۱۰ وسیله سفر ضروری برای مسافران مبتدی

نازنین امانت
نازنین امانت چهار شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
۱۰ وسیله سفر ضروری برای مسافران مبتدی

اگر به فروشگاه‌های مخصوص لوازم سفر مراجعه کنید، با مجموعه‌ی وسیعی از تجهیزات و لوازم سفر مواجه می‌شوید که همگی یک‌جا کنار هم جمع شده‌اند و خرید را برای شما آسان کرده‌اند. در این مقاله به ۱۰ مورد از مهم‌ترین وسایلی اشاره می‌کنیم که در هنگام مسافرت ضروری است و باید آن‌ها را همراه خود داشته باشید.

گاهی ممکن است به‌منظور سفر بخواهید به اشتباه وسایل زیادی را تهیه کنید که به‌ هیچ‌کدام از آن‌ها نیازی ندارید. هنگامی که شروع به خرید می‌کنید، باید حواس‌تان باشد که قرار نیست پول خود را برای خرید لوازمی هدر دهید که فقط زیبا هستند و داشتن آن‌ها وسوسه‌انگیز است اما در زمان سفر ضرورتی به وجود آن‌ها نیست.

شما می‌توانید این فهرست را به ‌مرور زمان خریداری کنید، مهم این است که هر کسی باید از یک‌جا شروع کند. پس شما هم به‌آرامی و عاقلانه وسایل سفر موردنیاز خود را تهیه کنید.

۱. چادر ضد آب با کیفیتی مناسب

tent

این مورد موضوعی است که مطمئنا هیچ کسی دوست ندارد در انتخاب آن دچار اشتباه شود، چرا که خیس شدن یا کمبود جا اصلا برای هیچ کسی موضوع خوشایندی نیست.

در انتخاب چادر مناسب باید این نکات را در نظر داشت که:

  • چند نفر قرار است در چادر شما جا شوند؛ چادرهای ۴ نفره به این معنی است که در بهترین حالت، ظرفیت کافی برای ۳ فرد بزرگسال را دارد.
  • کجا می‌خواهید از چادرتان استفاده کنید، برپایی و بستن آن راحت باشد و این‌که در چه شرایطی قرار است از آن استفاده شود.

اگر چادری انتخاب کنید که بتوانبد داخل آن بایستید، نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود؛ چراکه هنگام تعویض لباس یا ماندن در چادر به‌دلیل شرایط ناساعد آب‌وهوایی حتما برای شما مناسب‌تر است.

۲. ابزار روشنایی

lighting

اگر تازه شروع به سفر کرده‌اید، حتما برای‌تان شگفت‌انگیز است که بیابان‌ها و صحراها تا چه اندازه می‌توانند تاریک باشند. حتما در انتخاب نوع ابزار روشنایی خود در اردوگاه و نحوه‌ی شارژ شدن آن، آگاهانه عمل کنید.

اصلا روی نور آتش به‌منظور تأمین روشنایی محیط اردوگاه حساب نکنید. با‌ این‌که نور زیبا و خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند، اما نور آن‌ها فقط فضای اطراف آتش را روشن می‌کند و اگر نیاز باشد تا به دست‌شویی یا مکانی دورتر از اطراف آتش بروید، کمکی به شما نخواهد کرد.

طیف گسترده‌ای از لوازم روشنایی وجود دارد (ازجمله لامپ‌های LED، برق، گاز، لوازم دوگانه ‌سوز و لوازمی که با باتری کار می‌کنند) که برای هر بودجه‌ای مناسب باشد. بنابراین وظیفه‌ی شما این است که مناسب‌ترین وسیله‌ای را انتخاب کنید که با نیاز‌های شما هماهنگ باشد و قابلیت کافی داشته باشد.

چراغ‌قوه‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند، از گروه چراغ‌های جست‌وجو هستن. آن‌ها را حتما در لیست لوازم روشنایی‌تان قرار دهید. این چراغ‌ها برای همه‌ی اعضای خانواده که در اردوگاه هستند، ضروری است. بهترین و روشن‌ترین چراغی را که می‌توانید، تهیه کنید. از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

۳. بیل‌چه

shovel

این وسیله در حفاری سوراخ‌ها، ایجاد محلی مناسب برای آتش، محکم کردن میخ‌های چادر در زمین، پاک‌سازی محل اردوگاه و از بین بردن عنکبوت‌های بزرگ کاربرد دارد. اگر برای رفتن به دست‌شویی باید به میان بوته‌ها بروید، بیل‌چه این امکان را به شما می‌دهد که محل موقتی برای دست‌شویی ایجاد کنید.

از نوع باکیفیت آن، که دسته‌ای محکم دارد، استفاده کنید. ممکن است برای شما شگفت‌انگیز باشد که این وسیله در طول سفر چقدر کاربردی خواهد بود.

۴. جعبه کمک‌های اولیه

Aid

توجه داشته باشید که حتما یک جعبه‌ی مجهز تهیه کنید تا همه‌ی وسایل آن به‌روز شده باشد، ازجمله مواد دفع کننده‌ی حشرات و مقدار زیادی از باند‌های کمک‌های اولیه (اگر با بچه‌ سفر می‌کنید، ممکن است به مقدار زیادی باند نیاز پیدا کنید).

اگر در فصلی سفر می‌کنید که احتمال مارگزیدگی وجود دارد، وجود باند‌هایی که جلوی انتشار سم را می‌گیرند، حائز اهمیت است.

۵. وسایل خواب

Bedding

بهترین کیسه‌ی خوابی که می‌توانید را تهیه کنید، تشک‌های مناسب، تخت‌های سفری یا کیسه‌ خواب‌هایی مناسب با فصل سفر است. اگر نمی‌توانید روی زمین بخوابید، از تخت‌های سفری استفاده کنید.

از این وسایل ضروری چشم‌پوشی نکنید.

اگر سرمای زمستان را نادیده بگیرید، ممکن است کیسه خوابی انتخاب کنید که کارآیی نداشته باشد.

۶. خنک‌کننده یا یخچال قابل حمل

fridge

غذا‌ها باید خنک نگه‌داشته شوند، در غیر‌این‌صورت بیماری‌زا خواهند شد.

یخچال قابل حملی تهیه کنید که عایق مناسبی داشته باشد و مقداری یخ تهیه کنید و در آن‌ها قرار دهید و مطمئن شوید که یخ‌ها زودتر از ۲۴ ساعت آب نشوند. همچنین بطری‌های پلاستیکی بزرگ را از آب پُر کنید و اجازه دهید یخ بزنند و آن‌ها را هم با خود ببرید.

بچه‌ها را از یخچال دور نگه‌دارید!

۷. وسایل پخت‌وپز مناسب

cooking

از هر روشی که برای پخت‌وپز استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که قابل اعتماد است.

طیف وسیعی از وسایل و اجاق‌ گاز‌های آشپزی برای استفاده در شرایط مختلف وجود دارند. اما اجاق گاز مناسب و کلاسیک که معمولا در سفرها از آن استفاده می‌شود، اجاق ۲ شعله‌ای مخصوص سفر است. از وسایل پخت‌وپزی استفاده کنید که کار با آن‌ها آسان باشد.

برای پخت‌وپز روی آتش، حساب نکنید. برپا کردن آتش در تابستان، تقریبا در همه جای استرالیا ممنوع است (اما اگر به دنبال روشی راحت برای پخت‌وپز روی آتش هستید، مطابق عکس پایین یک ‌چوب روی آتش قرار دهید تا کارتان راحت شود). این روش، بسیار توصیه می‌شود و برای اردوگاه کاملا مناسب است، اما بهتر است روش‌های جایگزینی هم در کنار آن داشته باشید.

۸. میز قابل حمل

table

این بخش، مهم‌ترین قست سفر است؛ جزو خریدهای ساده و ارزان محسوب می‌شود، اما بسیار کارآمد است و همین ویژگی باعث شده است در فهرست ۱۰ خرید ضروری قرار گیرد.

بعضی اردوگاه‌ها مجهز به میز و صندلی هستند و این بسیار عالی است، اما باز هم توصیه می‌شود که همراه خود یک میز ببرید. از میز برای آماده‌ کردن غذا، نگه‌داری سایر تجهیزات سفر، به‌عنوان محلی برای گردهم‌آمدن هنگام صرف غذا و محلی برای قرار دادن وسایل به‌هنگام شب استفاده می‌شود. میز از خاکی شدن وسایل‌تان جلوگیری می‌کند.

صندلی‌ها هم هنگام سفر بسیار مفید هستند، اما نیازی نیست که مدرن‌ترین‌شان را تهیه کنید. ساده‌ترین آن‌ها هم بسیار کاربردی خواهد بود.

۹. سطلی برای شست‌وشو

Washing

با‌ این‌که بسیار ساده و بی‌اهمیت به‌نظر می‌رسد، اما اگر یک‌بار بخواهید شستن ظرف‌ها را بدون داشتن این سطل‌ها انجام دهید، متوجه ضرورت آن‌ خواهید شد.

اگر ظروفی که استفاده می‌کنید، یک‌بارمصرف نباشد (ظروف یک‌بار مصرف از نظر زیست محیطی توصیه نمی‌شوند) حتما به یکی از این سطل‌ها نیاز پیدا می‌کنید. از این سطل‌ها برای جمع‌آوری وسایل استفاده می‌شود، همچنین برای شست دست‌ها و صورت کثیف در انتهای روز و حمل آب برای خاموش کردن آتش اردوگاه استفاده می‌شود.

لازم نیست که سطل‌های فانتزی و تاشو تهیه کنید، هنگام سفر، پول خود را می‌توانید در جای بهتری هزینه کنید.

۱۰. شوخ‌طبعی و خوش‌گذرانی

و در نهایت، اگر شرایط آن‌طور که انتظارش را دارید پیش نرفت، شوخ‌طبعی و خوش‌گذرانی مورد نیاز است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه