کشف اسکلت‌های ۵ هزار ساله بلند قد در چین

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کشف اسکلت‌های ۵ هزار ساله بلند قد در چین

کشف اسکلت‌های در شرق کشور چین با قدمت ۵ هزار سال که به طور غیر معمولی بلندقد هستند، افق تازه‌ای را در برابر باستان‌شناسان قرار داد.

طول قد اسکلت‌های کشف شده استان شاندونگ با توجه به اندازه‌گیری استخوان‌های کشف شده از قبرها، حداکثر یک متر و ۹۰ سانتی‌متر است و کوتاه‌قدترین این اسکلت‌ها چیزی حدود ا متر و ۸۰ سانت است.

پیکرهای بلند در چین

«فنگ هوئی» رئیس دانشکده تاریخ و فرهنگ دانشگاه شاندونگ گفت:

قد پیکرهای کشف شده فقط بر اساس طول استخوان است؛ اگر صاحب این اجساد زنده بودند، قد آنها قطعا از ۲ متر بیشتر بود.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، مردان بلندقدتر در مقبره‌های بزرگتر یافت شده بودند و احتمال می‌رود که این افراد وضعیت مالی خوبی داشتند و قادر به تهیه غذای بهتر بودند.

پیکرهای بلند در چین

مردم محلی شاندونگ معتقدند بلندقدی یکی از ویژگی‌های تعریف آنهاست. آمار رسمی نیز این ادعا را تأیید می‌کند؛ در سال ۲۰۱۵، متوسط ​​قد مردان بالای ۱۸ سال در شاندونگ، ۱/۷۵ متر است.

محل کشف پیکرها، ۵ هزار سال پیش مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان شاندونگ بوده است؛ این آثار از فرهنگ «Longsha»، تمدن نئولیتیک دیرین در میانه و پایین رود زرد است که به نام «Mount Longshan» در «Zhangqiu» نامگذاری شده است.

از سال ۲۰۱۶، باستان‌شناسان در حفاری‌های متعدد ویرانه‌های ۱۰۴ خانه، ۲۰۵ قبر و ۲۰ چاه را در روستای «Jiaojia» واقع در منطقه «Zhangqiu» کشف کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع فارس

دیدگاه