سفری به عمق طبیعت دلفریب و رویایی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
سفری به عمق طبیعت دلفریب و رویایی

سفر روشی لذت‌بخش برای شناخت جهان هستی و مردمان مناطق مختلف جهان و فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها است. سفر دریچه‌ای تازه از جهان را به روی ما می‌گشاید و خاطرات به‌یادماندنی برای ما رقم می‌زند.

برای پشت سر گذاشتن استرس و فشارهای روحی هر از گاهی، حتی اگر به‌مدت کوتاه هم شده، از کار دست بکشید، به مکان‌های جدید بروید، با مردمان جدید همراه شوید، به دل طبیعت بروید، طعم‌های جدید را بچشید و آنگاه تاثیرات مثبت آن را روی سلامت روح و جسمتان به‌وضوح ببینید.

می‌خواهیم شما را به مکان‌های بهشتی و آرامش‌دهنده ببریم، شاید گزینه بعدی شما برای گردش یکی از این جاذبه‌های گردشگری زیر باشد.

پارک ملی تامان نگارا، جنگلی ۱۳۰ میلیون ساله با انسان‌های غارنشین

تور مالزی

پارک ملی تامان نگارا، اولین و قدیمی‌ترین منطقه حفاظت‌شده در کشور مالزی است که به دستور پادشاه ایالت‌های پاهنگ، کلانتانو و ترنگانو، جورج پنجم، در سال ۱۹۳۸ در طی جشنی به نام silver jubilee و به‌منظور حفظ طبیعت بومی مالزی ساخته و به نام پادشاه نام‌گذاری شده است؛ اما در سال ۱۹۵۷ که مالزی استقلال خود را به‌دست آورد، نام این پارک به تامان نگارا، به‌معنای پارک ملی، تغییر کرد. تامان نگارا یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جهان است که گفته می‌شود قدمت آن به ۱۳۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد و ظاهرا هرگز تحت‌تاثیر عصر یخبندان و تغییرات آب و هوایی عظیم نبوده است. تامان نگارا هفت برابر سنگاپور مساحت دارد و تمام این پارک ناحیه حفاظت‌شده است.

این پارک در سه ایالت پاهنگ، کلانتانو و ترنگانو قرار گرفته و بیشترین مساحت آن در ایالت پاهنگ است. این پارک دارای ۱۱ پل معلق با ارتفاع حدود ۴۰ متر از سطح زمین است و طولانی‌ترین پل معلق جهان هم در این پارک قرار دارد.

مهم‌ترین تفریح گردشگران تور مالزی در پارک ملی جیوژایگو، پیاده‌روی است. ضمن اینکه می‌توانید در رودخانه‌ی پارک، با کشتی‌های تفریحی گشت و گذاری داشته باشید و از مناظر اطرافتان لذت ببرید. یکی از جذابیت‌های پیاده‌روی در تامان نگارا عبور از روی طولانی‌ترین پل معلق دنیا است که بر فراز درختان قرار گرفته و مناظر جذاب و دیدنی را در برابر دیدگانتان به‌تصویر می‌کشد.

غارگردی هم گزینه جالب توجهی برای تفریح و گردش در این پارک است. در تامان نگارا مخفیگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای رصد حیات وحش در منطقه استفاده کنید.

تامان نگارا به‌خاطر تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری، جزو پیچیده‌ترین و متنوع‌ترین زیست‌بوم‌های جهان به شمار می‌رود؛ به‌نحوی که تنوع گیاهان اینجا به ۱۰ هزار گونه می‌رسد و بالغ بر ۱۵ هزار حشره در این پارک شناسایی شده است. از سوی دیگر ۲۵ هزار مهره‌دار، ۶۷۵ نوع پرنده، ۲۰۰ نوع پستاندار، ۲۵۰ نوع ماهی و ۲۷۰ نوع خزنده در این پارک زندگی می‌کنند. در این پارک گونه‌های نادر حیواناتی چون ببر مازیایی، طاووس مالزیایی، گرکدن سوماترایی، مرغ جنگلی قرمز و... وجود دارند. رودخانه تاهان که در این پارک قرار دارد زیستگاه ماهی حفاظت‌شده مهسیر است.

جالب است بدانید در این منطقه، بومی‌هایی زندگی می‌کنند که از نسل انسان‌های غارنشین بوده و از نظر ظاهر، کوتاه‌قد هستند، چهره‌ی آفتاب سوخته‌ای دارند، به‌صورت قبیله‌ای و با هم زندگی می‌کنند، زبان صحبت کردن آن‌ها اشاره دست و صورت است و هنوز هم برای شکار حیوانات از دارت‌های سمی آغشته به سم درخت ipohtree استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید شب را در این محدوده بمانید و به تماشای زیست‌بوم بپردازید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد: استفاده از کلبه‌هایی که برای اقامت کوتاه در این منطقه تعبیه شده‌اند یا هتل موتیارا تامان نگارا که در بخش پاهانگ، تامان نگارا واقع شده است. ساعت بازدید از این پارک ملی ۹ صبح تا ۵ عصر است

دریاچه ۵ گل چین، جعبه مداد رنگی افتاده در آب

تور چین

دریاچه ۵ گل، دریاچه‌ای زلال‌تر از آینه و پالتی از فستیوال رنگ‌ها در یک قاب است که نظیر آن را شاید هرگز در جای دیگری نبینید. اینجا از سه طرف با کوه احاطه شده است. برای همین پوشش گیاهی فوق‌العاده‌ای دارد.

دریاچه پنج گل، بخشی از پارک ملی جیوژایگو است که در دره جیوژایگو در استان سیچوان چین قرار گرفته است. دره جیوژایگو یکی از جاذبه‌هایی است که در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

فضای پارک جیوژایگو مملو از درختان و گل‌های بسیار زیبا و نایاب است و پس از طی مسیری کوتاه، ما را به‌سمت دریاچه‌ای می‌برد که به عقیده بومیان محلی، محل عبور فرشتگان بوده است.

یکی از ویژگی‌های این دریاچه، کم‌عمق بودن آن است که باعث شده بتوانید به‌راحتی درختان و گیاهان زیر آب را ببینید. آب پنج گل به‌قدری زلال و صاف است که می‌توانید کوچک‌ترین موجودات را در کف آب‌های آن ببینید. علت این صافی و زلالی، وجود کربنات کلسیم در آب است که مانع کدر شدن آب می‌شود.

از سوی دیگر، به‌دلیل وجود املاح معدنی در آب دریاچه و ارتباط میان دریاچه پنج گل و دریاچه چانگ که میزان آهک موجود در آب‌های آن زیاد است، آب دریاچه پنج گل در فصل سرد، منجمد نمی‌شود. علاوه بر ویژگی‌هایی که برای پنج گل برشمردیم، مهم‌ترین ویژگی آن رنگارنگ بودن آب‌های این دریاچه افسانه‌ای است که در هر زمان که به بازدید از آن بروید می‌توانید رنگ‌های آبی، سبز، زرد و نارنجی را در کنار هم ببینید.

دریاچه در حالت معمول به رنگ آبی فیروزه‌ای است و به‌خاطر مواد معدنی، گاهی هاله‌ای زرد رنگ به خود می‌گیرد و از سوی دیگر انعکاس تصویر درختان و گل‌های اطراف در آب دریاچه و گیاهان و تنه درختانی که در زیر آب جا خوش کرده‌اند، این ترکیب رنگ استثنایی را به‌وجود آورده و رقص رنگین‌کمان را روی زمین برای بیننده تداعی می‌کند. جالب است بدانید که یک آبشار زیبا هم در میان دریاچه قرار گرفته که دریاچه را به دو قسمت تقسیم کرده است.

یکی از لذت‌های تور چین بازدید از این دریاچه و عکاسی از مناظر طبیعی و حیوانات کمیاب این منطقه است.

اینکه چه فصلی برای بازدید از اینجا بهتر است را نمی‌توان با صراحت عنوان کرد چراکه در هر فصل زیبایی‌های خاص آن فصل را درک خواهید کرد.

خلانگ لن، آبشاری چهار فصل

تور تایلند

آبشار خلانگ لن در پارک ملی خلانگ لن در استان کامفائنگ فت قرار دارد. خلانگ لن یکی از عظیم‌ترین آبشار‌های تایلند است. آبشار خلانگ لن در فاصله ۳۶۰ کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد و می‌توانید در گشت‌های تور تایلند با پنج ساعت رانندگی خود را به این مکان برسانید. ارتفاع آبشار خلانگ لن صد متر و عرض آن ۴۰ متر است. این آبشار از رشته‌کوه‌های خلانگ سوانگ ماک سرچشمه گرفته است.

اینجا مهد طبیعت بکر و مکانی محبوب برای طبیعت‌گردی است؛ خصوصا اگر اهل پیاده‌روی باشید مسیرهای مخصوصی برای پیاده‌روی تعبیه شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه این آبشار، چهار فصل بودن آن است و در تمام طول سال بر پهنه سرسبز جنگل جاری است.

هر زمان که به تایلند سفر کنید می‌توانید به تماشای خلانگ لن بروید. این آبشار از چند جریان مختلف به‌وجود آمده و سرچشمه آن از رشته‌کوه‌های خلانگ سوانگ ماک است و در نهایت رود پینگ را تشکیل می‌دهد.

برای رسیدن به آبشار باید چند دقیقه‌ای در دل جنگل پیاده‌روی کنید. مسیرهای پیاده‌روی در دو طرف آبشار قرار گرفته است. مسیر سمت راست برای نزدیک شدن به آبشار مناسب‌تر است و می‌توانید به وضوح قطرات آب را که از آبشار جدا شده و روی صخره‌ها می‌افتند ببینید. اگر می‌خواهید در روز‌های گرم سال به دیدن آبشار بروید توصیه می‌کنیم لذت آبتنی و شنا در این آبشار را از دست ندهید؛ اما اگر در فصل‌های خنک‌تر به تایلند سفر می‌کنید، در مورد آبتنی کمی تردید کنید. اگر هم از سمت چپ وارد می‌شوید، از روی یک پل گذر خواهید کرد و نمای فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فردی از خلانگ لن در مقابل شما قرار می‌گیرد که اگر به عکاسی علاقه‌مند باشید قطعا این چشم‌اندازها را شکار خواهید کرد.

اطراف آبشار خلانگ لن، امکانات رفاهی را که لازم دارید برای شما فراهم است؛ از رستوران و فروشگاه و کلبه برای اقامت‌های کوتاه گرفته تا امکانات رفاهی بهداشتی. اگر تمایل داشته باشید که بیش از چند ساعت را به بازدید از آبشار اختصاص دهید، می‌توانید به اقامتگاه‌های نزدیک بروید یا در محوطه مربوط به کمپینگ پارک چادر بزنید.

اگر بخواهید می‌توانید یکی از هتل‌های شهر کامفائنگ فت که در فاصله ۵۵ کیلومتری آبشار هستند را برای ماندن انتخاب کنید. بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از آبشار خلانگ لن فاصله ماه‌های آذر تا فروردین است که دمای هوا از نظر گرما و رطوبت در سطح نرمالی قرار دارد. اما اگر می‌خواهید به درون آبشار بروید، از فروردین تا تیر زمان مناسبی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه