افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان امسال

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان امسال

ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) با ظرفیت پنج میلیون مسافر آماده افتتاح شده است.

ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی آماده افتتاح شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، گفت:

با افتتاح ترمینال سلام زمینه انتقال برخی از پروازهای داخلی بین ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح به این فرودگاه فراهم می‌شود زیرا توقف پروازها در فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح خلئی را در تهران به وجود می‌آورد که با انتقال برخی از پروازهای داخلی به ترمینال سلام می‌توان این کاستی را جبران کرد.

این ترمینال برای پنج میلیون مسافر ظرفیت دارد و همچنین ظرفیت فرودگاه حضرت امام با بهره‌‌برداری از ترمینال سلام ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه پس از افتتاح این ترمینال ساخت ترمینال ایرانشهر در دستور کار شرکت شهر فرودگاهی قرار خواهد گرفت، بیان کرد:

انتظار می‌رود در پنج سال آینده شاهد بهره‌برداری از ترمینال بزرگ ایرانشهر در فرودگاه حضرت امام (ره) باشیم.

ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء خدمات هوایی بین‌المللی و منطقه‌ای و ملی، هدف از ایجاد شرکت شهر فرودگاهی بوده و با ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این شهر بسترهای مناسبی برای توسعه این منطقه فراهم خواهد شد.

به گفته رستمی افزایش سهم ایران در صنعت هوانوردی منطقه، هدف اصلی توسعه فرودگاه حضرت امام (ره) است، وی افزود:

می‌خواهیم ایران به رتبه نخست در جابجایی بار و رتبه دوم جابجایی مسافر دست یابد و از این رو با اجرای طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی بسترهای مناسب برای دستیابی به این چشم‌انداز فراهم شده است.

لازم به ذکر است ساماندهی تاکسی های فرودگاه حضرت امام (ره) یکی از اولویت‌های وزارت راه است، پیگیری‌های لازم برای  الکترونیکی کردن خدمات تاکسی‌ها در این فرودگاه در حال انجام است تا خدمات آنها به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه کرد:

با اجرای طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به نظر می‌‌رسد زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد مراکز لجستیک با استفاده از حمل ونقل چند وجهی و بندر خشک در این شهر فراهم شده و به زودی ساختمان منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این فرودگاه افتتاح می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه