سانحه برای هواپیمای ایران ایرتور در فرودگاه تبریز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
سانحه برای هواپیمای ایران ایرتور در فرودگاه تبریز

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی لاستیک‌های هواپیمای MD متعلق به ایران ایرتور آتش نگرفته است.

هواپیمای MD ایران ایرتور شب گذشته ساعت ۲۳ از مبداء تهران در فرودگاه تبریز به زمین نشست که در حین فرود خلبان از ترمز هواپیما (brake) بیش از اندازه استفاده کرده و این موضوع باعث صدمه رسیدن به لاستیک‌های هواپیما شده، اما خوشبختانه آتش‌سوزی‌ای ایجاد نشده است.

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت:

خلبانان به‌ندرت از ترمز استفاده و هواپیما را به وسیله‌ی موتور متوقف می‌کنند که در پرواز دیشب با داغ کردن لاستیک‌ها، خلبان از آتش‌نشانی فرودگاه برای تسریع در خنک شدن لاستیک هواپیما، درخواست کمک کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بر اثر این حادثه لاستیک‌های هواپیمای MD ایران ایرتور تعویض شده است، گفت:

اکنون چهار حلقه لاستیک جدید جایگزین لاستیک‌های آسیب‌دیده‌ی هواپیما شده و پس از نیم ساعت پرواز خواهد کرد.

وی یادآور شد:

در این جریان هیچ‌ صدمه‌ای به مسافران وارد نشده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز بزرگ‌ترین فرودگاه ناحیه شمال غرب ایران است. این فرودگاه به‌صورت ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به جهت واقع شدن در مرز و کریدور هوایی ایران به اروپا و آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

این فرودگاه بزرگ و عظیم در سال ۱۳۲۹ در شمال شرق تبریز به بهره‌برداری رسید که عواملی نظیر ارائه خدمات هوایی، برگزاری پروازهای آموزشی و نظامی تحت نظر ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ایکائو باعث تاسیس این فرودگاه شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه