قابلیت های استان اردبیل برای تبدیل شدن ‌به مقصد اول گردشگری کشور

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
قابلیت های استان اردبیل برای تبدیل شدن ‌به مقصد اول گردشگری کشور

استان اردبیل می‌تواند با دارا بودن جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی به مقصد اول گردشگری کشور تبدیل شود.

به گفته آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل، استان اردبیل  به‌واسطه برخورداری از قابلیت‌های متعدد می‌تواند به مقصد اول گردشگری در کشور تبدیل شود.

‌ آیت‌الله سیدحسن عاملی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی مشاهده می‌شود، افزود که یکی از دلایلی که باعث شده تا این استان یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران باشد، تعدد جاذبه‌ها در آن است و می‌توان اردبیل را به مقصد اول گردشگری کشور (در صورت معرفی آن در سطح گسترده) تبدیل کرد. 

از جمله جاذبه‌ها و توانمندی‌های این استان که ضروری است به‌صورت گسترده معرفی شود، می‌توان به جاذبه‌های طبیعی شهرستان خلخال، وجود آب‌های گرم معدنی در سرعین و منطقه باستانی شهریری مشکین‌شهر  اشاره کرد. 

به گفته معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرفیت گردشگری استان‌ها بالا است و ضروری است که برای  معرفی قابلیت‌های گردشگری استان‌ها به‌ویژه در سطح جهانی تلاش شود. 

  علی‌اصغر مونسان در مورد توانمندی‌های استان اردبیل نیز بیان کرد که رونق گردشگری در خود استان اردبیل نیز مورد حمایت است و ایشان همچنین درخصوص پیگیری پیوستن بقعه شیخ کلخوران به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی قول مساعد داد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه