جابه‌جایی بيش از ۱۱ هزار مسافر از طريق فرودگاه ماکو

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
جابه‌جایی بيش از ۱۱ هزار مسافر از طريق فرودگاه ماکو

طی هفت ماه گذشته و از طریق فرودگاه ماکو بیش از ۱۱ هزار مسافر جابه‌جا شده است.

قربان محرم‌نژاد، مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو، به جابجایی ۱۱ هزار و ۶۵۸ مسافر از طریق فرودگاه ماکو طی هفت ماه گذشته اشاره کرد و بیان کرد که پروازها با شرکت هواپیمایی آتا و از نیمه دوم مهر سال جاری ۱۳۹۷  از سرگرفته شده است.

به گفته ایشان هر هفته سه پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با هواپیمای ۷۳۷ شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه ماکو به تهران و بالعکس انجام می‌شود و میزان بار جابجا شده از ابتدای سال جاری ۷۶  هزار و ۷۲۴  کیلوگرم است.

وی در ادامه گفت که فروش بلیط پروازهای تهران - ماکو و بالعکس از روز شنبه ۱۵  مهرماه سال جاری به‌صورت اینترنتی توسط شرکت هواپیمایی آتا در دسترس مسافران قرار گرفته است.

محرم‌نژاد با بیان اینکه فرودگاه ماکو در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار احداث شده افزود:

تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و مساحت سطوح پروازی این محوطه ۲۰۰ هکتار و طول باند آن سه هزار و ۲۷۰  متر است.

این فرودگاه به گفته ایشان برای هواپیماهای ایرباس A320 طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و ۸۰۰  مترمربع سالن تشریفات است و ساختمان‌های جنبی از قبیل ایمنی آتش‌نشانی و هواشناسی و غیره در حال احداث است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه