌های‌شان رجوع کنند. تاسف عمیق خودمان را از این موضوع ابراز می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع forbes

دیدگاه