کویر مرنجاب باید ساماندهی شود

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کویر مرنجاب باید ساماندهی شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر از تدوین برنامه برای ساماندهی مرنجاب داد.

ساماندهی منطقه کویر مرنجاب یکی از دغدغه‌های فکری و کاری اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بوده و است. به این منظور باید یک برنامه عملی و دقیق طراحی شود و در کنار آن یک سرمایه‌گذار بزرگ و با برنامه جامع و هدفمند مشغول فعالیت شود.

کارگروه‌های زیادی برای ساماندهی این کویر تشکیل شده و بحث‌های کارشناسی زیاده صورت گرفته، ولی نتیجه‌گیری کامل و واحد صورت نگرفته است.

محسن یارمحمدیان معاون اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:

بنده اعتقاد دارم اگر چند سرمایه‌گذار کلان در کویر مرنجاب داشتیم، هم‌اکنون وضع جاده چنین نبود و نیازی نبود این همه جلسه بگیریم و دولتی‌ها مدام پیگیری کنند. سرمایه‌گذار جاده می‌سازد، تابلو می‌زند و برای بهره‌مندی امکانات را به روزتر می‌کند. از گذشته تاکنون مشکلاتی بود، ولی سرمایه‌گذار زمانی می‌آید که طرح آماده تحویل و بهره‌برداری باشد نه اینکه در شروع کار از چندین کانال بخواهد استعلام و اجازه بگیرد و در بین ادارات مختلف درگیر پرونده شود.

وی افزود:

وقتی سرمایه‌گذار قدم جلو می‌گذارد که ببیند حمایت و همکاری همه سازمان‌ها را با خود دارد و ما این کار را انجام داده‌ایم. باید سرمایه‌گذار در چندین جلسه با ادارات مرتبط با گردشگری بنشیند و راه‌های بهتر بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به گردشگر و کویر مرنجاب را بررسی و عملیاتی کند تا سود آن برای همه قابل فهم و لمس باشد.

به گفته معاون اداره میراث فرهنگی استان اصفهان، یک شرکت برای ساماندهی مرنجاب در مناقصه برنده شد، باید با ارائه برنامه‌های خود به مجموعه‌های مرتبط با گردشگری، منابع طبیعی و محیط زیست و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های وابسته برنامه‌های خود را با این نهادها در میان بگذارد و تمام موانع و راه‌حل‌ها را بررسی کند تا با درک خوبی کار جامع ساماندهی مرنجاب را شروع کند و در این راه کمک‌های لازم انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه