تبدیل جاذبه های تبریز به محصول گردشگری

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
تبدیل جاذبه های تبریز به محصول گردشگری

به‌منظور جذب گردشگر به جاذبه های تبریز، جاهای دیدنی و تاریخی، ورزشی و فرهنگی این شهر به محصول گردشگری تبدیل شد.

محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت:

تبریز ۲۰۱۸ رویداد بزرگ و جامعی است که رویدادهای کوچکتری در دل خود دارد و این مناسبت‌ها وقتی در تقویم گردشگری کشور قرار می‌گیرند و بعد در تقویم بین‌المللی گردشگری، می‌توانند ایجاد سفر می‌کنند.

او در پاسخ به این پرسش که قرار است چه کارهای ماندگاری در طرح تبریز ۲۰۱۸ انجام شود تا محدود به رویدادهای گذرا در طول این سال نباشیم، جواب داد:

برای رسیدن به این منظور، ترکیب ساختاری معاونت گردشگری را نیز متحول کرده و سعی کردیم تا با طرح موضوع «هر گردشگر» بیش از یک رویداد، مفاهیم و بینش به گردشگری را نیز متحول کنیم.

وی ادامه داد:

شهر گردشگر ساختار فکری ما را نسبت به گردشگری تغییر می‌دهد و این موضوع برای تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد.

محب‌خدایی تصریح کرد:

برای اجرا و برگزاری جشن‌های آیین و برنامه‌های شب‌های تبریز نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ شدیم و در این مورد همکاری قابل توجهی خواهیم داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد:

ضمن اینکه مسابقات والیبال آسیایی ۲۰۱۸ را نیز که میزبانی آن به عهده ایران است نیز با همکاری وزارت ورزش و جوانان در شهر تبریز برگزار خواهیم کرد.

آیین افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در شهر تبریز با حضور و سخنرانی حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اجرا می‌شود، ۴۳ مهمان ویژه از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان و سوئیس حضور دارند.

در آیین افتتاحیه این رویداد فراملی، دبیرکل اکو و نمایندگان ارشد یونسکو، جایکا و آیسسکو در ایران حضور خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه