به دنیای جادویی اسمورف‌ ها خوش آمدید

نازنین کی‌نژاد
نازنین کی‌نژاد سه شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
به دنیای جادویی اسمورف‌ ها خوش آمدید

تصور کنید که در همان دهکده‌ای راه می‌روید که اسمورف‌ها در آن زندگی کرده‌اند، لبخند زده‌اند و غذا خورده‌اند. در بروکسل می‌توانید این تصورتان را زندگی کنید.

امسال اسمورف‌ها ۶۰ ساله شدند و برای جشن‌ تولدشان، دهکده‌ای در نمایشگاه بروکسل ساخته شد. تجربه‌ی زندگی اسمورف‌ها فرصت منحصر‌به‌فردی است برای فرو رفتن در دنیای جادویی این شخصیت‌های کوچک آبی‌رنگ بلژیکی. هولوگرام‌ها، واقعیت مجازی، مجموعه‌هایی در اندازه‌های بزرگ‌تر از واقعی و بسیاری جلوه‌های ويژه‌ی دیگر، این سفر رویایی هیجان‌انگیز را در محوطه‌ی دهکده‌ی اسمورف‌ها ممکن می‌سازد.

دهکده اسمورف بروکسل

اسمورف‌ها اولین بار سال ۱۹۵۸ در یک انیمیشن، به شکل پری‌های کوچک با ظاهری انسانی، به دنیای ما پا گذاشتند. یک هنرمند بلژیکی به نام پیو (Peyo) آن‌ها را طراحی کرده بود. جالب است بدانید چیزی بیش از صد شخصیت اسمورف وجود دارد و اسم‌هایشان، ویژگی‌های اخلاقی یا شغل‌شان را نشان می‌دهد؛ مانند اسمورف تنبل، اسمورف نانوا یا اسمورف شلخته و ...

دهکده اسمورف بروکسل

این نمایشگاه سالگرد تولد، در فضایی بیش از ۱۵۰۰ متر مربع، بین دهکده‌ی اسمورف‌ها و مسیر واقعیت مجازی برگزار شده است. ماجراجویی در جنگل‌های جادویی و خانه‌های قارچی‌شکل، فعالیت جالبی برای خانواده‌ها به نظر می‌رسد. بازدیدکنندگان که بلندی‌ قدشان، به کمک واقعیت مجازی، به بلندی درخت سیب می‌رسد می‌توانند با اسمورف‌ها حرف بزنند و محل زندگی‌شان را ببینند، پشت لک‌لک سوار شوند و حتی رقص اسمورف‌ها را تجربه کنند. آن‌ها می‌توانند به پاپا اسمورف برای نقش بر‌آب کردن برنامه‌های شیطانی گارگامل کمک کنند.

دهکده اسمورف بروکسل

این نمایشگاه علاوه بر سرگرمی، کارکرد آموزشی هم دارد؛ یکی از هدف‌های مهم نمایشگاه نمایش قدرت تحمل، همبستگی و دوستی اسمورف‌ها است. از این گذشته بازدیدکنندگان در این محل، به اهمیت محافظت از محیط زیست پی می‌برند و با اهداف توسعه‌ی پایای سازمان ملل آشنا می‌شوند. کل این تجربه‌ دو ساعت طول می‌کشد و سرگرم شدن با واقعیت مجازی هم صفی دارد که باید از آن عبور کرد.

دهکده اسمورف بروکسل

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه