صدور مجوز موزه خودروهای کلاسیک در تبریز

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
صدور مجوز موزه خودروهای کلاسیک در تبریز

بعد از موزه خصوصی صدا در تبریز، دومین موزه خصوصی نیز در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

تبریز با داشتن ۱۲ موزه از شهرهای موزه‌ای ایران به شمار می‌رود. موزه‌های آذربایجان، قرآن و کتابت، محرم، سنجش، قاجار، عصر آهن، مشروطه، شهریار، تاریخ طبیعی، سفال، ارامنه و شهرداری هم‌اکنون در این شهر فعال هستند.

پیش از این موزه صدا تبریز به‌عنوان اولین موزه خصوصی در این شهر از سوی رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیده بود که این موزه به همت و تلاش حسین ساجدی پژوهشگر، موسیقی‌دان و رییس خانه موسیقی تبریز راه‌اندازی شده است.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:

مجوز موزه خودروهای کلاسیک به‌عنوان دومین موزه خصوصی در تبریز صادر شد‌.

مرتضی آبدار افزود:

مجوز این موزه خصوصی از سوی اداره‌ کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به نام خلیل غفاری صادر شده و به‌طور یقین فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موزه خودروهای کلاسیک از جذاب‌ترین ظرفیت‌های گردشگری محسوب می‌شود، بیان کرد:

این موزه با تلاش ۴۰ ساله وی با گردآوری خودروهای نفیس کلاسیک شکل گرفته و تمامی خودروهای موجود در این مجموعه منتسب به شخصیت‌های برجسته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد:

ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری استان از جمله فعالیت مستمر موزه‌ها و ایجاد و توسعه موزه‌های شاخص و منحصربه‌فرد از اولویت‌های این اداره کل است.

آبدار ادامه داد:

مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه‌داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه‌داری در کشور و این استان می‌شود.

*عکاس عکس کاور مقاله: محمدرضا جعفری

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه