با ورود نخستین گروه حجاج، از سالن ۶ هزار متر مربعی شهرفرودگاهی بهره برداری شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
با ورود نخستین گروه حجاج، از سالن ۶ هزار متر مربعی شهرفرودگاهی بهره برداری شد

دیروز، ۱۴ شهریور، همزمان با فرود نخستین هواپیمای حامل حجاج ایرانی به تهران، از سالن ۶ هزار متر مربعی بهره‌برداری شد. 

کوروش فتاحی، رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، از بهره‌برداری از سالن ۶ هزار متری مربعی این فرودگاه برای سرویس‌دهی به استقبال‌کنندگان و حجاج در این شهر فرودگاهی، همزمان با فرود نخستین هواپیمای حامل حجاج ایرانی به تهران خبر داد. 

وی در نشستی اعلام کرد:

راس ساعت ۱۵ امروز (۱۴ شهریور) و همزمان با فرود اولین هواپیمای حامل حجاج ایرانی در باند فرودگاه حضرت امام، سالن ۶ هزار مترمربعی برای ورود حاجیان به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گفته‌ی فتاحی،  این سالن چند منظوره که عملیات ساخت آن در کمتر از ۲ ماه به پایان رسید، در بخش جنوبی فرودگاه و نزدیک هتل شهر فرودگاهی به صورت موقت دایر شد و پس از اتمام پروازهای برگشت حجاج از آن به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه و همچنین پارکینگ مسقف استفاده خواهد شد.

او هدف از ساخت این سالن را جلوگیری از تراکم جمعیتی در ترمینال یک  اعلام کرد.  تسمه‌ نقاله ۱۰۷ متری که بلندترین تسمه‌نقاله موجود در فرودگاه‌های کشور است، در این سالن نصب شده اشت. همچنین ۴۰ کولر آبی برای تهویه مطبوع، ۲۰ سرویس بهداشتی در داخل و ۲۰ سرویس بهداشتی دیگر در خارج از ترمینال احداث شده و همزمان با نصب دوربین‌های مداربسته داخل سالن امنیت حجاج و استقبال‌کنندگان نیز فراهم شده است.

۳ هزار متر مربع از این سالن ۶ هزار متر مربعی، برای استقبال‌کنندگان از حجاج اختصاص داده شده و  انواع خدمات رفاهی و پشتیبانی از قبیل اورژانس، گمرک، گذرنامه و همچنین گل‌فروشی و غرفه‌های فروش مواد خوراکی در این سالن تعبیه شده است.

این ترمینال با هزینه‌ی ۲ میلیارد تومانی ساخته شد و طراحی و نظارت آن به عهده‌ی مجموعه شهر فرودگاهی بوده است. 

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه