با بهترین مراکز خرید و بازارهای اراک آشنا شوید

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
با بهترین مراکز خرید و بازارهای اراک آشنا شوید

اراک از شهرهای بزرگ در مرکز ایران با تاریخی نه چندان کهن است. در این شهر مراکز خرید و بازارهای متعددی وجود دارد که حضور در آن‌ها هنگام سفر به این شهر، خالی از لطف نیست.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ به‌روزرسانی شده است.

شهر اراک از کلان‌‌شهرهای کشور و بزرگ‌ترین شهر در مرکز ایران است که از لحاظ جمعیت عنوان چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران را به خود اختصاص داده است. قدمت این شهر تقریبا ۲۰۰ سال است و در دوران حکومت قاجاریان توسط فردی به نام «یوسف خا ن گرجی» و با نام نخستین «سلطان آباد»، ایجاد شده است. این سرزمین یکی از شهرهای صنعتی کشور بوده و از آن به‌عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور و در واقع پایتخت صنعتی ایران یاد می‌شود. هرچند اراک را در دوران حکومت قاجاریان احداث کرده‌اند، ولی آثار تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که آن را به یکی از مقاصد گردشگری در مرکز کشور تبدیل ساخته است. اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از مراکز خرید یا بازارهای این شهرستان نیز دیدن کنید.

مجموعه تاریخی بازار اراک

حچره های قدیمی و چوبی مجموعه تاریحی بازار اراک مرکز خرید اراک

«بازار اراک»، آخرین اثر معماری ایرانی است که در مرکز شهر اراک قرار دارد و یکی از محله‌های پویا و پررونق این شهرستان محسوب می‌شود. «بازار سرپوشیده» نام دیگر این مرکز تجاری است که با طول تقریبی یک کیلومتر، طاق‌‌هایی بلند و دیوارهایی رفیع با بلندایی بالغ بر هفت متر، توانسته است بسیاری از وسایل مورد نیاز زندگی مردم اراک را تامین کند. در این بازار قجری زیبا که یکی از جاهای دیدنی استان مرکزی محسوب می‌شود و متشکل از بخش‌های مختلفی از جمله حمام، مسجد، مدرسه، آب‌انبارها، گذرها و کاروان‌سراها است، می‌توان تنوع جالبی از وسایل زندگی از جمله اجناس لوکس، زیورآلات، پوشاک، لوازم برقی، خوراکی، کیف، کفش، طلا و جواهر، صنایع دستی و ... را تهیه کرد.

  • آدرس: اراک، خیابان امام، بازار اراک

مجتمع تجاری آسمان

یکی از زیباترین و لوکس‌ترین مراکز خرید در شهرستان اراک، مجتمع تجاری آسمان است که مردم برای تهیه‌ بسیاری از لوازم مورد نیاز خود به آن مراجعه می‌کنند. پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع عطر، کیف و کفش، لوازم‌خانگی و ... در این مرکز تجاری به فروش می‌رسد.

  • آدرس: اراک، بلوار قدس، مجتمع تجاری آسمان

مرکز خرید پاسارگاد

مرکز خرید مدرن پاسارگاد از مرکز خرید اراک

مرکز خرید پاسارگاد یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری در شهر اراک است که معمولا بانوان این شهرستان برای خرید به آن سر می‌زنند؛ چراکه می‌توان این مرکز تجاری را بورس پوشاک زنانه معرفی کرد.

  • آدرس: اراک، سه راه ارامنه، مرکز خرید پاسارگاد

پاساژ اسلامی اراک

پاساژ اسلامی اراک یکی از معروف‌ترین و البته کهن‌ترین مراکز خرید در اراک است که در دو طبقه ساخته شده است. طبقه‌ اول آن مربوط به پوشاک و طبقه‌ دوم در کنار پوشاک، فروش انواع لوازم ورزشی انجام می‌شود.

  • آدرس: اراک، باغ ملی، خیابان بهشتی، پاساژ اسلامی اراک

مجتمع تجاری گلستان

تابلوی ورودی مجتمع تجاری گلستان مرکز خرید اراک

می‌توان مجتمع تجاری گلستان اراک را از مراکز خرید بزرگ و مشهور در این شهرستان معرفی کرد که در اوایل دهه‌ نود خورشیدی احداث شده است. این مجتمع تجاری در ۶ طبقه ساخته شده است که دو طبقه آن به پارکینگ و ۴ طبقه‌ دیگر به ۱۴۸ واحد تجاری اختصاص دارد. این ساختمان تجاری در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع بنا شده است. در واقع این مجتمع بزرگ تجاری در کنار عرضه‌ لوازم مورد نیاز در بین مردم شناخته شده است.

  • آدرس: اراک، بلوار کشاورز، مجتمع تجاری گلستان

مرکز خرید خاتم

ماکت مرکز خرید خاتم از مرکز خرید اراک

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ و لوکس در شهرستان اراک، مجتمع تجاری خاتم است که در ۸ طبقه ساخته شده است. جالب است بدانید که تنها دو طبقه از این مجتمع بزرگ، تجاری است و ۶ طبقه‌ دیگر آن به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌شود. در این مجتمع تجاری می‌توان انواع لوازم مورد نیاز را با قیمتی مناسب خریداری کرد.

  • آدرس: اراک، خیابان امام خمینی، مرکز خرید خاتم

پاساژ امیرکبیر

مجتمع تجاری امیرکبیر، از دیگر مراکز خرید در شهر اراک است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند خرید لذت‌بخشی از جمله تهیه‌ انواع پوشاک و دیگر وسایل مورد نیاز را تجربه کنند.

  • آدرس: اراک، خیابان مخابرات، پاساژ امیرکبیر

مجتمع تجاری دیدار

اگر به‌دنبال تهیه‌ لباس‌های مجلسی شیک و زیبا آن هم در شهر اراک هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به مجتمع دیدار در این شهرستان بزنید. در واقع این ساختمان تجاری بورس انواع لباس‌های شیک مجلسی است که در کنار آن می‌توان وسایل دیگری همچون کیف و کفش، زیورآلات، لوازم بهداشتی و آرایشی و ... را نیز تهیه و خریداری کرد.

  • آدرس: اراک، خیابان ملک، مجتمع تجاری دیدار

مطالب مرتبط:

دیدگاه