مکان های عجیب و غریبی که می توانید در گوگل ارث ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
مکان های عجیب و غریبی که می توانید در گوگل ارث ببینید

گوگل ارث این امکان را برای مردم سراسر دنیا فراهم کرده است تا بدون هیچ هزینه‌ای، از مکان‌های عجیب و غریب دنیا نظیر گورستان هواپیما، نشان شیر و نفس صحرا دیدن کنند.

دنیا پر از چیزهای عجیب و غریبی است که مردم از آن بی‌اطلاع هستند. اما خوشبختانه به لطف گوگل ارث نیازی نیست برای دیدن آن‌ها هزاران دلار بابت بلیت هواپیما هزینه کنید. با استفاده از این تکنولوژی فوق‌العاده، هر کسی می‌تواند چیزهای عجیب و غریب را به راحتی از خانه خود کشف کند. با این حال اگر بخواهید آن‌ها را به‌صورت تصادفی انتخاب کنید، شاید پیدا کردن چیزهای جالب کمی وقت‌گیر باشد؛ ما این مشکل را برای شما حل کرده‌ایم، کافی است با ما همراه باشید تا با ۲۵ کشف عجیب و غریب در گوگل ارث آشنا شوید.

۱. گورستان هواپیما

گوگل ارث

گورستان هواپیما (Airplane Graveyard) که اسم رسمی آن «گروه تعمیر و نگهداری هوافضا» است، بزرگ‌ترین گورستان هواپیما در دنیا به شمار می‌رود و در توسان آریزونا قرار دارد. حدود ۴۴۰۰ هواپیما از جمله اف ۱۶ و بمب‌افکن‌های استراتوفورترس بی ۵۲ در این محل نگهداری می‌شود. اگر به تاریخچه صنعت هواپیمایی علاقه‌مند هستید، بازدید از این مکان را از دست ندهید.

۲. نشان شیر

گوگل ارث

نشان شیر (Lion Point)، یکی از نقاط شگفت‌آور روی گوگل ارث به شمار می‌رود که با ماشین چمن‌زنی دست شده است. این محل در بریتانیا و نزدیک به باغ‌وحش ZSL Whipsnade قرار دارد و به خاطر طرحش به آن نشان شیر گفته می‌شود.

۳. خرگوش بزرگ

گوگل ارث

مجسمه‌ی یک خرگوش بسیار بزرگ قبلا از طریق گوگل ارث قابل مشاهده بوده که الان دیگر وجود ندارد. این مجسمه ۶۱ متری در ایتالیا قرار داشت و با هنر گروهی ونیزی به نام «Gelitin» درست شده بود.

۴. استخر شنای بزرگ

گوگل ارث

یک استخر شنای بزرگ در نزدیکی رودخانه‌ای در برلین قرار دارد که به آن «Badeschiff» گفته می‌شود و عموم مردم می‌توانند برای فعالیت‌های مختلف نظیر جشن‌های ساحلی، یوگا و پارو زدن در حالت ایستاده از این استخر استفاده کنند.

۵. نفس صحرا

گوگل ارث

نفس صحرا (Desert Breath)، دایره‌ای زیبا و اسرارآمیز در مصر است که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و سازندگانش ۸۹ برآمدگی و فرورفتگی مشابه در شن‌ها قرار دادند و انتظار داشتند که به مرور زمان از بین برود.

۶. والدو

گوگل ارث

والدو (Waldo) بخشی از یک پروژه هنری بود که روی این ساختمان معمولی کار شده است و می‌توان از درون هواپیما به راحتی آن را مشاهده کرد.

۷. پایین بیا و بنواز

گوگل ارث

همه ما می‌دانیم که شهر ممفیس، سرزمین موسیقی است، بنابراین جای تعجب ندارد که آن‌ها نشانه‌ای روی این ساختمان قرار داده‌اند که از شما می‌خواهید پایین بروید و آهنگ بنوازید.

۸. دهانه عظیم آتشفشانی

گوگل ارث

این دهانه عظیم آتشفشانی شاید از آسمان خیلی بزرگ به نظر نرسد، اما از نزدیک نفس‌تان را بند می‌آورد. این دهانه در اثر برخورد یک شهاب آسمانی با سرعت ۴۱,۸۴۲ کیلومتر بر ساعت با زمین در ۵۰ هزار سال قبل به وجود آمده است.

۹. مثلث صحرای نوادا

گوگل ارث

مثلث صحرای نوادا (Nevada Desert Triangle)، یکی از مقاصد گردشگری معروف دنیا به حساب می‌آید که گفته می‌شود به عنوان محلی نظامی برای آزمایش بمب‌ها استفاده می‌شده است.

۱۰. کشتی غرق شده

گوگل ارث

در گوگل ارث می‌توان یک کشتی غرق شده در رودخانه اروند در بصره عراق مشاهده کرد که اکنون به‌عنوان یک مقصد گردشگری به آن نگاه می‌شود.

۱۱. زمین انرژی خورشیدی

گوگل ارث

مزارع انرژی خورشیدی می‌توانند برق لازم برای هزاران خانه را فراهم کنند و جای تعجب ندارد که گوگل ارث، یکی از این مزارع را در کالیفرنیا نشان داده است. این محوطه مثل یک آیینه درخشان بزرگ روی زمین به نظر می‌رسد.

۱۲. نماد ماتل

گوگل ارث

ماتل، بزرگ‌ترین کمپانی اسباب بازی‌سازی در جهان است که اسباب‌بازی‌های مورد علاقه کوکان را می‌سازد. این شرکت می‌خواهد همه موقعیت مکانی آن‌ها را بدانند و برای همین نماد ماتل را قرار داده است.

۱۳. استخر اسب آبی

گوگل ارث

اسب‌های آبی، شناگرهای ماهری هستند که علاقه‌ی زیادی به آب دارند. بی‌دلیل نیست که گوگل ارث توانسته است استخری مملو از اسب آبی کشف کند. البته بهتر است فکر شنا با آن‌ها را از سرتان بیرون کنید.

۱۴. سر در زمین لم یزرع

گوگل ارث

احتمالا از دیدن یک سر بسیار بزرگ که بخشی از یک زمین لم‌یزرع را تشکیل داده است، حیرت‌زده خواهید شد. این سر شباهت زیادی به سر انسان دارد و به آن نگهبان زمین می‌گویند، هر چند که این تصویر را هیچ انسانی خلق نکرده است.

۱۵. قلعه ستاره

گوگل ارث

قلعه ستاره (Star Fort) که به آن قلعه هنریکس (Fort Henricus) هم می‌گویند در هلند قرار دارد. این قلعه به منظور دفاع در برابر حملاتی که از سمت ساحل انجام می‌شد، ساخته و در سال ۱۸۱۲ تخریب شد.

۱۶. نماد کوکا کولا

گوگل ارث

کوکا کولا خیلی علاقه دارد که در همه جای دنیا خود را تبلیغ کند. نمادی از کوکا کولا در شیلی قرار دارد که خیلی مطمئن نیستیم کار این شرکت باشد، اما در هر صورت این هم روشی برای تبلیغ به شمار می‌رود.

۱۷. ساختمان صلیب شکسته نازی

گوگل ارث

ساختمان صلیب شکسته نازی، یک پایگاه نیروی دریایی در سان دیگو است که احتمالا معمار آن، خیلی به طراحی آن فکر نکرده که چنین طرحی را انتخاب کرده است.

۱۸. پرچم قبرس شمالی

گوگل ارث

پرچم قبرس شمالی روی کوه نقاشی شده است و در کنار آن جمله‌ای با این مضمون نوشته شده است «چقدر خوشبخت است کسی که می‌گوید من اهل ترکیه هستم».

۱۹. صورت میمون

گوگل ارث

صورت میمون در Chukotskiy در روسیه قرار دارد که خیلی وحشتناک به نظر می‌رسد.

۲۰. مسیح تو را دوست دارد

گوگل ارث

نماد بزرگ «مسیح تو را دوست دارد» در مرکز مسیحیان کوه چمنزار (Mountain Meadow Christian Center) در آیداهو قرار دارد.

۲۱. جنگل گیتار

گوگل ارث

اگر دوست دارید جنگلی به شکل گیتار را ببینید می‌توانید به کوردوبا در آرژانتین سفر کنید.

۲۲. هدف بزرگ

گوگل ارث

علامت هدف بزرگ، در صحرای نوادا قرار دارد و اطلاعات چندانی درباره آن وجود ندارد، اما شرط می‌بندم که اینجا نیز یکی از مکان‌های آزمایش بمب مورد استفاده ارتش بوده است.

۲۳. دریاچه ای به شکل قلب

گوگل ارث

درست در نزدیکی کلیولند در اوهایدو، دریاچه ای به شکل قلب وجود دارد که تفریحگاهی عالی برای زوج‌ها به حساب می‌آید.

۲۴. نماد بتمن

گوگل ارث

معمولا نماد بتمن را در آسمان می‌بینیم، اما در این یک مود خاص، نماد بتمن روی یک ساختمان قرار دارد.

۲۵. غول آتاکاما

گوگل ارث

غول آتاکاما (The Atacama Giant)، در فاصله‌ی سال‌های ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰ توسط فرهنگ‌های بومی ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین ژئوگلیف‌های دنیا محسوب می‌شود. با توجه به اینکه روی این تصویر، ایام سال مشخص شده است، پس می‌توان گفت که از آن برای پیش‌بینی هوا استفاده می‌کردند.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه