راهنمای سفر به تابانان

تابانان در کشور اندونزی قرار دارد و با مزارع پلکانی برنج، تپه‌های سبز و معابد باشکوه، یکی از مقاصد ارزشمند گردشگری در بالی به شمار می‌رود. معبد تاناه لوت، روستای جاتیلویی و معبد اولون دانو براتان از دیدنی‌های تابانان محسوب می‌شوند.

تابانان را بهتر بشناسید:

معرفی تابانان

آب و هوای تابانان

راهنمای سفر به تابانان

سوغات تابانان

جاهای دیدنی تابانان

معرفی تابانان

تابانان (Tabanan) یکی از شهرهای استان بالی در کشور اندونزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در نواحی مرکزی و غربی استان و در فاصله ۲۲ کیلومتری از دنپاسار، مرکز بالی قرار دارد.

جمعیت تابانان بیش از ۴۲۱ هزار نفر و مساحت آن حدود ۸۳۹ کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان بالی را هندوان و بعد از آن، مسلمانان تشکیل می‌دهند. زبان مردم تابانان، اندونزیایی است و زبان‌های بالی، چینی و انگلیسی نیز در میان برخی ساکنان رایج است.

تابانان

مناطق ساحلی تابانان که پیش از این به‌دلیل مشکلات زیرساختی کمتر مورد استقبال گردشگران قرار می‌گرفت، در سال‌های اخیر پیشرفت کرده و تعدادی هتل و اقامتگاه خوب در آن ساخته شده است. البته شهرت تابانان در میان توریست‌ها بیش از همه، به‌خاطر مزارع پلکانی برنج، تپه‌های سبز و به‌خصوص قله باتوکارو است و همچنین روستای جاتیلویی که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

تابانان تحت حکومت مرکزی اندونزی اداره می‌شود. حکومت مرکزی از نوع جمهوری دموکراتیک با نظام چند حزبی است که رئیس‌جمهوری در راس حکومت و دولت قرار می‌گیرد. همچنین از سه قوه جداگانه تشکیل می‌شود؛ قوه مجریه در اختیار دولت، قوه مقننه مشترکا در اختیار دولت و مجلس و قوه قضاییه سازمانی مجزا از دو قوه دیگر است.

آب و هوای تابانان

آب و هوای تابانان استوایی به شمار می‌رود. میزان بارش باران در طول سال زیاد است و حتی در فصل خشک و بی‌باران نیز، بارندگی صورت می‌گیرد. دمای متوسط هوا در طول سال از ۲۴٫۹ تا ۲۶٫۵ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۲۱۷۸ میلی‌متر گزارش شده است.

تابانان

راهنمای سفر به تابانان

نزدیک‌ترین فرودگاه به تابانان، فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای است که در فاصله ۳۴ کیلومتری قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به هنگ‌کنگ، شانگهای، کوالالامپور، سیدنی، دوحه و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. پرواز تهران نیز به‌صورت فصلی در این فرودگاه صورت می‌گیرد. همچنین جاده‌ ساحلی و اصلی که دنپاسار را به غرب بالی متصل می‌کند، از این شهر می‌گذرد و دسترسی را به مناطق توریستی مهم در جنوب بالی ممکن می‌کند. برای جابه‌جایی‌های درون‌منطقه‌ای تاکسی، ماشین‌های اجاره‌ای و بمو‌ها مناسب هستند.

تابانان

سوغات تابانان

صنایع دستی بومی، کنده‌کاری‌های چوبی، انواع باتیک و زیورآلات از سوغاتی‌های تابانان به شمار می‌رود. شما برای خرید می‌توانید به «مال کامپوئنگ لوت» (Mall Kampoeng Lot) سر بزنید.

جاهای دیدنی تابانان

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تابانان می‌توان به «معبد تاناه لوت» (Tanah Lot Temple)، «دریاچه براتان» (Lake Beratan)، «معبد لوهور باتوکارو» (Luhur Batukaru Temple)، «معبد اولون دانو براتان» (Ulun Danu Bratan Temple) و «باغ گیاه‌شناسی بالی» (Bali Botanic Garden) اشاره کرد.

دیگر دیدنی‌های تابانان شامل «پارک پروانه‌های بالی» (Bali Butterfly Park)، «ساحل بالین» (Balian Beach)، «معبد ویهارا دارما گیری» (Vihara Dharma Giri) و «چشمه آبگرم انگسری» (Angseri Hot Spring) می‌شود. همچنین موتورسواری یکی از فعالیت‌های مهیج و موردعلاقه گردشگران در تابانان است. 

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map