۱۲ فرودگاه در روسیه با ساختمان های چوبی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
۱۲ فرودگاه در روسیه با ساختمان های چوبی

تابه حال فرودگاه‌هایی از جنس چوب دیده‌اید؟ اگر شما نیز مسافر جام جهانی 2018 به روسیه هستید، می‌توانید این فرودگاه‌ها را از نزدیک ببینید.

وقتی برای اولین بار به این ساختمان‌های چوبی نگاه می‌کنید، متوجه نمی‌شوید که آن‌ها فرودگاه‌های واقعی هستند. از این دست فرودگاه‌ها در شمال دور روسیه بسیار زیاد است. درست است که این مناطق قهوه‌خانه‌ها و مغازه‌های شیک و مدرن ندارند، اما در عوض، این فرودگاه‌های چوبی تنها راه ارتباط با دیگر نقاط جهان هستند.

۱. فرودگاه سیمچان (Seymchan)

فرودگاه سیمچان روسیه

فرودگاه سیمچان در سال ۱۹۴۴، در استان ماگادان افتتاح شد. این خط، تنها راه هوایی آلاسکا- سیبری بود که در جنگ جهانی دوم جزو برنامه وام و اجاره به شمار می‌رفت.  امروزه، این تنها فرودگاه فعال، در این منطقه است. مردم می‌توانند از فرودگاه سیچان به ماگادان سفر کنند. همچنین برای زمین‌شناسان پروازهای چارتر وجود دارد.

۲. فرودگاه سولووکی (Solovoki)

فرودگاه سولووکی روسیه

فرودگاه سولووکی، پیش از جنگ، در جزایر یولووتسکی ساخته شد و طی جنگ جهانی دوم مورد استفاده نیروی هوایی روسیه بود. فرابرهایی که (فرابرها نوعی کشتی انتقال مسافر هستند که جزو حمل‌ونقل عمومی به شمار می‌روند) به این جزیره می‌روند، تنها در تابستان کار می‌کنند، بنابراین در زمستان، این خطوط هوایی هستند که ارتباط با دنیای بیرون را میسر می‌کنند؛ هرچند که اوضاع پروازها به شرایط آب‌  هوایی بستگی دارد. شما در طی هفته می‌توانید چند بار از آرخانگلسک به سولووکی پرواز کنید. تابستان‌ها، پروازهای بیشتری از مورمانسک به این جزیره می‌روند. فرودگاه سولووکی نزدیک کلیسای سولووتسکی است و می‌توان تا آنجا پیاده‌روی کرد.

۳. فرودگاه مزن (Mezen)

فرودگاه مزن روسیه

فرودگاه مزن، واقع در آرخانگلسک، در هفته پروازهای بسیاری به این شهر و شهرهای دیگری چون Koyda، Moseyevo و سافونوفو دارد. تنها اتوبوس شهر، شما را به فرودگاه می‌رساند.

۴. فرودگاه Letnyaa (Summer) Zolotitsa

فرودگاه Letnyaa (Summer) Zolotitsa

فرودگاه کوچک پومورها (ساکنان شهر تاریخی ولیکی نووگورود)، واقع در ساحل دریای سفید (White Sea)، از دهه ۶۰ تابه‌حال در حال فعالیت است. شما می‌توانید دو بار در هفته به آرخانگلسک سفر کنید، اما تابستان‌ها می‌توانید برای رسیدن به این مقصد از کشتی استفاده کنید. در نزیدکی این روستا، زادگاه فک‌های گرینلند وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

۵. فرودگاه کوهستان سفید (Belaya Gora)

فرودگاه کوهستان سفید روسیه

فرودگاه کوهستان سفید، واقع در ساحل رود اندگریکا در یاکوتیه یا همان جمهوری یاقوتستان، در طول سال، به مناطق بزرگ‌تر چون یاکوتسک و حتی مناطق دورتر پرواز دارد.

۶. فرودگاه اولنیوک (Olenyok)

فرودگاه اولنیوک روسیه

فرودگاه محلی دیگری در نزدیکی روستای Yakut وجود دارد که به یاکوتسک و شهرهای دیگر پرواز دارد. فرودگاه اولنیوک نزدیک روستا است و می‌توان تا آنجا پیاده‌روی کرد.

۷. فرودگاه ژی‌جیانسک (Zhigansk)فرودگاه ٰی جیانسک روسیه

تازگی‌ها این روستای دورافتاده صاحب ساختمان فرودگاه جدیدی شده است که به‌طور منظم به یاکوتسک و دیگر مناطق پرواز دارد. ار فرودگاه ژب‌جیانسک می‌توانید با هلیکوپتر نیز پرواز کنید.

۸. فرودگاه واناوارا (vanavara)

فرودگاه واناوارا روسیه

آب‌های رودخانه Ilimpeya، این روستای سیبری در کراسنویارسک را از تمدن جدا کرده، بنابراین رفتن به فرودگاه واناوارا فقط در زمستان‌ها ممکن است؛ درغیراین صورت، از نزدیک‌ترین شهر به جاهای مختلف پرواز وجود دارد.

۹. فرودگاه ایگریم (Igrim)

فرودگاه ایگریم روسیه

ایگریم، روستایی در ناحیه خودگردان خانتی مانسی است که در سمت راست ساحل رودخانه سوسوا (sosva) واقع شده است. در دهه ۱۹۶۰، در این منطقه میدان‌های گازی طبیعی بسیاری کشف و بهره‌برداری شد، به همین خاطر تصمیم بر ساخت یک فرودگاه گرفتند. این مجموعه‌ی بی‌همتا، دارای یک باند فرودگاه کثیف است که احتمالا تنها باند این‌چنینی در روسیه است. این فرودگاه در هفته دو بار به شهرهای تیومن و خانتی مانسی پرواز دارد.

۱۰. فرودگاه خاتانگا (Khatanga)

فرودگاه خانتانگا

فرودگاه روستای خاتانگ، واقع در کراسنویارسک، برای هوانوردی به سرزمین‌های قطبی، و سوخت‌گیری مجدد هواپیماها استفاده می‌شود. این فرودگاه، بزرگ‌ترین فرودگاه در شمالگان است که به‌صورت ۲۴٫۷ مشغول فعالیت است. فرودگاه خاتانگا، اخیرا، پروازهایی به کراسنویارسک و نوریلسک و پروازهای محلی را انجام می‌دهد.

۱۱. فرودگاه Uorgalan

فرودگاه Uorgalan روسیه

فرودگاه محلی روستای Uorgalan، در خاباروفسک، در حمل‌ونقل فلزهای ارزشمند Kondyor فعالیت می‌کند.

۱۲. فرودگاه چارا (Chara)

فرودگاه چارا روسیه

فرودگاه چارا در سرزمین زابایکالسکی قرار دارد. روزگاری، روستای چارا، مرکز گولاگ (اداره‌کل اردوگاه‌های کار و اصلاح) بود و زندانی‌ها با هواپیماهای کوچک به این مکان آورده می‌شدند.  زمین‌شناسانی که در همین حوالی اورانیوم و مس پیدا کرده بودند، باند فرودگاه را آماده کردند. امروزه، این فرودگاه فقط در روشنایی روز قابل استفاده است، زیرا این منطقه توسط کوه‌های کودار (kodar) محاصره شده است.

مطالب مرتبط:

منبع rbth

دیدگاه