بندرانزلی، جزو برترین های کشور در جذب گردشگر دریایی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
بندرانزلی، جزو برترین های کشور در جذب گردشگر دریایی

بندر انزلی با دارا بودن جاذبه‌ها و ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری در جذب گردشگر دریایی جزو برترین‌های کشور است.

منصور آرامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی، با اذعان‌ به اینکه بندر انزلی در جذب گردشگر در حوزه دریا جزو برترین‌ها در کشور است، گفت که توجه به بخش‌ خصوصی و جذب گردشگر لازمه پیشرفت این شهرستان است.

آرامی با بیان این‌که بخش اعظمی از اقتصاد کشور را اقتصاد دریایی تشکیل می‌دهد، گفت کشور ما دارای پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی است و باید به‌ درستی از این نعمت خدادادی استفاده شود و مسئولان نیز به اقتصاد دریایی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق مسئولان در حوزه اقتصاد دریایی، عنوان کرد:

اگر ما از این ظرفیت بتوانیم به‌ درستی استفاده کنیم در حوزه گردشگری دریایی و کشاورزی می‌توانیم حرف نخست را در منطقه زده و جامعه‌ای رو به ‌پیشرفت داشته باشیم.

آرامی استفاده از ظرفیت دریا را وظیفه همه مسئولان دانست و افزود که مسئولان و مردمان شهرهای ساحل‌نشین باید به ‌درستی از ظرفیت دریا استفاده کنند، در غیر این صورت در شهرهای ساحل‌نشین شاهد هیچ‌گونه ‌موفقیت و پیشرفت نخواهیم بود.

وی با اذعان‌ به اینکه بندر انزلی در جذب گردشگر در حوزه دریا جزو برترین‌ها در کشور است تصریح کرد که توجه به بخش‌ خصوصی و جذب گردشگر لازمه پیشرفت در شهرستان و حوزه است و در صورت توجه درست به این ظرفیت‌ها، جوانان آن جامعه همه دارای اشتغال می‌شوند.

معاون برنامه و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور لازمه جذب سرمایه‌گذار را همدلی مسئولان دانست و بیان کرد:

برای رسیدن به موفقیت یک مجموعه، همه افراد در آن مجموعه باید همدلی داشته باشند، لذا اگر می‌خواهیم یک سرمایه‌گذار را جذب کنیم‌، باید به آن اطمینان خاطر در رابطه با کار خود بدهیم.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اذعان‌ به اینکه بندر انزلی دارای ظرفیت بسیار بالایی است یادآور شد که اگر مسئولان به ‌درستی از ظرفیت این شهرستان استفاده کنند، هیچ بیکاری در این بندر نباید وجود داشته باشد، چون این شهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری است.

منبع عکس کاور: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه