بهترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)

شهر‌های اروپایی پارک‌های زیبا و چشم‌نوازی دارند که برای زمان استراحت گردشگران به دور از شلوغی شهر بسیار مناسب هستند.

اروپا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. به دلایل زیاد و خوبی، کشور‌های اروپایی در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری در صنعت گردشگری خود بوده‌اند. همچنین قاره سبز دارای شهر‌های تاریخی بسیاری است و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. علاوه بر مکان‌های تاریخی، اروپا دارای طبیعت بی‌نظیری است که در هیچ جای دنیا نمونه آن را نمی‌توان یافت. در کنار این صنعت، طبیعت و جاذبه‌ها، فرهنگ گردشگری نیز در این قاره پیشرفت بسیاری داشته است.

۱۷. پارک ماریا لوئیزا (Parque de Maria Luisa) سویا، اسپانیا

پارک ماریا لوییزا

سویا به اسپانیای کوچک ملقب است. غذاهای محلی، معماری، رقص فلامنکو و علاقه زیاد به گاوبازی این شهر را به نمونه کوچکی از اسپانیا بدل کرده است. با این وجود پیاده‌روهای سویا در فصل تابستان به سرعت گرم می‌شود و آفتابش کمی آزاردهنده است.

پارک ماریا لوییزا

به همین دلیل پارک ماریا لوئیزا یکی از جاذبه‌های مهم شهر سویا است. این پارک به‌وسیله درخت‌های بلند پوشیده شده و تمامی مسیر‌های پیاده‌رویش با سایه درختان همراه است. ماریا لوئیزا در گذشته باغ سلطنتی بوده است و تعداد بی‌شماری فواره و مکان دنج در آن وجود دارد. شما می‌توانید در این پارک قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید، اسب‌سواری کنید یا یک درشکه کرایه کنید. پارک ماریا لوئیزا با وجود گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری بومی و خاص خود، مکان مناسبی برای استراحت بعد از یک گردش طولانی در شهر سویا است.

۱۶. پارک تمپل هافر فلد برلین (Tempelhofer Feld)، آلمان

تمپل هافر فلد

پایتخت آلمان منزلگاه بسیاری از جاذبه‌های توریستی به جا مانده از جنگ جهانی دوم و دوره پرده آهنین است. تمپل هافر فلد نمادی از کاراکتر آلمانی‌ها و رابطه‌شان با گذشته آشفته‌شان است.

تمپل هافر فلد

این پارک زمانی یک میدان رژه نظامی بوده است که آخر هفته‌ها و در تعطیلات مردم نیز اجازه داشتند از آن استفاده کنند. در سال ۱۹۲۰ یک فرودگاه در آن ساخته شد. با این حال ۸۸ سال بعد این زمین به پارک عمومی تغییر کاربری پیدا کرد. امروزه این پارک پاتوق ورزشکاران برای دوچرخه‌سواری و اسکیت است. علاوه بر این یک پروژه بوستان شهری نیز در حال انجام است که محل بی‌نظیری برای پیک‌نیک‌های خانوادگی است.

۱۵. پارک برناردین (Bernardine Gardens) ویلنیوس، لیتوانی

 پارک برناردین

کشور لیتوانی یکی از کشور‌های حوزه‌های بالتیک است. این کشور زیبا همواره به‌عنوان جواهر پنهان اروپا شناخته می‌شود. ویلینیوس پایتخت این کشور دارای تاریخ غنی است که به‌وسیله معماری، فرهنگ و مردمان خود داستان مهمی را بازگو می‌کند. در هیچ جای دیگری مانند پارک برناردین این تاریخ جشن گرفته نمی‌شود.

 پارک برناردین

پارک برناردین که در اصل در قرن ۱۸ توسط یک هنرمند بومی ساخته شد، در باسازی‌های اخیرش به شکوه سابق خود برگشته است. مسیرهای پیاده‌روی کنار رودخانه‌، آب‌نماهای زیبا و میدان مرکزی این پارک همانند نسخه اصلی پارک قبل از جنگ جهانی دوم است. عناصر گیاهی پارک نیز دارای تاریخچه خاصی است. پارک برناردین در میان درختان  شگفت‌انگیز خود سه درخت از قدیمی‌ترین درخت‌های بلوط ویلینوس را در خود جای داده است. مسن‌ترین آن‌ها ۳۰۰ سال سن دارد. برناردین یک بخش مدرن و امروزی نیز دارد. آب‌نمای موزیکال در میدان مرکزی پارک یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز است که هر دو موسیقی کلاسیک و مدرن را اجرا می‌کند.

۱۴. پارک ادواردو هفتم (Eduardo VII) لیسبون، پرتغال

پارک ادواردو هفتم

لیسبون یکی از شهر‌های اروپایی است که همواره دست کم گرفته می‌شود. پارک ادواردو هفتم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. موقعیت جغرافیایی عالی این پارک چشم‌انداز بی‌نظیری از پایتخت پرتغال را به نمایش می‌گذارد. همچنین ادواردو یکی از مکان‌های محبوب میان افراد محلی برای استراحت و تفریح است. علاوه بر این‌ها فضای سبز وسیع پارک، مکان مناسبی برای برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌های فرهنگی است.

اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که بتوانید بین ماه‌های اردیبهشت تا شهریور به لیسبون بروید، حتما در یکی از کنسرت‌های رایگان جاز (jazz) شرکت کنید. مطمئن باشید همواره به‌عنوان یکی از خاطره‌های خوش سفرتان از آن یاد می‌کنید. این پارک محیط دوستانه و گرمی دارد و به راحتی ‌می‌توانید با آدم‌های جدید ملاقات کنید و با فرهنگ‌شان بیشتر آشنا شوید.

۱۳. پارک ووندل (Vondelpark) آمستردام، هلند

پارک ووندل

پارک ووندل که در دهه ۶۰ میلادی مرکز تجمعات هیپی‌ها شناخته می‌شد، امروزه جو خوب و صمیمی دارد که برای افراد بومی و حتی گردشگران نیز جذاب است. بهترین راه‌ برای لذت بردن از این پارک دوچرخه‌سواری است. مسیر‌های جذابی که در این پارک زیبا قرار دارد، شما را از کنار درختان، دریاچه‌ها و نماد‌های هنری عبور می‌دهد.

پارک ووندل

در طول سال همیشه کار‌های مختلفی برای انجام دادن در این پارک وجود دارد. کلاس‌های یوگا معمولا در فضای باز پارک برگزار می‌شود. علاوه بر این جشنواره‌ها و تئاتر‌های مختلفی  شامل رقص، اجرای کودکان، کمدی و موسیقی نیز برگزار می‌شود. همچنین کافه‌ و رستوران‌های درجه یکی را نیز در ووندل پارک می‌توان پیدا کرد. هرچند این پارک سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده‌ دارد، اما باز هم می‌توان مکان‌های دنج و خلوتی نیز در آن پیدا کرد.

۱۲. پارک کوهستانی لیکابتوس (Lycabettus Hill) آتن، یونان

پارک کوهستانی لیکابتوس

این تپه سنگ آهکی وسیع یکی از نشانه‌های بارز شهر آتن است. این تپه که در حومه شهر قرار دارد، نمای بی‌نظیری از شهر آتن، که به‌عنوان مهد تمدن غربی شناخته می‌شود، به بیننده می‌دهد. لیکابتوس که با درختان بلند کاج پوشیده شده، بهترین راه برای خروج از شهر و لذت بردن از منظره شهر آتن است.

پارک کوهستانی لیکابتوس

شما می‌توانید یک روز را برای صعود از تپه بگذارید یا به‌وسیله تله‌کابین به بالای تپه برسید. فقط کافی است که به نوک تپه برسید تا از جاذبه‌های متعددش لذت ببرید. کلیسای سنت جورج در بالای تپه و رستوران‌های متعددی نیز  در اطرافش قرار دارد. با این حال مهم‌ترین جاذبه این پارک تئاتر، فضای بازش است. از آنجایی که جشن‌های بی‌نظیر یونانی‌ها همواره در فضای باز برگزار می‌شود، این پارک مکان مناسبی برای شرکت‌ در جشن‌های سنتی و آشنا شدن با فرهنگ یونانی است. هردو گروه یونانی و بین‌المللی در این پارک اجرا برگزار می‌کنند.

۱۱. پارک فونیکس (Phoenix) دوبلین، ایرلند

پارک فونیکس

این پارک ملی ۳۵۴ ساله یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای توریست‌ها در پایتخت ایرلند است. در حال حاضر در پارک فونیکس، خانه رئیس جمهور و دفتر مرکزی پلیس قرار دارد. اما در اطراف این ساختمان‌ها، فضای سرسبز بی‌نظیر و چشمگیری وجود دارد.

پارک فونیکس

برای افراد علاقه‌مند به حیوانات پیشنهاد می‌کنیم از گله آهو‌ها دیدن کنند. به علاوه باغ‌ وحش داخل پارک منزلگاه بیش از ۱۰۰ گونه جانوری است. اگر علاقه‌مند به تاریخ شهرها هستید، پیشنهاد می‌کنیم به آرامگاه وایکینگ‌ها و مقبره ولینگتون سر بزنید. در کنار این جاذبه‌ها قلعه اشدون (Ashdown) به‌عنوان قدیمی‌ترین ساختمان درون پارک نیز قرار دارد. برای افرادی نیز که به آدرنالین بیشتر در ماجراجویی‌های خود علاقه دارند، تماشای مسابقات سالانه رالی پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع pandotrip

دیدگاه