برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس برای دومین بار

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس برای دومین بار

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام برای دومین بار در روزهای چهارم تا هفتم آذر به میزبانی شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار می‌شود.

امروز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۹۷ جلسه هماهنگی دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی اقوام در گنبد کاووس با حضور عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیران و مسئولان شهرستانی و مسئولان کمیته‌های جشنواره در محل سالن جلسات فرمانداری گنبد کاووس برگزار شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان در این جلسه به برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس اشاره کرد و گفت:

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در روزهای ۲۹ آبان تا ۲ آذر به میزبانی شهرستان گرگان و امسال این جشنواره برای دومین بار در روزهای چهارم تا هفتم آذر به میزبانی شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار می‌شود.

او در ادامه با اشاره به برگزاری موفق نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گنبد و استقبال بی‌نظیر مردم شرق استان از این جشنواره گفت:

سال گذشته شاهد استقبال بسیار خوب مردم از جشنواره بودیم و انشالله بتوانیم امسال با تعامل و همکاری بسیار خوب و نزدیکی که بین تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است شاهد تجربه ای به یادماندنی از جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گنبد کاووس باشیم.

اقدامات بسیار خوبی در حوزه تبلیغات و اطلاع سانی صورت گرفته است طی مذاکراتی که با صدا و سیمای مرکز استان انجام شد از چند روز آینده پخش ۶۰ آیتم تا موعد برگزاری جشنواره انجام خواهد شد و همچنین پخش زنده تلوزیونی از برگزاری جشنواره در دستور کار صدا و سیمای مرکز استان قرار دارد.

برگزاری جلسه‌ای با فعالین مجازی اتفاق بسیار خوبی بود که در گرگان در حوزه گردشگری رقم خورد از این طریق اطلاع رسانی در ابعاد وسیعی انجام می‌شود.

امسال هفته وحدت موعد برگزاری این جشنواره بوده و وحدت، به عنوان موضوع محوریت جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام انتخاب شده است تا با برنامه‌ریزی مناسب آنچه که باعث انسجام بیشتر وحدت اقوام می‌شود در این جشنواره به آن پرداخته شود.

به منظور برگزاری با کیفیت جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ضروری است که همه ادارات و نهادهای استان گلستان و گنبد کاووس نهایت همکاری را داشته باشند. در سال‌های گذشته ارزیابی‌هایی صورت گرفته که براساس این ارزیابی‌ها تلاش می‌شود تا نقاط ضعف جشنواره رفع شده و امسال جشنواره به صورت با کیفت‌تر اجرا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد:

نکته اساسی برگزاری این جشنواره این بود که بتوانیم جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام را به لحاظ اعتباری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پایه‌گذاری کنیم که متاسفانه این اتفاق اعمال نشد و انشالله با تدبیر همکارانم در مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبد و همچنین عنایت فرماندار محترم این جشنواره در سند اعتباری کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گنبد کاووس جای بگیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه