چرا اقامت در هتل های فرودگاهی به صرفه است؟

نسیبه گودرزی
نسیبه گودرزی سه شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
چرا اقامت در هتل های فرودگاهی به صرفه است؟

شاید در نگاه اول اقامت در هتلی که دقیقا داخل فرودگاه است، اشتباه به نظر برسد. اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به مزیت‌های بی‌نظیر ماندن در هتل‌های فرودگاهی آشنا شد.

اگر در تعطیلات هستید، ممکن است فکر کنید اقامت در هتل فرودگاه زمانی­ که بین پروازهایتان فاصله افتاده، برای مسافرین خسته‌ی جهانگرد یا تجاری که مدام در سفر هستند، مناسب باشد. اما در صورتی ­که به دنبال یک مسافرت برای تعطیلات آخر هفته باشید یا در آغاز یا پایان سفری طولانی هستید، راه­‌های شگفت­‌انگیز دیگری برای تجربه­‌ی سفری آسان­‌تر، ارزان­‌تر و راحت‌­تر وجود دارد. این راه، اقامت در هتل‌های فرودگاهی است که تنها چندی دقیقه پیاده تا هواپیمای شما فاصله دارند. در این مقاله به مزیت‌های بی‌نظیر اقامت در یک هتل فرودگاهی پرداخته می‌شود. 

برای شروع کار، اقامت و استراحت در فرودگاه برای رهایی از استرس سفر، زمانی که خسته، کلافه و بی­‌انرژی هستید، می‌­تواند مناسب باشد. ورود به هتل­ فرودگاه در ساعت‌­های غیرمعمول موضوعی طبیعی بوده و در اصل این هتل‌­ها برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به‌طور مثال می‌­خواهند ساعت ۳ صبح هتل را ترک کنند یا وارد آن شوند. پس در این هتل‌ها چیزی به نام ساعت ورود (Check in) و ساعت خروج (Check out) وجود ندارد و از لحاظ اقتصادی می‌تواند به صرفه باشد. چون در هتل‌های معمولی در صورتی که این ساعات را رعایت نکنید، هزینه اضافه‌تری معادل یک روز کامل یا حداقل نصف روز اقامت در هتل را باید بپردازید.

اغلب این هتل‌­ها به ­جای آن‌که هزینه را براساس ساعات اقامت شما مثلا از ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب محاسبه کنند، نرخ اقامت ۲۴ ساعته را از شما دریافت می‌کنند که درواقع هزینه اقامت یک شب کامل از مسافر دریافت می‌شود، البته به این معنی است که شما می­‌توانید یک شب خوب در این هتل داشته باشید. این مسئله به ویژه زمانی ­که ترافیک رفت‌ و آمدهای خطوط هوایی افزایش یافته و اغلب ورود و خروج‌­ها به ساعات شب می­‌خورند، به خوبی خود را نشان می‌دهد. تیم صمیمی پذیرش هتل در تمام ساعات شبانه‌روز پذیرای مهمانان هستند. این گونه هتل‌ها در فاصله بسیار کوتاه از ترمینال خروجی فرودگاه‌ها قرار دارند یا با یک پل پیاده سرپوشیده از روی ترمینال خروجی تا ورودی هتل قابل دسترسی هستند. فاصله‌ی این گونه هتل‌ها تا مرکز شهر کمتر از یک ساعت است و معمولا  تمام انواع اتاق‌ها مثل سینگل، دبل، اتاق‌های متصل برای خانواده دارای فرزند و اتاق معلولین را دارند. البته نباید از خدمات جانبی رایگان آن‌ها مثل سیستم تهویه، اینترنت رایگان و صبحانه رایگان هم غافل شد.

هتل فرودگاهی

عکس از وب‌سایت گردشگری لونلی پلنت

واضح است که این هتل‌­ها در محل فرودگاه‌­ها یا ترمینا‌ل‌­های فرودگاهی مستقر هستند و شما می­‌توانید یا از طریق شاتل­ (وسایل حمل و نقل درون محوطه فرودگاه) یا به‌طور مستقیم در خود ترمینال فرودگاه به آن­‌ها دسترسی پیدا کنید، بنابراین مشکل خاصی در پیدا کردن هتل‌­ها نخواهید داشت، حتی اگر نیمه شب وارد فرودگاه شوید. به علاوه نیازی نیست که تمامی چمدان­‌هایتان را با خودتان حمل کنید، یا هزینه‌­ی زیادی برای حمل و‌ نقل چمدان­‌تان پرداخت کنید تا آن­‌ها را به دنبال خود ببرید، چرا که می‌­توانید آن‌­ها را در قسمت بار فرودگاه گذاشته تا نوبت پرواز بعدی­ ما شود. این مسئله مخصوصا زمانی­ که با بچه‌­ها مسافرت می­‌کنید مفید است، چرا که توانایی آن‌ها برای پیاده‌­روی طولانی مدت کم بوده یا باید آن­‌ها را بغل کرده یا درون کالسکه قرار داد. پس دسترسی به هتلی که در فرودگاه باشد، مفید خواهد بود.

اگر نیمه شب میل به خوردن غذا (فست‌ ­فود، غذای حاضری، تنقلات) داشته باشید، تقریبا مطمئن خواهید بود که در ترمینال فرودگاه چیزهایی وجود دارند که می‌­توانید آن­‌ها را تجربه کنید، کافی است اراده کنید تا وارد یکی از شعبه­‌های غذاهای فست‌ فودی شده یا وارد کافه‌­ای پر از گارسون شوید که صبحانه را زودتر از هتل و با قیمتی ارزان­‌تر برای شما سرو می‌­کند. رستوران هتل‌های فرودگاهی به خاطر تردد مهمان‌هایی از ملیت‌های مختلف، مجموعه‌ای از غذاهای متنوع محلی و بین‌المللی را برای مهمان خود فراهم می‌کند. در بسیاری از این هتل‌ها در رستوران سلف سرویس هم وجود دارد که امکان سرو ناهار یا شامی لذیذ را در کنار خانواده و برای هر مهمانی فراهم می‌کند. همچنین از ویژگی‌های رستوران‌ هتل‌های فرودگاهی ارائه سرویس غذای توراهی با هم وعده‌ای کوچک است تا در مسیر بعدی خود نگرانی برای تهیه غذا نداشته باشید. تمامی این ‌هتل‌ها دارای کافی‌شاپ هستند. فضایی که هر فردی به همراه همسفران خود می‌تواند مدتی را با خیال راحت استراحت و از نوشیدنی‌های گرم،‌ سرد و منوی میان وعده‌های ساده آن لذت ببرد.

این کافه­‌ها حتی در ساعات اوج شلوغی نیز می­‌توانند خدماتی ارزان‌­تر از کافه‌­های محل اقامت­ شما در شهرتان ارائه داده و همه آنچه برای رسیدن به چنین چیزی نیاز دارید، سفری کوتاه در مسیر ترمینال فرودگاه است. این هتل‌­ها اغلب خیلی راحت به شبکه‌­ی حمل و نقل عمومی متصل می­‌شوند، خیلی راحت‌­تر از هتل­‌های مستقر در سطح شهر؛ تنها با داشتن کارت‌­های حمل و نقل درون شهری می‌توانید خیلی راحت با وسایل نقلیه‌­ی عمومی رفت‌ و آمد کنید و این خود باعث می­‌شود شانس بیشتری برای کشف مناطق مختلف شهر جدید را داشته باشید. به علاوه، استفاده از ناوگان حمل و‌ نقل عمومی روشی عالی برای تماشای مردم است.

بعضی از هتل‌های فرودگاهی دارای امکانات خوبی مثل باشگاه، زمین‌های بازی، زمین گلف، کتابخانه و استخر هستند، بنابراین بهتر است این هتل‌ها را فقط به‌عنوان یک جای خواب در نظر نگرفت، بلکه سعی کنید آن را تبدیل به یک تجربه‌ی عالی کرد. علاوه بر این خیلی از هتل‌های فرودگاهی پکیج بازدید از مناطق دیدنی محلی آن شهر را هم دارند که باعث راحت‌تر شدن بیش از اندازه سفر و لذت بیشتر از آن می شود وجود استخر، بدنسازی و آب‌گرم هم از دیگر ویژگی‌های این هتل‌ها است.

هتل فرودگاهی

عکس از وب‌سایت گردشگری لونلی پلنت

مهم‌ترین نکته‌ی هتل‌های فرودگاهی این است که هیچ دغدغه‌ای برای دیر رسیدن به پرواز خود نخواهید داشت،‌ چون تنها چند قدم با هواپیمای بعدی خود فاصله دارید. نکته مهم دیگر این است که اگر پرواز شما با تاخیر زیادی همراه باشد به جای سرگردان بودن در محیط فرودگاه می‌توانید به اتاق خود باز گردید و در صورتی که شرایط پرواز مهیا شد، با خیال راحت به سمت گیت مربوط به هواپیمای خود بروید. این ویژگی هتل‌های فرودگاهی در شرایط بد آب و‌ هوایی یک نکته بسیار مثبت و نجات‌دهنده به حساب می‌آید. چون معمولا حمل و نقل مسافران از فرودگاه تا هتل‌ فرودگاهی رایگان است و هزینه‌ای اضافی را به کسی تحمیل نمی‌کند.

هتل‌­های فرودگاه همواره برای پذیرش مهمانان بین‌­المللی مورد استفاده قرار می‌­گیرند، بنابراین می‌­توانید مطمئن باشید که کارمندان و بخش پذیرش به چندین زبان مسلط بوده یا حداقل برگه‌­های ترجمه­ شده‌­ای به چندین زبان که قابل خواندن باشند، در دسترس­ خواهند داشت. اگر به هر مشکلی بر خوردید، تقریبا مطمئن باشید کسی هست که بتواند در فرودگاه به شما کمک­ کند.

اگر در فکر این هستید که برای سفرهای طولانی ­خود هتلی در فرودگاه را رزرو کنید، کار فوق‌­العاده مفیدی انجام می‌­دهید، چرا که این کار اغلب مقرون به صرفه­‌تر است. همچنین از این طریق می‌­توانید برخی اطلاعات مورد نیازتان را به‌صورت آنلاین پیش از مسافرت کسب کنید، اینکه مثلا چه چیزهایی نیاز است و در صورتی که در شرایط تغییر فصلی هستید چه میزان لباس‌­های گرم یا سرد مورد نیاز خواهد بود، روش تهیه‌­ی سیم­ کارت‌­های محلی و بقیه مسایل جزیی که می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر و البته آسان‌تر کند.

هتل فرودگاهی

عکس از وب‌سایت گردشگری لونلی پلنت

اهمیت این مسئله در این است که از این طریق تمام آن چه را در طول سفر به آن نیاز دارید، برایتان ایمیل می‌شود. اگر دوست دارید در طول سفرتان لباس‌های مختلفی خریداری کنید یا نمی‌­توانید در برابر وسوسه خرید سوغاتی مقاومت کنید، با کسب اطلاعات به روز از هتل‌های فرودگاهی می‌­توانید از حمل وسایل غیر ضروری با خودتان در تعطیلات خودداری کنید.

بنابراین انتخاب چنین هتل‌­هایی واقعا راحت است، با کمترین استرس و اغلب ارزان‌­تر از هتل‌های عادی در محیط شهری، هتل‌­های فرودگاه می‌­توانند گزینه‌­ی مناسبی برای یک سفر عالی باشند. 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه