۲۰ مجسمه چند صد ساله در پرو کشف شد

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
۲۰ مجسمه چند صد ساله در پرو کشف شد

گنجینه‌ی جدیدی در پرو کشف شد که تقریبا ۷۵۰ سال از دفن آن‌ها می‌گذرد.

پرو را به‌عنوان مقصدی مملو از شگفتی‌های باستان‌شناسانه می‌شناسند:‌ از ماچو پیچوی افسانه‌ای اینکاها که از قرن ۱۵ میلادی به یادگار مانده تا خرابه‌های حیرت‌انگیز  چان چان (Chan Chan) که متعلق به دوران پیش از اینکا هستند.

روز دوشنبه، پاتریشیا بالبوئن، وزیر فرهنگ پرو، اعلام کرد که مجموعه‌ی جدیدی از گنجینه‌های پرو، شامل یک دیوار خشتی و ۱۹ مجسمه چوبی کشف شد. وزارت فرهنگ پرو در مصاحبه‌ی خود با CNN تایید کرد که در حقیقت ۲۰ مجسمه کشف شد، اما متاسفانه یکی از آن‌ها از بین رفت.

محققان معتقد هستند که این مجسمه‌ها تقریبا ۷۵۰ سال پیش در دژ چان چان در شمال پرو مدفون شدند که بر این اساس، این‌ها قدیمی‌ترین مواردی هستند که در این سایت کشف شده‌اند. به نظر می‌رسد که آن‌ها در ورودی یک معبد قرار دارند. 

پرو

وزارت فرهنگ پرو می‌گوید هر مجسمه یک عصای سلطنتی در یکی از دستان خود و شیء دیگری را در دست دیگر خود دارند که به احتمال زیاد یک سپر است. این مجسمه‌های ۷۰ سانتی‌متری از جنس چوب هستند و ماسک‌هایی چوبی روی ‌صورت آن‌ها قرار داده شده است.

سایت چان چان، یکی از بزرگ‌ترین دژهای آمریکای پیشاکلمبی است. این سایت، یکی از مکان‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که در معرض خطر قرار دارد؛ در حال حاضر، باستان‌شناسان پرو در حال حفاری در این منطقه هستند.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه